1. #15976
    hasbi Allah

    Reacties
    6.311
    23-10-2007

    Citaat Geplaatst door moesliema Bekijk reactie
    Iwa het was te proberen
    Lehdaka ayhay , ik heb 2 linkse voor koekjes

    Morgen in Rotjeknor salaat l'ied bidden en dan door naar mijn schoonouders in Denhaag ontbijten met hun en in de namiddag naar mams insha Allah en daar pitten.

    Chaima, waar een wil is is een weg

    Iftar vandaag:
    Kip tandoori met rijst, salade, 2 grote glazen shake, grote glas water

    Later:
    Senseo cappuchino
    Hahaa..........

    Geniet van je dagje

  2. #15977
    Moedertje

    Reacties
    17.159
    03-11-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door TOUBA Bekijk reactie
    heb t nooit gegeten maar ik ben er nu al gek op
    Hij is
    Citaat Geplaatst door nesma Bekijk reactie
    Hahaa..........

    Geniet van je dagje
    Jij ook
    Mama van 3 prinsesjes

    Mijn umrah ramadan 2007 verhaal http://forums.marokko.nl/showthread....01d563ac3679ab

  3. #15978
    in Marokko

    Reacties
    9.367
    04-02-2007

    Zo het drukke dagje is toch allemaal wel meegevallen. M'n man heeft cadeautjes gehaald en meteen in laten pakken. Hij heeft ook snoep gekocht wat al in uitdeelzakjes zit. Dus allemaal makkelijk. Ik heb ook niks meer gemaakt voor mijn schoonouders omdat mijn man zei dat de rest van de vrouwen dat zouden doen. We zijn nog even naar het huis van mijn schoonouders gegaan en ik heb nog een beetje de douche schoongemaakt. Verder werden we uitgenodigd door de oudste broer van mijn man die naast mijn schoonouders woont. Dus niet hoeven koken en ook geen afwas hihi. Daarna kwamen m'n 2 schoonzussen daar nog langs en heeft een nichtje henna op mijn hand gedaan. Ik heb net henna op Hajars handjes gedaan voor het slapen gaan. Ik hoop dat het blijft zitten want het is zo'n woelwater in bed.

    Ik ga nu nog even wat koekjes afmaken, want dat redde ik vanmiddag niet meer voor we weg gingen. En even een slinger ophangen en balonnen opblazen hihi. Oh ja en een broek voor mijn man korter maken ikzelf weet nog steeds niet wat ik morgen aan moet.

  4. #15979
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    Citaat Geplaatst door TOUBA Bekijk reactie
    heb t nooit gegeten maar ik ben er nu al gek op
    Kom jij ons over een aantal weken ook gezelschap houden?

    Moge Allah je bevalling soepel en vlug laten verlopen! Amien.

    Citaat Geplaatst door moesliema Bekijk reactie


    Morgen in Rotjeknor salaat l'ied bidden en dan door naar mijn schoonouders in Denhaag ontbijten met hun en in de namiddag naar mams insha Allah en daar pitten.

    Chaima, waar een wil is is een weg


    Dat lijkt me de beste oplossing!

    Jij ook oppassen he! Anders zit die 4 kilo er zo weer aan..

    Citaat Geplaatst door nesma Bekijk reactie

    En eidkom mabrook allemaal
    Taqabal Allah wa mina wa minkoem!



    Citaat Geplaatst door Oem_Moussa Bekijk reactie
    Ik kom ook weer even kijken!

    Vandaag een drukke dag. Eerst Moussa naar de psz gebracht. Daar nog een tijd met een moeder staan praten. Ze nodigde me nog uit bij haar thuis maar ik heb het toch maar afgeslagen, ook omdat mijn man nog ziek is. Verder hebben we boodschappen gedaan. Voor onszelf, o.a. koekjesbenodigheden en voor mijn schoonouders want die komen vannacht thuis na 5 maanden Marokko. Ik ben nu cornflakes bonbons aan het maken. En de 2e was zit er weer in want mijn man is nog ziek dus ik kan elke dag het beddegoed verschonen en veel extra kleding ook.

