1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    32
    24-09-2003

    ja man dat is verboden haram in de ramadan dan kun je beter gaan eten kusjes najat
    LAILAH ILAAH MOHAMD RASOELALAH

  2. #17
    Mama van 2 schatjes.

    Reacties
    9.388
    14-01-2003

    maar ik heb een vraagje voor je

    wat als die relatie "goed" is en niet met de bedoeling van alleen maar eens proberen maar echt een relatie gericht naar de toekomst???

    Dat vind ik minder erg




    Als je een relatie aan wil gaan, met de bedoeling dat jullie zosnel mogelijk willen trouwen, dan moet er altijd een mahram(dat is iemand waar je niet mee kan trouwen) bijzijn, want in je eentje met hem zijn of ergens afspreken met elkaar is haram, dus doe het halal of doe het niet.


    Wa Sallaam Alikoum

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    26
    25-10-2003

    Ok..maarre..beetje overdreven he..:S..niej met een jongen omgaan..en een vriendje..owkeej..mag ook niej..maar waarom zouden de jongens wel vriendinnen mogen..?! dan mogen meisjes ook een vriendje
    ஐ Een Klein Beetje Hoop..Daar Hou Ik Me Aan Vast..Want Om De Een Of Andere Reden..Weet Ik Dat Jij bij Me Past..:iluvu: ஐ


    I Love You..!!

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    40
    29-10-2003

    Origineel gepost door B0b0
    Ok..maarre..beetje overdreven he..:S..niej met een jongen omgaan..en een vriendje..owkeej..mag ook niej..maar waarom zouden de jongens wel vriendinnen mogen..?! dan mogen meisjes ook een vriendje
    OFFFFFFFF NIETTTTT!!!! Daar ben ik t nou helemaal mee eens!!!!

  5. #20
    kiss kiss kiss

    Reacties
    838
    07-11-2002

    Re: Meisjes gaan gewoon met jongens om tijdens Ramadan!!!

    Origineel gepost door lela_Hanan
    Ik vind het een schande voor de moslims...als je meisjes ziet met jongens omgaan als het Ramadan is...Dat kan toch nie!!!

    Je mag niet met jongens buiten Ramadan omgaan laat staan in de maand Ramadan!!
    Ik wil graag jullie menig hierover horen!!!

    Ik wens alle moslims nog een gezegend Ramadan toe



    Men heeft het ook altijd op de meisjes gemunt


    Trouwens wat doen die jongens met de meisjes , van hun weglopen zeker . i don't think so


    en ja als je het zo erg vind dat ze met jongens omgaan , kan je het hun zeggen . en leg hun ook uit waarom dat niet goed is .

    Nooit gedacht dat het misschien wel hun verloofde kon zijn , broer of neef .



    sweet kisses


    Jawhara

  6. #21
    get a life!

    Reacties
    7.111
    22-12-2002

    Origineel gepost door B0b0
    Ok..maarre..beetje overdreven he..:S..niej met een jongen omgaan..en een vriendje..owkeej..mag ook niej..maar waarom zouden de jongens wel vriendinnen mogen..?! dan mogen meisjes ook een vriendje
    jongens mogen helemaal geen vriendin hebben
    jaloezie kills!

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    127
    29-09-2003

    Tegenwoordig zij er veel mensen die allen bepaalde dingen van de islam praktiseren en de dingen die ze niet leuk vinden of aanstaan niet doen belachelijk

    Als je een moslim bent moet je alles accepteren en als je dat niet wil dat ben je gewoon kafeer.


    Als er in de koran staat dat je geen relatie mag hebben voor het huwelijk dan mag dat niet!!!!
    Alles gaat ook om je intentie.

    De profeet SWS heeft gezegd dat er zo een tijd zal komen…………………

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    127
    29-09-2003

    We kunnen de ziekten van de mens onderverdelen in twee groepen:

    -De ziekten van het hart en

    -De ziekten van het lichaam.


    Wat betreft de ziekten van het hart, zij bevatten twee types,

    de eerste is achterdocht en twijfel en de tweede is verlangen, verlokking en zonde.

