1. #1
    CEO of M.I.M.

    Reacties
    9.792
    09-03-2002

    Welke nationaliteit ??

    Welke nationaliteit heb je nu ??


    ikzelf heb de nederlandse en de marokaanse
    maar wat nou als je moet kiezen tussen beide welke kies je dan???

  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    1.514
    14-09-2001

    Ik sinds een jaar mijn Nederlands paspoort ( en de Marokaanse natuurlijk) en ik tot nu toe alleen maar nadelen aan gehad en geen voordelen... Maar ieder voorzich...

    Mischien komt later de voordelen...

  3. #3
    CEO of M.I.M.

    Reacties
    9.792
    09-03-2002

    Origineel gepost door Pim
    Er zijn volgens mij geen marokkanen die enkel een Nederlands paspoort hebben.
    ja dat weet ik maar wat nou als je moet kiezen welke kies je dan??

  4. #4
    Carpe Diem!

    Reacties
    34.007
    26-08-2002

    Hmmmm wie ben ik, wat ben ik??
    “Don’t judge Islam by Muslims, judge Islam by Islam. For Islam is perfect while Muslims are not.”

  5. #5
    Bijna Lid

    Reacties
    109
    28-04-2002

    dooor bihaa a chibani doorr bihaaa

  6. #6
    MVC Premium

    Reacties
    521
    15-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    ik kies de marokkaanse, omdat ik nu eenmaal marokkaanse ben en me ook zo voel. bovendien is die nl. over een paar jaartjes geen ******* meer waard, als ze nou al onderzoeken of je marok. criminelen met nl. paspoort kunt uitzetten, dan is straks helamaal van alles mogelijk.

    wie geen nl spreekt= eruit
    wie hier niet geboren is= eruit
    wie geen 2 keer voor zijn diploma zakt=eruit
    etcetc. tot er niks meer overblijft.
    <

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    78
    04-06-2002

    ik kan niet kiezen want ik ben half marokkaans en half nederlands dus neem ik aan dat ik die keus nooit hoef te maken.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    15-03-2002

    ik heb een nederlandse en een marokkaanse paspoort.

  9. #9
    MVC Premium

    Reacties
    543
    13-09-2002

    MVC Premium MVC Premium
    ik ben een Marokkaanse,
    Ik voel me een Marokkaanse,
    en word als Marokaanse aangesproken!
    Dus voor mij is de keuze als snel gemaakt.
    AND I" M PROUD OF IT!!!!!! :boogie:


  10. #10
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ik zou het liefst een neutraal, landloos paspoort hebben.

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    479
    06-03-2002

    Origineel gepost door Pim


    Als ik zou moeten kiezen dan zou ik kiezen voor de nationaliteit welke ik me voel. Ik vind het onjuist dat je keuze zou maken op basis van economische redenen of voordelen of nadelen.

    Je bent wie je bent...
    Waar slaat dat nou weer op? Je bent wie je bent? Dat hoef je niet te bewijzen door ook DIE nationaliteit aan te nemen. Gevoelens kun je niet associeren met een "papiertje".

  12. #12
    leef en laat leven

    Reacties
    706
    31-05-2002

    Ik heb alleen een nederlandse paspoort, maar als je me ziet lopen en je hoort me praten....een ECHTE marokkaanse!!!

  13. #13
    BeyonD SanE

    Reacties
    48
    18-09-2002

    Hey Emshoom kun je meer paspoorten regelen?
    www.moviequotequiz.com/othersounds/OneOfThem.wav

    -S-

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    471
    24-08-2002

    Hey meiske,

    Als ik echt moest kiezen,
    dan denk ik dat zolang ik hier zo blijven de NL-er zou kiezen....
    Waarom? Ik denk dat je zolang jij hier verblijft jou het alleen
    maar voordelen kan opleveren, ook al ben je en blijf je een Mocro...

    Wanneer gebruik je de Mocro-pas dan? Als je een huwelijksakte laat
    opstellen, en als je op vakantie gaat.......Maar voor de rest kijk je er ook niet naar.....

    Het is natuurlijk wel ieder voor zich, maar ik denk dat de meeste de NL-er kiezen.....Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan....

    xxx

    Dorita
    Dorita's eindeloos genieten...

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    6
    30-09-2002

    Eerlijk gezegd heb ik er een aantal keer over nagedacht welke nationaliteit ik zou aannemen wanneer ik gedwongen word om te kiezen. Ik kom er echter niet uit, doordat de zogenaamde voor- en nadelen waar iedereen het over heeft niet echt duidelijk zijn voor mij (afgezien van het feit dat je met een Nl'se paspoort makkelijker binnen Europa en naar Marokko kunt reizen).
    Ik weet wel dat zolang je een la carte nationale hebt je nog altijd ingeschreven staat als Marokkaans burger in Marokko en je dezelfde rechten hebt als iemand met een Marokkaans paspoort. Dus als je nou de Nl'se nationaliteit aanneemt en een Marokkaanse la carte nationale daarnaast (of omgekeerd, het is hoe jij het wilt lezen), dan zou het probleem opgelost moeten zijn...of niet? Nou het zal wel niet, want het klinkt veel te simpel en er zullen vast wel weer restricties aan verbonden zijn. Voorlopig ben ik allang blij dat een Marokkaans burger volgens de Marokkaanse wet geen afstand mag doen van zijn/haar nationaliteit en daardoor volgens de Nl'se wet een dubbele nationaliteit mag hebben (maar ja, hoe lang gaat dat nog voortduren?). Ik ben in ieder geval een tijdje vandit dilemma af.