1. #1
    Asalaamu 3alaikum

    Reacties
    241
    25-11-2001

    Ik at met rechts en de ober werd moslim!

    Ik at met rechts en de ober werd moslim!


    Ik ben deze zomer voor persoonlijke zaken naar Groot-Brittannië afgereisd. Tijdens mijn verblijf daar nodigde één van mijn Arabische vrienden mij uit om eens traditioneel Engels te gaan eten in een restaurant in de omgeving van Londen. Mijn vriend was een vaste bezoeker in dit restaurant, daarom werden wij extra in de watten gelegd door één van de obers.

    Tijdens het eten, hield ik de vork in mijn rechterhand en de mes in mijn linkerhand, waarop de ober tegen mij zei: “Dit is in strijd met de etiquette van het eten.” Ik antwoordde daarop dat ik moslim ben en dat de Islam mij dit opdraagt.” De ober keek verbaasd naar mij en zei: “Schrijft jouw geloof je zelfs voor met welke hand je moet eten?” Ik zei: “Ja!”, en ik maakte van de gelegenheid gebruik om hem te vertellen over de Islam en geprezen zij Allah! Deze man werd moslim na twee maanden met hem te hebben gesproken. Hij is nu zelfs met mij meegekomen naar Saudi-Arabië om de cOemrah (de kleine bedevaart) te verrichten.

    Mijn beste broeders en zusters, zie hoe het in de praktijk brengen van ons geloof de aandacht trekt van de niet-moslims, en hoe dit hun naar de Islam kan leiden. En begrijpt dat het niet naleven van de Islamitische regels ertoe kan leiden dat niet-moslims een afkeer krijgen van dit grootse geloof!

  2. #2
    Allah is great

    Reacties
    573
    30-11-2002

    Masha Allah................
    Allahoemmamaghrfirna, Wa3afina Wahdina War7amna Wastoerna Warzoekna Wazjboerna......

  3. #3
    Te doy mi vida

    Reacties
    292
    27-05-2003

    Masha...allah!!! Prachtig hoet je dit voor mekaar hebt gekregen.

    Ma salama, Ikram

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    100
    08-07-2003

    mashallahhhhhhh!!!

    What if, Allah took away the Quran tomorrow because we would not
    read it today?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    212
    24-05-2003

    selem
    macha Allah moge Allah swt tevreden over jou zijn en jou hiervoor belonen...Allah reda 3liek mijn broeder in de islaam
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    575
    26-02-2003

    Re: Ik at met rechts en de ober werd moslim!

    Origineel gepost door FaCciNo
    Ik at met rechts en de ober werd moslim!


    Ik ben deze zomer voor persoonlijke zaken naar Groot-Brittannië afgereisd. Tijdens mijn verblijf daar nodigde één van mijn Arabische vrienden mij uit om eens traditioneel Engels te gaan eten in een restaurant in de omgeving van Londen. Mijn vriend was een vaste bezoeker in dit restaurant, daarom werden wij extra in de watten gelegd door één van de obers.

    Tijdens het eten, hield ik de vork in mijn rechterhand en de mes in mijn linkerhand, waarop de ober tegen mij zei: “Dit is in strijd met de etiquette van het eten.” Ik antwoordde daarop dat ik moslim ben en dat de Islam mij dit opdraagt.” De ober keek verbaasd naar mij en zei: “Schrijft jouw geloof je zelfs voor met welke hand je moet eten?” Ik zei: “Ja!”, en ik maakte van de gelegenheid gebruik om hem te vertellen over de Islam en geprezen zij Allah! Deze man werd moslim na twee maanden met hem te hebben gesproken. Hij is nu zelfs met mij meegekomen naar Saudi-Arabië om de cOemrah (de kleine bedevaart) te verrichten.

    Mijn beste broeders en zusters, zie hoe het in de praktijk brengen van ons geloof de aandacht trekt van de niet-moslims, en hoe dit hun naar de Islam kan leiden. En begrijpt dat het niet naleven van de Islamitische regels ertoe kan leiden dat niet-moslims een afkeer krijgen van dit grootse geloof!

    Masha'allah!!
    Hiervoor zul je door Allah beloond worden...
    "De ogen die tranen laten uit liefde voor Allah , zijn de ogen die het paradijs zullen zien".

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.439
    18-07-2002

    Masha Allah!! Het is geweldig om dit soort dingen te horen? Maar toch heb ik 1 kanttekening; Het is inderdaad verplicht om met rechts te eten tenzij niet anders kan, maar is het ook niet verboden om met mes en vork te eten??
    Respect krijg je niet, respect moet je verdienen!!!
    Stop de bezetting
    MARMOUCHA=HARAMOUCHA

  8. #8
    is eigenlijk een wortel

    Reacties
    1.167
    14-05-2003

    Re: Ik at met rechts en de ober werd moslim!

    Origineel gepost door FaCciNo
    Ik at met rechts en de ober werd moslim!


