1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    18
    21-03-2003

    ik droom zelf bijna dagelijks... goede dromen maar ook slechte dromen..
    ik ga maar dat boek is ff kopen... wie weet vind ik daar al me vragen in..

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    338
    19-05-2002

    salaam
    is het niet zo dat dromen na de fjar van de sheitaan zijn? A3oedoe billah minal sheitaan el rajeem

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    26
    01-07-2003

    Re: Dit is ernstig!!

    Origineel gepost door Diamond_eyes18
    Salaam oe 3aleikom wr wb,

    Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag. Ik heb een vriendin die onlangs een erntige droom had. Een paar dagen achter elkaar heeft ze steeds eenzelfde droom gehad. In deze droom werd ik door een trein overreden en mn lichaam werd in duizenden stukken verscheurd . Wat betekent deze droom??

    Alvast bedankt voor jullie hulp..

    Ma3a salama
    asalaam moe alaikoem

    dromen zijn van shajtan, om mensen te misleiden. er zijn een paar mesnen die dromen hebben gehad van allah en die gingen alleen over islam. als iemand van deze dromen wil afkomen. je moet 5 keer per dag bidden en als je gaat slapen (2keer) en Qoraan lezen: 1 keer soerat fatiha, soerat ichlas en de laatste twee soerat ( Anas En Falak) en dan ayat al koersie. alleen profeet Yusef kon dromen uitleggen en niemand anders. al die boeken over dromen en heroscopen zijn van shajtan en dat is wat Allah het meeste haat.
    Allah zal je beschermen tegen de kwaad van Shajatan incha allah.
    wasalaam moe aleikoem.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    26
    01-07-2003

    ik heb **** een paar doe'as voor je.

    WAT TE ZEGGEN ALS JE WAKKER WORDT VAN EEN NACHTMERRIE:
    A'oedzoe bilkalimatillahi tammmati min ghadabihi wa iqabihi, wa sjarri ibadihi, wa min hamazatisje sjajatieni wa an jahdhoeroen.

    ik zoek mijn toevlucht bij de prefecte woorden van Allah, tegen Zijn woede en Zijn bestraffing, tegen her kwaad van Zijn dienaren en tegen de bedreiging van de duivelen en tegen hun aanwezigheid.

    WAT TE DOEN WANNEER JE EEN NARE DROOM HEBT:

    Spuug 3 maal naar links. (zonder speeksel)

    Zoek de toevlucht bij allah tegen de duivel en tegen het kwaad wat je hebt gezien. drie maal.

    Spreek er met niemand over.

    Keer je op je andere zijde.



    je hoef je echt geen zorgen te maken dat het iets aan de hand is of zo het is de Sjatan de vervloekte die hier voor zorgt om mensen te misleiden. en allah is groot

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    159
    04-12-2003

    salaam,
    je zult nooit gelukkig worden en als ik jou was zou ik nooit trouwen want je bent een vloek voor alle mannen. Als je niet snel de juiste stappen neemt dan zal je leed spoedig beginnen dus begin snel!!! Omdat ik je wil helpen zal ik je de eerste stap vertellen: ten eerste mag je slechte dromen niet aan de grote klok hangen en ten tweede moet je geen onzin vertellen.
    ailaikoem assalaam

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    965
    25-05-2002

    Origineel gepost door karimaah
    salaam,
    je zult nooit gelukkig worden en als ik jou was zou ik nooit trouwen want je bent een vloek voor alle mannen. Als je niet snel de juiste stappen neemt dan zal je leed spoedig beginnen dus begin snel!!! Omdat ik je wil helpen zal ik je de eerste stap vertellen: ten eerste mag je slechte dromen niet aan de grote klok hangen en ten tweede moet je geen onzin vertellen.
    ailaikoem assalaam

    hahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    1.439
    02-10-2003

    Ik droom nooit.
    Wat betekent dat?

  8. #23
    Gelukkig Getrouwd

    Reacties
    1.438
    20-02-2003

    Salaam alaikoem,

    hmm die zuster reageert niet meer..

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    239
    08-05-2003

    salaam,

    ik zou niet weten wat het betekend en zoals hier boven word gezegd alleen de profeet yoessef kom dromen uitleggen.
    maar ik wil wel zeggen dat je je nie druk moet maken!!

    gair inshallah!!!!

    wa salaam oe3alaikom.
    Artikel 1

    Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

  10. #25
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    hehe ik heb die book over dromen ik zal m ff pakken en de betekenis van die droom typen oke

  11. #26
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    hmmm ik heb deze uit het boek De uitleg van dromen geschreven door Inb Sirin.. maar moet nog verder kijken..maar ik zal een keer iets plaatsen wat wel mooi is om te lezen en het gaat ook over dromen.. kijk allah geeft ons soms of altijd een bewijs in onze dromen over de islam en wanneer je ziel weer terug naar je lichaam gaat dan komt het Shitaan tegen en die gooit er dingen tussen zodat je gaat twijfelen..

    maar ik zal insha allah ff zoeken waar ik het gelezen heb en zal het plaatsen ok



    Dood:

    De dood in de droom symboliseert de corruptie van iemands Dien, terwijl er eer, rang en glorie voor hem in de wereld zal zijn, als zo'n dood niet met rouw, huilen en het dragen van de baar of het lichaam of de begrafenis gepaard gaat.

