1. #1
    Dubbel-O

    Reacties
    1.218
    12-11-2007

    Arrow Wie is er hier webmaster?

    Klik ff als je alle talen goed beheerst, k heb paar vraagjes

    [

    Kijk ff naar dese websiteopstelling: http://img213.imageshack.us/img213/3873/websiteqm9.jpg
    (et gaat om die opstelling, afbeeldingen zijn er niet bij)

    Is er een makkelijkere manier om zo'n opstelling te maken maar dan zonder tabellen in html?

    waar dienen deze voor: <div> <dd> <dt> en <colgroup>?

    Hoe ziet et script/de bron eruit van een php-site of cms-site met die websiteopstelling?


    En ik wil php en cms goed lere. heeft iemand een goede site?


    alvast bedankt voor de moeite














    ]
    [FONT="Verdana"][B]

    NOOIT VERKEERDE STAPPEN, AL LOOP IK BLIND DOOR EEN MIJNVELD


  2. #2
    Masterlijke Brain!!!

    Reacties
    25
    27-11-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Ze je afbeelding eerst online of sla het op als afbeelding maar niet als HTML bestand. Want wij kunnen namelijk niets zien,



    Is er een makkelijkere manier om zo'n opstelling te maken maar dan zonder tabellen in html?

    Hoe wil je een site hebben zonder tabel/frame..? Kan ook zijn dat ik je niet begrijp hoor!




    PHP is aardig moeilijk om te leren, maar wat ik je aanraad is php forums hun bron downloaden naar je pc en vervolgens uploaden naar je server. Waardoor je ziet wat het is. En vervolgens dingen gaan wijzigen.


    Een andere manier is om veel geld te spenderen aan boeken. Maar zie je dit als Marokkaan niet snel doen.


    Citaat Geplaatst door Lady_Leila Bekijk reactie
    You're a falling star
    You're the gataway car
    You're the line in the sand, when i go to far.
    You're a swimingpool on a august day
    and you are the perfect thing to say


  3. #3
    Masterlijke Brain!!!

    Reacties
    25
    27-11-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Je andere vragen wil ik beantwoorden, maar dat heeft meer tijd nodig. Ik ga nu namelijk naar me broer zijn schoonfamilie. Dus Inshallah help ik je later, pm anders je e-mail.


    Citaat Geplaatst door Lady_Leila Bekijk reactie
    You're a falling star
    You're the gataway car
    You're the line in the sand, when i go to far.
    You're a swimingpool on a august day
    and you are the perfect thing to say


  4. #4
    Dubbel-O

    Reacties
    1.218
    12-11-2007

    Citaat Geplaatst door Mesterelist Bekijk reactie
    Ze je afbeelding eerst online of sla het op als afbeelding maar niet als HTML bestand. Want wij kunnen namelijk niets zien,



    Is er een makkelijkere manier om zo'n opstelling te maken maar dan zonder tabellen in html?

    Hoe wil je een site hebben zonder tabel/frame..? Kan ook zijn dat ik je niet begrijp hoor!




    PHP is aardig moeilijk om te leren, maar wat ik je aanraad is php forums hun bron downloaden naar je pc en vervolgens uploaden naar je server. Waardoor je ziet wat het is. En vervolgens dingen gaan wijzigen.


    Een andere manier is om veel geld te spenderen aan boeken. Maar zie je dit als Marokkaan niet snel doen.
    pfff ik heb et express zo gedaan.. het gaat mij alleen om de opstelling daarom is die afbeelding zo

    En met die tabellen bedoel ik:

    dan heb je <table> en </table> en daartussen andere tags i.p.v alleen <td> en<tr>... als je bron van sommige sites bekijkt zie je ook tags als <div> en die andere die k heb opgenoemd. snap je et nu?

    En boeken daar kom k makkelijk aan, heb een oom die al die shit gestudeerd heeft... alleen ze zijn wel in et engels

    P.S: Weet jij hoe je eigen server maakt... en dat je dan dit krijgt:

    Ipadres=bijv. 212.125.133.109

    http://212.125.133.109/index.php

    zoiets krijgt... heb et een keertje ergens geleze
    [FONT="Verdana"][B]

    NOOIT VERKEERDE STAPPEN, AL LOOP IK BLIND DOOR EEN MIJNVELD


  5. #5
    Masterlijke Brain!!!

    Reacties
    25
    27-11-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Ik raad je aan om het gewoon op te zoeken op google, die standaard php tags fugereren als "head en body" bij HTML als het goed is. En zelfs daar weet ik niet wat het precies inhoud, maar weet wel waar ik het voor moet gebruiken..



    En over je domein naam met server ip, is een kwestie van een DNS server hebben...


    Citaat Geplaatst door Lady_Leila Bekijk reactie
    You're a falling star
    You're the gataway car
    You're the line in the sand, when i go to far.
    You're a swimingpool on a august day
    and you are the perfect thing to say


  6. #6
    Dubbel-O

    Reacties
    1.218
    12-11-2007

    Citaat Geplaatst door MrRed0uaN Bekijk reactie
    met divjes

    <div class"header"><div>

    en dan een css bestand openen met de script

    .header {
    Background:#FFFFFF url(image.gif) top center no-repeat;
    }

    en dan in je HTML even de css bestand oproepen door LINK

    dan je site zo een beetje fixen in divjes..

    Veel succes Jonge

    MvG MrRed0uaN
    Ik vat je niet, waarop heb je precies gereageerd?
    en die div... als je dit doet:

    <div> 1</div> <div> 2 </div>

    dan krijg je ze onder elkaar... dus k denk dat je moeilijk tabbelen daarmee kan make

    BTW je kan me ook gewoon een site geven waarop ik alles kan vinden... dan hoef je minder te schrijve
    [FONT="Verdana"][B]

    NOOIT VERKEERDE STAPPEN, AL LOOP IK BLIND DOOR EEN MIJNVELD


  7. #7
    Dubbel-O

    Reacties
    1.218
    12-11-2007

    Thnx! heb k goed kunnen gebruiken


    P.S: weet jij hoe ik een eigen server kan hebben... of hoe ze dat dan ook noemen.

    Heb wel eens iemand gezien met&#187;&#187; bijv: 212.108.124.109/index.php als zijn domein... weet jij hoe je dat moet doen?
    [FONT="Verdana"][B]

    NOOIT VERKEERDE STAPPEN, AL LOOP IK BLIND DOOR EEN MIJNVELD