1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    17
    01-11-2003

    Hoe marokkaans ben jij?

    he mensen ik heb effe jullie hulp nodig. ik moet voor me scriptie effe verschillende marokkaanse jongeren ondervragen, het lieftst uit de grote steden!! wie helpt mij???

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    940
    11-04-2003

    Wat voor soort vragen zijn het dan?


    May Allah Grant you all Hapiness and succes in this Dunya as well as the akhirah...Ameen!

  3. #3
    ~viva.la.maroc~

    Reacties
    52
    13-10-2003

    ja ik wil wel helpen
    vraag maar raak
    Pas Op!
    los lopende marokkaan!!
    als hij komt: plat op de grond gaan liggen en gillen om hulp!!

    als er geen hulp komt: sterkte...

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    17
    01-11-2003

    ben je meer nederlands of morokkaans, en waarom?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    20
    28-10-2003

    Hmmm klinkt als een onderwerp waar vast al een keer eerder over geschreven is. Mijn tip: zoek het op [bij ministerie ofzo of in de bieb bij andere scholen] dan hoef je het niet echt helemaal te maken. Gaat anders echt veel tijd in zitten!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    17
    01-11-2003

    Origineel gepost door aziza260
    Hmmm klinkt als een onderwerp waar vast al een keer eerder over geschreven is. Mijn tip: zoek het op [bij ministerie ofzo of in de bieb bij andere scholen] dan hoef je het niet echt helemaal te maken. Gaat anders echt veel tijd in zitten!

    Dank je wel, maar ik moet het echt zelf maken, en ik heb alle tijd!!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    20
    28-10-2003

    Dan is het misschien handig om een enquete op te stellen en deze uit te delen op je school. Als je toch tijd hebt kun je het het best gelijk goed aanpakken. Laat marokkanen op je school of op andere scholen die enquete invoeren. Dan kun je daarna de gegevens in SPSS verwerken en heb je een goed overzicht van de resultaten. Via deze weg krijg je anders namelijk alleen maar vage resultaten + is het moeilijker om de uiteindelijke resultaten in verband te brengen met de persoongegevens. Misschien voelt iemand zich nml. niet marokkaans omdat ie geadopteerd is; zonder enquete krijg je dan dus een vertekend beeld. Plus zou je als je het per enquete doet via spss heel makkelijk kruistabellen kunnen maken tussen de verschillende variabelen [waardoor je gelijk je hoofdstuk conclusie hebt! ] Misschien voelen marokkanen die in Nederland geboren zijn zich bijv. eerder Nederlands dan Marokkanen die in Marokko geboren zijn.
    Wat je anders ook zou kunnen doen is een enquete opstellen en deze per PM naar iedereen die lid is van Marokko.nl toesturen met het verzoek of ze m willen invullen ...?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    17
    01-11-2003

    het probleem is het mag geen enquette zijn, het moet dieper gaan dan allleen ja of nee!! bv. waarom ben je minder moslim als je geen hoofddoekje draag?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    20
    28-10-2003

    Ik zou dan gewoon naar de bibliotheek gaan en krantenartikelen, artikelen uit tijdschriften etc. zoeken . Vooral de laatste tijd is er veel geschreven over Marokkanen en de Islam. Op basis van die artikelen zou ik gewoon conclusies trekken. Als bijv de schrijver van een artikel een bepaalde mening heeft kun je die gewoon gebruiken maar dan als zgn. resultaat van je onderzoek.

    Dus dan noem je dat artikel niet en de schrijver niet maar dan pak je die mening van die schrijver en presenteer je per onderwerp dat als uitkomst onder het motto :'De meeste ondervraagden waren van mening dat...[mening schrijver].....zij baseerden deze mening op ...[argumenten uit het artikel]

    Durf te wedden dat je een goed stuk krijgt en..... nog tijd over houdt ook !

    ikke? Over het algemeen liever lui dan moe....

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    17
    01-11-2003

    hahahahah, ik liever moe dan lui!!! ik heb er niets aan als het al geschreven is door iemand anders!! princiepes je weet toch, een morokkaan moet ze ook hebben hahahaha!!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    20
    28-10-2003

    Origineel gepost door zlatan
    hahahahah, ik liever moe dan lui!!! ik heb er niets aan als het al geschreven is door iemand anders!! princiepes je weet toch, een morokkaan moet ze ook hebben hahahaha!!
    Klasse hoor! Ik had weer eens een fraudeur verwacht..... [had n beetje de neiging om van anderen hetzelfde te verwachten als van mezelf..... oeps! ]

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    17
    01-11-2003

    ach ja, nee ik vind het wel intresant, we hebben zoiets van we zijn marokkaans maar de meeste laten alleen de negatieven kanten zien van ons cultuur en geloof, terwijl het juist de personen die worden afgeschilderd in de media juist de geintergreeden marokkaan zijn!! wat denken jullie?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    20
    28-10-2003

    Nou nou...niet zo serieus!
    Ik zei toch dat ik liever lui dan moe was

    Nee joh, maar dat valt allemaal reuze mee. Ik zie trouwens geen mensen om me heen die de negatieve kanten echt zodaing naar buiten brengen. Ik zie eerder het omgekeerde.

    Enne nu niet meer zoveel nadenken heh..!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    17
    01-11-2003

    HAHAHAHAHAHA

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    17
    01-11-2003

    Origineel gepost door aziza260
    Ik zou dan gewoon naar de bibliotheek gaan en krantenartikelen, artikelen uit tijdschriften etc. zoeken . Vooral de laatste tijd is er veel geschreven over Marokkanen en de Islam. Op basis van die artikelen zou ik gewoon conclusies trekken. Als bijv de schrijver van een artikel een bepaalde mening heeft kun je die gewoon gebruiken maar dan als zgn. resultaat van je onderzoek.

    Dus dan noem je dat artikel niet en de schrijver niet maar dan pak je die mening van die schrijver en presenteer je per onderwerp dat als uitkomst onder het motto :'De meeste ondervraagden waren van mening dat...[mening schrijver].....zij baseerden deze mening op ...[argumenten uit het artikel]

    Durf te wedden dat je een goed stuk krijgt en..... nog tijd over houdt ook !

    ikke? Over het algemeen liever lui dan moe....


    nou ik heb echt heel veel aan je!! hahaha