1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    204
    24-06-2003

    hbo-recht hraam?

    salaam
    weet iemand misschien of de opleiding hbo-recht hraam is om te volgen??

  2. #2

    Reacties
    4.849
    05-08-2002

    Waarom zou dat?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    33
    23-08-2003

    Re: hbo-recht hraam?

    Origineel gepost door jellaba
    salaam
    weet iemand misschien of de opleiding hbo-recht hraam is om te volgen??
    Rechten aan de Uni is toch ook niet haraam??


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    940
    11-04-2003

    Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom dat haraam zou zijn.. als het goed is kan je dus gewoon die opleiding volgen...


    May Allah Grant you all Hapiness and succes in this Dunya as well as the akhirah...Ameen!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    142
    04-07-2003

    Waar slaat dat nou weer op zeg!!! Denk effe na en niet zomaar dingen geloven van wat domme mensen zeggen...

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    408
    21-08-2003

    Is het ook haram in een land te leven met een joods-christelijke grond??wet?

    Kom op zeg, als je echt volgens de regels wil leven dan moet je in een onbewoond eiland gaan wonen en alleen maar dadels en water gaan eten






  7. #7
    Me Against Myself

    Reacties
    2.158
    25-11-2002

    ........

  8. #8
    Benny Felous Djelli

    Reacties
    5.099
    13-09-2001

    omdat ze zeggen dat een vrouw nooit recht kan spreken over iets of iemand.
    De vrouw is qwa dien iets minder als een man omdat ze niet altijd kan bidden en vasten (menstruatie) Dit maakt haar Naksa Dien
    Omdat een vrouw een zachter karakter heeft als een man is ze ook vaker emotioneel kwetsbaar, waardoor ze bv nooit recht zoukunnen spreken over iets of iemand. Dit maakt haar Naksa 3Kel

    Ik weet niet of ikhet precies goed heb uitgelegd (allah 3alem) maar hier komt het wel op neer.

    asalam a3liekoum
    Moun

  9. #9
    the best!!!!!!!!!!

    Reacties
    406
    31-07-2003

    Origineel gepost door Mouny
    omdat ze zeggen dat een vrouw nooit recht kan spreken over iets of iemand.
    De vrouw is qwa dien iets minder als een man omdat ze niet altijd kan bidden en vasten (menstruatie) Dit maakt haar Naksa Dien
    Omdat een vrouw een zachter karakter heeft als een man is ze ook vaker emotioneel kwetsbaar, waardoor ze bv nooit recht zoukunnen spreken over iets of iemand. Dit maakt haar Naksa 3Kel

    Ik weet niet of ikhet precies goed heb uitgelegd (allah 3alem) maar hier komt het wel op neer.

    asalam a3liekoum
    Moun
    salaam alikoem

    mouny inderdaad maar niet alleen daarom
    ik heb mij dit ook een tijdje afgevraagd en ik vertel je nu wat ik heb gehoord

    de opleiding zelf lijkt me niet haram omdat je nog niet handelt
    maar zodra je gaat werken, kan je dingen doen die haram zijn
    als jij recht spreekt over iemand dan neem jij dus de taak over van allah swt, want hij is de enige die mag oordelen
    in de koran staat dat er wel rechters mogen zijn, maar alleen die volgens de islamitische wetgeving oordelen ( niet dat ze dat altijd eerlijk doen) in een land als nederland kan je dat dus niet doen, dus jij oordeelt over iemand en geeft ze straf terwijl alleen allah swt dat mag doen( dit geldt natuurlijk alleen als je iets in de rechtsprekende sector wilt gaan doen
    zijn ook mensen die zeggen dat advocaat zijn haram is omdat je dan criminelen vrij kunt spreken bij je weten( dat weet ik niet allah oe 3alam)

    dit zeiden de mensen die vonden dat het wel haram is
    ik heb het ook aan een geleerde gevraagd die het geen haram vondt en die zei:
    als jij rechter of wat dan ook wilt worden en je dat niet kan doen omdat je in een kaffier (ongelovig) land woont, hoeft dat niet perse haram te zijn
    Jij doet dit werk om te overleven om brood op tafel te krijgen, hoe kan dat dan haram zijn( ja tuurlijk zijn er eenpaar beroepen die echt haram zijn die kan je zelf ook wel invullen) maar jij probeert hier het beste te doen voor de mensen en toch ben je moslim!!!

    wat ik wel jammer vindt aan deze theorien dat ik ze nergens terug kan vinden, ik wil je verwijzen naar de soera joesoef, misschien kan je daar je antwoord vinden inshallah
    anders moet je een dua doen tijdens je gebed voor het slapen gaan waarin je vraagt of allah swt je wilt helpen bij het maken van een keuze
    dit heeft een naam maar dat ben ik even vergeten sorry, maar als het goed is krijg je in je dromen dan het antwoord!!

    dit is gebeurd met een man die niet kon kiezen tussen 2 vrouwen toen heeft hij in het gebed voor het slapen gaan advies gevraagd, hij vroeg wat moet ik doen ik ken 2 vrouwen waarmee ik wil trouwen
    de ene is mooi, rijk maar ik weet niet zeker of ze vna me houdt
    de ander is heel aardig, lelijk en arm maar zij houdt zeker van me
    deman ging slapen en droomde over 2 flessen, de ene was mooi dun
    de andere was een klein flesje, mollig maar zo stevig
    hij dronk uit deeerste fles, zodra hij zijn hand daarop zette, brak de fles
    toen hij uit de tweede fles dronk, brak die niet en hij dronk een heerlijke drank
    volgende dag koos hij voor de 2de vrouw, omdat zij hem voor altijd zou steunen en inderdaad dat deed ze
    de andere vrouw trouwde 2 weken daarna met een andere man

    dit is dus een voorbeeld van die dua die je kandoen voor het slapen gaan tijdens je gebed
    ik hoop dat je hier wat aan hebt inshallah

    ma'asalaam
    you are born alone and you will inshallah die alone but remember only allah swt is always with you with his angels on your shoulders

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    204
    24-06-2003

    Origineel gepost door luisvuitton
    salaam alikoem

    mouny inderdaad maar niet alleen daarom
    ik heb mij dit ook een tijdje afgevraagd en ik vertel je nu wat ik heb gehoord

    de opleiding zelf lijkt me niet haram omdat je nog niet handelt
    maar zodra je gaat werken, kan je dingen doen die haram zijn
    als jij recht spreekt over iemand dan neem jij dus de taak over van allah swt, want hij is de enige die mag oordelen
    in de koran staat dat er wel rechters mogen zijn, maar alleen die volgens de islamitische wetgeving oordelen ( niet dat ze dat altijd eerlijk doen) in een land als nederland kan je dat dus niet doen, dus jij oordeelt over iemand en geeft ze straf terwijl alleen allah swt dat mag doen( dit geldt natuurlijk alleen als je iets in de rechtsprekende sector wilt gaan doen
    zijn ook mensen die zeggen dat advocaat zijn haram is omdat je dan criminelen vrij kunt spreken bij je weten( dat weet ik niet allah oe 3alam)

    dit zeiden de mensen die vonden dat het wel haram is
    ik heb het ook aan een geleerde gevraagd die het geen haram vondt en die zei:
    als jij rechter of wat dan ook wilt worden en je dat niet kan doen omdat je in een kaffier (ongelovig) land woont, hoeft dat niet perse haram te zijn
    Jij doet dit werk om te overleven om brood op tafel te krijgen, hoe kan dat dan haram zijn( ja tuurlijk zijn er eenpaar beroepen die echt haram zijn die kan je zelf ook wel invullen) maar jij probeert hier het beste te doen voor de mensen en toch ben je moslim!!!

    wat ik wel jammer vindt aan deze theorien dat ik ze nergens terug kan vinden, ik wil je verwijzen naar de soera joesoef, misschien kan je daar je antwoord vinden inshallah
    anders moet je een dua doen tijdens je gebed voor het slapen gaan waarin je vraagt of allah swt je wilt helpen bij het maken van een keuze
    dit heeft een naam maar dat ben ik even vergeten sorry, maar als het goed is krijg je in je dromen dan het antwoord!!

    dit is gebeurd met een man die niet kon kiezen tussen 2 vrouwen toen heeft hij in het gebed voor het slapen gaan advies gevraagd, hij vroeg wat moet ik doen ik ken 2 vrouwen waarmee ik wil trouwen
    de ene is mooi, rijk maar ik weet niet zeker of ze vna me houdt
    de ander is heel aardig, lelijk en arm maar zij houdt zeker van me
    deman ging slapen en droomde over 2 flessen, de ene was mooi dun
    de andere was een klein flesje, mollig maar zo stevig
    hij dronk uit deeerste fles, zodra hij zijn hand daarop zette, brak de fles
    toen hij uit de tweede fles dronk, brak die niet en hij dronk een heerlijke drank
    volgende dag koos hij voor de 2de vrouw, omdat zij hem voor altijd zou steunen en inderdaad dat deed ze
    de andere vrouw trouwde 2 weken daarna met een andere man

    dit is dus een voorbeeld van die dua die je kandoen voor het slapen gaan tijdens je gebed
    ik hoop dat je hier wat aan hebt inshallah

    ma'asalaam
    Salaam
    dank je voor je reactie. Heb ik tenminste wat aan. Volgens mij vind iedereen t een rare vraag of zo maar goed

  11. #11
    the best!!!!!!!!!!

    Reacties
    406
    31-07-2003

    graag gedaan hoor meid, ik weet hoe moeilijk dit onderwerp ismeestal krijg je eerst vragen over waarom dan???
    en als je antwoord krijg je meest uiteenlopende antwoorden dat is heel rottig maar je moet gewoonzelf kiezen wat goed voor je lijkt
    trouwens zit je op de hogeschool s-hertogenbosch en welke klas???

    xxx
    you are born alone and you will inshallah die alone but remember only allah swt is always with you with his angels on your shoulders

  12. #12
    the best!!!!!!!!!!

    Reacties
    406
    31-07-2003

    hahaha ik ook!
    welke klas zit je??
    you are born alone and you will inshallah die alone but remember only allah swt is always with you with his angels on your shoulders

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    204
    24-06-2003

    grappig doe je ook recht??

  14. #14
    the best!!!!!!!!!!

    Reacties
    406
    31-07-2003

    hahaha ja ook recht maar welke klas zit je dan??????
    you are born alone and you will inshallah die alone but remember only allah swt is always with you with his angels on your shoulders

  15. #15
    the best!!!!!!!!!!

    Reacties
    406
    31-07-2003

    ik ook straks ga je nog zeggen dat je bij mij in de klas zit!!!
    welke eerste zit je dan???
    you are born alone and you will inshallah die alone but remember only allah swt is always with you with his angels on your shoulders