    Als het lichaam in de droom begraven gezien wordt, betekent het dat er geen hoop meer is voor de verbetering in de zaken van zijn Dien: de duivel neemt de controle over zijn leven over en hij zal helemaal in beslag genomen worden door de jacht op wereldse goederen.
    hetzelfde aantal mensen zal door de dromer beinvloed worden als hij achte zijn baar heeft zien lopen. Hij zal hen overheersen en onderwerpen.

    Maar als de dode niet door iets begleid wordt dat op een begrafenis, rouwen, huilen, het geven van de ghoesl, taklien, het dragen van de baar of het lichaam duidt, kan het betekenen dat een deel van zijn huis vernietigd zal worden of de muren of het timmerwerk naar beneden zal vallen. Sommige uitleggers zeggen dat hij dan mischien in geloofszaken zal verzwakken en hij zal zijn inzicht en voorzichtigheid verliezen.

  12. #27
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    Dit is mooi om te lezen en leuk om te weten ik heb het getypt uit het boek ( De reis van DE ZIEL na DE DOOD )


    We kunnen enig begrip van de dood krijgen, door het te vergelijken met de slaap, dit is immers de kleine dood maar er is uiteraard een natuurlijke ongelijkheid tissen deze twee. In de slaap verlaat de ziel van de mens het lichaam door de neusgaten en reist tot hij in de aanwezigheid van de Heer van de troon is. Als de slaper zich in reine staat bevind ( doe al-woedoe voordat je slaapt ), knielt zijn ziel vootr zijn schepper. dan mag hij de wereld van de dromen binnengaan of de ziel van de overleden mensen ontmoeten, maar wat hij eigenlijk zal ontmoeten is een pagina uit Allah's kennis van het Onzichtbare, dat zowel het goede als het slechte wat hij voor een bepaalde mens heeft bepaald, bevat.

    Als de slaper tijdens de waaktoestand niet met domme dingen bezig houdt, dan zal de ziel naar hem terugkeren en het hart de waarheid mededelen, die ALLAH, de Grote en Majesteitelijke, hem heeft laten zien.

    Als dit gebeurt, wordt een vrij waarachtige droom genoemd. In de slaap kan de ziel ook vrij over de wereld reizen en de zielen ontmoeten van mensen die nog in leven zijn en kennis van hun verkrijgen. Iets daarvan is waar en iets is niet waar. Het gedeelte wat niet waar is, is een normale droom of het geklets van de ziel.

    Ook als de slaper een leugenaar is en van onwaarheden houdt, dan reist zijn ziel tijdens zijn slaap naar de hemel enn beweegt zich vrijelijk over de wereld en ontmoet andere zielen en krijgt ware informatie over het Onzichtbare. Maar als de ziel naar de lichaam terug komt, ontmoet hij Sheitan halverwege en die vermengt de waarheid met onwaarheid zoals hij doet als de persoon wakker is. Als de slaper wakker wordt is hij verward en beneveld over datgene wat Allah, de Almachtige en Majesteitelijke hem heeft laten zien en daarom begrijpt hij, het niet hij herinnert zich alleen wat Sheitan hem heeft laten zien. Dit zijn verwarde dromen.

    Als bewijs hiervoor noemen wij wat Allah de grote in soera az-Zoemar heeft gezegd:

    '' Allah neemt de zielen van de mensen op wanneer zij sterven en ook van hen die niet sterven tijdens hun slaap. Dan houdt hij Hij die, die Hij ten doden heeft opgeschreven en zendt de overigen tot een bepaalde tijd ( in het lichaam ) terug.''

    ( AZ-Zoemar (39):42 )

    In de toestand van de slaap verlaat de ziel niet volledig het lichaam zoals hij dat wel bij de dood doet. maar verblijft in het lichaan en dit niet om vrijelijk door de hemelen te bewegen. Wij kunnen het met een straal of een draad vergelijken waarvan het einde aan het lichaam verbonden blijft. De straal van deze ziel strekt zich uit tot de hemel en keert dan weer terug naar het lichaam als de slaper wakker wordt.

  13. #28
    hakawa hakawa

    Reacties
    303
    21-11-2002

    MVC Premium MVC Premium
    asalaamoe3aleikom

    hey neefie



    tbarkkellah 3liek a 3omar... ik ken dit boek wel.. ik heb hem volgens mij ook een keer van je geleend. .maar was dit een beetje vergeten hoe het namelijk allemaal in zijn werk ging..

    maar dankzij jou.. weet ik het.

    maar nu een vraagje he......... ik heb ooit gehoord.... iedereen meer dan 3 dromen heeft per nachtrust..... allemaal verschillende dromen.. waarvan men zich weinig van herinnerd........ is dat zo of bla ik??

    weet je hier meer van... en zo ja....... waarom meerdere dromen..is daar een reden voor

    groetjes je nichie Bla mina

    djazakaLLah


    Waar Denk je aan??




    Mijlen Strand...Maar geen Zee te bekennen..Stralende Dadelpalmen... Mooie Uitgestrekte Bergen en Ouases....Prachtige rivieren....Antieke dorpen...mooie tuinen....vriendelijke gezellige mensen...Ahidous..

    Aha ..Afoes Afoes!



    Kan je het al Raden?


    Ouarzazate natuurlijk!



    xxx The South of Maghreb


  14. #29
    @hotmail.com

    Reacties
    1.032
    10-02-2003

    Origineel gepost door ~M@ghrAbiA~
    ik heb ook gelezen dat als je enge of slechte dromen liefst tegen niemand moet zeggen en voor je houden

    klopt......
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  15. #30
    1984

    Reacties
    3.051
    06-04-2002

    ik heb een boek van dromen..die kan ik een keer aan je geven daar staat allez in minaa