1. #271
    Rijbewijs binnen!

    Reacties
    2.743
    07-10-2005

    Citaat Geplaatst door playette Bekijk reactie
    Incha Allah swt inderdaad naar de moskee gaan.

    En elke avond de tasbieh pakken en zusters echt een aanrader jeweet toch die kralenketting die onze oma s en opa s gebruiken om tasbeeh te doen. Het hoeft natuurlijk niet perse met die ketting maar ik vind het wel handig.

    Dan zeg je per sobhan Allah , hamdu li Allah, en la illaha illa Allah en Allah ow akbar, en straffir Allah Zo werk je elke keer een hele rondje af en bij de dikkere kralen zeg je Laa illaha illa Allah wa muhammed a rasulullah

    Ik vindt dit een fijne vorm van dikr zoals in de koran staat ( in het gedenken van Allah swt vinden de harten rust) Het helpt me echt mijn imaan te versterken! En het zeggen van die woordjes heeft ook zijn waarde. Je kan het na een gebed doen, als je wil gaan slapen, of als je even ligt, mohim, je hebt zelf wel zo je dikr momenten of momenten waarop je door het denken aan Allah swt even rustig en vredig wil zijn.

    Na3am Masallah!! vooral als je de betekenis ervan weet!!:goedzo
    O jullie die geloven, treedt de islam binnen, volledig, en volgt niet de voetstappen van de satan. Voorwaar, hij is voor jullie een duidelijke vijand ( Soerat al- Baqarah: 208 )

  2. #272
    IndepAndaNt MOM

    Reacties
    250
    08-06-2002

    IK Meld Me OOK AAAN InshaAllah !!!!!
    ''Wees Jezelf, Want Er Zijn Gen0eg Anderen.''

  3. #273
    V.I.P Lid

    Reacties
    361
    22-03-2007

    Citaat Geplaatst door playette Bekijk reactie
    Incha Allah swt inderdaad naar de moskee gaan.

    En elke avond de tasbieh pakken en zusters echt een aanrader jeweet toch die kralenketting die onze oma s en opa s gebruiken om tasbeeh te doen. Het hoeft natuurlijk niet perse met die ketting maar ik vind het wel handig.

    Dan zeg je per sobhan Allah , hamdu li Allah, en la illaha illa Allah en Allah ow akbar, en straffir Allah Zo werk je elke keer een hele rondje af en bij de dikkere kralen zeg je Laa illaha illa Allah wa muhammed a rasulullah

    Ik vindt dit een fijne vorm van dikr zoals in de koran staat ( in het gedenken van Allah swt vinden de harten rust) Het helpt me echt mijn imaan te versterken! En het zeggen van die woordjes heeft ook zijn waarde. Je kan het na een gebed doen, als je wil gaan slapen, of als je even ligt, mohim, je hebt zelf wel zo je dikr momenten of momenten waarop je door het denken aan Allah swt even rustig en vredig wil zijn.


    bedankt voor het plaatsen
    wanneer je bid verricht je gebed met de intentie alsof dit je laatste gebed is. En wanneer het ochtend is verwacht dan niet dat het avond zal worden, en wanneer het avond zal worden verwacht dan niet dat het ochtend zal worden. En hierbij wil ik zeggen met deze intentie leef ik echt. Als je gezond bent, moet je op ziekte voorbereiden en als je leeft, moet je op de dood voorbereiden'.

  4. #274
    **The One And Only**

    Reacties
    15.098
    22-12-2003

    Citaat Geplaatst door playette Bekijk reactie
    Incha Allah swt inderdaad naar de moskee gaan.

    En elke avond de tasbieh pakken en zusters echt een aanrader jeweet toch die kralenketting die onze oma s en opa s gebruiken om tasbeeh te doen. Het hoeft natuurlijk niet perse met die ketting maar ik vind het wel handig.

