1. #16
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    17-10-2001

    Bismillahi ar-Rahmani ar-Rahimi

    Salaam aleikoem warahmatulahi wabrakatuhu,

    De Quran is voor moslims niet alleen een grote bron van inspiratie....het is onze levenslijn...De quran en de sunna van onze geliefde profeet Mohammed zijn de enige 2 bronnen waaruit we onze leiding putten...we hebben deze duidelijke bronnen niet gekregen om ze neer te leggen en ze vol bewondering aan te kijken....Maar we hebben de Quran gekregen om te dienen als leiding...!!! ( dat heet niet blindstaren...het heet raadplegen wanneer nodig)

    Zinna (dus seksuele omgang buiten het huwelijk) is door Allah in de Quran (let wel de Quran is het woord van Allah en niet een man-made filosofie) verboden...dus is een lichamelijke relatie voor het huwelijk ook verboden....ZO SIMPEL IS HET

    Aezrah...ik weet niet of je moslim bent....maar als je Allah niet ziet als de Machthebber over alles...dan is het inderdaad niet logisch dat Miriam een kind heeft gebaard zonder gemeenschap te hebben....Omdat dat voor jou niet logisch is...Maar leg me eens uit hoe het mogelijk is voor ons om met gemeenschap een kind te krijgen dat in verhouding tot z'n uiteindelijke lengte (als volwassen) binnen 9 maanden in de baarmoeder het meest groeit...

    Als Allah niet alle macht had....hoe kan dat dan ...leg me dat eens uit...

    Allah zei in de heilige Koran:

    Soerah Mariam

    20. Zij zeide: "Hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?"

    21. Hij zeide: "Het is zo naar uw Heer zegt, 'het is gemakkelijk voor Mij,'" opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade Onzerzijds; het is een besloten zaak."




    27. Alsdan bracht zij het kind tot haar volk. Dit zeide: "O Maria, gij hebt iets vreemds gedaan."

    28. "O Zuster van Aäron, uw vader was geen verdorven man noch was uw moeder een onkuise vrouw."

    29. Dan wees zij naar het kind. Zij zeiden: "Hoe kunnen wij tot een wiegekind spreken?"

    30. Hij (Jezus) zeide: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

    31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd."

    32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."

    33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

    34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen.

    35. Het past niet bij Allah Zich een zoon te verwekken, Heilig is Hij. Wanneer Hij een beslissing neemt, zegt Hij daartoe slechts: "Wees", en het wordt.

    36. "Voorwaar, Allah is mijn Heer en uw Heer. Aanbidt Hem derhalve, dit is de rechte weg."



    LA HAWLA WA LA QAWATA ILA BI ALLAH

    ER IS GEEN MACHT OF KRACHT BUITEN ALLAH

    (als Allah machtig is over alle zaken...dan valt datgene wat Hij in de schoten van de vrouwen besluit te leggen onder zijn bevoegdheid)


    Wa aleikoem salaam warahmatulahi wabrakatuhu, tilila

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    214
    17-03-2002

    Sallaam alikoem,


    In de Islam is het verboden!
    Maar wat verstaan men onder een relatie??

    Want als je kijkt wat de islam zegt, mensen mogen elkaar leren kennen maar met een "MAHRAM" erbij.
    Dus iemand waar je niet mee kan trouwen.
    Maar de achtergrond hiervan is, als beide mensen ook met elkaar willen trouwen, en niet omdat ze behoefte hebben aan elkaars gezelschap.

    Zolang het onder de islamitische regels blijft, vindt ik wel het oke.

    Ma'sallaammaa
    Igwana

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    3.306
    24-02-2002

    nou lala nog geen lid, je maakt het maar later goed met allah door extra te slijmen, het gaat niet erom wat je denkt het gaat alleen al omdat iedee van dan ga ik extra bidden,,,
    maar ja en please zie niet iedereen hetzelfde.......... maar jah....

    het is haram of je wil of niet, en iedereen doet wel fouten dingen in zn leven, zelfs adam, daarom zijn we nu hier op aarde om het goed te kunnen maken, maar ja sommige mensen denken dat het een spel is, kijk alleen hoeveel meiden doodgaan, verongelukken, of weet ik veel maar wat terwijl ze pas 17 a 17 jaar zijn, hoe wil jij het dan goed maken met allah, maar ja ik besluit voor niemand dat doet allah sobhanalah, en iedereen laat ik in zn eigen waarde, maar een ding moet je weten zeg nooit, ik ga het later doen, want toen jij deze bericht schreef ston de shitan achter jou te lachen, en vergeet nooit allah is met je waar je ook bent, en geloof me de meeste jongens denken nu ook wel aan hun geloof, tenminste ik heb het niet over de 15 en 16 jarige ok......

