1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    41
    19-02-2003

    Allochtonen Worden Zwaarder Gestraft Dan Autochtonen!!

    De minister Donner van Justitie iis het eens met een uitspraak van de oud-korpschef J. Wiarda van de politie Haaglanden om allochtonen bij een wetsovertreding strenger te straffen dan autochtonen.
    Het gaat Donner er niet om allochtonen zwaarder te straffen, maar op een andere manier: ''Alleen als er een aanpak is die bij Nederlanders wél werkt maar bij een ander niet, dan vind ik zonder meer vanuit het algemeen belang, doe dan wat wél helpt''.

    Hmmm,

    Mijn vraag aan jullie is: Hebben alle Nederlanderse burgers in Nederland niet recht op dezelfde behandeling???

    Is dit niet in strijd met het gelijkwaardigheidsbeginsel?? Een van de grondslagen in een democratische rechtsstaat????

  2. #2

  3. #3
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Jupiter
    hier staat waarom

    http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d302.gif


    Hij is leuk, J...........

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.485
    13-11-2002

    Iedereen krijgt dezelfde "straf-beleving". Wat de een ervaart als een flut straf, vindt de ander wel zwaar.

    Dus iedereen gelijke rechten, en gelijke "straf-beleving"!
    Hier is toch niets ongelijks aan??

  5. #5
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door Jupiter
    hier staat waarom

    http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d302.gif
    , Inderdaad die twee zijn altijd scherp

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  6. #6
    ProjectAware.com

    Reacties
    1.131
    28-09-2003

    Mijn vraag aan jullie is: Hebben alle Nederlanderse burgers in Nederland niet recht op dezelfde behandeling???
    Wat wil je precies? Een straf die niet helpt zodat je weer de fout in gaat? Een crimineel heeft vooral plichten wat mij betreft.
    *** Tot lering ende vermaak ***

  7. #7
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Misschien kunne we de dader laten kiezen, twee honderd uur dienst verlening of 50 stokslagen. Dan krijgen de hardcore AEL aanhangers ook een beetje hun zin

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  8. #8
    Memento mori

    Reacties
    7.256
    04-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nou, het zou discriminatie zijn. Tenzij het twee op een cel, dan is het goed.

    Die allochtone families hebben toch ook allemaal eigen opvattingen over straf voor hun puberende kinderen? Of denken alle vaders van Maro-afkomst: " Alla, dan de riem er maar over" en hup dan moet zo'n Said mee de tuin in, als het donker is natuurlijk, want de buren denken dat ze modern zijn. Dan moet'ie z'n riem losmaken, uit z'n broek halen en aan z'n vader geven. Die duwt z'n broek tot op z'n knieen. Z'n Versacci mag hij aanhouden.

    Ja, laten we het maar toegeven, z'n knieen trillen en niet alleen van de kou. Even vraagt hij zich af hoeveel slagen staan op joyrijden met de scooter van de buurjongen. Maar veel tijd krijgt hij niet. Na het suikerfeest is vader weer goed op krachten en als Said zich dan aan het kale en vochtige kersenboomje vasthoudt, haalt z'n vader uit. "Pats" kletst de riem over die jongen z'n dichtgeknepen billen. Hij wil schreeuwen maar bedenkt zich: "Een man schreeuwt niet" en dus bijt hij z'n beugeltje in z'n onderlip. Vader haalt weer uit, maar mist, z'n shirt vangt de klap op, maar dan haalt die strenge vader uit en daar krijgt die jongen toch een lel voor z'n derriere dat hij even "Godverdomme" roept.

    Nee, in het Marokkaans want thuis mogen ze niet vloeken. Even ziet hij hoe het gordijn van het keukenraam beweegt en ziet z'n moeders hoofd. Ze draagt thuis geen burka, da's gevaarlijk boven het gas dus ze moet wel huilen waarom heeft ze anders een doek onder haar neus. Hij spant z'n rug en wacht op de volgende klap.

    Z'n vader snauwt dat hij z'n broek op moet halen en zegt iets heel lelijks in het Berbers en geeft hem hem z'n riem terug. Het hoofd van zi'n moeder verdwijnt snel achter het keukengordijen als zijn vader zegt: "Hollanders zijn gek, maar in 1 ding hebben ze gelijk 'wie zijn kind liefheeft, kastijdt hem'.

    Hij hoeft niet gelijk naar z'n kamer naar z'n peecee, hij kan toch niet goed zitten. Dan maar even naar de hangplek en nadenken over het verschil tussen woede en respect.

    Welnee, dat gaat toch niet door. De rechter moet kijken waar die jongen of dat meisje het meest mee wordt gestraft en wat het meeste helpt bij dat boefje of dievegge.

    Scottie.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    147
    27-02-2002

    Re: Allochtonen Worden Zwaarder Gestraft Dan Autochtonen!!

    Origineel gepost door amel_xx
    De minister Donner van Justitie iis het eens met een uitspraak van de oud-korpschef J. Wiarda van de politie Haaglanden om allochtonen bij een wetsovertreding strenger te straffen dan autochtonen.
    Het gaat Donner er niet om allochtonen zwaarder te straffen, maar op een andere manier: ''Alleen als er een aanpak is die bij Nederlanders wél werkt maar bij een ander niet, dan vind ik zonder meer vanuit het algemeen belang, doe dan wat wél helpt''.

