1. #31
    Medicine Woman

    Reacties
    664
    20-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Nog geen lid?
    VROUWEN HOREN IN DE KEUKEN, NIET ACHTER 'N PC !

    Ene Soraya ... succes verder met je leven, je zal alleen oud worden.....veel plezier alleen thuis, en wacht maar tot dat je 30 wordt! Ik zie je in de kroeg om 'n jointje te roken en 'n biertje te drinken.

    Dat is toch wat jij wil

    Abdel
    Abdel,

    Je bent het soort man dat het blijkbaar niet kan verkroppen dat vrouwen een mooie job met een gezin kunnen combineren. En jouw soort komt dan met zo'n onzin van 'vrouwen horen in de keuken'.

    Ik vraag me eigenlijk af in welk tijdperk je bent blijven steken.

    Ach, ik wil het zelfs niet weten. Ik zou zeggen, blijf maar lekker steken want jouw soort kunnen we best missen hoor, als kiespijn.

    Estée.

  2. #32
    Stilte Voor De Storm

    Reacties
    334
    26-09-2001

    Estee,

    weet je wat er aan de hand is als een vrouw uit de keuken kan komen????

    ?
    ?
    ?
    ?
    ?
    ?
    ?
    ?
    ?
    ?
    ?
    ?
    ?
    ?
    ?
    ?
    ?

    Dan is de ketting te lang
    Kennis is nog geen wijsheid.

  3. #33
    Medicine Woman

    Reacties
    664
    20-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Neen Roy,

    dan is de man niet erg snugger.

    Hij had maar een kortere ketting moeten kopen!!



    En Roy, schatje van me,
    het raakt me echt niet hoor. Kan tegen grapjes.

  4. #34
    Stilte Voor De Storm

    Reacties
    334
    26-09-2001

    I know that



    Hoor je dat Ems!!!!!! Ze noemt me schatje.....
    Kennis is nog geen wijsheid.

  5. #35
    La Vie en Rose

    Reacties
    35.904
    08-02-2002

    hey
    zie, mijn man mag mij alles verbieden BELHALVE werken
    ik ga verdomd nu tege mijn goesting naart school om later thuis te zitten, I don't think so
    trouwens als mijn man zielsveel van mij houd, dan respecteert hij wat IK WIL, en niet alleen wat hij wil!

    Ik ga nu naart school om al dat gezaag van die stomme leerkrachten te horen en als je dan eindelijk met veel moeite u diploma behaald, dan ga je thuis zitten als een dweep, no thank you

    lmohim, ik vind dat erg! Dat soort manne dat de mening van hun vrouw niet respecteren!


    xxx
    I love my 2 boys. I gave them life...
    They gave me a reason to live.

  6. #36
    Gone.

    Reacties
    267
    08-01-2002

    Duh,

    Ik zou het ook niet erg vinden als een vrouw dat tegen mij zegt.

    Ik zou het wel heel vervelend vinden als zij hier vanuit gaat, zodat ik op een gegeven moment met een huisvrouw zit met als grootste kwlaiteit het opmaken van MIJN geld.


    Guru
    Zwijg als je geeft maar spreek als je krijgt!