    en je doet het niet voor plezier, plezier dat heb je maar als je getrouwd bent..
    beslemmmmmmaaaa

  4. #19
    MVC Premium

    Reacties
    125
    23-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door boula037
    ik vig
    wat ?
    Alleen voor Bentaib Mensjes bentaib@hotmail.com


  5. #20
    MVC Premium

    Reacties
    125
    23-01-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Re: wat voor onzin

    Origineel gepost door xselmaas
    wat is dat allemaal voor onzin!!
    relatie voor huwelijk???
    een echte moslimvrouw/meisje zal wachten tot haar ware haar hand komt vragen,niet zelf zoeken of staan wachten tot ie je aanspreekt en daarna afspraakjes en zo voort tot ie je op een dag gedumpt heeft(gebeurd jammer genoeg heel veel).
    moheem wat ik wou zeggen is dat je moet wachten tot je ware op een dag aan je deur staat om je hand te komen vragen.daarna hoor je van andere mensen hoe hij in elkaar zit(hoe zijn karakter is en zo)(innerlijk).snapie!!
    okee dan !! zo hoort het
    Alleen voor Bentaib Mensjes bentaib@hotmail.com


  6. #21
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Title of Fatwa Islamic Dress Code for Men
    Date of Fatwa 21/ August/ 2002
    Date of Reply 21/ August/ 2002
    Topic Of Fatwa Clothing & Adornment in Islam
    Question of Fatwa Dear Muslim Brother or Sister, I have admired how our sisters have obeyed Islam and choose to wear the Hijab. And as a male trying to embrace Islam, I would like to know if there is certain dress code for men. Any answer will help and may Allah bless you for it.
    Name of Mufti Sheikh Muhammad Iqbal Nadvi
    Content of Reply In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.



    All praise and thanks are due to Allah, and peace and blessings be upon His Messenger.



    Dear brother in Islam, we would like to thank you for showing keenness on knowing the teachings of Islam, and we appreciate the great confidence you have in us. We hope our efforts meet your expectations, yet we apologize for the late reply.



    With regard to your question, Sheikh Muhammad Iqbal Nadvi, Imam of Calgary Mosque, Canada, and Former Professor at King Saud Univ., Saudi Arabia, answers:



    “I appreciate your concern about the dress code. Islamically, a dress is supposed to serve two purposes:



    1. Covering the `Awrah (private parts) of the body.
    2. Serving the purpose of adornment and beautification.



    Reviewing the Qur’an, we find that Allah, the Almighty, describes the dress of believers as “The Dress of Piety” or Libasut-Taqwa, and this exactly emphasizes the aforementioned two conditions, and stresses that such a dress should never be used for showing off. Almighty Allah says: “But the raiment of righteousness, - that is the best.” (Al-`Araaf: 26)



    Islam has provided few guidelines to achieve this quality:



    1. The first condition is that the dress has to be Halal by its origin, i.e. purchased or owned through Halal earning.


    2. The second is that it must not imply imitation of other people’s dress. This means we should not imitate others’ religious attire or style, as the Hadith states: “Whoever imitates some people will be ranked among them.” (Irwaa’ul Ghaleel, Al-Albaani, Hadith no. 2384)


    3. The third condition is that the dress must not carry any resemblance to women’s dress. This means men’s dress must not involve any kind of feminine style of adornment: pure silk, golden dress, very bright and fast color, are all considered permissible for women, but not for men.



    Below this level are some cultural choices and this may come as a second level. But what is important is that Islam promotes unique identity for Muslims in every action, and this applies to the dress code. So, Islam encourages the dress which represents the message of Islam, and which distinguishes Muslims from others. I hope you will develop your taste so to achieve the goal of piety, which is the best as the Qur’an has pointed out.”



    Do keep in touch. If you have any other question, don't hesitate to write to us.



    Allah Almighty knows best.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    247
    10-11-2001

    Re: Relatie Voor Het Huwlijk Wah Nig Ela

    Origineel gepost door bentiab
    IWAA a mensen wat vinden jullie van een relatie voor het huwlijk zou het kunnen of niet...
    Ela !

