1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    27
    05-07-2003

    Dames, is het niet zo dat Allah's Wil ver boven die van ons is?
    Dus natuurlijk valt er niks te discurreren betreft Allah SWT 's oordeel.

    Je moet het zien als een speelveld, binnen de hekken mag je zoveel spelen als je maar wil maar je mag de hekken niet te buiten. Doe je dat wel, dan zijn alle gevolgen voor je eigen rekening. Hetzelfde geldt met Islaam. Islaam heeft een enorm groot speelveld en heeft zware sterke hekken, maar ze zijn niet hoog. Dus als je wilt kun je erover springen. Begrijp me aub niet verkeerd, ieder mag doen wat hij of zij zelf wilt (tot een bepaald niveau, we moeten Qadru-Llah natuurlijk niet vergeten). Die mogelijkheid heeft hij en zij gekregen van Allah SWT.

    Dus als je verkering wilt nemen of privé kennis wilt leren maken ondanks de oordeel van Allah SWT, dan kun je dat doen insha'Allah (ALS Allah dat wil). Maar wees dan ook bereid om je eigen verantwoordelijkheid na te komen, al hetgeen wat jij doet wordt opgeschreven, het zal voor je gepresenteerd worden en je zal moeten afrekenen. Dus ja, niemand houd je tegen (geen mens tenminste), het is je eigen vrije keus. Dus uiteindelijk kun je ook niemand anders dan jezelf de schuld geven. En voor degenen die het interesseert, het is Haraam & voor degenen die het niet interesseert........ja daar kan ik eigenlijk niks tegen zeggen. Het is toch nutteloos als je de interesse er niet eens voor hebt...Allah- ya3ouwn

    Wa aleikoem assalaam wa ra7matoeLlah,
    Citaat van het jaar:

    "Moeten we het bestaan van Allah bewijzen?
    Steekt men dan een fakkel aan om de zon te zien?"

  2. #47
    Bijna Lid

    Reacties
    740
    08-06-2003

    Homosexualiteit word je aangeleerd door je omgeving en de mensen om je heen.

    Juist als je die boeken gaat lezen maken ze je gek met zulke theorien.

    Hoe komt het dat mensen zijn gaan geloven dat ze van de apen afstammen. Doordat ze teveel van die gekke boeken lezen.

    Arabian pearl, kijk uit met je teksten. gebruik ze alleen bij je man, want bij hem mag het.

    Homo's zijn is een ziekte, wat absoluut te genezen is. Ik heb dat in de praktijk bij mensen gezien of ga je daar ook weer wat op bedenken of zo.

    Je moet verder kijken dan je neus lang is, anders maakt iedereen je van alles wijs. gebruik je verstand en niet alleen je oren.

  3. #48
    MVC Premium

    Reacties
    125
    23-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Tijdje geleden
    Alleen voor Bentaib Mensjes bentaib@hotmail.com


  4. #49
    Mommy

    Reacties
    394
    11-10-2001

    assalaam wa aleikum

    homosexualiteit is zeker niet aangeboren! geloof jij echt alles wat de westerlingen je vertellen? homosexualiteit is een ziekte, psychisch. iemand word homo of lesbienne door influisteringen van de shaitan.

    een relatie is haram in de zin van afspraakjes, zoenen enzo. tegenwoordig vind iedereen het maar heel normaal dat ze een relatie hebben (overgenomen van de westerlingen uiteraard). zoals iemand al zei; internet en telefoon is toegestaan omdat er geen verleidingen aan pas komen. zo kan je iemand heel goed leren kennen en bepalen of je al dan niet met die persoon je leven wil delen.

    mha salama

  5. #50
    MVC Premium

    Reacties
    125
    23-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Nadia_Antwerpen
    assalaam wa aleikum

    homosexualiteit is zeker niet aangeboren! geloof jij echt alles wat de westerlingen je vertellen? homosexualiteit is een ziekte, psychisch. iemand word homo of lesbienne door influisteringen van de shaitan.

    een relatie is haram in de zin van afspraakjes, zoenen enzo. tegenwoordig vind iedereen het maar heel normaal dat ze een relatie hebben (overgenomen van de westerlingen uiteraard). zoals iemand al zei; internet en telefoon is toegestaan omdat er geen verleidingen aan pas komen. zo kan je iemand heel goed leren kennen en bepalen of je al dan niet met die persoon je leven wil delen.

    mha salama
    Klopt het is zo gewoon mensen maken het ervan jammer.
    Alleen voor Bentaib Mensjes bentaib@hotmail.com


  6. #51
    WeLcOmE To My PlAcE!