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    17
    28-02-2002

    blijven werken of luisteren naar je man

    asaalaam oelaikom broeders en zusters,
    op dit moment ben ik verloof en ga insa allah aanstaande zomer trouwen. ook dit punt heb ik met mijn toekomstige man besproken en dit is hoe ik erover denk.
    Als mijn man mij zal vragen om te stoppen met werken zonder enige reden dan zal ik dit denk ik weigeren aangezien ik een baan vervul dat islamitisch toegestaan is: werken in het onderwijs en je geloof kunnen blijven praktiseren, mooier kun je je niet voorstellen toch?. het moet niet een reden zijn ja:, je bent een vrouw en je moet thuis het huishouden doen (er zijn nog geen kinderen)
    Ik zal mijn gezin altijd boven het werken plaatsen. Ik denk dat je gewoon kunt blijven werken zolang je gezin en je huwelijk er niet onder zullen lijden. wanneer ik later insaallah kinderen zal krijgen wil er voor kijn kinderen zijn. ik denk dat als ik het lichamelijk en geestelijk aankan om part-time te blijven werken en je kinderen zitten op de school waar je werkzaam bent kun je blijven werken, mits je man er achterstaat ook natuurlijk. ik denk als je echt van elkaar houdt zal hij je niets verbieden zolang je de islam als weg volgt. als jij thuis ongelukkig zit en meneer heeft het naar zijn zijn, zal het toch nooit gelukkig kunnen aflopen: elke dag een zeurende vrouw, geen liefde meer voor elkaar? dit wil de man toch ook niet hebben?
    Zolang het met elkaar besproken wordt en iedereen stemt er mee in, kun je alles wat volgens de islam kan uitvoeren en gelukkig zijn. luisteren naar je man is zeer belangrijk in de islam, maar ook het tegenovergestelde moet er zijn. samen kom je er wel uit.
    maar ook een vraag aan jullie: wat als de vrouw eerst moet werken om haar toekomstige man naar nederland te halen en als hij er eenmaal is en de man zegt: ja mevrouw, het spijt me , maar ik ben de man en zal voor ons gaan werken.
    ik denk op zich dan je dan beiden moet werken tot je het financieel kunt redden met het salaris van de man. en zeg eens eerlijk. hij zal eerst de nederlandse taal moeten beheesren en de maatschappij in Nederland verkennen om op eigen opten te kunnen staan.
    samen en echte liefde overwint alles.

    beslama, een moslimzuster

  8. #38
    Bijna Lid

    Reacties
    3.585
    26-02-2001

    Question Mensen waar is jullie iman gebleven.

    Salam aleikom iedereen,

    Ik heb alle berichten gelezen en op een paar na, heeft iedereen het over liefde, ik doe wat ik wil, niemand kan mij verbieden om te stoppen met werken enz enz. Waar is jullie iman gebleven? Is er geen liefde voor jullie geloof meer? Als iemand iets opzij zet voor zijn/haar geloof zal Allah swt jouw hierin steunen. Als je stopt met werken omdat je kinderen hebt, zal Allah je steunen omdat je het juiste gekozen hebt.

    Als je een moslim bent, dat weet een man wat zijn taak is en een vrouw weet wat haar taak is. En natuurlijk mag een vrouw werken, mits het gezinsleven niet in gevaar komt. En zolang er geen kinderen zijn heeft de vrouw alle recht om te werken en studeren. Maar ze moet ook weten wanneer ze haar baan moet opgeven. En niet ten koste van alles toch doorgaan met werken.

    Maar ja, zoals ik het nu lees zullen er in de toekomst heel veel marokkaanse kinderen in een creche belanden, omdat deze vrouwen zo koppig zijn omdat ze willen doorwerken. Omdat ze zich anders zo nutteloos voelen. En dat sommigen hier, hun baan niet eens voor hun gezins leven willen opzeggen daar sta ik echt versteld van. Maar ja zo praten ze nu. En ze zeggen wel "als je man echt ziels veel van je houdt dan laat hij je wel werken". En nu zeg ik "als jullie echt zielsveel van jullie man houden dan zouden jullie wel stoppen met werken".

    Ik respecteer jullie mening, maar zodra je kinderen krijgt, dan draait jouw leven niet meer om jezelf maar om je kinderen. En dan dien je alles voor je kinderen op zij te zetten om te zorgen dat zij alle aandacht krijgen die ze verdienen. Als jullie kinderen insha'allah goede moslims worden zal Allah swt jullie hiervoor belonen, en dat is niet te vergelijken met het loontje dat jullie nu verdienden.


    Trouwens dit zijn zaken die je met je man dient te bespreken. Hij heeft het laatste woord, maar hij mag zijn macht niet misbruiken. Zolang er geen reden is om de vrouw thuis te houden, heeft zij ook alle recht om te werken.

    Salam,
    Mr Atlas

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    212
    18-12-2001

    Top!!!

    Mr Atlas gebergte,
    Dat heb je echt ongeloofelijk mooi gezegd, kan het zelf niet beter, mijn welgemeende complimenten voor jou......
    Let op je gedachten,Ze worden Woorden.
    Let op je Woorden, Ze worden je Daden.
    Let op je Daden, Ze worden je Gewoontes.
    Let op je Gewoontes, Ze vormen je Karakter.
    Let op je Karakter, Ze vormen je Lotsbestemming...

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    147
    27-02-2002

    Abdel,

    Ik weet niet wat voor een persoon je bent maar je forum zegt mij meer dan genoeg. Mensen zoals jij horen niet meer te bestaan. Ik ga ervan uit dat je moslims bent. Tenminste zo noem jij jezelf. Als ik jou was zou ik de Koran nog maar een paar keer zorgvuldig doorlezen, want daar staat in dat mannen en vrouwen dezelfde RECHTEN hebben. En jou afgezaagde houding tegenover de buitenwereld en in het bijzonder tegenover het vrouwelijke geslacht hoort niet thuis bij de Islam. Dus hou je mening voor je en moge Allah jou wat intacte hersenen schenken!!

    Beslama


  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    147
    27-02-2002

    Salaam Mr Atlas

    Ik vind dat je je mening goed hebt uitgedrukt, alleen is er 1 aspect dat je uit het oog hebt verloren, namelijk het feit dat als een vrouw haar baan op kan geven voor haar gezin, een man dat ook kan. Natuurlijk is er nog altijd het eeuwige beeld van de vrouw thuis en de man op het werk. Maar als men naar dit beeld blijft kijken kan er ook geen vooruitgang meer komen in de Islamitische maatschappij. Dit is niet meer dan een traditie en heeft in feite niet zo'n hecht verband met de Islam. Zolang een vrouw niets doet wat tegen de wil van haar man in is of tegen de wil van Allah is er niets mis mee met het werken haast haar huwelijk. Als het mogelijk is haar gezinsleven met haar werk te combineren vind ik dat dat moet kunnen, mits het niet mogelijk is ben ik van mening dat de vrouw haar baan opzij moet kunnen zetten voor hetgeen haar het dierbaarst is.

    Beslama en moge Allah jou behoeden voor al het slechte in de wereld.

    miss_farida

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    3.306
    24-02-2002

    he dames dit isookeen mooi voorstel
    ........ je trouwt gaat 2 jaar werken, heb je een kind stop je een tijdje, is jekind wat ouder dan gaat die naar school en ga je weer aan de slag........ ik vind eigelijk dat je ook tijd moet schenken aan je huis, en datzul je zelf ook merken, je kunt toch ook in het bedrijfsleven bijv. van 8 tot 1 werken, dan ga jewerken ga je naar huis en geen problemo toch???

    en geoof me het wordt steeds moeilijker om met een salaris van een iemand in nederland voral adam te kunnen leven..... alllen de belasting en de boetes en de lasten zijn een rwina..
    dus je kunt ze ook perfect combinenern

    beslemmmaaa

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    9
    02-03-2002

    bismiallahi arahmani rahiem

    Salem alaikom zusters en broeders,

    IK open dit voor het eerst. Leuk zeg dat je op deze manier achter elkaar mening kan komen. Alleen heel jammer dat men elkaar soms aanvalt.

    Nou over deze stelling kan blijven schrijven. Ik vind dat we ons zo bezig houden met deze wereld en dit leven dat we het werkelijke doel van het leven vergeten. Mensen toch.... we zijn hier niet voor de grap en zeker niet voor eeuwi. Dus waar zijn we allemaal mee bezig, carriere maken enz maar we vergeten waarom we hier zijn.
    Zeg nou eerlijk mensen doen we goed. Ben je tevreden met je zelf, nou tevreden zal je nooit zijn. Maar vind je dat je genoeg doet voor de djenna....dat willen we toch allemaal.....

    Het is zo in de islam dat de vrouw verantwoordelijk is voor de taken binnenhuis , het huishouden, zorgen voor de man en kinderen. De man moet geld verdienen om de vrouw en de kinderen te onderhouden. Het is niet haram voor de vrouw om te werken, zolang het maar een nette baan is, dat geldt overgins ook voor de man. als de vrouw geld verdient hoeft zij niks van haar geld aan haar man te geven. omdat de man dus verantwoordelijk is voor de kost. stel dat ze werk gaan haar plichten dan niet ten gronde omdat ze zo graag geld wil verdienen. en genoeg geld zullen we toch nooit hebben, op vakantie, dure kleding, het huis mooi inrichten enz enz....
    Of willen wij de vrouw zo graaaag onafhankelijk zijn.....lieve zusters zo heeft Alah het gewild. en dat zeker niet zomaar, voor alles is een reden. De man is wat harder en kan de gemene buitenwereld beter aan. dat zachtaardig van een vrouw is goed om je kinderen op te voeden.

    oke je hebt goede afspraken met je man.Jullie gaan allebei werekn. Dan kom je thuis ben je moe, moet je het huis nog opruimen en koken...
    verwacht zeker niet van de man dat hij helpt, denkend dat ze twee linker handen hebben ( sorry broeders maybe een beetje negatief).
    Dat terwijl ook zij de plicht hebben om de vrouw te helpen, wat als ze ziek is,wat als ze zwanger is. De profeet sala allahoe aljhi wa salem hielp zijn vrouwen, uit liefdadigheid. en wie heeft het drukker dat onze profeet (sala lahoe alajhi wa salem) heeft gehad...

    we moeten onze tijd goed gebruiken. De tijd kan ons helepen of het kan tegen ons gebruikt worden. Wat als we zonder echte reden werken.....

    salem alaikom wa rahmatoe allah

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    9
    02-03-2002

    bismiallahi arahmanie arhiem

    Zowel mannen als vrouwen hebben rehten en plichten in de islam. Die verschillen zeker en dat heeft dus met de aard van de vrouw of man te maken. Je kan bijvoorbeeld een vrouw niet mee laten vechten in de islam....

    Wat zij bedoel is denk dat we allebei gelijk zijn als we beoordeeld worden..Dan maakt het verschil in plicht niks uit..dan wordt er gekeken of we die goed uitgevoerd hebben...

    salem alaikom wa rahmatoe allah

  15. #45
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door Bent Dagilia
    HI
    LUISter goed naar me ik ZIT BIJNA me hele leven op school EN DAN HEB JE EINDELIJK werdd en dan vraagt je man om te stoppen .. OOK AL HOU IK HEEL VEEL VAN hem ik zou het niet doen want ik heb er HARD VOOR GEKNOKT >> DUS NOBODY CAN TAKE THAT AWAY FROM ME ... IK wil LATER ME EIGEN BEDRIJF ALLES CARRIERE ALLES EN MIJN TOEKOMSTIGE MAN MOET DAT MAAR ACCEPTEREN I 'm AN INDEPENDENT WOMAN ...TAKE IT OR LEAVE IT... Maar ook al ga ik werken.......... MET MATE tijd voor je kinderen en MAN DAT KAN GEEN KWAAD.....

    ZO DENK IK EROVER.......
    :geld: :duivel: :kusgrijs: IK WIL LATER HARD WERKEN VOOR ME EIGEN GELD .. wat is daar mis mee ?
    -xXx-jes Bent Dagilia
    Zou je ook gewone letters willen gebruiken? Er mankeert nog niets aan mijn ogen......thanks......