    Dan zeg je per sobhan Allah , hamdu li Allah, en la illaha illa Allah en Allah ow akbar, en straffir Allah Zo werk je elke keer een hele rondje af en bij de dikkere kralen zeg je Laa illaha illa Allah wa muhammed a rasulullah

    Ik vindt dit een fijne vorm van dikr zoals in de koran staat ( in het gedenken van Allah swt vinden de harten rust) Het helpt me echt mijn imaan te versterken! En het zeggen van die woordjes heeft ook zijn waarde. Je kan het na een gebed doen, als je wil gaan slapen, of als je even ligt, mohim, je hebt zelf wel zo je dikr momenten of momenten waarop je door het denken aan Allah swt even rustig en vredig wil zijn.



    Mashallah....ik ga dit inchallah ook doen....en moet je dan maar 1 rondje doen of zoveel je wilt?

    In the desert of Arabia he was born. His name is Mohammad. Peace be upon him. He is the blessed one. The one whom billions now follow. His name means highly praised. He is the greatest mind among all great minds. To me, he means more than all the Kings in the world. I love him.


  5. #275
    MVC Lid

    Reacties
    2.538
    23-12-2007

    De gunsten van het opnoemen van de zegening/groeten over de profeet .


    219. De profeet zei: "Degene die aan Allah vraagt om mij te zegenen, Allah zal hem tien keer zegenen." [1].


    220. De profeet heeft gezegd: "Maak van mijn graf geen plaats voor feesten en vraag Allah mij te zegenen, want jullie zegeningen zullen mij bereiken waar jullie ook zullen zijn." [2].


    221. De profeet heeft gezegd: "De gierigaard is degene die geen zegeningen voor mij vraagt bij Allah, als ik bij hem genoemd wordt." [3].


    222. De profeet heeft gezegd: "Allah heeft engelen die over de aarde zwerven, ze geven mij de zegeningen door van mijn oemmah (gemeenschap)." [4].


    223. De profeet heeft ook gezegd: "Wanneer iemand de zegeningen van Allah voor mij vraagt, Allah laat mijn ziel terugkeren zodat ik op zijn begroeting kan terug groeten."
    [5].


    [1] Moesliem 1/288.
    [2] Aboe Daawoed 2/218, Ahmad 2/367. Zie ook Al-Albaanie, Sah'ih' Aboe Daawoed 2/383.
    [3] At-Tiermiedhie 5/551. Zie ook Al-Albaanie, Sah'ih' At-Tiermiedhie 3/177 en Sah'ih' Al-Djaami' As-Saghir 3/25.
    [4] An-Nasaa-ie, Al-H'aakiem 2/421. Zie ook Al-Albaanie, Sah'ih' An-Nasaa-ie 1/274.
    [5] Aboe Daawoed (nr. 2041). Zie ook Al-Albaanie, Sah'ih' Aboe Daawoed 1/383 (H'adieth H'asan).

  6. #276
    Beddel Se3a,

    Reacties
    172
    15-09-2007

    Ik meld me ook aan, al ben ik nauwelijks op deze Site.. MIjn Imaan lijkt de laatste tijd nergens naar toe te leiden.. Ghair Inshallah!!

  7. #277
    **The One And Only**

    Reacties
    15.098
    22-12-2003

    Soubhanallah dit is pas de eerste keer dat ik deze topic tegenkom....ik meld me dan ook graag aan!!

    In the desert of Arabia he was born. His name is Mohammad. Peace be upon him. He is the blessed one. The one whom billions now follow. His name means highly praised. He is the greatest mind among all great minds. To me, he means more than all the Kings in the world. I love him.


  8. #278
    **The One And Only**

    Reacties
    15.098
    22-12-2003

    Citaat Geplaatst door kindly_mom Bekijk reactie
    waarom wil ik mijn imaan versterken?

    ik merk dat ik heel makkelijk omga met de tijdstippen van het gebed ('' ach , ff deze serie afkijken, en dan ga ik woedoe doen'') en dat soort dingen... Ook merk ik het aan mailtjes die ik ontving van famillie en vrienden.. zodra het ging over de islam, las ik het vluchtig door (zodat ik geen schuldgevoel zal krijgen) en als ik een mailtje kreeg over 'dagelijks leven'' dan las ik het heeeeeeeel geconcentreerd.. Ik luister opeens ook muziek, terwijl ik voorheen naar koran of anascheed luisterde.. Dit alles heeft ervoor gezorgd dat ik niet meer zoveel godsvrees heb, en daar voel ik me echt schuldig over..En ik wil er graag gauw wat aan doen!

    Groetjes kindly_mom

    Dit hadden mijn woorden kunnen zijn, alles wat je hierboven zegt geldt ook voor mij jammer genoeg

    Moge allah swt onze imaan versterken, ons beschermen tegen de shaitaan en ons op het rechte pad houden.

    In the desert of Arabia he was born. His name is Mohammad. Peace be upon him. He is the blessed one. The one whom billions now follow. His name means highly praised. He is the greatest mind among all great minds. To me, he means more than all the Kings in the world. I love him.


  9. #279
    Rijbewijs binnen!

    Reacties
    2.743
    07-10-2005

    Citaat Geplaatst door niedra Bekijk reactie
    Dit hadden mijn woorden kunnen zijn, alles wat je hierboven zegt geldt ook voor mij jammer genoeg

    Moge allah swt onze imaan versterken, ons beschermen tegen de shaitaan en ons op het rechte pad houden.

    Allahoema amin!
    O jullie die geloven, treedt de islam binnen, volledig, en volgt niet de voetstappen van de satan. Voorwaar, hij is voor jullie een duidelijke vijand ( Soerat al- Baqarah: 208 )

  10. #280
    MVC Lid

    Reacties
    10.243
    04-05-2006

    ameen

    up !


  11. #281
    **The One And Only**

    Reacties
    15.098
    22-12-2003

    Citaat Geplaatst door elhrira Bekijk reactie

    Tel de zegeningen van Allah (s.w.t.)

    Als je voedsel in de koelkast hebt, kleren aan je lijf, een dak op je hoofd en een plaats om te slapen...dan ben je rijker dan 75% van deze wereld.

    Als je geld op de bank hebt, in jouw portemonnee en kleingeld in en bakje ergens...dan ben je onder de 8% van 's werelds rijksten.

    Als je 's morgens opstaat met meer gezondheid dan ziekte...ben je meer gezegend dan de miljoen die het deze week niet zal overleven.

    Als je nooit het gevaar hebt ervaren van oorlog,de eenzaamheid van gevangen genomen zijn,de angst voor martelingen,de pijnscheuten van het hongerlijden dan loop je vooruit op de 500 miljoen in de wereld die dit wel meemaken.

    Als je in de moskee kan bidden zonder angst en zonde lastig te worden gevallen, gearresteerd te worden, gemarteld of gedood te worden, dan ben je meer gezegend dan drie biljoen mensen in de wereld.

    Als je ouders nog in leven zijn en nog samen getrouwd zijn...ben je heel zeldzaam. Als je hoofd omhoog houdt met een glimlach op je gezicht en je bent écht dankbaar...ben je gezegend omdat de meerderheid dat kan,maar het niet doet.

    Als je deze boodschap kan lezen, heb je net een dubbele zegening gekregen; het feit dat iemand aan jou dacht en je bent nog meer gezegend dan meer dan twee biljoen mensen in de wereld die helemaal niet kunnen lezen.


    ik moest bij het lezen hiervan echt een paar traantjes laten

    Djazakallah oeghti!

    In the desert of Arabia he was born. His name is Mohammad. Peace be upon him. He is the blessed one. The one whom billions now follow. His name means highly praised. He is the greatest mind among all great minds. To me, he means more than all the Kings in the world. I love him.


  12. #282
    Verbannen

    Reacties
    38.177
    25-09-2007

    Hé wat leuk ik doe ook mee ; & dan gaan wy hier zo nuttige islamtips met mekaar delen of mooie hadiths enzo

    wat leuk gooi my maar in de groep want den deze is ier weer van de party !!!