    Allah zegt hierover:


    "In hun harten is een ziekte (van twijfel en hypocrisie) en Allah heeft hun ziekte doen toenemen. Een pijnlijke straf is er voor hen, omdat zij leugens plachten te vertellen".

    (Surah al-Baqarah aya 11)


    En Hij SWT zegt betreffende diegenen die weigeren de Qor'an en de Soennah van de profeet Mohammed SWS te volgen:


    "En wanneer zij geroepen worden naar Allah SWT (d.w.z. Zijn Woorden, de Qor'an)

    en Zijn Boodschapper om over hen te oordelen,

    zie! een deel van hen weigert (te komen) en keert zich af".

    (Surah An-Nur aya 48)

  9. #24
    get a life!

    Reacties
    7.111
    22-12-2002

    Moge Allah je belonen.....
    jaloezie kills!

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    127
    29-09-2003

    inschallah en jou ook........................................

  11. #26
    Girl from Belguim ;)

    Reacties
    247
    14-11-2002

    vind het normaal

    ja en, ik zie mijn vriend ook tijdens de ramadan. maar dat wil niet zeggen dat wij iets verkeerd doen, oke het is verkeerd om een relatie te hebben maar ik zou nooit met iemand trouwen zonder er een relatie met te hebben gehad, zoals de meeste hier denken tot hij je hand komt vragen dan kanje met hem weggaan met de toestemming van je ouders. wel dat vind ik juist verkeerd want als je trouwt en je merkt dat je niet met elkaar past dan is het te laat, dan heb je 1 keuze of je blijft met hem( voor je ouders zogezegd ) of je scheid van hem.
    belguim girl

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    40
    29-10-2003

    Re: Re: Meisjes gaan gewoon met jongens om tijdens Ramadan!!!

    Origineel gepost door jawhara1
    Men heeft het ook altijd op de meisjes gemunt


    Trouwens wat doen die jongens met de meisjes , van hun weglopen zeker . i don't think so


    en ja als je het zo erg vind dat ze met jongens omgaan , kan je het hun zeggen . en leg hun ook uit waarom dat niet goed is .

    Nooit gedacht dat het misschien wel hun verloofde kon zijn , broer of neef .



    sweet kisses


    Jawhara
    Mijn vriendje loopt niet eens van me weg... hij is een maand spoorloos... maar niet eens alleen voor mij... ookvoor zen vrienden ensow... :s das minder... ik hoor van iedereen dat je elkaar na t eten gewoon mag zien...???!!!

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    40
    29-10-2003

    Origineel gepost door Liloesh
    jongens mogen helemaal geen vriendin hebben
    Hahahahhaha, mag idd niet... mahjah... ik ken er maar weinigen (bijna geen) die zich hieraan houden... zelfs diegenen die beweren t meest gelovig te zijn!

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    9.896
    24-10-2002

    Ze heeft gelijk een jongen hoort niet met een meisje om te gaan, helemaal niet in de belangrijkste maand van het jaar.

    Dan moet je juist dingen veranderen die je al heel het jaar weet dat niet kan, en niet zeggen ik kan in de avond mijn vriend zien, want dat is verboden. Als het je man was oke dan kan je doen wat je wilt, maar het iets wat niet mag.

    Maar toch komen mensen met dit vind ik en dat vind ik, als moslim moet je kijken wat Allah zegt, volgens mij als mensen zeggen dit vind ik dan spreekt de sjitan voor ze.

    Het is voor jongens en meisjes, zoals de marokkanen voor de nederlanders het richtpunt zijn, zijn de meisjes voor de marokkanen het richtpunt.

    Inchallah word dit een gezegend ramadan voor elke moslim.

  15. #30
    get a life!

    Reacties
    7.111
    22-12-2002

    Origineel gepost door Just_cavalli
    Hahahahhaha, mag idd niet... mahjah... ik ken er maar weinigen (bijna geen) die zich hieraan houden... zelfs diegenen die beweren t meest gelovig te zijn!


    idd........Allah weet het beste
    jaloezie kills!