1. #1
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Unhappy Definitie van uithuwelijking

    "een gearrangeerde verkrachting met goedkeuring van de hele familie."

    Ik heb het niet zelf bedacht. De zin komt uit een artikel geschreven door Ayaan Hirsi Ali, een Somalische politicologe. Het staat in de Opzij van deze maand en pleit in nogal krachige bewoordingen voor de rechten van de moslimvrouw onder de kop "Moslima's, eis je rechten op!"

  2. #2
    Just smartie

    Reacties
    122
    08-08-2002

    Gearrangeerde verkrachting met goedkeuring van familie. Tsja komt inderdaad voor. Maar ouders die hun dochter tegen de wil van dochterlief verpatsen voor 3 kamelen en 2 kippen aan neef Achmed sporen niet. Helaas komen dit soort praktijken veelvoudig voor. Maar dit aan het verstand van de ouders proberen te peuteren is niet zo makelijk. Ben blij dat ik niet zulke ouders heb.


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    11
    15-07-2001

    Dan noem ik het eerder een gedwongen huwelijk. Zulke praktijken kunnen toch niet! Waarom zijn er geen moslimorganisaties die zich tegen deze praktijken verzetten? En als er deze wel zijn, waarom hebben zij zo weinig effect?

    Een islamitische huwelijk is toch een huwelijk waarvan beide partners accoord gaan met het huwelijksverbintenis? Een moslimvrouw heeft toch het recht tegen een huwelijksaanzoek in te gaan?

    Waarom gebeuren deze praktijken dan nog? En waarom altijd in naam van de Islam???

    Ik kan me hier zo boos om maken.
    When I examine myself and my methods of thought, I come to the conclusion that the gift of fantasy had meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    329
    14-08-2002

    Salam. groot gelijk heb je! islam bareei mien hadaa( die heeft niets met het Islam te maken! waslam hassan
    Smilies zijn actief

  5. #5
    Bijna Lid

    Reacties
    479
    06-03-2002

    Ouders die hun dochters uithuwelijken onder dwang en zonder goedkeuring van die dochters... dat zou ik wel "een gearrangeerde verkrachting met goedkeuring van de ouders" kunnen noemen. Niet "de hele familie" dus, want ik denk niet dat de HELE familie het er mee eens zou zijn als het onder dwang zou worden gedaan. But it still got a point though.

  6. #6
    MachakieLLL

    Reacties
    8.012
    12-12-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door tonk Bekijk reactie
    "een gearrangeerde verkrachting met goedkeuring van de hele familie."

    Ik heb het niet zelf bedacht. De zin komt uit een artikel geschreven door Ayaan Hirsi Ali, een Somalische politicologe. Het staat in de Opzij van deze maand en pleit in nogal krachige bewoordingen voor de rechten van de moslimvrouw onder de kop "Moslima's, eis je rechten op!"


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    10.276
    17-03-2006

    Citaat Geplaatst door Khataarlijk Bekijk reactie

    Zo zeg....de discussies uit 2002 hadden een hele andere toon vergeleken met de 'discussies' van nu....tegenwoordig gaat bijna elke topic over hoeren en sletten....



    thnx voor het uppen van oude topics....

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.594
    01-04-2009

    hoe kunnen zulke oude topics terug gehaald worden..

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    38.177
    25-09-2007

    Alé seg wat is dat toch met die oude topics

    khataarlyk hou op snotneus ; bseilat

  10. #10
    aspiring_sociopath

    Reacties
    90
    19-04-2009

    Ze heeft gelijk die Hirsi

  11. #11
    MachakieLLL

    Reacties
    8.012
    12-12-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door StreetChic Bekijk reactie
    Alé seg wat is dat toch met die oude topics

    khataarlyk hou op snotneus ; bseilat

    aaaaaaaaaaaaaaaaah streeeeeeeeet pest mij plzzzz