    M'n strijkijzer is kapot dus de strijk komt zo ongeveer tot het plafond nu. Ik zou eigenlijk nog de douche bij mijn schoonouders schoon willen maken voor ze thuis komen. En misschien wat maken voor morgenochtend als ze thuis komen, beghrir ofzo. Verder moeten er nog cadeautjes gekocht worden voor de kinderen voor Eid en snoepjes voor de kinderen van de familie (ongeveer 25 kids). Wat ik dan in zakjes ga doen met een lintje erom heen. En ik wil nog koekjes maken. En ik heb nog steeds niks om aan te trekken met Eid. En mijn huis ziet eruit alsof er een Al Qaeda aanslag is gepleegd. Maar dat komt na Eid wel weer, mss nog wel even stofzuigen. Zelfs de afwas van gisteren staat er nog een gedeelte.

    Zo...
    Aaaaah! Wat een drukte zeg! Jij en/of hounaida vroegen zich laatst ook af waarom jullie ook zulke lappen tekst schreven! Ik vind het heerlijk om te lezen hoe jullie dagen verlopen!!!

    Mag ik ook ff ? Ik wilde net gaan douchen zodat ik sochtends niet in de file sta, want heb ik de ochtend genoeg te doen. Maar er is geen warm water.... En dan moet ik morgen nog een wasje vouwen, stofzuigen, dweilen, de vaatwasser uitruimen, een cake bakken, alles klaar zetten voor de thee, de bankhoezen verwisselen, mijn bureau (weer) opruimen, de kadootjes verstoppen, mijn beddegoed verwisselen. Kan paar dingen ook nu doen maar ben echt te moe. Ik hoop dat ik morgen ook kadootjes krijg!! En ik voel me een beetje schuldig, want mn neefjes van 8 en 9 heb ik niets voor, want die verwende nesten hebben eigenlijk alles al maar ze hebben toch liever een kadootje dan geld.


    Citaat Geplaatst door WomenAndMoslima Bekijk reactie
    Ik kom ff buurten lady's


    Oooh ik ben echt zwaaaaaar verkouden en heb last van mn hoofd. Alhamdoelilah. Ik vind het zo jammer dat ik nu verkouden wordt, nu net El3ied naderd..Zo kan ik van al dat lekkers niks proeven :
    Allah ie sjafiek! Nu kan je je zelf ook niet volvreten he..


    Dames! Geniet met mate van het eten morgen! Maar geniet volop van de vreugde!!

  5. #15980
    in Marokko

    Reacties
    9.367
    04-02-2007

    Citaat Geplaatst door Chaimae Bekijk reactie
    Kom jij ons over een aantal weken ook gezelschap houden?

    Moge Allah je bevalling soepel en vlug laten verlopen! Amien.




    Dat lijkt me de beste oplossing!

    Jij ook oppassen he! Anders zit die 4 kilo er zo weer aan..



    Taqabal Allah wa mina wa minkoem!





    Aaaaah! Wat een drukte zeg! Jij en/of hounaida vroegen zich laatst ook af waarom jullie ook zulke lappen tekst schreven! Ik vind het heerlijk om te lezen hoe jullie dagen verlopen!!!

    Mag ik ook ff ? Ik wilde net gaan douchen zodat ik sochtends niet in de file sta, want heb ik de ochtend genoeg te doen. Maar er is geen warm water.... En dan moet ik morgen nog een wasje vouwen, stofzuigen, dweilen, de vaatwasser uitruimen, een cake bakken, alles klaar zetten voor de thee, de bankhoezen verwisselen, mijn bureau (weer) opruimen, de kadootjes verstoppen, mijn beddegoed verwisselen. Kan paar dingen ook nu doen maar ben echt te moe. Ik hoop dat ik morgen ook kadootjes krijg!! En ik voel me een beetje schuldig, want mn neefjes van 8 en 9 heb ik niets voor, want die verwende nesten hebben eigenlijk alles al maar ze hebben toch liever een kadootje dan geld.




    Allah ie sjafiek! Nu kan je je zelf ook niet volvreten he..


    Geniet met mate van het eten morgen! Maar geniet volop van de vreugde!!
    Zo jij hebt het ook nog druk zeg! Vier je het morgen gewoon thuis of ga je nog ergens naartoe?