    Ik ben deze zomer voor persoonlijke zaken naar Groot-Brittannië afgereisd. Tijdens mijn verblijf daar nodigde één van mijn Arabische vrienden mij uit om eens traditioneel Engels te gaan eten in een restaurant in de omgeving van Londen. Mijn vriend was een vaste bezoeker in dit restaurant, daarom werden wij extra in de watten gelegd door één van de obers.

    Tijdens het eten, hield ik de vork in mijn rechterhand en de mes in mijn linkerhand, waarop de ober tegen mij zei: “Dit is in strijd met de etiquette van het eten.” Ik antwoordde daarop dat ik moslim ben en dat de Islam mij dit opdraagt.” De ober keek verbaasd naar mij en zei: “Schrijft jouw geloof je zelfs voor met welke hand je moet eten?” Ik zei: “Ja!”, en ik maakte van de gelegenheid gebruik om hem te vertellen over de Islam en geprezen zij Allah! Deze man werd moslim na twee maanden met hem te hebben gesproken. Hij is nu zelfs met mij meegekomen naar Saudi-Arabië om de cOemrah (de kleine bedevaart) te verrichten.

    Mijn beste broeders en zusters, zie hoe het in de praktijk brengen van ons geloof de aandacht trekt van de niet-moslims, en hoe dit hun naar de Islam kan leiden. En begrijpt dat het niet naleven van de Islamitische regels ertoe kan leiden dat niet-moslims een afkeer krijgen van dit grootse geloof!
    ~

    MASHA ALLAH
    ga nooit heen zonder te groeten, ga nooit heen zonder een zoen.
    als je het noodlot zal ontmoeten, kan je het morgen niet meer doen.
    ga nooit heen zonder te praten, dat doet soms een hart zo'n pijn.
    wat je 'smorgens het verlaten kan er 'savonds niet meer zijn.!!!!!!!!!

  9. #9
    Asalaamu 3alaikum

    Reacties
    241
    25-11-2001

    Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu broeders en zusters.. Wa Djazaakum Allahu Alfa Alfa Gairan wa Djazaakum Allahu Fil Djannat Alfirdaus Amien Amienn..voor alle duidelijkheid die gebeurtenis hierboven heb ik niet meegemaakt.. die is genomen vanuit.. www.al-yaqeen.com het was een ervaring die een broeder had meegemaakt

    Origineel gepost door achie25

    Het is inderdaad verplicht om met rechts te eten tenzij niet anders kan, maar is het ook niet verboden om met mes en vork te eten??
    En wat betreft het eten met mes en vork of het harame is.. ehm Allahu A3lam Bihi mini

    Moge Allah jullie Bijstaan

  10. #10
    Moslima

    Reacties
    146
    15-01-2003

    massAllah echt mooi om te lezen gewoon.

    In de naam van Allah swt de Erbarmer de meest Barmhartige de Genadevolle.
    klok tikt de tijd dringt. Maar mijn Moslim Zusters en Broeders er is nog hoop.Onze Heer is vergevingsgezind.

  11. #11
    7th son of a 7th son

    Reacties
    5.707
    05-06-2003

    Masch Allah...echt heel goed van je broeder.

    een broeder van ons heeft de bedrijf waar hij werk op z'n kop gezet. iedereen verklaarde hem voor gek, maar wat hij deed is buiten gewoon sterk van hem en goed voor de moslims.
    hij werkt in het magazijn van Kruidvat en in een van de retour gekomen paletten vond hij een pakje en wat zat erin? zaterdag omzet van ene van de filiaalen nml; 7000 euro!!! hij verdient niet veel en heeft geld nodig zoals de meeste van ons maar hij bracht het terug naar zijn leiding...masch Allah..
    London 2012

  12. #12
    7th son of a 7th son

    Reacties
    5.707
    05-06-2003

    Origineel gepost door saltje
    SALAAM JAMIEL , HIER MET SALTJE

    DE BELONING IS BIJ ALLAH (SWT) VOOR ZIJN GOEDE VERRICHTE DAAD.

    WASALAAM OHALAIKOM
    insch Allah....
    London 2012

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    369
    20-04-2003

    Wat een mooi verhaal.

  14. #14
    © The One & Only be3be3

    Reacties
    701
    10-01-2003

    Soubhanallah, wat een mashallah verhaal
    [img]http://******************/najatthedon/stickman1.gif[/img][img]http://******************/najatthedon/najatthedon.gif[/img][img]http://******************/najatthedon/stickman3.gif[/img]
    Creative Manager van DJAZ natie De Jonge AlIslaam Zoekers
    Leider: MuzzyAA, Notaris en tevens rechterhand: Mokaltum, Ministers: Angel_Eyez en Riffii, Soldaten: Chineesje, Islam4you, Esmaatjuh, Lampjuh, M_Maroc

  15. #15
    Unwritten, !®

    Reacties
    981
    30-01-2003

    MashaAllah..
    Laj 3tik zqaaq fi 3ejnin.Tjikkielala®