22 alweer:(

Reacties
    40
    06-10-2003

Origineel gepost door doc25
    ja, ik ben erg serieus
    meskien

..................

Reacties
    10.222
    16-09-2002

Origineel gepost door taourirt18v
    meskien
    sheffitek a taourtiya dyalna ?

Memento mori

Reacties
    7.256
    04-07-2002

MVC Premium MVC Premium

Re: Klopt deze zin?? :S

Origineel gepost door DJMISSN
    Ondanks de weinige subjectiviteit die aan bod kwam, waren de meningen van de aanwezige gasten heel duidelijk.

Moet het niet DAT AAN BOD KWAM zijn??

Helppppppppppp meeeeeeeeeeeee, ben ook maar een domme allochtoontje
    Nou, die laatste zin staat vol fouten: het is "een domme allochtoon".

Stop met zo neerbuigend over jezelf te schrijven. Je hoeft de vooroordelen niet te bevestigen.

Je eerste zin is ingewikkeld. Schrijf: "Ondanks het gebrek aan persoonlijke meningen ....".

Maar, als er een gebrek aan, of tekort was aan persoonlijke meningen over iets, hoe kunnen dan de "meningen van de aanwezige gasten duidelijk zijn"?

Ik wil je niet vangen, maar begrijp wel dat het Nederlands een ingewikkelde taal is. Het Nederlands is een oude en rijke taal. Alles wat je wilt zeggen kun je in het Nederlands zeggen en uitdrukken. Maar het kostte mij 8 jaar om het te leren en wie zegt dat ik het goed kan ...?

Probeer altijd te zeggen wat jij wel begrijpt, in je eigen woorden kunt zeggen. Blijf bij jezelf. Simpel kan ook heel duidelijk zijn. Probeer het Nederlands niet beter te schrijven/spreken dan je kunt. Daar word je onduidelijkdoor en wek je de indruk het beter te kunnen en loop je in je eigen valkuil. Eenvoudig is goed genoeg. Korte zinnen, die je zelf begrijpt, geen ingewikkelde werkwoordsvormen. Als je voor Nederlanders schrijft/spreekt wordt eenvoud en helderheid altijd op prijs gesteld, behalve in de politiek. Maar dat wist je al.

Scottie en let verder niet op mij.

..TeLL Me WHaT You See..

Reacties
    710
    31-08-2003

Re: Re: Klopt deze zin?? :S

Origineel gepost door Scottie
    Nou, die laatste zin staat vol fouten: het is "een domme allochtoon".

Stop met zo neerbuigend over jezelf te schrijven. Je hoeft de vooroordelen niet te bevestigen.

Je eerste zin is ingewikkeld. Schrijf: "Ondanks het gebrek aan persoonlijke meningen ....".

Maar, als er een gebrek aan, of tekort was aan persoonlijke meningen over iets, hoe kunnen dan de "meningen van de aanwezige gasten duidelijk zijn"?

Ik wil je niet vangen, maar begrijp wel dat het Nederlands een ingewikkelde taal is. Het Nederlands is een oude en rijke taal. Alles wat je wilt zeggen kun je in het Nederlands zeggen en uitdrukken. Maar het kostte mij 8 jaar om het te leren en wie zegt dat ik het goed kan ...?

Probeer altijd te zeggen wat jij wel begrijpt, in je eigen woorden kunt zeggen. Blijf bij jezelf. Simpel kan ook heel duidelijk zijn. Probeer het Nederlands niet beter te schrijven/spreken dan je kunt. Daar word je onduidelijkdoor en wek je de indruk het beter te kunnen en loop je in je eigen valkuil. Eenvoudig is goed genoeg. Korte zinnen, die je zelf begrijpt, geen ingewikkelde werkwoordsvormen. Als je voor Nederlanders schrijft/spreekt wordt eenvoud en helderheid altijd op prijs gesteld, behalve in de politiek. Maar dat wist je al.

Scottie en let verder niet op mij.
    Heel mooi gezegd, maar als jij begint dan wil ik ook ff mijn zegje doen hierover.

