1. #1
    110% ANTI AJAX

    Reacties
    425
    08-11-2003

    Wonder in Bethlehem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    De os en de ezel ontbreken, maar velen in Bethlehem zijn ervan overtuigd dat er opnieuw een wonder is geschied en een koning is geboren. Zijn naam: Ala.

    Twee weken geleden zag hij het levenslicht, om precies te zijn op de 27ste dag van de Ramadan. Die datum, beter bekend als lailat al-kadr, 'de nacht van de beslissing', is het moment waarop Mohammed zijn eerste openbaring kreeg, een nacht die, zo wil de traditie, bijzondere zegeningen brengt.

    En als dat al geen omen was, dan was het wel de geboortevlek op zijn rechterwang, die duidelijk de letters A, L, A spelt, Ala, net als de naam van zijn oom, een 'martelaar' die dit jaar door de Israëliërs werd gedood.
    Volgens de familie zijn al tienduizenden naar hun huis in het vluchtelingenkamp Aida in Bethlehem gekomen om het nieuwe wonder te aanschouwen, dat in de lokale pers de naam 'mirakel van Bethlehem' heeft gekregen. Tienduizend is een hoge schatting, maar gestaag druppelen de nieuwsgierigen binnen.

    Helen, verpleegster in het naburige ziekenhuis, had het wel in de krant gelezen, maar kon het niet geloven. Dus is ze gekomen om het met eigen ogen te aanschouwen. ,,Het is echt een wonder, het is een koningskind, een bloem, een koning, net als Jezus en Mohammed.'' Helen is christelijk.

    In het begin hield de familie de geboortevlek nog geheim, onzeker over de gevolgen. Ze besloten wel de imam van de buurtmoskee in te lichten, die perplex was door wat hij zag, zich naar de moskee terugspoedde en via de luidsprekers het nieuws verspreidde van het mirakel op de heiligste der heilige dagen.

    De geboortevlek (voor de ongelovigen een vrij dikke vlek die op een vervormde w lijkt) begint op de wang. De oorlel van Ala wordt even opzij getild om ook de laatste 'letter' te laten zien. Het kind blijft er rustig onder.

    In de zitkamer van de familie zitten de vrouwen bijeen: groot moeder Ajsje, tantes, zusters en de moeder, Nisrien (24). Ala is haar derde kind. Grootmoeder Ajsje heeft zich over de nieuwe aanwinst ontfermd, ze zit trots met het kind in de armen op de bank.

    Naast haar op de sofa zijn de foto's van haar zoon Ala, de sjahied (martelaar), uitgestald. Ook aan de muur hangt een vrij strijdlustige oom Ala, naast een collage die zijn broer voor hem maakte.

    Volgens de Israëliërs was Ala Ajad Ajaad een van de gangmakers van Hamas in Bethlehem. Hij zat in een auto toen de Israëliërs hem in maart dit jaar doodschoten. Zijn zuster wil de Hamasrelatie niet bevestigen: ,,We wisten niet wat hij deed, hij had wel geheimen.''

    De Ajaad-clan bestaat uit vijf families, dertig zielen die allen in het niet al te grote huis wonen, waar in de loop der tijd verdieping op verdieping is gebouwd, net als bij de meeste huizen in de wijk.

    Bij de ingang hangt een vers van een plaatselijke dichter, geschreven vlak na de dood van oom Ala: ,,De mensen zullen met trots over zijn leven spreken, en God zal een andere Ala in zijn plaats schenken.''

    ,,De geboorte van de kleine Ala is een teken van vreugde van Ala in het paradijs, het is een teken dat God de martelaars beloont, en dat wil hij ons op deze manier tonen, het is een geschenk van God'', zegt grootmoeder Ajsje. ,,We zullen hem grootbrengen zodat hij net zo een goed en vroom man wordt als zijn oom.

    Treedt de kleine Ala in de voetsporen van oom Ala en wordt hij ook sjahied? Eerst is het antwoord 'ja', dan 'nee'. Dan volgt de familiegeschiedenis. Oma is geboren in een dorpje nabij Jeruzalem. Ze was tweeënhalf toen de oorlog van 1948 uitbrak en ze door de Israëlische soldaten werden weggevoerd. Uiteindelijk kwamen ze in het vluchtelingenkamp bij Bethlehem terecht. En als het aan haar ligt kunnen al die mensen die nu dat alternatieve vredesakkoord van Genève hebben ondertekend het vergeten. Zij wil haar huis terug, ,,net als al die andere vluchtelingen in Libanon, Jordanië en de buren in de wijk''.

    ,,We zijn tegen de oorlog, maar Israël dwingt ons strijd te leveren. We willen in vrede leven net als alle andere volkeren, we willen Palestina, niet naast maar zonder Israël.''

  2. #2
    dejman moslima

    Reacties
    94
    07-01-2003

    shubhanallah........Dit is echt zo ma"shallah mooiiiii....

