1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    nog meer freaky nieuws

    Citaat Geplaatst door Corrie
    Oei dit is een eng bericht, de polen die gaan omkeren....
    Grappig is dat het keren van de polen voorspeld is op, tja daar hebben we hem weer 2012.....

    Het onderste bericht staat in verband met dit bericht, hoop niet dat we dit veel vaker gaan meemaken, erg freaky...

    Er komt een kentering aan, een "evolutiesprong"....

    Bron fok.nl

    De magnetische noord- en zuidpool van de aarde staan mogelijk op het punt om te keren. Bij de zon komt dit verschijnsel elke elf jaar voor, maar op aarde is de laatste poolomkering 780.000 jaar geleden. Het is nog onduidelijk of het deze eeuw daadwerkelijk tot een omkering komt. In het verre verleden draaiden de polen soms gaandeweg het proces terug.

    Volgens metingen staat vast dat de magnetische noordpool zich de laatste jaren met vijftig kilometer per jaar van Canada richting Rusland beweegt. Dat is volgens wetenschappers ongekend snel.

    Professor H. Opgenoorth van de Europese Ruimtevaartorganisatie ESA in Noordwijk zegt dat metingen aantonen dat eveneens de kracht van het magnetisch veld rond de aarde snel aan het afnemen is. Het magnetisch veld wordt veroorzaakt door het draaien van de kern in de aarde.

    Het magnetische veld beschermt ons tegen de straling en deeltjes van de zon. Het zwakker worden van dit veld, wat aan het gebeuren is, kan gevolgen hebben bij dieren die gebruik maken van dit veld. Ook kunnen satellieten er hinder van hebben, en op termijn het vliegverkeer en de stroomnetten.

    ==============================================In Duitsland staan wetenschappers voor een raadsel waarom een enorme groep spreeuwen zondag op onverklaarbare wijze zelfmoord heeft gepleegd. Het incident vond plaats in Stuttgart.


    Voorbijgangers hebben honderden spreeuwen over de stad zien vliegen, die opeens vanaf een hoogte van 20 meter in een duikvlucht naar de grond doken, en daar te pletter sloegen. Ornitoloog Guenther Schleussner van de Wilhelmina Zoölogische en Botanische Tuinen in Stuttgart vergelijkt de scene met een horrorfilm. "Ik heb nog nooit zoiets gezien in mijn hele leven", zegt hij.

    De drukke straat Steinhalden Strasse lag opeens vol met dode vogels. Inwoners die een zondagse wandeling aan het maken waren zeggen dat ze een luide "splet" hoorden toen de groep kamikaze spreeuwen op de tegels en het asfalt terecht kwamen.

    De ornitoloog voegt toe: "Het is ongelooflijk. Ik ben sprakeloos. Dit soort gedrag is zeer, zeer ongebruikelijk bij vogels". Schleussner zegt dat ze dit gedaan kunnen hebben door iets abnormaals, of dat het gewoon een "bizar incident" geweest is.
    .

  2. #2
    Agitator............

    Reacties
    167
    18-10-2003

    Corrie,

    Ik heb begrepen dat het center, van de toekomstige zuidpool, ergens in flevoland zou situeren...any last requests?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    178
    13-08-2003

    Wat bedoel je met een evolutiesprong?
    Mr. Sparkle: "I'm disrespectful to dirt. Can you see that I'm serious?"

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    302
    17-08-2003

    Van mij mag de pool omkeren en het liefst zo dat het in nederland net zo warm wordt als in Marokko
    Een Varken staat hoger dan de zogenaamde religieuze mensen die elkander het leven willen beroven.
    Allah heeft dus geen mensen nodig die in zijn naam doden. Verschil Veroorzaakt Verdeeldheid, wees dus een met alles,en behoud jezelf.
    http://www.visionsofheaven.com/articlesIndx.html <---- De Weg naar de liefde voor eenieder die het wil weten.
    Jammer dat jullie niet kunnen beseffen dat de Amerikanen niet de enigen zijn die fout zijn
    Vind Antwoord op je levensvragen(Serieus) http://www.wayti.comEr is iets fundamenteels mis met een Arabier die geen bier drinkt.

  5. #5
    Kijk & vergelijk...

    Reacties
    1.457
    04-10-2001

    Origineel gepost door MiH
    we moeten gewoon wachten op het moment dat de zon in het westen opkomt ipv het oosten..
    dat zal n mooie 'evolutiesprong' zyn
    Dat zal een blijvende verandering zijn

    Naar zeggen de spiegels van onze ziel....

    Klik hier...!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    52
    30-10-2002

    Ik heb idd ook wel van die poolomkeringen in het verleden gehoord, het zou iedere 12000 jaar plaatsvinden.
    Zo zou de sahara ooit een zeebodem geweest zijn volgens sommige geologen die daar bewijzen voor menen te hebben gevonden.
    Ook heb ik gehoord (kan het niet echt staven) dat andere grote beschavingen uit het verleden (oa. de Egyptenaren) spreken van een zondsvloed die het gevolg geweest kan zijn van een dergelijkje kanteling van de polen.
    Stel nou dat dit in ons leven nog gaat plaatsvinden...dat stekt alles in een ander perspectief.....en waarom horen we zo weinig over dit soort zaken, het is in mijn ogen toch wel breaking news.
    1 ding is zeker als het idd gaat zoals nu steeds meer onderzoekers denken dan houden wij hier geen droge voeten en zou ik mezelf met speod richting centraal afrika begeven :P
    time will tell.

    BioniC
    Don't piss me off. I'm running out of places to hide the bodies...

  7. #7
    MVSICA DONVM DEI

    Reacties
    4.192
    03-07-2003

    Re: nog meer freaky nieuws

    Origineel gepost door Corrie

    Bron fok.nl

    In Duitsland staan wetenschappers voor een raadsel waarom een enorme groep spreeuwen zondag op onverklaarbare wijze zelfmoord heeft gepleegd. Het incident vond plaats in Stuttgart.


    Voorbijgangers hebben honderden spreeuwen over de stad zien vliegen, die opeens vanaf een hoogte van 20 meter in een duikvlucht naar de grond doken, en daar te pletter sloegen. Ornitoloog Guenther Schleussner van de Wilhelmina Zo&ouml;logische en Botanische Tuinen in Stuttgart vergelijkt de scene met een horrorfilm. "Ik heb nog nooit zoiets gezien in mijn hele leven", zegt hij.

    De drukke straat Steinhalden Strasse lag opeens vol met dode vogels. Inwoners die een zondagse wandeling aan het maken waren zeggen dat ze een luide "splet" hoorden toen de groep kamikaze spreeuwen op de tegels en het asfalt terecht kwamen.

    De ornitoloog voegt toe: "Het is ongelooflijk. Ik ben sprakeloos. Dit soort gedrag is zeer, zeer ongebruikelijk bij vogels". Schleussner zegt dat ze dit gedaan kunnen hebben door iets abnormaals, of dat het gewoon een "bizar incident" geweest is.
    Ik ben benieuwd wanneer de eerste CIA-agent ter plaatse is om te kijken of het om Al-Qaeda-spreeuwen ging ...