  13. #283
    **The One And Only**

    Reacties
    15.098
    22-12-2003

    Uitleg van Soerat an-Naas

    In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de meest Genadevolle

    Zeg: “Ik zoek mijn toevlucht tot de Heer van de mensen.

    De Koning van de mensen.

    De Ilaah (ware God) van de mensen.

    Tegen het kwaad van de terugtrekkende influisteraar.

    Degene die in de borsten van de mensen influistert.

    (Zowel) van de djinns als de mensen.”


    Uitleg

    Deze Soerat betreft het zoeken van de toevlucht tot de Heer, Koning en God van de mensen, tegen de shaytan, die de bron is van al het slechte. Zo weet hij de mensen te manipuleren door hen het slechte te doen schoonschijnen en hen het goede te doen verafschuwen. Ook vertelt Allah ons dat de shaytan altijd bezig is met het influisteren, maar zodra de dienaar zijn Heer gedenkt en toevlucht tot Hem zoekt, trekt hij zich terug.

    Alle schepselen vallen onder de Heerschappij en Koningschap van Allah. De reden waarom zij geschapen zijn is om Allah’s Alleenrecht op Aanbidding (Oeloehiyyah) te verwezenlijken. Dit kan slechts geschieden als zij zich weren tegen het kwaad van hun vijand (de shaytan), die erop uit is om hen van het aanbidden van Allah af te houden. Hij wil dat zij zich voegen bij zijn partij en samen met hem in het Laaiende Vuur zullen verblijven.

    De influisteringen kunnen zowel afkomstig zijn van de mensen als de djinns en daarom zegt Allah: “(Zowel) van de djinns als de mensen.”

    In the desert of Arabia he was born. His name is Mohammad. Peace be upon him. He is the blessed one. The one whom billions now follow. His name means highly praised. He is the greatest mind among all great minds. To me, he means more than all the Kings in the world. I love him.


  14. #284
    Verbannen

    Reacties
    38.177
    25-09-2007

    Kennen jullie deze hadith Qudsi?


    Op gezag van Aboe Hurairah (moge Allah tevreden met hem zijn), die het van de Profeet(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen), (gehoord) heeft, die zei: Allah de Almachtige zegt:


    Ik ben zoals Mijn dienaar denkt dat ik ben. Ik ben bij hem als hij Mij noemt.
    Als hij Mij in zichzelf noemt, dan noem Ik hem in Mijzelf, als hij Mij in een gemeenschap noemt, dan noem Ik hem in een gemeenschap die beter is.
    En als hij zich een handbreedte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij een armlengte naar hem toe, en als hij zich een armlengte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij met de wijdte van uitgespreide armen naar hem toe.
    En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.


    Dit is overgeleverd door Al-Boechari

    (ook door Moeslim, at-Tirmidhi en Ibn Maadjah)



    Die vind ik 1 van de vele mooie hadiths Qudsi

  15. #285
    in Marokko

    Reacties
    9.367
    04-02-2007

    Citaat Geplaatst door StreetChic Bekijk reactie
    Kennen jullie deze hadith Qudsi?


    Op gezag van Aboe Hurairah (moge Allah tevreden met hem zijn), die het van de Profeet(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen), (gehoord) heeft, die zei: Allah de Almachtige zegt:


    Ik ben zoals Mijn dienaar denkt dat ik ben. Ik ben bij hem als hij Mij noemt.
    Als hij Mij in zichzelf noemt, dan noem Ik hem in Mijzelf, als hij Mij in een gemeenschap noemt, dan noem Ik hem in een gemeenschap die beter is.
    En als hij zich een handbreedte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij een armlengte naar hem toe, en als hij zich een armlengte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij met de wijdte van uitgespreide armen naar hem toe.
    En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.


    Dit is overgeleverd door Al-Boechari

    (ook door Moeslim, at-Tirmidhi en Ibn Maadjah)



    Die vind ik 1 van de vele mooie hadiths Qudsi
    Ja die is echt prachtig! Op een cd van Yusuf Islam vertelt Yusuf Islam hem ook in het Engels, krijg je echt kippevel van!