1. #1
    MVC Premium

    Reacties
    125
    23-01-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Relatie Voor Het Huwlijk Wah Nig Ela

    IWAA a mensen wat vinden jullie van een relatie voor het huwlijk zou het kunnen of niet...
    Alleen voor Bentaib Mensjes bentaib@hotmail.com


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    241
    29-03-2001

    Thumbs up Het is haram

    Het is haram, punt en uit dus ga het niet meer vragen ok beslama,

    Het licht dat in het oog straalt is eigenlijk het licht van het hart.Het licht dat het hart vult is het licht van God, dat zuiver is en heel anders dan het licht van intellect en zintuigen

  3. #3
    Fati Fleur

    Reacties
    3.310
    08-02-2002

    ....
    Het zou volgens mij kunnen maar het is HARAM..
    Het gaat er niet om of wij het vinden kunnen of niet het gaat erom hoe allah erover denkt. Maar ja meid laten we eerlijk wezen niemand is 100% heilig en (niemand) niet iedereen gaat met de eerste de beste trouwen zonder een relatie met diegene te hebben gehad... want je zult tenslotte met die gast moeten trouwen en je leven delen. STEL je vat hem niett dan wat
    -xXx-jes Bent Dagilia
    La vie est belle!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    Natuurlijk moet dat kunnen, maar je moet wel weten waar de grens ligt.
    Sorry hoor maar ik ga echt niet trouwen met iemand die ik niet ken.

    En trouwens er zijn maar heeeeel weinig mensen die zich daar aan houden.

    nobody's perfect

  5. #5
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    17-10-2001

    Salaam aleikoem broeders en zusters,

    Ik vind de reacties echt shockerend...Iedereen heeft wel iets gedaan wat haram is...Ik zou echt niet kunnen trouwen zonder relatie...

    Astaghfirullah...Omdat iedereen weleens zondes begaat betekent het niet dat je bewust ook nog eens zondes moet begaan....we begaan al zoveel zondes waarvan we het achteraf pas doorhebben...en juist daarom moeten we dingen die overduidelijk haram zijn vermijden!!!

    Binnen de islam is het wel degelijk toegestaan om een relatie te hebben....dus om elkaar te leren kennen...Alleen is de wijze waarop niet hetzelfde als datgene wat er in de westerse wereld gebeurt...lichamelijk contact is niet toegestaan...en wanneer je met elkaar in 1 ruimte bent moet daar een mahrem aanwezig zijn (anders is de 3e aanwezige shaitan)...Ikzelf vind deze manier veel nuttiger en effectiever dan datgene wat gebruikelijk is in de westerse wereld...Iets wat mensen vergeten is dat je de rest van je leven bij die persoon blijft...en dat je daarom op het innerlijke moet afgaan in plaats van het uiterlijke...want uiterlijkheden vergaan...Daarom is de islamitische 'relatie' veel beter...Bovendien heeft Allah deze andere vorm gewoon niet toegestaan...en dus is het HARAM...(dit hoort al een duidelijke reden te zijn om het niet te doen...)

    wa salaam, Tilila

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    17-10-2001

    salaam aleykoem mumina...

    ....sneaky girl

    Aleykoem salaam :blauwkus:

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    17-10-2001

    Exclamation MENSEN TOCH

    Salaam aleykoem ,

    De islamitische "relatie" staat zeker wel toe dat je elkaar leert kennen...hoe kan je nou trouwen met iemand die je niet kent....da's simpelweg niet mogelijk (helemaal niet in deze tijd) ...Alleen zegt de islam ons...dat je geen sexuele relatie mag hebben voor het huwelijk...en dat er bepaalde regels gelden tijdens het proces van "leren kennen"....Die regels zijn zeer functioneel...en zorgen er juist voor dat je een persoon goed leert kennen ....veel beter dan wanneer je de roze bril van verliefdheid op hebt...En inderdaad...die roze bril valt eens af....dus zal je iemand echt moeten leren kennen....De islam stelt geen ultimatum aan de periode dat 2 mensen elkaar kunnen leren kennen...dus daarom is er geen reden om als moslim deze regel te overtreden...het zorgt immers voor meer zekerheid in je huwelijk

    Hetgene wat me een beetje irriteert aan deze discussie is dat de mensen niet het verschil weten tussen een RELATIE en ELKAAR LEREN KENNEN...een relatie, zoals men die in de westerse wereld kent, is helemaal niet nodig als je iemand wil leren kennen!!!



    Wa aleikoem salaam


    hmmmzz.....big kis 2 my mumina

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    17-10-2001

    GEVANGENIS????????

    waar heb je het over...er zijn bepaalde regels vastgesteld door Allah...we hebben inderdaad de vrije keuze gehad...en dat betekent dat we ons best moeten doen om de regels die Allah, onze schepper, voor ons heeft vastgesteld te accepteren en te navolgen...doe je dit niet dan is dat je eigen verantwoordelijkheid...

    Noem de Islam alsjeblieft geen gevangenis...want als ik m'n leven als moslima vergelijk met het 'leven' wat ik hiervoor had...dan is juist het 'vrijheid, blijheid leventje' een gevangenis....ik heb in beiden situaties gezeten...dus ik kan het weten...

    tilila

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.306
    24-02-2002

    iwa mensen HET IS HARAM
    yassine je hebt gelijk, maar niemand doet dat bijna niet meer ,
    bij de meeste marokanen gaat het door dan alleen praten hoor believe me. ze zien het niet en zijn blind mar in yawm elkiama zullen jullie julie ogen openen, en de waarheid zien.

    ik bedoel maar als je toch een vriend neemt, praat zoveel mogelijk met em via tel, mail enz. en zie hem een keer in de zoveel tijd, en dat gedoe van aanraken geen denken aan........ en zo komt het wel goeod, en
    trouwens zo zie je ook of iemand echt van je houdt en niet met je gaat om een ding.!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. #10
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    17-10-2001

    als je verliefd bent en je kent hem goed genoeg dat je weet dat hij de ware is, dan is er geen reden om het huwelijk uit te stellen : DUS TROUWEN

    Als je verliefd bent en je kent hem niet goed genoeg dan moet je hem leren kennen....dit kan toch ook gewoon op z'n islamitisch...dus geen lichaamscontact

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.857
    23-02-2002

    Mensen hallo!!! tuurlijk kan je in het huwlijk treden zonder relatie te hebben gehad !!! en tuurlijk heeft niet iedereen een relatie gehad voor zijn huwlijk !! tenminste ik ken genoeg meiden die dat niet doen!!! en loop je tegenwordig niet mee in de moden als je geen vriend hebt gehad of neemt?? nou dan doe ik met deze mode niet mee!!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.306
    24-02-2002

    EL PADRINO GELIJK HEB JE, GO GO

    dit zijn pas echt wijze woorden, maar ja sommige snappen het niet he...... dank voor wijze woorden.

  13. #13
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    17-10-2001

    :droef:

    hmmmmzzzz

  14. #14
    Ren weg !! ibe3asj

    Reacties
    134
    01-03-2002

    Talking

    Origineel gepost door Bent Dagilia
    ....
    Het zou volgens mij kunnen maar het is HARAM..
    Het gaat er niet om of wij het vinden kunnen of niet het gaat erom hoe allah erover denkt. Maar ja meid laten we eerlijk wezen niemand is 100% heilig en (niemand) niet iedereen gaat met de eerste de beste trouwen zonder een relatie met diegene te hebben gehad... want je zult tenslotte met die gast moeten trouwen en je leven delen. STEL je vat hem niett dan wat
    -xXx-jes Bent Dagilia



    he heb je echt zo`n buikje als dat zo is wil ik je best leren kennen

    1 2 3 4 hoedje van papier

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    439
    19-01-2002

    Heel mooi gezegd K.1 !
    Hopelijk gaan mensen hierover nadenken...

    Star*