    Reacties
    24
    19-10-2003

    Interessante verhalen hoe iedereen over dit onderwerp denkt!

    ik vind zelf dat je best wel een relatie mag hebben voor je huwelijk, maar denk eraan dat je geen verkeerde dingen moet gaan doen. Ga dus niet te ver en blijf maagd, want je weet maar nooit als die jongen je gebruikt of je inshallah echt als vrouw wil hebben. ewa allemaal veel succes. ik wil in ieder geval zeker eerst een relatie voordat ik ga trouwen, ik moet die persoon eerst heel goed leren kennen. Zoenen vind ik dan wel toegestaan maar 1 plek iedereen weet wel welke ik bedoel daar moet je maar op wachten totdat je getrouwd bent. denk niet alleen aan jezelf maar ook aan de schande die je kunt verrichten aan je ouders en familieleden
    kussies van Hajar tot gauw

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    279
    18-03-2004

    HET IS EIGENLIJK HARAM, MAAR ZELF ZOU IK DIE PERSOON WEL EERST WILLEN LEREN KENNEN VOORDAT IK TROUW EN MIJ ZIE JE NIET HET BED INDUIKEN MET EEN JONGEN, MAAR MOCHT IK DIE JONGEN WILLEN ONTMOETEN ZONDER MAHREM DAN GA IK EERST EEN GEBED DOEN OF EEN DOE'HA. ALHAMDULLAH IK WEET VAN MEZELF DAT IK NIET ZOMAAR VERKEERDE DINGEN GA DOEN. ZELF NEEM IK NIET ZOMAAR VERKERING MET EEN JONGEN TOTDAT IK HEM ECHT GOED KEN!!!! MAAR DAN OOK GOED!! EN LANGZAAM EEN RELATIE OPBOUWEN. ALS WE HET MAAR NETJES HOUDEN EN ALS HET GOED GAAT EN ECHT SERIEUS IS DAN ZAL IK HEM AAN MIJN OUDERS VOORSTELLEN. ALHAMDULLAH IK KAN MET MIJN OUDERS OVER ALLES PRATEN.
    The One And Only....!

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    35
    31-03-2004

    Relaties voor het huwelijk zijn verboden in de Islam. Open contact tussen de man en de vrouw alleen, is niet toegestaan, zelfs als het na het aanzoek en de acceptatie is. Na dat het huwelijkscontract is opgemaakt en ze dus getrouwd zijn, mogen ze wel vrij met elkaar omgaan.

    Wanneer de man en de vrouw elkaar het ja-woord hebben gezegd, gelden een paar verplichtingen voor het opmaken van een huwelijkscontract.

    · Instemming van beide partners

    Als één van beide partners niet instemt met het huwelijk, is het huwelijkscontract ongeldig.

    · Het bepalen van de bruidsgift (mahr = de gift / het geschenk van de bruidegom aan de bruid). Er wordt overlegt tussen beide partijen wat het bruidsgeschenk moet zijn. Het is verplicht voor de man om dit te geven. Het is het recht van de vrouw om dit te vragen en ze mag zelf beslissen wat ze ermee doet en ze mag het helemaal aan haar zelf besteden. De beste bruidsgift is die met de minste lasten.

    · Het vaststellen van het huwelijkscontract in aanwezigheid van getuigen: 2 mannen of 1 man en 2 vrouwen.

    · Het bekend maken van het huwelijk. Dit gebeurd door mensen uit te nodigen en het aanbieden van een feestmaal en daarbij het nieuwe huwelijk bekend te maken.
    YoU Can Talk About me Behind my Back, Or YoU can Laugh in MaH face, But DeeP in Your Heart You Wanna Be in Mah Place That’s why I Say To All The Fake ASS fella’sz n Snitche’sz -->You Better Say Nothin’ About MeCuz only God can Judge ME!