    Ik ga denk ik morgenochtend tijdens het gebed (zijn de mannen zeker weten weg) wat koekjes bij de overbuurvrouw brengen inshaAllah. De naaste buren mag mijn man doen. Dan standaard de hele dag bij mijn schoonouders doorbrengen. En tussendoor nog even langs mijn ouders een bordje brengen en misschien nog langs een vriendin om daar wat koekjes af te geven.

    Wel een voordeel dat er met Eid nooit iemand hier komt, ik kan de ravage gewoon laten staan tot overmorgen.

  6. #15981
    hasbi Allah

    Reacties
    6.311
    23-10-2007

    Citaat Geplaatst door Chaimae Bekijk reactie







    Taqabal Allah wa mina wa minkoem!





    Aaaaah! Wat een drukte zeg! Jij en/of hounaida vroegen zich laatst ook af waarom jullie ook zulke lappen tekst schreven! Ik vind het heerlijk om te lezen hoe jullie dagen verlopen!!!

    Mag ik ook ff ? Ik wilde net gaan douchen zodat ik sochtends niet in de file sta, want heb ik de ochtend genoeg te doen. Maar er is geen warm water.... En dan moet ik morgen nog een wasje vouwen, stofzuigen, dweilen, de vaatwasser uitruimen, een cake bakken, alles klaar zetten voor de thee, de bankhoezen verwisselen, mijn bureau (weer) opruimen, de kadootjes verstoppen, mijn beddegoed verwisselen. Kan paar dingen ook nu doen maar ben echt te moe. Ik hoop dat ik morgen ook kadootjes krijg!! En ik voel me een beetje schuldig, want mn neefjes van 8 en 9 heb ik niets voor, want die verwende nesten hebben eigenlijk alles al maar ze hebben toch liever een kadootje dan geld.




    Allah ie sjafiek! Nu kan je je zelf ook niet volvreten he..


    Geniet met mate van het eten morgen! Maar geniet volop van de vreugde!!
    allahumma ameen yarab alálameen

    Pffffffffffffffff ik ben al moe van he lezen van wat je allemaal moet doen Allah ye3awen

    IK ga morgen sfenj bakken die is nu aan het reizen en alles opruimen miss krijg ik morgen bezoek . Niet zeker , IK haat het als ze zeggen miss komen we langs .

  7. #15982
    hasbi Allah

    Reacties
    6.311
    23-10-2007

    Citaat Geplaatst door Oem_Moussa Bekijk reactie
    Zo jij hebt het ook nog druk zeg! Vier je het morgen gewoon thuis of ga je nog ergens naartoe?

    Ik ga denk ik morgenochtend tijdens het gebed (zijn de mannen zeker weten weg) wat koekjes bij de overbuurvrouw brengen inshaAllah. De naaste buren mag mijn man doen. Dan standaard de hele dag bij mijn schoonouders doorbrengen. En tussendoor nog even langs mijn ouders een bordje brengen en misschien nog langs een vriendin om daar wat koekjes af te geven.

    Wel een voordeel dat er met Eid nooit iemand hier komt, ik kan de ravage gewoon laten staan tot overmorgen.

    Goed voor je

  8. #15983
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    Citaat Geplaatst door Oem_Moussa Bekijk reactie
    Zo jij hebt het ook nog druk zeg! Vier je het morgen gewoon thuis of ga je nog ergens naartoe?

    Ik ga denk ik morgenochtend tijdens het gebed (zijn de mannen zeker weten weg) wat koekjes bij de overbuurvrouw brengen inshaAllah. De naaste buren mag mijn man doen. Dan standaard de hele dag bij mijn schoonouders doorbrengen. En tussendoor nog even langs mijn ouders een bordje brengen en misschien nog langs een vriendin om daar wat koekjes af te geven.

    Wel een voordeel dat er met Eid nooit iemand hier komt, ik kan de ravage gewoon laten staan tot overmorgen.

    Nee, iedereen verzamelt zich morgen hier! 4 broers, 3 schoonzussen, 1 zus, 1 zwager + 7 kleinkids ( 0, 2, 2, 4, 4, 8, 9) in een miniflatje.. Chaooooooooossssssssssssssss.... Maar daarom moet alles ook spik en span zijn. Geen kamertje om ff iets in te verstoppen, want ze komen overal..


