1. #1
    Bijna Lid

    Reacties
    84
    28-05-2003

    Unhappy Dit is ernstig!!

    Salaam oe 3aleikom wr wb,

    Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag. Ik heb een vriendin die onlangs een erntige droom had. Een paar dagen achter elkaar heeft ze steeds eenzelfde droom gehad. In deze droom werd ik door een trein overreden en mn lichaam werd in duizenden stukken verscheurd . Wat betekent deze droom??

    Alvast bedankt voor jullie hulp..

    Ma3a salama

  2. #2
    --

    Reacties
    6.686
    09-01-2003

    ik hoop voor je dat er geen rampspoed over je heen komt.


    misschien is het de teken dat je tijd er op zit
    misschien is het een teken dat je je als een goede moslima moet gedragen
    misschien is het een teken dat dat je wat narigheden gaat meemaken
    misschien is het wel een tegenovergestelde
    misschien komt het van de duivel

  3. #3
    --

    Reacties
    6.686
    09-01-2003

    Narrated Abu Sa'id Al-Khudri:

    The Prophet said, "If anyone of you sees a dream that he likes, then it is from Allah, and he should thank Allah for it and narrate it to others; but if he sees something else, i.e., a dream that he dislikes, then it is from Satan, and he should seek refuge with Allah from its evil, and he should not mention it to anybody, for it will not harm him."



    Narrated Abu Qatada: The Prophet said, "A good dream that comes true is from Allah, and a bad dream is from Satan, so if anyone of you sees a bad dream, he should seek refuge with Allah from Satan and should spit on the left, for the bad dream will not harm him."



    Narrated Abu Qatada Al-Ansari: (a companion of the Prophet and one of his cavalry men) "I heard Allah's Apostle saying, "A good dream is from Allah, and a bad dream is from Satan; so, if anyone of you had a bad dream which he disliked, then he should spit on his left and seek refuge with Allah from it, for it will not harm him."



    Narrated Abu Salama: I used to see a dream which would make me sick till I heard Abu Qatada saying, "I too, used to see a dream which would make me sick till I heard the Prophet saying, "A good dream is from Allah, so if anyone of you saw a dream which he liked, he should not tell it to anybody except to the one whom he loves, and if he saw a dream which he disliked, then he should seek refuge with Allah from its evil and from the evil of Satan, and spit three times (on his left) and should not tell it to anybody, for it will not harm him. "

  4. #4
    whatever Lola want..

    Reacties
    2.471
    20-01-2003

    wa3aleikom asalaam zuster,

    Kijk sommige drommen hoeven nix te betekenen. De duivel speelt ook wel eens in iemands gedachte en kan gekke dromen bezorgen, bij wijze van spreke.

    Probeer voor het slapen gaat, het liefst met l'wodo nog en lees surat alfatiha en surat lwalak en anas... en insa Allah zal Allah engeltjes sturen die zullen waken over jou....

    Mijn advies dus: maak je niet druk...

    Asalaam oe3aleikom

    kawtar

  5. #5
    .

    Reacties
    11.311
    10-11-2002

    ik heb ook gelezen dat als je enge of slechte dromen liefst tegen niemand moet zeggen en voor je houden

    " Douk 'l Tyour Li Tarou, Fe Sma' 3Amlou Da-รก-ra' "


  6. #6
    Quran en Soena

    Reacties
    1.240
    24-11-2002

    Origineel gepost door Farkoessa
    wa3aleikom asalaam zuster,

    Kijk sommige drommen hoeven nix te betekenen. De duivel speelt ook wel eens in iemands gedachte en kan gekke dromen bezorgen, bij wijze van spreke.

    Probeer voor het slapen gaat, het liefst met l'wodo nog en lees surat alfatiha en surat lwalak en anas... en insa Allah zal Allah engeltjes sturen die zullen waken over jou....

    Mijn advies dus: maak je niet druk...

