1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    146
    02-10-2003

    Question Voor PISTAche

    Net op radio.

    74% van de Nederlanders vinden dat israel(de joden) vormen een gevaar in de wereld.

    In Europa 69%

    America komt op de 2 plaats.

    wil je me vertelen wat betekent dat?


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.551
    24-06-2003

    Ik kan het me wel voorstellen, dat deze cijfers kloppen, ik vind Israel intimiderend, alleen al om het feit hoe ze overduidelijk lak schijnen te hebben aan de inbreng van andere landen.

  3. #3
    Bescheiden lid

    Reacties
    285
    02-05-2003

    Origineel gepost door Abracadaver
    Vind die 74 % nu dat Israel een gevaar vormt, of dat de joden een gevaar vormen ?

    En is die steekproef toevallig gedaan in A'dam west ?
    Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat. In tegestelling tot de meesten op deze site maakt de gemiddelde Nederlander nog steeds onderscheid tussen de religie (Joods) en de staat die er mee geassocieerd wordt (Israël). De staat Israël vind ik onbegrijpelijk, gevaarlijk en een bedreiging voor de wereldvrede (wat er nog van over is). Mijn Joodse buurman kan daar w.m.b. net zo weinig aan doen als ik.

    Overigens gebeurt de zelfde stereotypering nu wel veel te veel waar het gaat om Moslims en Amsterdamse probleemjongeren ("Marokkanen").

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    146
    02-10-2003

    Hebben jullie PISTAche gezien ? ik niet where are jou amigo?

  5. #5
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Pista voelt zich niet aangesproken. Hij is namelijk een Belg.

    Ik ben wel een Nederlander. En ik vind het gedrag van de Israëlische regering ook meer dan zorgwekkend. Maar dat betekent voor mij niet dat iedere jood een slecht mens is.

    Ik denk zelfs dat het overgrote merendeel van de Joden goede en vredelievende mensen zijn. Net zoals ik denk dat het overgrote deel van de Marokkanen in Nederland geen lastige crimineeltjes zijn.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    146
    02-10-2003

    Origineel gepost door Peej
    Pista voelt zich niet aangesproken. Hij is namelijk een Belg.

    Ik ben wel een Nederlander. En ik vind het gedrag van de Israëlische regering ook meer dan zorgwekkend. Maar dat betekent voor mij niet dat iedere jood een slecht mens is.

    Ik denk zelfs dat het overgrote merendeel van de Joden goede en vredelievende mensen zijn. Net zoals ik denk dat het overgrote deel van de Marokkanen in Nederland geen lastige crimineeltjes zijn.
    Ik vind ook niet elke jood een slecht mens iheb een joode colega
    hij haat sharon meer dan ik mishien

  7. #7
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Origineel gepost door Ghribe
    Ik vind ook niet elke jood een slecht mens iheb een joode colega
    hij haat sharon meer dan ik mishien
    En zo zijn er nog een hoop meer Joden die Sharon haten.

    Maar jij veegt wel alle joden op één hoop (zie je post over de rascist David Duke).

    http://forums.marokko.nl/showthread....hreadid=166959

    En ook een hoop niet Joodse westerlingen zoals ik zijn al sinds lange tijd van mening dat zowel Sharon en zijn boevenbende als Arafat en zijn terroristenkliek berecht moeten worden voor het oorlogsmisdadentribunaal in den Haag.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  8. #8
    Respect!

    Reacties
    2.155
    15-05-2003

    Origineel gepost door Bazba
    Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat. In tegestelling tot de meesten op deze site maakt de gemiddelde Nederlander nog steeds onderscheid tussen de religie (Joods) en de staat die er mee geassocieerd wordt (Israël). De staat Israël vind ik onbegrijpelijk, gevaarlijk en een bedreiging voor de wereldvrede (wat er nog van over is). Mijn Joodse buurman kan daar w.m.b. net zo weinig aan doen als ik.

    Overigens gebeurt de zelfde stereotypering nu wel veel te veel waar het gaat om Moslims en Amsterdamse probleemjongeren ("Marokkanen").
    Respect voor het onderscheid dat je maakt, dat is heel belangrijk in deze tijd waarin de wereld wordt ingedeeld in strikte hokjes, met een gapende kloof ertussen.

  9. #9
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Re: Voor PISTAche

    Origineel gepost door Ghribe
    Net op radio.

    74% van de Nederlanders vinden dat israel(de joden) vormen een gevaar in de wereld.

    In Europa 69%

    America komt op de 2 plaats.

    wil je me vertelen wat betekent dat?

    Als Pista vandaag een vrije dag heeft wil ik wel even reageren.

    Het betekend dat jij, door de toevoeging "de joden", jezelf tot loozer hebt verklaart.
    Eigenlijk heb jij zelf tot ***-marokkaan uitgeroepen.