    Ik noem het geen wonder, want als je dit een wonder noemt wat zijn al deze schepsels dan wel niet van ALLAH (s.w.t.h). Maar dit is echt een teken van Allah. Wie nu nog beweert dat deze recente zelfmoordaanslagen niet worden beloond door allah, die........ Weet ik het ook niet meer. Duidelijker kan het niet. Maar het beste is natuurlijk vrede, dat weet Allah ook, maar hij weet dat deze mensen niet veel geduld hebben. En dat komt allemaal door de joden. Wat zouden ze in Nederland doen als je niet naar een andere stad mag en alleen thuis. En dat je huis dan nog word gebombardeert en dat je je vrouw en al je kinderen verliest. wat zou je dan doen.....WRAAK.....dat is gewoon menselijk ( tenminste als je van je kinderen en vrouw houd). En daarom geef ik ze groot gelijk..........en de Wijsheid ligt bij Allah
    Mag Allah je op de rechte pad brengen!

    DENK GOED NA OVER DE SLECHTE DINGEN DIE JE DOET, WANT VOORDAT JE HET WEET IS HET LEVEN VOORBIJ.

  3. #3
    Ayat el Kursie

    Reacties
    4.156
    23-02-2003

    MVC Premium MVC Premium
    wejoow man


    gevaarlijk
    A'uzu billahi minashaitanir rajim
    Bismillahir Rahmanir Rahim Allahoe Laa ielaaha iellaa hoewa, Al hayyoe Al qayyoem. Laa ta'khodoho sienatoen walaa nawm. Lahoe maafie ssamaaawaatie wa maa fiel ard. Men dhe elladhie yashfa3oe 3iendahoe iella bie'iednieh. Ya3lamoe maa bayna aydiehiem wamaa khalfahoem. Walaa yoe7ietoena bieshay'ien mien 3ielmiehie iella biemaa shaa'. Wassie3a korsieyyoehoe assamaawaatie wal ard, walaa ya'oedoehoe 7ifdoehoema, wa hoewa al 3aliyyoe al 3adhiem

    'Alhamdulilah.'

  4. #4
    Oem-Juwayria

    Reacties
    24
    31-08-2003

    selaam 3laikoum..........

    soeb hana-Allah kijk hoe mooi gewoon gewoon om helemaal om tehuilen kijk ella mooie tekenen dit zijnvoor die martelaaars is geen goede teken om Allah swt de heledag door te danken voor al dit moois hier op aarde.

    wa 3laikoum selaaaaaaaaam

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    271
    04-02-2003

    MVC Premium MVC Premium
    subhanna allah, ik heb de foto ook gezien alleen in het klein
    ina lilahi waina ilajhi razioen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    10
    14-09-2003

    De foto:


    [GLOW=crimson]Mijn Hijab is mijn Bescherming,Mijn gezegende muur,Wie zegt dat ik onderdrukt wordt, Terwijl ik mezelf bescherm tegen het vuur. [/GLOW]

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    10
    14-09-2003

    Weer een foto:





    Echt mashaAllah en SobhannaAllah

    Alleen ik heb geen foto gevonden waar je de hamzah op kunt vinden (achter het oor)
    [GLOW=crimson]Mijn Hijab is mijn Bescherming,Mijn gezegende muur,Wie zegt dat ik onderdrukt wordt, Terwijl ik mezelf bescherm tegen het vuur. [/GLOW]

  8. #8
    oujda city

    Reacties
    333
    18-05-2003

    Origineel gepost door hafsa88
    shubhanallah........Dit is echt zo ma"shallah mooiiiii....

    Ik noem het geen wonder, want als je dit een wonder noemt wat zijn al deze schepsels dan wel niet van ALLAH (s.w.t.h). Maar dit is echt een teken van Allah. Wie nu nog beweert dat deze recente zelfmoordaanslagen niet worden beloond door allah, die........ Weet ik het ook niet meer. Duidelijker kan het niet. Maar het beste is natuurlijk vrede, dat weet Allah ook, maar hij weet dat deze mensen niet veel geduld hebben. En dat komt allemaal door de joden. Wat zouden ze in Nederland doen als je niet naar een andere stad mag en alleen thuis. En dat je huis dan nog word gebombardeert en dat je je vrouw en al je kinderen verliest. wat zou je dan doen.....WRAAK.....dat is gewoon menselijk ( tenminste als je van je kinderen en vrouw houd). En daarom geef ik ze groot gelijk..........en de Wijsheid ligt bij Allah

    dit is ook geen wonder
    maar 3ibra voor mensen( een teken voor mensen )
    dat ze er niet alleen voor staan!!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    300
    30-04-2003

    SubhanaAllah!!
    Eerlijkheid heeft geen betekenis in deze wereld.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    510
    27-10-2003

    Salaam alaikom,

    Bovenstaand bericht heb ik tijdens de Ramadan verzonden aan dit forum met een verwijzing naar de arabische site www.islamonline.net met bovenstaand foto en arabische tekst. '

    Helaas geen of zeer weinig reactie (en ook geen sterretjes, snik).

    Ben wel blij dat het alsnog verstuurd en bekeken wordt. Ziet men ook duidelijk de tekens van Allah voor de twijfelaars.

    Masha' Allah,

    Moslima_sa