    Asalaam oe3aleikom

    kawtar
    Aya el koersie

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    49
    27-11-2003

    Dromen zeggen mij heel veel alles wat ik droom komt uit. Meestal mmoie dromen maar ook dromen die minder leuk zijn die uitkomen. Ik heb dit al jaren maar wou het niet geloven maar elke keer als ik iets droom dat uitkomt denk ik shit net als in mijn droom. Nu antwoord op jou vraag:er zijn 3 soorten dromen;dromen die een verwerkig zijn van de gebeurtenissen van de afgelopen dag zijn;ware dromen en dromen van de sjeitan,die een leugen zijn.Ik ga ff jou droom opzoeken als ik het vind hoor je het wel
    Beslema

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    49
    27-11-2003

    Oja wat mahrabia zegt klopt mooie dromen moet je verdelen met anderen als je iets slechts droomt spuug je 3 maal aan je linkerkant
    Beslema

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    49
    27-11-2003

    ik kan het niet letterlijk vinden maar vergeet die droom want ik weet wel dat als iemand droomt dat iemand dood gaat het betekend dat die gene in jou droom dood gaat ;een lange leven lijdt insa allah.
    Beslema

  10. #10
    MVC Premium

    Reacties
    3.076
    02-10-2003

    MVC Premium MVC Premium
    NEE IK HEB ALTIJD GEHOORD DAT JE JUIST MEER GAAT LEVEN DAN..
    -X-

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.292
    22-11-2003

    Re: Dit is ernstig!!

    Origineel gepost door Diamond_eyes18
    Salaam oe 3aleikom wr wb,

    Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag. Ik heb een vriendin die onlangs een erntige droom had. Een paar dagen achter elkaar heeft ze steeds eenzelfde droom gehad. In deze droom werd ik door een trein overreden en mn lichaam werd in duizenden stukken verscheurd . Wat betekent deze droom??

    Alvast bedankt voor jullie hulp..

    Ma3a salama
    Ik weet dat er een boek bestaat, dat je dromen kan uitleggen. Het is gewoon te koop op kramen met boeken over de islam. Het boek heet volgens mij 'domen uitleggen'.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Na een nare droom is het ook altijd goed om enkele soera's op te zeggen.

    Beslamma

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.292
    22-11-2003

    Origineel gepost door Sportwomen
    Oja wat mahrabia zegt klopt mooie dromen moet je verdelen met anderen als je iets slechts droomt spuug je 3 maal aan je linkerkant

    Hierna moet je zeggen: hoedoe bilahi min assietan araziem. Je vloekt de duivel en vraagt ALLAH(s.w.t) om bescherming. Enkele doeha's opzeggen hierna kan ook van pas komen.

    Beslama

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    137
    26-11-2003

    En als je tijd gekomen is om te sterven, dan is het zo.
    Qadr Allah dus waarom maak je je druk.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    204
    27-01-2003

    Origineel gepost door LayD_N
    NEE IK HEB ALTIJD GEHOORD DAT JE JUIST MEER GAAT LEVEN DAN..
    -X-

    dit is ook wat mijn moeder zegt..... als je droom dat iemand dood gaat dan zal hij lang te leven hebben..... maar zoals meerdere hiezo zeggen niet alle dromen hebben een betekenis..

    ma3a salama ilhame
    http://www.al-islaam.com/al-islaam/audiovideo/anasheedram/al-islaam/html/inhoudsopgave/1.html

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    965
    25-05-2002

    Re: Dit is ernstig!!

    Origineel gepost door Diamond_eyes18
    Salaam oe 3aleikom wr wb,

    Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag. Ik heb een vriendin die onlangs een erntige droom had. Een paar dagen achter elkaar heeft ze steeds eenzelfde droom gehad. In deze droom werd ik door een trein overreden en mn lichaam werd in duizenden stukken verscheurd . Wat betekent deze droom??

    Alvast bedankt voor jullie hulp..

    Ma3a salama



    Mensen als je over een droom verteld. Zeg er altijd gir oe selem bij.