    Nesma: Ameen! Toen ik het zo aan het typen was moest ik ook ff slikken.. En dat is idd vreselijk, kan je zelf ook niets inplannen! Wat ga je doen als ze niet komen?

  9. #15984
    Moedertje

    Reacties
    17.159
    03-11-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Chaimae Bekijk reactie
    Dat lijkt me de beste oplossing!

    Jij ook oppassen he! Anders zit die 4 kilo er zo weer aan..
    Idd, dan zijn beide partijen tevrede
    Nee dat zal niet gebeuren want ben geen koekjes mens


    Zo iedereen druk met schoonmaken/koekjes bakken etc , ben ik blij dat ik dat niet hoef te doen
    Mama van 3 prinsesjes

    Mijn umrah ramadan 2007 verhaal http://forums.marokko.nl/showthread....01d563ac3679ab

  10. #15985
    Laa Ilaha Illa Allah

    Reacties
    939
    06-07-2006

    Salaam Alykoem lieverds

    Ff snel een berichtje tussendoor..

    Mabrouk El3ied!!!!!!!! Wa koel 3am wa antom bigair insaAllah!!!!!! Moge Allah swt onze vasten en gebeden accepteren en onze Dua's verhoren!!!


    Ik ben in totaal 3 kilo afgevallen. Woog vanochtend 57 kilo's . Ik moet nog 2 kilo en dan zit ik op mn streefgewicht insAllah

    Veel plezier vandaag en geniet van deze mooie Dag!

    Dikke dikke dikke kus Wanda

  11. #15986
    in Marokko

    Reacties
    9.367
    04-02-2007

    Wa aleikoem salaam,

    Mabrouk el Eid oftewel Eid Mubarak!!!!!!!!

    Vandaag het laatste ongezonde dagje inshaAllah. Ik heb vandaag niet gelet op wat ik at. Ik ben de hele dag bijna bij mijn schoonouders geweest dus het was eten wat de pot schaft haha. Vanmorgen snel ontbeten met een koekje, laatste koekje wat ik had gemaakt om te proeven en daarna bij de overbuurvrouw ontbeten met wat lemsemmen en een zoet broodje hihi. Bij mijn schoonouders dus koekjes, cake en lemsemmen en tussendoor nog wat couscous met kikkererwten op. Avondeten heb ik niet eens op, ik zit nu aan een zakje chips en een blikje cola light.

    Ik ga me echt nog even niet wegen, ik ben echt bang wat dat ding aan zal geven.

  12. #15987
    hasbi Allah

    Reacties
    6.311
    23-10-2007

    Citaat Geplaatst door Chaimae Bekijk reactie
    Nee, iedereen verzamelt zich morgen hier! 4 broers, 3 schoonzussen, 1 zus, 1 zwager + 7 kleinkids ( 0, 2, 2, 4, 4, 8, 9) in een miniflatje.. Chaooooooooossssssssssssssss.... Maar daarom moet alles ook spik en span zijn. Geen kamertje om ff iets in te verstoppen, want ze komen overal..


    Nesma: Ameen! Toen ik het zo aan het typen was moest ik ook ff slikken.. En dat is idd vreselijk, kan je zelf ook niets inplannen! Wat ga je doen als ze niet komen?
    IK heb ze gebeld om te vragen of ze zeker komen en wat! ze wisten het nog niet dus ik zei miss ga ik ook naar ... die hebben onze uitgenodigd . Als jullie komen bel onze dan komen we terug 80 klm Ah oke .





    Citaat Geplaatst door Oem_Moussa Bekijk reactie
    Wa aleikoem salaam,

    Mabrouk el Eid oftewel Eid Mubarak!!!!!!!!

    Vandaag het laatste ongezonde dagje inshaAllah. Ik heb vandaag niet gelet op wat ik at. Ik ben de hele dag bijna bij mijn schoonouders geweest dus het was eten wat de pot schaft haha. Vanmorgen snel ontbeten met een koekje, laatste koekje wat ik had gemaakt om te proeven en daarna bij de overbuurvrouw ontbeten met wat lemsemmen en een zoet broodje hihi. Bij mijn schoonouders dus koekjes, cake en lemsemmen en tussendoor nog wat couscous met kikkererwten op. Avondeten heb ik niet eens op, ik zit nu aan een zakje chips en een blikje cola light.