Om te beginnen, was de zin in kwestie goed geschreven. Het is inderdaad DE en niet HET. De Nederlandse taal kun je alleen goed beheersen, als je allemaal ezelsbruggetjes gebruikt. Doe dat ook, want het is erg handig. Het woord 'subjectiviteit' eindigt op TEIT.... het woord 'universiteit' ook. En hiervan weten de meesten onder ons dat het 'DE universiteit' is en niet 'het universiteit'. Daardoor is het ook 'de subjectiviteit' en niet HET.... Het heeft allemaal met elkaar te maken. Zo ingewikkeld is de Nederlandse taal niet. Je moet gewoon logisch blijven nadenken. Maar Scottie heeft wel een klein beetje gelijk. Als je op een gegeven moment niet uit je woorden komt, dan kun je maar beter andere woorden gaan gebruiken. Formuleer je zin gewoon anders. Formuleer het zo, dat je er zeker van bent dat het goed is.

En om ff antwoord te geven op de vraag van Scottie: "Maar, als er een gebrek aan, of tekort was aan persoonlijke meningen over iets, hoe kunnen dan de "meningen van de aanwezige gasten duidelijk zijn"?

Het is namelijk zo, dat: hoe meer informatie men heeft over een bepaald onderwerp, des te betrouwbaarder de informatie is. Dit is met verscheidene onderzoeken het geval. Je kunt pas een goede conclusie trekken uit een stelling, hypothese of iets dergelijks, nadat er veel informatie is gewonnen. Stel je doet onderzoek naar iets en je hebt maar 2 uitkomsten. De ene is positief en de andere is negatief. Wat is hiervan dan waar?? Dat weet men niet. Dus hoe meer onderzoek je hier naar doet, des te betrouwbaarder je uitkomsten zullen zijn. Er zal namelijk 1 uitkomst eruit springen. En dat is meestal ook het juiste.
    Dus in dit geval is er een gebrek aan persoonlijke meningen, maar dat betekent niet dat er helemaal geen meningen zijn. Die zijn er wel degelijk en ze kunnen heel duidelijk zijn. Dat er nou een gebrek is aan persoonlijke meningen, hoeft niet gelijk te betekenen dat het onduidelijk is. Het één hoeft niet gelijk een gevolg te zijn van het ander. Het één hoeft niet gelijk de oorzaak te zijn van het ander.

citaat: "Daar word je onduidelijk door...". Dit waren jouw woorden Scottie. Maar om eerlijk te zijn, zijn deze woorden erg onduidelijk. Je geeft wel advies om het allemaal zo simpel mogelijk te houden, etc etc... maar deze zin klopt ook niet echt hoor... Het moet niet zijn: "daar word je onduidelijk door". Je kunt beter zeggen: "Hierdoor kom je onduidelijk over" ( m.a.w. je boodschap zal dan onduidelijk overkomen).

citaat: "Als je voor Nederlanders schrijft/spreekt wordt eenvoud en helderheid altijd op prijs gesteld,". Sorry maar dit moest ik ook ff corrigeren. Je kan namelijk niet eerst enkelvoud gebruiken en vervolgens overgaan in meervoud. Aangezien je de woorden "eenvoud en helderheid" gebruikt, is dit meervoud en moet je "wordt" vervangen door "worden".

Nou dat was het zo een beetje... Let vooral niet op mij... ik spoor niet echt

p.s.: Scottie, het hoeft niet alleen "een domme allochtoon" te zijn. Als ze liever een verkleinwoord gebruikt, dan kan dat... alleen zal ze wel ff het bijvoeglijk naamwoord 'domme' moeten vervangen door 'dom'. En dan klopt haar zin weer
    ...::: aLWaYS LooK oN THe BRiGHT SiDe oF LiFe :::...

Memento mori

Reacties
    7.256
    04-07-2002

MVC Premium MVC Premium
    citaat: "Als je voor Nederlanders schrijft/spreekt wordt eenvoud en helderheid altijd op prijs gesteld,". Sorry maar dit moest ik ook ff corrigeren. Je kan namelijk niet eerst enkelvoud gebruiken en vervolgens overgaan in meervoud. Aangezien je de woorden "eenvoud en helderheid" gebruikt, is dit meervoud en moet je "wordt" vervangen door "worden".

Leuk. Het is echter: "Je kunt" en niet "je kan". Die kan staat op de tafel.

Je hebt gelijk: meervoud vraagt worden.

Scottie.

MVC Lid

Reacties
    479
    21-05-2002

Ik wou schrijven dat deze zin te ingewikkeld is, maar ik zie dat scottie al voor me is geweest. Dusssss.. doe ik het hier lekker fout !
    Heb je vragen over medicijnen? Kijk dan hier en stel je vraag over medicijnen.
    Heb je vragen over ongemakken van medische aard of ziektes? Kijk dan hier en stel je vragen daar.
    Voor wat humor van Yahia (van funX) en MrMarouan in het arabisch klik hier. fe gater shab berkane