    Hmmm,

    Mijn vraag aan jullie is: Hebben alle Nederlanderse burgers in Nederland niet recht op dezelfde behandeling???

    Is dit niet in strijd met het gelijkwaardigheidsbeginsel?? Een van de grondslagen in een democratische rechtsstaat????

    Ik vind het zelf persoonlijk inderdaad geheel in strijd met het gelijkwaardigheidsbeginsel. Criminaliteit heerst overal, ook onder de autochtonen, ook hier heb je hardnekkige criminelen die de ene overtreding (of misdaad) na de andere plegen. Het zou natuurlijk mogelijk zijn om iemand met een lang strafblad een zwaardere straf op te leggen dan iemand met een korter strafblad. En hierbij vind ik dat afkomst geen rol mag spelen. Als je het heel globaal bekijkt, wordt er dus gesuggereerd dat allochtonen zwaardere criminelen zijn dan autochtonen. Met andere woorden, de cultuur (afkomst) speelt dus ze3ma een rol. Dit vind ik dus echt absurd, want ik denk echt niet dat ik me eerder geneigd voel tot criminele activiteiten dan een Nederlander. Want hier komt het dus eigenlijk min of meer op neer. Het rechtssysteem moet uitspraak doen op basis van de begane misdaad en kan hierbij mogelijk rekening houden met de lengte van het strafblad, maar absoluut, in geen geval oordelen op basis van afkomst. Dat is pure discriminatie!! Maar goed, er staat nog niets vast, dus in principe is er geen probleem. Maar het feit dat het door sommigen ook maar wordt overwogen, zegt ook wel iets...


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    26
    23-11-2003

    Dit is in strijd met de rechten van de mens. Waar is Amnesty International?

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    502
    26-06-2003

    Ben bang dat dit juridisch niet haalbaar is , maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel een beetje.
    Ik weet niet hoeveel % van de Nederlandse bevolking niet Nederlands of niet van Nederlandse orgine is ,maar als meer dan +/- 70% van de geditineerden van niet Nederlandse afkomst of Nederlandse orgine is , is het ook wel een beetje logisch.

    Mijn oplossing :
    1. zwaardere straffen (rechts-systeem in Nederland is echt een lachertje)

    2. Bezit van 2 paspoorten niet langer meer toestaan , je bent Nederlander of niet , wil je geen Nederlander zijn , prima , ga dan niet lopen janken als je de fout in gaat (en dan heb ik het niet over lichte vergrijpen zoals bv. een verkeersovertreding) en het land uitgetieft wordt.

  12. #12
    Kattig lid

    Reacties
    140
    31-10-2003

    Kijk als het ging om recidivisten (je weet wel mensen die keer op keer in de fout gaan) mogen ze hun zwaarder straffen, maar dat moet dan wel gelden voor zowel allochtoon als autochtoon. Maar als ze zeggen van: “allochtonen zwaarder straffen dan autochtonen” Dan is het discriminatie, en het is trouwens juridisch niet haalbaar zoals iemand hierboven al schreef.

    Maar om eerlijk te zijn, ik zie het echt niet zo gauw gebeuren. Ik denk dat dat plan een heel grote weerstand zal vinden bij veel politieke partijen.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.868
    08-02-2003

    Dat iemand crimineel is heeft te maken met iemand's aard, komaf heeft daar geen inlvoed op. (Want er zijn meer dan genoeg allochtonen die het wel goed doen)
    Ik zie dit als het hanteren van 2 maatstaven, en als ongelijke behandeling, niet bepaald een bevordering voor de integratie.

  14. #14
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door Missy_Rose
    Kijk als het ging om recidivisten (je weet wel mensen die keer op keer in de fout gaan) mogen ze hun zwaarder straffen, maar dat moet dan wel gelden voor zowel allochtoon als autochtoon. Maar als ze zeggen van: “allochtonen zwaarder straffen dan autochtonen” Dan is het discriminatie, en het is trouwens juridisch niet haalbaar zoals iemand hierboven al schreef.

    Maar om eerlijk te zijn, ik zie het echt niet zo gauw gebeuren. Ik denk dat dat plan een heel grote weerstand zal vinden bij veel politieke partijen.
    Hmmm, dat hoop ik dan maar.
    Nederland is veranderd de laatste jaren en ik ben wel eens bang dat sommige zaken die men vroeger verafschuwde tegenwoordig gewoon ingevoerd kunnen worden....

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  15. #15
    Kattig lid

    Reacties
    140
    31-10-2003

    Origineel gepost door rnaj
    Hmmm, dat hoop ik dan maar.
    Nederland is veranderd de laatste jaren en ik ben wel eens bang dat sommige zaken die men vroeger verafschuwde tegenwoordig gewoon ingevoerd kunnen worden....
    Ik denk niet dat het zo’n vaart heeft gelopen hoor. Ik bedoel maar, denk aan de PvdA en Groenlinks en andere van zulke partijen. Verder zitten er in veel politieke partijen ook een paar allochtonen. Dacht jij soms dat ze dan gaan staan juichen bij dat idee?