    Ik ga me echt nog even niet wegen, ik ben echt bang wat dat ding aan zal geven.
    Ayaaaaaaw chips met cola als avond eten yammie yammie en

    @WomenAndMoslima ben blij voor jou

  13. #15988
    Laa Ilaha Illa Allah

    Reacties
    939
    06-07-2006

    Oooh dames, ik zit echt vies vol Alhamdoelilah. Ik heb weet ik veel hoeveel chocolade naar binnen gewerkt vandaag.

    Mag ik ook ff een verhaaltje tikken

    Echt een hoofd ben ik Ik had voor vandaag ze3ma 6 soorten koekjes gemaakt. En omdat we thuis 3 vuilnisbakken hebben (lees broertjes ) had ik de koekjes "verstopt" in een kast die op slot kan. Vanochten snel snel nog een bord op gemaakt voor mee naar de moskee en in alle haast heb ik de sleutel ergens neer gelegd. Ja jullie raden heb al, sleutel kwijt..walloe koekjes vandaag dus. Ik heb overal echt overal gezocht. Mn moeder meskiena heeft zelfs nog in de vuilnisbak voor me gegraaid maar geen resultaat. Ik ben bang dat alle moeite voor niks is geweest en dat we beschimmelde koekjes straks weg kunnen gooien

    Wat ik ook nog ff wou vertellen is dat er na het El3ied gebed een jonge meid zich heeft laten bekeren. Ze heeft de Sahada opgezegt. Ooooooooooooooooooooooooooh Allahoe Akbar!!!!!!!!! Wat was dat mooi zeg MasaAllah. Ik werd er helemaal emotioneel van en begon te huilen!!!!! Nu ik dit tik krijg ik weer kriebels en beginnen de tranen. Ik heb het voor het eerst mogen meemaken, MasaAllah..Prachtigggggggggggggggg gewoon

  14. #15989
    hasbi Allah

    Reacties
    6.311
    23-10-2007

    Citaat Geplaatst door WomenAndMoslima Bekijk reactie
    Oooh dames, ik zit echt vies vol Alhamdoelilah. Ik heb weet ik veel hoeveel chocolade naar binnen gewerkt vandaag.

    Mag ik ook ff een verhaaltje tikken

    Echt een hoofd ben ik Ik had voor vandaag ze3ma 6 soorten koekjes gemaakt. En omdat we thuis 3 vuilnisbakken hebben (lees broertjes ) had ik de koekjes "verstopt" in een kast die op slot kan. Vanochten snel snel nog een bord op gemaakt voor mee naar de moskee en in alle haast heb ik de sleutel ergens neer gelegd. Ja jullie raden heb al, sleutel kwijt..walloe koekjes vandaag dus. Ik heb overal echt overal gezocht. Mn moeder meskiena heeft zelfs nog in de vuilnisbak voor me gegraaid maar geen resultaat. Ik ben bang dat alle moeite voor niks is geweest en dat we beschimmelde koekjes straks weg kunnen gooien

    Wat ik ook nog ff wou vertellen is dat er na het El3ied gebed een jonge meid zich heeft laten bekeren. Ze heeft de Sahada opgezegt. Ooooooooooooooooooooooooooh Allahoe Akbar!!!!!!!!! Wat was dat mooi zeg MasaAllah. Ik werd er helemaal emotioneel van en begon te huilen!!!!! Nu ik dit tik krijg ik weer kriebels en beginnen de tranen. Ik heb het voor het eerst mogen meemaken, MasaAllah..Prachtigggggggggggggggg gewoon
    OOOOooooooooooooh meskiena van die koekjes

    En wat mooie van die meisje ik heb ook tranen gekregen Macha allah Allaho akbar

  15. #15990
    Laa Ilaha Illa Allah

    Reacties
    939
    06-07-2006

    Citaat Geplaatst door nesma Bekijk reactie
    OOOOooooooooooooh meskiena van die koekjes

    En wat mooie van die meisje ik heb ook tranen gekregen Macha allah Allaho akbar

    Echt een doos ben ik he dag 10 kilo meel, dag 10 kilo suiker, dag 10 kilo chocola

    Ja echt prachtiggggggg masaAllah

    Hoe was jouw dagje schat