1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    De Koran vers die door de imaams gehaat wordt.

    Dat is namelijk dat geen enkel profeet geld/goud accepteerde van mensen voor de religieuze uitleg aan de mensen. Het is tegen de Koranische islam om geld te ontvangen als je de religie uitlegt aan de mensen.

    Echter de imaams cashen volop en haten deze Koran vers waarin profeet Mohammed geld afwijst voor zijn uitleg van de islam:

    25:57 Say, “I do not ask you for any reward for this ˹message˺, but whoever wishes, let them pursue the Way to their Lord.”

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    93
    02-02-2018

    Citaat Geplaatst door Birko Bekijk reactie
    Dat is namelijk dat geen enkel profeet geld/goud accepteerde van mensen voor de religieuze uitleg aan de mensen. Het is tegen de Koranische islam om geld te ontvangen als je de religie uitlegt aan de mensen.

    Echter de imaams cashen volop en haten deze Koran vers waarin profeet Mohammed geld afwijst voor zijn uitleg van de islam:

    25:57 Say, “I do not ask you for any reward for this ˹message˺, but whoever wishes, let them pursue the Way to their Lord.”
    Is wel heel negatief wat je zegt vooral het woordje haten dat jij gebruikt.

    Ik stel jou een simpele vraag, stel een imam geeft lezingen, leidt de 5 gebeden, geeft vrijdagpreek en onderwijst kinderen Koran zonder 1 cent te ontvangen.

    Wie betaalt zijn huur, zijn g/w/l, zijn boodschappen, zijn gemeentelijke belastingenrekening, kleedgeld van hem en zijn gezin enz?

    Moet hij tussen de gebeden door elke keer snel naar AH om vakken te vullen?

    Geef een praktische oplossing aub?

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    194
    04-07-2023

    Allebei wel goede punt
    Praktische oplossing denk ik vooral aan donaties
    Zowiezo is zelf geld vragen den boze dus moet je het vooral van donaties hebben
    Mensen die vrijwillig zelf geven
    Bij elk moskee waar een imam aanwezig is kun je doneren

  4. #4
    TheGovrnorsالأعراف

    Reacties
    524
    17-06-2023

    Citaat Geplaatst door HamziNouri Bekijk reactie
    Allebei wel goede punt
    Praktische oplossing denk ik vooral aan donaties
    Zowiezo is zelf geld vragen den boze dus moet je het vooral van donaties hebben
    Mensen die vrijwillig zelf geven
    Bij elk moskee waar een imam aanwezig kun je doneren
    whoahaha Praktisch :|

    weet je wat ik dan onmiddelijk weet en denk!?

    dat is kufr akbar om iets van of uit de Koran te haten! sterker nog, je bent dan nooit imam geweest!!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Citaat Geplaatst door SufyanAlThawree Bekijk reactie
    whoahaha Praktisch :|

    weet je wat ik dan onmiddelijk weet en denk!?

    dat is kufr akbar om iets van of uit de Koran te haten! sterker nog, je bent dan nooit imam geweest!!
    Het punt is ook door geld mensen corrupt kunnen worden.

    Je zult NOOIT in je leven een imaam over deze Koran vers horen praten waarin de profeet geld weigert. Donaties of salaris maakt niet uit hij weigerd geld aan te nemen voor zijn dienst als "imam" die de religie uitlegt.

    Kortom , alles met betrekking tot de religie dient op basis van vrijwillig te zijn en niet voor een salaris etc. Beter ook kun je tenminste productief zijn voor het land waar je in woont.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    93
    02-02-2018

    Citaat Geplaatst door HamziNouri Bekijk reactie
    Allebei wel goede punt
    Praktische oplossing denk ik vooral aan donaties
    Zowiezo is zelf geld vragen den boze dus moet je het vooral van donaties hebben
    Mensen die vrijwillig zelf geven
    Bij elk moskee waar een imam aanwezig kun je doneren
    Bro

    Het loon van de imam komt uit donaties, het komt niet van een overheidsinstelling.

    Alleen neem in je hoofd dat wij mgarba zijn en dat onder ons mgarba veel nifaq is en veel afgunst. Bij veel moskeëen als de imam de waarheid zegt op de mimbar en bestuur kan niet tegen de waarheid dan moet die imam gelijk weg.

    Dus de imam als hij eruit geknald word en dus zijn gezin heeft, zijn hoge vaste lasten enz zit dan gelijk in de put.

    Andere moskeëen hebben al een imam, waar moet hij dan terecht als imam die niets contractueels heeft?

    Daarom zeg ik jou, wat Ts en jij zeggen is in de jaren 80 allang 1000 keer geprobeerd, alleen door het zware en hoge lastensysteem en de hypocrisie van veel moskeebesturen werd een imam elke keer als een zakdoek in de weg gegooid.

    Ik kan je dieper hierover vertellen, dit gaat heel diep!!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    93
    02-02-2018

    Citaat Geplaatst door Birko Bekijk reactie
    Het punt is ook door geld mensen corrupt kunnen worden.

    Je zult NOOIT in je leven een imaam over deze Koran vers horen praten waarin de profeet geld weigert. Donaties of salaris maakt niet uit hij weigerd geld aan te nemen voor zijn dienst als "imam" die de religie uitlegt.

    Kortom , alles met betrekking tot de religie dient op basis van vrijwillig te zijn en niet voor een salaris etc. Beter ook kun je tenminste productief zijn voor het land waar je in woont.
    Bro wel één advies, doe je maximale best om niet zelf moeftie of moefasir te zijn als je een vers op zijn Nederlands leest.

    Een vers uitleggen en opleggen dat dat de enige waarheid is dat is een grote zonde!

    Doe onderzoek op sites van geleerden of imams wel of niet een vast salaris mogen verdienen.

    Volgens de grote groep wetsscholen (die dag en nacht vrijwillig bezig zijn met de Islam is het als imam geen probleem om een salaris te ontvangen om zijn lasten gedekt te hebben. Hij mag alleen niet hoge bedragen opeisen met de intentie om rijk te worden.

    Lees even het volgende helemaal door

    https://islamqa.info/en/answers/1356...ng-the-prayers


    Beheers je het klassiek arabisch trouwens goed?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Citaat Geplaatst door kennisislicht Bekijk reactie
    Bro wel één advies, doe je maximale best om niet zelf moeftie of moefasir te zijn als je een vers op zijn Nederlands leest.

    Een vers uitleggen en opleggen dat dat de enige waarheid is dat is een grote zonde!

    Doe onderzoek op sites van geleerden of imams wel of niet een vast salaris mogen verdienen.

    Volgens de grote groep wetsscholen (die dag en nacht vrijwillig bezig zijn met de Islam is het als imam geen probleem om een salaris te ontvangen om zijn lasten gedekt te hebben. Hij mag alleen niet hoge bedragen opeisen met de intentie om rijk te worden.

    Lees even het volgende helemaal door

    https://islamqa.info/en/answers/1356...ng-the-prayers


    Beheers je het klassiek arabisch trouwens goed?

    ''Volgens de grote groep wetsscholen''

    daarom zei ik ook de Koranische islam. Al die ''wetsscholen'' komen niet voor in de Koran en staan dus automatisch buitenspel. De Koran dient gevolgd te worden zoals het er letterlijk in staat. De profeet weigerde geld te ontvangen , en daarmee houdt het op. Ook andere profeten hebben geweigerd om geld te ontvangen. Dat staat regelrecht in de Koran.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Op het moment dat je toch geld durft te eisen of te ontvangen op elke manier dan ook , ondanks dat je weet dat er een Koran vers bestaat waarin de profeet het weigert , dan ben je in mijn ogen een oplichter.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    De term ''imaam'' dient te vervangen te worden met: ''religieuze vrijwillger''

    Hebben we tegenwoordig geen leraren die religieuze vrijwilligers zijn? Natuurlijk wel.

    Religieuze geleerden, imams, leraren, !die niet betaald willen worden!, zijn dat meestal wel. Ze moedigen het goede aan door te zeggen: "Lees de koran met je eigen begrip."


    Enkele verzen uit de Koran:

    Profeet Mohammed wou geen geld:

    25:57 Say, “I do not ask you for any reward for this ˹message˺, but whoever wishes, let them pursue the Way to their Lord.”

    Profeet Nuh wou geen geld:

    26:109 And I do not ask you for it any payment. My payment is only from the Lord of the worlds.

    Profeet Hud wou geen geld:

    26:127 And I do not ask you for it any payment. My payment is only from the Lord of the worlds.

    Profeet Salih wou geen geld:

    26:145 And I do not ask you for it any payment. My payment is only from the Lord of the worlds.

    Profeet Lut wou geen geld:

    26:164 And I do not ask you for it any payment. My payment is only from the Lord of the worlds.

    Profeet Şuayip wou geen geld:

    26:180 And I do not ask you for it any payment. My payment is only from the Lord of the worlds.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    De corrupte hadith boeken die weerspreken de Koran door het tegenovergestelde te beweren:

    “Het loon dat wordt ontvangen in ruil voor het boek van Allah is het meest halal loon.” (sahih hadith Buhari. Tıb:33; Müslim, Selam : 65; Ebu Davud,Tıb :19 )

    Helaas hebben ongelovigen hadith boeken geschreven om de islam te vernietigen. Is hen goed gelukt ook nog is. Vele moslims denken dat de hadith een onderdeel is van de islam. Ze denken dat er een profeet bestond die Allah tegensprak.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    93
    02-02-2018

    Wacht Birko, voordat ik op je uitspraken ga reageren, begrijp ik het nou goed dat je puur alleen de Koran als bron ziet en dat de overleveringen van Boecharie en de uitspraken van imam Malik, Shafi'ie, Hanafi en Hanbal niet gebruikt mogen worden als bron en bewijsvoering?

    Gewoon puur even om het duidelijk te krijgen.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Citaat Geplaatst door kennisislicht Bekijk reactie
    Wacht Birko, voordat ik op je uitspraken ga reageren, begrijp ik het nou goed dat je puur alleen de Koran als bron ziet en dat de overleveringen van Boecharie en de uitspraken van imam Malik, Shafi'ie, Hanafi en Hanbal niet gebruikt mogen worden als bron en bewijsvoering?

    Gewoon puur even om het duidelijk te krijgen.
    Klopt.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    93
    02-02-2018

    Citaat Geplaatst door Birko Bekijk reactie
    Klopt.
    Duidelijk, komt het je uit als wij ons dialoog op zijn klassiek arabisch gaan voeren, de taal van de Koran?

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    194
    04-07-2023

    Citaat Geplaatst door SufyanAlThawree Bekijk reactie
    whoahaha Praktisch :|

    weet je wat ik dan onmiddelijk weet en denk!?

    dat is kufr akbar om iets van of uit de Koran te haten! sterker nog, je bent dan nooit imam geweest!!
    Eens
    Ik geloof ook niet dat alle imams corrupt zijn
    Maar wel enkele (grote minderheid)