1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.376
    02-09-2003

    pil doorlsikken in Ramadan ??

    Salaam aleikum,

    Ik zit nu in een discussie met een meisje en zij wil de pil doorslikken de hele maand Ramadan zodat ze niet ongesteld word. NU heb ik eens gehorod dat dat helemaal niet mag maar helaas kan ik hier geen bewijs voor vinden, wie weet dit?
    Djazak Allahu ghyr.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    8
    24-09-2003

    Ik weet wel dat het niet mag. Misschien kun je het meisje naar een imam sturen (zal toch wel voldoende zijn om haar te laten geloven dat het niet mag??) Er zijn ook cyberimams dus......

    Succes
    Friendship is like a glass. Handle it with care ones it´s broken, it´s hard to repair.........

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.376
    02-09-2003

    bij al-islaam heb ik het niet kunnen vinden. En ze zal echt niet zo snel naar een imam toe stappen met dit soort vragen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    195
    03-10-2003

    Re: pil doorlsikken in Ramadan ??

    Origineel gepost door oemDua
    Salaam aleikum,

    Ik zit nu in een discussie met een meisje en zij wil de pil doorslikken de hele maand Ramadan zodat ze niet ongesteld word. NU heb ik eens gehorod dat dat helemaal niet mag maar helaas kan ik hier geen bewijs voor vinden, wie weet dit?
    Djazak Allahu ghyr.

    Salaamoe alaykoem,

    Dat heb ik mij ook altijd afgevraagd, Ik zou ook heel graag antwoord willen hebben op deze vraag.

    liefs, mardiya

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.376
    02-09-2003

    Kijk bij huwelijk en islam, daar heb ik dezelfde vraag gesteld en antwoord gekregen.
    لا اله الا الله

  6. #6
    Iemand met eigenwaarde..

    Reacties
    292
    24-03-2003

    ik heb gehoord dat het wel mag....................
    De genezing van liefde voor deze wereld is datgene te gedenken wat de lusten doet ophouden, namelijk de dood.

    http://tickers.TickerFactory.com/ezt...k/3fd6/age.png

  7. #7
    ~

    Reacties
    2.967
    08-10-2002

    Tjah, lijkt me niet echt gezond..Menstruatie hoort er nou eenmaal bij..

    En ik vind het nergens op slaan, dat je dus de pil slikt zodat je in de ramadam niet ongesteld wordt..


  8. #8
    ayat20

    Reacties
    8.811
    02-11-2002

    Waarom zeggen ze dan dat de pil haram is zoals elk voorbehoedsmiddel ik ben nu helemaal
    Onze herinneringen aan onze trouwdag zijn als koekkruimels, je komt ze steeds weer tegen

    Die man heeft een sprookjeshuwelijk, als hij thuiskomt zit er een heks op de bank.

  9. #9
    Goldmember

    Reacties
    11
    29-10-2003

    salaam volgens mijn bron is het verboden om tijdens de ramadan de pil te slikken.
    het is verboden om middelen te gebruiken die later effect hebben(dus tijdens het vasten) tijdens het vasten is het de bedoeling dat je natuurlijk bent. dat je alleen de stoffen bevat die je lichaam aanmaakt.

    ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geinformeerd

    ma3a salaam

    ps ik ben wel blij dat er nog wel mensen bestaan die over serieuze en belangrijke onderwepen discusseren.
    BETER KAN JE LIEF DOEN EN ME EEN GROEN PUNTJE GEVEN
    http://maps.google.com/maps?q=35.738...05.0&t=k&hl=en
    klik en goed inzoomen
    beni touzine

  10. #10
    ASAatjuh..

    Reacties
    852
    15-07-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Endless
    Tjah, lijkt me niet echt gezond..Menstruatie hoort er nou eenmaal bij..

    En ik vind het nergens op slaan, dat je dus de pil slikt zodat je in de ramadam niet ongesteld wordt..



    Ben het helemaaal met je eeens.......Als het komt, dan komt het

  11. #11
    Iemand met eigenwaarde..

    Reacties
    292
    24-03-2003

    Allah oe a3lam...
    De genezing van liefde voor deze wereld is datgene te gedenken wat de lusten doet ophouden, namelijk de dood.

    http://tickers.TickerFactory.com/ezt...k/3fd6/age.png

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    126
    09-04-2004

    Naar mijn weten is het niet verboden (hou me ten goede) je verbreekt het vasten niet.. maar je hoeft ook niks in te halen als je de pil doorslikt!!

    Is er wel een bewijs dat het niet goed of verboden is, omdat vroeger de pil nog helemaal niet bestond namelijk...

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    192
    01-07-2004

    Vraag:

    Is het toegestaan voor de vrouw om pillen in te nemen om de menstruatie daarmee tijdens de Ramadan te onderdrukken?


    Antwoord:

    Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

    Het is toegestaan voor een vrouw om pillen in te nemen om daarmee de menstruatie te onderdrukken, zolang de betrouwbare doktoren en medici hier geen gevaar voor haar gezondheid in zien en dit geen schade toebrengt aan haar baarmoeder. Het is echter beter om dit niet te doen. Allah heeft haar immers toegestaan om te eten tijdens de menstruatie gedurende de maand Ramadan en heeft haar in staat gesteld om de gemiste dagen op een later tijdstip in te halen. Dit zou voor haar dan ook voldoende moeten zijn.

    En Allah weet het beter.

    Permanente commissie voor het geven van Fataawa, bestaande uit:

    Zijne Eminentie sheich Bin Baaz

    Zijne Eminentie sheich cAbdur Razzaak cAfiefi

    Zijne Eminentie sheich cAbdullah ibnoe Qacoed

    Zijne Eminentie sheich cAbdullah ibnoe Ghadyaan


    www.al-yaqeen.com
    Dames die hun kennis over de islam uit willen wisselen en/of contact zoeken met zusters, kunnen zich aanmelden via www.AlMutaqqun.tk

  14. #14
    a women's worth

    Reacties
    211
    04-02-2004

    ja ik ben ook benieuwd want ik moet de pil nemen van de dokter
    maar tijdens de ramadan neem ik het niet en ik blijf dan 3 dagen van de week m'n menstuatie hebbben. mag ik nu terug m'n pil nemen of niet??
    In het hart bevindt zich een leegte,een leegte die enkel en alleen opgevuld kan worden door de liefde van Allah.