1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    19
    05-11-2003

    gezocht: Stageverslag

    Salam 3aleikum,

    Ik loop momenteel stage, het is een probleemoplossende stage waarbij ik een probleem moet formuleren en aan het eind van de stage het probleem moet hebben opgelost. Mijn opdracht is om alle processen te identificeren, benomen en in kaart te brengen. Op later tijdstadium gaan ze deze processen beschrijven met uiteindelijke doel een kwaliteitshandboek ontwikkelen.
    Nou ik zoek een voorbeeld van en probleemoplossende stage, het kan mij o.a. helpen om een goed indeling van mijn stageverslag te geven.

    Een tweede opdracht is dat ik van elk onderwerp hieronder een opdracht maak. Ik heb de 5 onderwerpen met bijhorende opdrachten opgesomd als iemand wat herkent dat hij zelf ook heeft gemaakt dan zou ik dat graag willen horen en met u de kennis hierover te willen delen.


    1: Organisatie:
    - Het in kaar brengen de organisatiestructuur (Keuning Epink).
    - Het maken van een systeemtekening van de verschillende processen (goederen- en informatiestromen).
    - Het toepassen van projectmanagement ideeën als de stageopdracht projectmatig aangepakt kan worden.
    - Het typeren van de organisatie aan de hand van groeimodellen van Greiner.
    - Het beschrijven de aangetroffen managementstijlen.
    - Het beschrijven van de organistatie m.b.v Mintzberg.


    2: Economie:
    - Nagaan hoe kostprijzen opgebouwd zijn, berekingen maken voor een product.
    - Beslissingscalculatie maken zoals dat volgens de richtlijnen van het bedrijf moet en deze vergelijke met theorie.
    - Procedures en werkwijze bij het van maken voor- en nacalculatie.

    3: Techniek:
    - Het beschrijven van in het bedrijf gebruikte productietechnologieën.
    - Product-flow-analyse.
    - Lay-out en routing analyseren m.b.v Gaither.

    4: Communicatie/ Rapportage:
    - Stageverslag maken volgens stijl van bedrijf en hierop commentaar vanuit de zienswijze van de Hogeschool.

    5: Mens:
    - Beschrijving stagebedrijf (c.q. afdeling) met behulp van 7S-model.
    - Beschrijving van het stagebedrijf m.b.v theorieën Handy.
    - Beschrijving van het stagebedrijf m.b.v metaforen van Morgen.

    Beslama.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    486
    03-09-2003

    ???????????????? moeilijk
    samiraatje

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    408
    21-08-2003

    Veel succes met het maken van je stageverslag.






  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.576
    01-03-2003

    Re: gezocht: Stageverslag

    Origineel gepost door Ghalid_Rbendezz
    Salam 3aleikum,

    Ik loop momenteel stage, het is een probleemoplossende stage waarbij ik een probleem moet formuleren en aan het eind van de stage het probleem moet hebben opgelost. Mijn opdracht is om alle processen te identificeren, benomen en in kaart te brengen. Op later tijdstadium gaan ze deze processen beschrijven met uiteindelijke doel een kwaliteitshandboek ontwikkelen.
    Nou ik zoek een voorbeeld van en probleemoplossende stage, het kan mij o.a. helpen om een goed indeling van mijn stageverslag te geven.

    Een tweede opdracht is dat ik van elk onderwerp hieronder een opdracht maak. Ik heb de 5 onderwerpen met bijhorende opdrachten opgesomd als iemand wat herkent dat hij zelf ook heeft gemaakt dan zou ik dat graag willen horen en met u de kennis hierover te willen delen.


    1: Organisatie:
    - Het in kaar brengen de organisatiestructuur (Keuning Epink).
    - Het maken van een systeemtekening van de verschillende processen (goederen- en informatiestromen).
    - Het toepassen van projectmanagement ideeën als de stageopdracht projectmatig aangepakt kan worden.
    - Het typeren van de organisatie aan de hand van groeimodellen van Greiner.
    - Het beschrijven de aangetroffen managementstijlen.
    - Het beschrijven van de organistatie m.b.v Mintzberg.


    2: Economie:
    - Nagaan hoe kostprijzen opgebouwd zijn, berekingen maken voor een product.
    - Beslissingscalculatie maken zoals dat volgens de richtlijnen van het bedrijf moet en deze vergelijke met theorie.
    - Procedures en werkwijze bij het van maken voor- en nacalculatie.

    3: Techniek:
    - Het beschrijven van in het bedrijf gebruikte productietechnologieën.
    - Product-flow-analyse.
    - Lay-out en routing analyseren m.b.v Gaither.

    4: Communicatie/ Rapportage:
    - Stageverslag maken volgens stijl van bedrijf en hierop commentaar vanuit de zienswijze van de Hogeschool.

    5: Mens:
    - Beschrijving stagebedrijf (c.q. afdeling) met behulp van 7S-model.
    - Beschrijving van het stagebedrijf m.b.v theorieën Handy.
    - Beschrijving van het stagebedrijf m.b.v metaforen van Morgen.

    Beslama.
    fraude

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    8
    24-09-2003

    Wat voor opleiding volg je eigenlijk??
    Friendship is like a glass. Handle it with care ones it´s broken, it´s hard to repair.........

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    409
    06-02-2003

    Ja wat voor opleiding, ik herken hier commerciele economie, bedrijfseconmie en bedrijfsadministratie,

    Nou mintzberg heeft te maken met managmentstijlen
    7s model is volgens mij van mckinsley: staff, structure, system, style, etc.
    voor en nacalculatie heeft met kostprijsberekenen te maken; niet zo denderend moeilijk; heeft te maken met prijsverschil
    prijsverschil =werkelijke prijs - normale prijs maal werkelijke hoeveelheid
    hoeveelheidsverschil = werkelijke hoeveelheid - normale hoeveelheid maal standaardprijs
    bezettingsverschil= werkelijke prod. - normale prod. maal constante kostprijs

    That's it meer dan dat weet ik niet, you're on your own

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    19
    05-11-2003

    Stageverslag

    Salaam 3aleikum,

    Ik volg de opleiding: Technische Bedrijfskunde.
    Moussie21 ik waardeer je hulp wel, maar ik heb er weinig aan. Wat jij zegt is alleen maar enkel formules en wat uitleg van kreten (theorie, kan ik in boekje terug lezen), maar de theorie in praktijk toepassen is niet zo makkelijk als dat jij denkt. Verder had ik nog een opmerking het gaat niet om een voor- en nacalculatie, maar het gaat op de procedures en werkwijze hiervan en deze kan per bedrijf behoorlijk verschillen.

    Kortom ben niet op zoek naar theorie, maar ben op zoek naar voorbeelen waarin de theorie in praktijk is toegepast.

    Maar Moussie21 toch bedankt voor je behulpzaamheid het bij mij positief overgekomen.

    Ma3asalama,

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2
    17-10-2003

    Salam Ghalid,

    Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar ik heb vorig jaar tijdens mijn stage in een ziekenhuisapotheek ook opdracht gekregen om een oplossing te vinden voor een bepaald probleem. Ik heb heel de procedure in mijn verslag vermeldt(kwaliteitsbewaking).

    Ik wil je mijn stageverslag wel mailen als het nog nodig is. Laat me het in ieder geval weten.

    Ma3a salama,
    Silya