  9. #54
    MVC Lid

    Reacties
    35
    31-03-2004

    Het kijken naar de toekomstige partner
    Al Mughira overleverde dat toen hij met een vrouw wilde trouwen, dat de Profeet (vzmh) zei:



    “kijk naar haar, want het is dan waarschijnlijker dat er liefde en genegenheid tussen jullie zal groeien,” (Achmed & Al Nisa’i)

    Bij deze ontmoeting mogen de man en de vrouw niet alleen zijn.

    Hadith:

    “Een man kan niet alleen zijn met een vrouw behalve in aanwezigheid van een (één van haar) mahrams. (Gedeeltelijk sahih Moeslim)
    YoU Can Talk About me Behind my Back, Or YoU can Laugh in MaH face, But DeeP in Your Heart You Wanna Be in Mah Place That’s why I Say To All The Fake ASS fella’sz n Snitche’sz -->You Better Say Nothin’ About MeCuz only God can Judge ME!

  10. #55
    MVC Premium

    Reacties
    125
    23-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Hanif1
    Je stelt zonder onderbouwing en bewijs.
    klopt.
    Alleen voor Bentaib Mensjes bentaib@hotmail.com


  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    416
    04-03-2004

    assalaam alajakom wara7amtoe allahi wabrakatoe3oe

    beste broeders en zusters.

    wat versta je onder het woord RELATIE dat je met die gene uit gaat met elkaar alleen bent.
    Als je iemand hebt gezien en je denkt die zal insha allah goed voor me zijn en zo en zo, vraag naar die gene.
    en als jullie graag over iets willen hebben doe het met een ma7ram dderbij, ookal zeg je maar ik blijf wel maagd qa dat is niet de belangerijkste ooit van zina gehoord. het woord kan je door veel ramen binnen treden.
    een nasi7a en wallah dit is de enigste moeglijkheid om erachter te komen of diegene geschikt is voor jou
    SALAAT ELISTIGARA.

    wasalaam alajakom wara7amtoe allahie wabraktoe3oe
    ahla-souna wa aldjama3a
    Inna allaha ma3a alathien ATAQAW walathien 3oem moe7sinien

  12. #57
    MVC Premium

    Reacties
    125
    23-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door elmoettaqi
    assalaam alajakom wara7amtoe allahi wabrakatoe3oe

    beste broeders en zusters.

    wat versta je onder het woord RELATIE dat je met die gene uit gaat met elkaar alleen bent.
    Als je iemand hebt gezien en je denkt die zal insha allah goed voor me zijn en zo en zo, vraag naar die gene.
    en als jullie graag over iets willen hebben doe het met een ma7ram dderbij, ookal zeg je maar ik blijf wel maagd qa dat is niet de belangerijkste ooit van zina gehoord. het woord kan je door veel ramen binnen treden.
    een nasi7a en wallah dit is de enigste moeglijkheid om erachter te komen of diegene geschikt is voor jou
    SALAAT ELISTIGARA.

    wasalaam alajakom wara7amtoe allahie wabraktoe3oe
    ahla-souna wa aldjama3a
    ................
    Alleen voor Bentaib Mensjes bentaib@hotmail.com


  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    416
    04-03-2004

    ...........................????????????????????//

  14. #59
    MVC Lid

    Reacties
    1.498
    06-10-2004

    Ik Heb Een Vraaggggggggggggg Help Meeeeeeeeeeeee

    Dus Of Je Met Je Partner Mag Praten Aan De Telefoon Tijdens De Ramadan
    Dus Zeggen Da Je Van Hem Houdt En Hem Mist Bla Bla Bla Antwoord Aub Zo Snel Mogelijk

  15. #60
    mama van reyousa

    Reacties
    4.569
    13-10-2004

    Als er uit die relatie een huwelijk zou voortkomen dan is er niets aan de hand! Maar vaak eindigt zo'n relatie daar niet op! Dus zou ik zeggen niet doen, volgens mij krijgt zowel meisje als jongen spijt van zo'n relatie!