1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    553
    24-10-2006

    Exclamation Eerste Keer Met Eigen Auto Naar Marokko

    Salaam,

    Wie is met zijn eigen auto naar marokko gereden voor de eerste keer,

    hoe was de ervaring / hoe verliep de reis / hoeveel was je totaal kwijt / met wat voor auto was je gegaan.

    Heeft iemand goeie tips voor onderweg ?

    Etc Etc

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    152
    01-07-2007

    Citaat Geplaatst door stylo187 Bekijk reactie
    Hallo,
    zijn hier mensen die afgelopen jaar voor het eerst met hun eigen auto naar marokko zijn geweest ?
    hoe ging de reis onderweg, hoeveel geld was je onderweg kwijt,met wat voor een auto ging je naar marokko,in welke plaats had je moeite met rijden bijvoorbeeld in spanje in de bergen en marokko,hoe lang deed je er over van nederland naar marokko,houd je het wel uit in een auto zonder airco,hoe oud was je toen je voor het eerst met je eigen auto naar marokko ging enz enz.

    ben nieuwsgierig naar jullie vakantie verhalen

    ben inshallah van plan aankomende zomer
    naar marokko te gaan met mijn eigen auto

    Bslemmmma
    Les 1:Altijd knuppel en slagers mes naast je stoel

    ©Maroc 2007


  3. #3
    Shhhhhhttt

    Reacties
    36
    18-12-2007

    haha waar wij wonen heb je zeker die knuppel nodig!!

    Marouane

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.254
    15-03-2004

    Salaam

    ik ben afgelopen zomer voro het eerst naar Marokko gegaan met mijn eigen auto. En ja, mijn auto had geen airco, maar had nergens last van eigenlijk. Op de heenweg was het weer lekker bewolkt regende het in frankrijk en eigenlijk bij de helft van spanje scheen het zonnetje echt goed maar daar genoot ik gewoon erg van. Ik heb niet de hele weg alleen moeten rijden. Wisselde netjes af met mijn pa, maar hij was zekers onder de indruk dat ik zo veel kon rijden.

    In het begin was het even wennen om met gewicht te rijden ofcourse. Als je dat niet gewend ben is het even de balans aanvoelen vooral bij het nemen van bochten in de bergen. Daar had ik dus een klein beetje moeite mee en het waren de bergen in Frankijk. In marokko heeft mij pa gewoon gereden, omdat hij daar gewoon meer ervaren is en hij de rijstijl van de marokkanen daar beter kent.

    Maa rhet was een leuke trip. Neem wel geenoeg rust als je vermoeid bent en rij gewoon niet verder als je echt moe bent! Een ongelukje zit in een klein hoekie en is in een fractie van een seconde zo gebeurd.
    “To accomplish great things, we must not only act, but also dream; not only plan, but also believe.”

  5. #5
    Shem ino

    Reacties
    563
    20-11-2002

    2000 euro en een goeie wagen een alles komt goed.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    152
    01-07-2007

    Citaat Geplaatst door miss bounty Bekijk reactie
    oja?? is het zoo erg dan?
    daar worden mijn amigo's bang van onderweg

    ©Maroc 2007


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    553
    24-10-2006

    Eerste Keer Met Eigen Auto Naar Marokko

    Citaat Geplaatst door Bni_Gmil Bekijk reactie
    Les 1:Altijd knuppel en slagers mes naast je stoel
    hahaha tuurlijk , je weet maar nooit....

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.894
    14-11-2002

    wil ook wel allemaal weten...

    up!
    gebruiker 1
    gebruiker 2

    love the '90's


  9. #9
    MVC Premium

    Reacties
    1.507
    07-09-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Ik heb dit jaar voor het eerst helemaal alleen naar marokko gereden. Het was een heerlijke reis heen, met veel red bull. Werd daar wel heel erg misselijk van. We hebben de heenreis niet geslapen, maar wel genoeg pauzes ingelast. Heenreis was lekker, maar terugreis minder. Je moet dan weer terug gaan werken en hebt dan minder zin om te rijden. Ik heb denk ik aan benzine en tol ongeveer 800 betaald. Dus voor zowel heen en terug. Ik heb zelf een benzine auto. De boot was voor auto en bestuurder ongeveer 190euro. Was wel zwaar om de reis helemaal alleen te rijden, maar hamdolilah ging het wel goed. Aangekomen in maroc was ik kapot, we werden opgewacht door mijn neven en ik liet een van mijn neven verder rijden daar. In het begin was het wennen rijden in de bergen, maar na een paar dagen had ik hun rijstijl door en was het zeker te doen.

    Dus suc6 en zorg er in ieder geval voor dat je anwb hebt. mocht je nog meer vragen hebben stel ze gerust. Kan zijn dat ik wat vergeten ben.

    Multiple personality

    [INDENT]

  10. #10
    KrulleBol

    Reacties
    3.627
    22-01-2004

    Ik ben in 2006 alleen gegaan met mijn zusje. We hebben allebei onze rijbewijs dus we wisselde af. We zijn via breda, antwerpen, parijs, bourdoux (schrijf je dat zo) san sebastian, burgos, madrid, en toen richting Malaga. Weet niet meer alle steden uit mijn hoofd, onze vader had de route nog voor ons uitgepland, en we hadden een knuppel onder onze stoel Mouhiem we hebben 3x volgetankt, we waren rond de 160 euro kwijt. We reden toen een golf 4 tdi, omdat er toen velgen onder zaten waren we iets meer geld kwijt aan de tank. Aangezien de weg via madrid goedkoper was, dan Barcelona die weg zegmaar, hebben we niet zo heel veel aan de tol betaald. Ik denk dat we misschien 100euro kwijt waren. Is lang geleden, want ben afelopen zomer niet geweest. Mouhiem bij de boot waren we wel wat meer kwijt, voor de auto 135 euro volgens mij, en voor ons zelf ieder iets van 50euro. We hebben de boot richting Tanger gep[akt.

    Bij de grens in spanje deden ze relax, 2 meisjes alleen was normaal. In tanger was het heel moeilijk, vooral omdat de auto op de naam van onse vader stond. Maar we hadden een stempel gehaald, bij consulaat in Nederland een oukala heet dat volgens mij. Ze deden ook moeilijk, omdat we alleen meiden waren, me zusje en ik. We werden in een rij gegooid, wwaar veel marokkanen met eigen auto stonden, en het waren allemaal jongeren. Naar 1,5 uur, en 30euro betaald mochten we doorrijden. We zijn van Tanger richting larrache gegaan, en daar de snelweg gepakt naar Rabat en vanaf daar naar Fes.

    In fes hebben we 1 week gezeten, toen zijn we naar alhoceima gegaan. Mijn zusje en ik, en 3nichtjes van ons. We zijn naar Taza gereden vanaf taza weg gepakt richting Kassita en van kassita was het nog 60km naar alhoceima. Het was een gevaarlijke weg, en in kassita zijn we aangehouden door de politie daar Weer vroegen ze, zijn jullie alleen, geen mannen bij jullie? Hij waarschuwde ons dat het gevaarlijk is bla bla, toen mochten we doorrijden. Het is inderdaad een gevaarlijke weg, en vooral voor meisjes alleen. Maar aangezien we de weg al vaker hebben gereden, wisten we precies wat ons te wachten stond. Ondanks alles hebben we een topvakantie gehad, en insha allah zomer 2008 gaan we weer met zijn 2tjes en een vriendin mee, en het word weer gezellig insha allah...Het is echt leuk, om met je eigen auto te gaan!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    553
    24-10-2006

    Citaat Geplaatst door bazatoen Bekijk reactie
    Ik heb dit jaar voor het eerst helemaal alleen naar marokko gereden. Het was een heerlijke reis heen, met veel red bull. Werd daar wel heel erg misselijk van. We hebben de heenreis niet geslapen, maar wel genoeg pauzes ingelast. Heenreis was lekker, maar terugreis minder. Je moet dan weer terug gaan werken en hebt dan minder zin om te rijden. Ik heb denk ik aan benzine en tol ongeveer 800 betaald. Dus voor zowel heen en terug. Ik heb zelf een benzine auto. De boot was voor auto en bestuurder ongeveer 190euro. Was wel zwaar om de reis helemaal alleen te rijden, maar hamdolilah ging het wel goed. Aangekomen in maroc was ik kapot, we werden opgewacht door mijn neven en ik liet een van mijn neven verder rijden daar. In het begin was het wennen rijden in de bergen, maar na een paar dagen had ik hun rijstijl door en was het zeker te doen.

    Dus suc6 en zorg er in ieder geval voor dat je anwb hebt. mocht je nog meer vragen hebben stel ze gerust. Kan zijn dat ik wat vergeten ben.
    haha oke en met wat voor een auto kan je het beste naar marokko gaan
    zit echt te twijfelen aan een 3 of 5 deurs auto

    dacht aan een golf 4,audi a3/ a4/ a4 cabrio ,seat leon

    of we houden het old skool mercedes 190 uit de jaren 80 zonder opties haha

  12. #12
    Dubbel-O

    Reacties
    1.218
    12-11-2007

    Lijkt me echt heerlijk... zo met je audi a4 richting marokko te gaan... vooral in frankrijk waar je soms van die km-lange wegen hebt zonder bochten... Kan je lekker scheure over die wege


    k moet nog 2 jaartjes wachte
    [FONT="Verdana"][B]

    NOOIT VERKEERDE STAPPEN, AL LOOP IK BLIND DOOR EEN MIJNVELD


  13. #13
    Dubbel-O

    Reacties
    1.218
    12-11-2007

    Citaat Geplaatst door stylo187 Bekijk reactie
    haha oke en met wat voor een auto kan je het beste naar marokko gaan
    zit echt te twijfelen aan een 3 of 5 deurs auto

    dacht aan een golf 4,audi a3/ a4/ a4 cabrio ,seat leon

    of we houden het old skool mercedes 190 uit de jaren 80 zonder opties haha

    Golf 5 zou k je aanrade of anders audi a4
    [FONT="Verdana"][B]

    NOOIT VERKEERDE STAPPEN, AL LOOP IK BLIND DOOR EEN MIJNVELD


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    553
    24-10-2006

    Eerste Met Eigen Auto Naar Marokko

    kijk ik zit echt te twijfelen met wat voor auto ik zal gaan
    en ook tussen een 3 of 5 deurs.

    ik dacht aan een golf 4, audi a3/ a4/ a4 cabrio ,seat leon. etc

    of fuck it hou het old school neem gewoon een mercedes 190 uit de jaren 80
    zonder opties hahaha

    en hoe ging het bij de boot , het inrijden ,uitrijden
    moet je bij de douane hele kofferbak leeg maken

    is het eng om te rijden in marokko voor het eerst,
    en kan je daaraan snel wennen.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    553
    24-10-2006

    Citaat Geplaatst door Mister_Zakelijk Bekijk reactie
    Golf 5 zou k je aanrade of anders audi a4

    oke met wat voor een auto zou jij gaan dan?

    ik zelf heb echt geen idee,

    lijkt me ook echt strak daar naar maghreb te gaan met waggie
    lekker cruizen , plakka n hollanda ait elgariez !!!!!!!!!!

    maar ik moet vanaf tanger nog een stuk rijden woon zelf in agadir..
    maar gelukking heb je vanaf casablanca tot marrakech snelweg !!