  8. #23
    elhabiba hbiebat edounja!

    Reacties
    976
    01-10-2001

    ik denk dat dit echt weer zo een onderwerp is waar iedereen de antwoord al op weet.....En iedereen weet het voor zichzelf uiteindelijk...

    Enne allahjehiena oe safie...

    liefs elhabiba
    [img]http://******************/xgamesweb/hpbimg/valentijn11.gif[/img]
    for ahma_m_tiechien...

  9. #24
    MVC Premium

    Reacties
    125
    23-01-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Re: Re: Relatie Voor Het Huwlijk Wah Nig Ela

    Origineel gepost door Oujda1
    Ela !
    Zeker weten Jongen :duim:
    Alleen voor Bentaib Mensjes bentaib@hotmail.com


  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    172
    25-10-2002

    Origineel gepost door
    Haha sorry hoor, haram of geen haram, ik wil weten wie ik de rest van mijn leven dag in dag uit moet zien. Dan heb ik maar even schijt aan haram. He nou niet lomp doen, dat ik ze3ma slecht ben ofzo. Ik weet zeker dat minstens 90% van de meiden er ook zo over denkt. Ik maak het later wel goed met allah, dan ga ik wel extra veel bidden ofzo.
    doei doei, en trouwens ik denk dat veel van die gelovigen hier gewoon nep zijn. Ze proberen indruk te maken msekken.
    laa hawla wa qawata illa billah!!!

    "je hebt het schijt" aan wat haram is, astagfhiroelah!!
    zo werkt dat niet meisje! en wat de meisjes denken en doen is nog niet de bedoeling dat jij dat ook moet doen!

    onze profeet(vzmh) zei: Als je niets goeds te zeggen heb, ZWIJG dan.
    We did not come to this world with our own will. We will not leave this world with our own will. Then why live this life according to our own will? A Muslim is
    that person who submits to the will of Allah. Let us all submit to Allah!!! insha'allah

  11. #26
    Bent a nass

    Reacties
    131
    22-01-2003

    Wat die stelletjes allemaal tegenwoordig doen voor het huwelijk.....wajow, daar is hand in hand lopen een lachertje bij. Kortom; allemaal droge sex.

    Ik denk dat er tegenwoordig maar weinig meisjes zijn die wachten totdat de ware bij ze op bezoek komt met suiker en een schaap. Voor deze mensen heb ik maar een woord; RESPECT
    Ina lilah, wa ina ilayhi ra7ie3oen

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    707
    24-02-2003

    Hahahaha het is diep triest tegenwoordig !

  13. #28
    Bent a nass

    Reacties
    131
    22-01-2003

    Wallah ila benifica_Razel. Maar ja wat doe je eraan. Als je er wat van zegt krijg je gelijk tegen je hoofd gesleurd; ze3ma jij bent heilig of ben je jaloers ofzo. Het enige wat je dan kan doen zeggen is; pak elkaar maar, pak elkaar maar heeeeeeeeeeeeeel goed................
    Ina lilah, wa ina ilayhi ra7ie3oen

  14. #29
    Bent a nass

    Reacties
    131
    22-01-2003

    sorry van mijn schrijffouten, maar dit is een correctie; ''het enige wat je dan kan zeggen is.......
    Ina lilah, wa ina ilayhi ra7ie3oen

  15. #30
    .

    Reacties
    312
    21-10-2002

    Question RE: Relatie wel of niet

    Salaaaam allemaal....

    DE MAROKANEN VAN TEGENWOORDIG MAKEN VAN TRADITIE HET GELOOF echt tragisch

    De traditie van marokanen is zoooooo sterk dat het op een of andere manier beinvloedt het je leven echt zwaar

    MEN MOET EENS ZICH LOSMAKEN VAN TRADITIE.......


    Een relatie zou op zich wel moeten kunnen zolang je maar weet waar je grenzen liggen en je weet dat je toekomstige man of vrouw ook serieus is en ook later het huwelijksbootje in wilt stappen....


    Mensen weet wat je doet voordat het te laat is maar laat 1 ding rechts liggen>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    GA NIET MET ELKAAR NAAR BED VOORDAT JE "HET" CONTRACT HEBT GETEKEND


    Beslema mensen en ik hoor wel wie er het zelfde over denkt


    KUSSIESSSSSSvan moi...
    :boogie:..Gezocht?? Dakka chikies
    Meiden voor Dakka Marrakechia :boogie: