1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    665
    27-08-2002

    Getrouwd met degene van wie je niet houd.

    Beste mensen,

    Dit is een verhaal die jullie zeker weten gaat raken, want het zou jou maar overkomen..

    Ik heb een zus die 6 jaar lang ging met iemand van Marokko ze waren stapel op elkaar, elk jaar zomer was voor hun alsof ze opnieuw geboren waren zo gelukkig waren die twee met elkaar...
    Totdat er een zomerjaar voorbij kwam..we gingen naar Marokko met ze alle we kwamen aan en toen is me zus gelijk hem gaan opzoeken.
    Hij vertelde haar gelijk dat hij vond dat ze maar niet langer moesten wachten en dat hij zo snel mogelijk haar hand wilde komen vragen.
    Me zus natuurlijk dol blij kon het bijna niet geloven en ging met dat verhaal mee naar me tante (zus van me moeder) me tante wilde er in het begin niks mee te maken hebben, later zij ze dat ze wel een goed woordje zou doen bij me moeder..
    We waren nog geen uur verder en mijn zus werd naar beneden geroepen (van de 4e etage) door mijn moeder!
    Dus mijn zus kwam naar beneden en vroeg "ja mama"
    Me moeder antwoorde:"wat heb ik gehoort wil jij gaan trouwen met XXX"
    Me zus antwoorde angstig:"ja mama ik wil met hem trouwen"
    Waarop mijn moeder haar vol in haar gezicht een klap gaf...jij bent een slecht meisje gilde mijn moeder, je hebt mij bedrogen ik zal jou nooit meer vertrouwen, jij gaat nu naar de dokter om te kijken of jij nog maagd ben...En ja hoor...daar ging me zus met veel pijn en verdriet
    Don't be mad...
    I'm just the way I am!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    665
    27-08-2002

    stapte mijn zus de auto in en nog gillend op de achtergrond hoor ik mijn moeder zeggen "als zij geen meisje meer is wil ik haar nooit meer zien" Twee uur later kwamen ze terug van de dokter, met het briefje in haar handen.....ze was nog maagd waarop mijn moeder gelijk een vliegticket voor haar boekte het ging allemaal zo snel, me zus was binnen een 1,5 dag terug in Nederland, ondertussen is mijn moeder radeloos in Marokko om haar dochter ze wist niet wat ze moest doen.
    Enfin ouders terug naar Nederland gekomen en mijn zus kan hem nog steeds niet uit haar hoofd zetten ze was vastberaden dat hij haar toekomstige man zou worden, mijn moeder vond dat eng en moest voor haar eigen veilige gevoel snel een oplossing vinden..Ze besloot maar eens om een stel vrienden van haar in Marokko te raadplegen.
    Die stel vrienden die zij kende hadden een zoon die ongehuwd was erg netjes, gelovig, en trouw was, mijn moeder wilde maar eens dat mijn zus en (ik noem hem maar +++) +++ elkaar moesten ontmoeten om elkaar beter te leren kennen, mijn zus die erg bang was en geen nee durfde te zeggen tegen mijn moeder zei als het moet dan moet het.
    Dus +++ kwam naar Nederland om mijn zus wat beter te leren kennen, mijn zus moest natuurlijk niks van hem hebben en hij was meteen stapel verliefd op haar. Daarna ging het allemaal heel snel voor ze het wist was ze verloofd met die knakker (+++) en ja hoor toen begon de ellende, mijn zus begon zelfmoord neigingen te krijgen en XXX in Marokko kon niet meer van de alkohol afblijven zo werden er langzamerhand twee levens letterlijk verwoest door 1 iemand die het ze niet gunde..
    De dag van de bruiloft..in Marokko het was allemaal groot duur, en het was de gesprek van de dag ze noemde het "het bruiloft van het jaar" (we wonen namelijk in een klein dorpje) Me zus werd binnen gedragen, mijn had al rekening gehouden met XXX dus ze hebt extra beveiligng ingezet..en me zus kon maar niet stoppen met huilen. Iedereen dacht dat het tranen van geluk waren maar integendeel haar verdriet was maar voor een paar mensen duidelijk voor de rest van de mensen kwam ze gelukkig over (ze moesten eens weten arme meid) terwijl de toeters en dansende mensen aan de gang gingen, stond de man met wie ze werkelijk haar leven wilde delen buiten zichzelf bijna dood te drinken hij kon het niet geloven ze was voorgoed weg...uit zijn leven.

    Wie het vervolg van dit verhaal wil weten ...moet zo maar weer eff kijken want het word echt heftiger, spannender, en dramatischer geloof me!
    Don't be mad...
    I'm just the way I am!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    665
    27-08-2002

    Mensen...

    Het tragische en zeker waar gebeurt verhaal heeft nog geen einde, want mijn zus moest natuurlijk ook nog eens met iemand samen leven van wie zij niet hield! Zo heeft mijn moeder haar ook meedere malen bedreigt, en mishandelt om haar te realiseren dat er voor haar geen uitweg meer was. Met hem zou ze moeten leven en met hem zou ze een toekomst moeten bouwen...
    Je kan begrijpen dat, dat dus niet alleen moeilijk is maar ook nog eens zwaar angstig is, alleen...met iemand die je nauwelijks tot niet kent...Ik alleen al heb het zwaar moeilijk gehad, want dat is mijn zus die dit moest meemaken en het ergste van alles is dat er met iederen rekening gehouden werd...behalve zij...hoe kan dit toch gebeuren..ze heeft letterlijk en figuurlijk een rotleven achter de rug..als ik terug denk aan me zus die ik van vroeger kende was het een leuke spotaane meid die altijd vrolijk was, in voor een geintje...maar als ik haar nu zie..begrijp me niet verkeerd ze heeft alles wat haar hartje begeert ze komt echt niks tekort..maar ze mist 1 ding tot de dag van vandaag is mijn zus depressief, moe, jankbuien, en vreetbuien dit allemaal om maar 1 ding nooit meer zal ik die vrolijke en spontane meid terug zien dat is helaas mee begraven met de rest waar ze afstand van moest doen..
    Don't be mad...
    I'm just the way I am!

  4. #4
    *Wettelijk getrouwd*

    Reacties
    2.346
    17-05-2002

    salem moe3aleekoem,

    Om te beginnen ik het echt heel erg voor je zus, om zoiets mee te maken lijkt mij het ergste wat er is. Ik heb veel bewonderen voor haar.
    Mijn vraag is heeft ze ooit nog iets gehoord van XXX?????
    En weet je misschien ook wat er met hem gebeurd is?????
    Ik vind het een erge gebeurtnis en dat jou tante haar zoiets heeft aangedaan. Ik hoop voor haar dat ze ooit nog gaat realiseren dat ze het toch nog goed heeft met +++ (amin).
    Ik hoop ook dat ze niet meer zo depressief blijft (amin).
    Meid wens je zus veel sterkte oke.
    En jij ook.

    Beslama veel liefs Zoubida.........

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    665
    27-08-2002

    Beste Zoubida,

    Je voreg mij hoe het met hem is verder gegaan, nou hij is dus zwaar het slechte pad opgegaan waardoor hij alleenmaar met slechte meisjes is gaan omgaan, op eendag werd hij betrapt door de politie met een slecht meisje en toen moesten die twee met mekaar trouwen je weet wel Marokaanse regels nu heeeft mijn zus twee kinderen en hij ook...
    Don't be mad...
    I'm just the way I am!

  6. #6
    Just smartie

    Reacties
    122
    08-08-2002

    Hoi Noena, ik vind het heel erg wat er met jou zus gebeurd is. Dat dit soort dingen gebeuren.....

    Geen wonder dat de Nederlandse bevolking ons een vreemd volk noemt.

  7. #7
    Eerst DENKEN.....dan DOEN

    Reacties
    260
    02-08-2002

    Momi, and your point is?? Als je bij profiel had gekeken had je jezelf deze opmerking kunnen besparen. Sidi Slimane is toch iets heel anders dan Nador of Al Hoceima. Daarnaast kan het overal in Marokko gebeuren, want een stad of dorp zegt nog niets over een individu.
    AIN'T NO WOMAN THAT CAN TAKE MY MOMMA'S PLACE

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    11
    15-07-2001

    Ja heel erg allemaal. Maar ze is toch nu getrouwd met hem. Dat is niet wat ik belangrijk vind. BElangrijker vind ik dat ze 2 kinderen heeft. Ze moet haar volle 100% geven voor haar kinderen. Kinderen voelen het aan wanneer hun moeder depressief is. Daarom is het belangrijk dat ze zich verantwoord gedraagt tegenover haar kinderen. Haar verleden dient ze niet meet te nemen naar het heden en toekomst van haar kinderen. Er zijn 2kinderen op de wereld gebracht en daar dient ze verantwoord mee om te gaan. Met of zonder vader.

    Veel sterkte voor jou en je zus.
    When I examine myself and my methods of thought, I come to the conclusion that the gift of fantasy had meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge

  9. #9
    Keep on smiling

    Reacties
    140
    12-06-2002

    Hoi Noena,

    Het spijt me voor je zus,maar eigenlijk is het ook een les voor jou!!!!
    Trouw nooit met iemand van wie je niet houd,al zou je dat voor je moeder doen!!!!!
    Ik weet zeker dat je moeder er ooit spijt van krijgt en al heeft je zus twee kinderen bij die man, als zij niet gelukkig met hem is moet ze niet bij hem blijven!!!

    veel sterkte met je zus en ik leef echt met haar mee....
    Wees blij met elke dag die je krijgt,want het zou de laatste kunnen zijn!!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    329
    14-08-2002

    He salam . ooh wat erg zeg! ik als broer zou nooit accepteren dat mijn zus of zusje zoiets zou overkomen echt er hoor! echt veel sbier inschallah voor je zus. he Valetijn waarom accepteren de familie van je vriend je niet? als ik vragen mag natuurlijk? oke groetjes allemaal
    Smilies zijn actief

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    177
    04-09-2002

    he maar hoe moet het verder met jou als jij iemand leuk vindt hoe ga het dan regelen ga je het tegen je moeder zeggen ??????????? straks gebeurt jou ook het zelfde
    veel sterkte geloof in allah en mektab
    leef van dag tot dag want niemand heeft je morgen beloofd

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    665
    27-08-2002

    Origineel gepost door nima
    he maar hoe moet het verder met jou als jij iemand leuk vindt hoe ga het dan regelen ga je het tegen je moeder zeggen ??????????? straks gebeurt jou ook het zelfde
    veel sterkte geloof in allah en mektab
    Dit verhaal van mijn zus heeft zich inmiddels 10 jaar geleden afgespeelt.
    Met mij is het allemaal geen probleem meer, want ik heb een vriend dat weet mijn moeder ook ze doet er niet moeilijk over.
    Dat maakt het voor me zus nog moeilijker om te accepteren...
    Don't be mad...
    I'm just the way I am!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    329
    14-08-2002

    Salam! je zei ik heb een vriend je bedoelt zeker je verloofde of niet?
    Smilies zijn actief

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    665
    27-08-2002

    Origineel gepost door tamazeert
    Salam! je zei ik heb een vriend je bedoelt zeker je verloofde of niet?
    Ja sorry dat bedoelde ik al 1,5 jaar en nog ben ik aan het idee gewend dat hij me vriend is!
    We gaan in December insallah trouwen.
    Don't be mad...
    I'm just the way I am!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    329
    14-08-2002

    Nou Nouna, Alllah iekmel3liekoum inschallah!qoulie Aamien. wasalam groetjes allemaal Hassan
    Smilies zijn actief