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  10. #10
    Respect!

    Reacties
    2.155
    15-05-2003

    Inderdaad, rnaj. De spijker op zijn kop.
    Heb uw vijanden lief
    Want is het waarlijk een opgave van uw geliefden te houden?
    Is het moeilijk goed te zijn voor uw broeders en zusters?
    -Jezus-

  11. #11
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    He pista, dacht dat jij een vrije dag had.
    Je vindt het toch niet erg dat ik namens jouw heb geantwoord

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  12. #12
    gggg

    Reacties
    191
    10-10-2003

    Re: Re: Voor PISTAche

    Origineel gepost door rnaj
    Als Pista vandaag een vrije dag heeft wil ik wel even reageren.

    Het betekend dat jij, door de toevoeging "de joden", jezelf tot loozer hebt verklaart.
    Eigenlijk heb jij zelf tot ***-marokkaan uitgeroepen.
    Je hebt gelijk, maar de joden in israel en daarbuiten degenen die hen steunen zijn de bedreiging van de wereldvrede. Als ik het goed heb zijn er ook moslims die in de staat israel wonen (weliswaar als derderangs burgers behandeld), maar dat zijn toch echt niet degenen die de dood van de palestijnen wensen en deze systematisch onderdrukken, vandaar dat je de joden en staat israel gelijk aan mekaar kan stellen
    (ja er zijn ook uizonderingen dat zie ik ook).

    [2.120] You will please neither the Jews nor the Nazarenes unless you follow their creed. Say: 'The guidance of Allah is the guidance. 'And if after all the knowledge you have been given you yield to their desires, you shall not have, other than Allah, either a guide or a helper.


    9.111] Allah has purchased from the believers their selves and possessions, and for them is Paradise. They fight in the Way of Allah, slay, and are slain. That is a binding promise upon Him in the Torah, the Gospel and the Koran; and who is there that more truthfully fulfills his covenant than Allah? Therefore, rejoice in the bargain you have bargained with Him. That is the mighty winning.

  13. #13
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Re: Re: Re: Voor PISTAche

    Origineel gepost door jihad12
    Je hebt gelijk, maar de joden in israel en daarbuiten degenen die hen steunen zijn de bedreiging van de wereldvrede. Als ik het goed heb zijn er ook moslims die in de staat israel wonen (weliswaar als derderangs burgers behandeld), maar dat zijn toch echt niet degenen die de dood van de palestijnen wensen en deze systematisch onderdrukken, vandaar dat je de joden en staat israel gelijk aan mekaar kan stellen
    (ja er zijn ook uizonderingen dat zie ik ook).
    En zo heb je ook moslims in nederland die het bewind in SA steunen. Maar gelukkig niet allemaal.
    En of de buurman van Gretta nu een bedreiging van de wereld vrede is, denk het niet.....

    Die man wil gewoon rustig naar de synagoge om zijn geloof te beleiden, net als menig moslim rustig naar de moskee wil gaan

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    779
    11-08-2003

    Enquete in de E.U men vidt Israel een gevaar voor wereldvrede

    Er is een onderzoek geweest in de gehele EU waar ongeveer 8000 mensen hebben meegedaan er werdt gevraagd welke land volgens hen een gevaar vormde voor de wereldvrede.
    volgens de meerderheid is dat Israel en de Verenigde Staten en niet de schurken staten /as van het kwaad (lees Iran, Irak ,Noord-Korea etc)
    Israel reageerde geschokt ik een gevaar hoe kom je erbij ?
    Ik ben geschokt door hun reaktie op mijn beurt .

    FEITEN
    - ALLE VN RESULUTIES DIE TEGEN HET BELEID VAN ISRAEL ZIJN WORDEN MET EEN VETO VAN USA ONGEDAAN GEMAAKT.
    -MENSENRECHTEN WORDEN GESCHONDEN AL SINDS 1948
    -GEVANGEN ZONDER PROCES
    -MENSEN ZONDER WERK/INKOMEN
    -KINDEREN ZONDER SCHOOL
    -AVONDKLOK
    -LANDJE PIK
    -HUISJE ROOF
    -ARAFFAT DE SCHULD GEVEN ALSOF HIJ DE MACHT HEEFT HIJ KAN HET GEWELD ECHT NIET STOPPEN ZO MACHTIG IS HIJ NIET.
    -GEEN WATER EN ELEKTRA
    -EEN NIEUWE ''BERLIJNSE MUUR''
    -ETC ETC


    MISSCHIEN BEN IK WAT VERGETEN VUL ME DAN AAN ZODAT SOMMIGE PERSONEN DAT KUNNEN ZIEN...

  15. #15
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Kan alleen maar zeggen dat ik het met de enquete en ook met de door jouw genoemde feiten eens ben

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein