1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Is vandaag ramadan of niet?

    Citaat Geplaatst door elmarocani
    Is vandaag ramadan of niet?
    .

  2. #2
    Voor altijd in mijn HART!

    Reacties
    520
    09-05-2003

    Ik vast wel !!!! De meningen zijn nog steeds verdeeld! De een zegt morgen, en de ander vandaag!!
    Dus neem t zekere voor t onzekere!!
    ÇáÓáÇã Úáíßã æÑÍãÉ Çááå æÈÑßÇÊ Salaam A3leikoum wa ra7matoallah wa barakatou...

  3. #3
    Quran en Soena

    Reacties
    1.240
    24-11-2002

    Ja Is Vandaag

  4. #4
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Ben je wakker
    Het forum staat er vol mee
    Ik vast wel. Net als bijna alle moslims op de wereld. Behalve de mensen die Saoedi volgen.

  5. #5
    Bekijkt het zakelijk

    Reacties
    721
    10-03-2003

    de imaam van masjjied erahmaan in adam
    heeft gezegd:

    "hou je niet bezig met wie waneer begon mnet vasten, hou je bezig met het vasten. wie vandaag zondag begon is goedgekeurd. wie morgen maandag begint met vasten is goedgekeurd... allah weet in welke situatie wij ons bevinden. allah weet het
    en beide dagen zijn goedgekeurd. omdat de verantwoordelijkheid niet bij ons ligt maar bij de geleerden. en die hebben hun uiterste best gedaan om de maan te zien. en echt hun uiterste best, maar ze hebben in bepaalde landen het wel gezien en in andere landen nog niet... Dus beide dagen word er gevast. maar allah Kijkt nuet naar welke dag???? Nee, allah kijkt naar HET VASTEN IN RAMADAN, of je dan aan de regels hebt gehouden"
    allah kijk NIET naar deze verwarring die is ontstaan omdat NOS journaal niet heeft bekend gemaakt wanner Ramadan begint

    wa allahoe a3lam
    Tijdens het begraven van de overledene trok mijn vader mij naar zich toe en fluisterde zacht in mijn oren:"Verricht het gebed voor men voor jou het dodengebed verricht!"

  6. #6
    uitgedoofde ster

    Reacties
    673
    08-11-2002

    ja ik vast vandaag ook. Moge allah onze vasten accepteren en ons hart zuiveren in deze heilige maand. AMien
    Alleen verloren zielen weten wat het is om teruggevonden te worden.

  7. #7
    Bekijkt het zakelijk

    Reacties
    721
    10-03-2003

    nee dat is niet waar
    je mag zeker vasten, want het gaat om de intentie die je hebt. als je vast bid je tot allah zeg maar, je doet mee aan al hasaanaat. en sinds waneer is het hram om hasanat te verzamelen, dus is niet waar dat je de dag van twijfel niet mag vasten. het is beter om niet te twijfelen, dat is waar. maar je mag wel zeker vasten. en als het niet door allah word aanvaard, dan is het toch maar een gewone vastendag, en word het niet berekent tot de ramadan, maar het is niet hram
    Tijdens het begraven van de overledene trok mijn vader mij naar zich toe en fluisterde zacht in mijn oren:"Verricht het gebed voor men voor jou het dodengebed verricht!"

  8. #8
    Ơldskúúúl, son.

    Reacties
    1.434
    14-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door TnawieMocro
    de imaam van masjjied erahmaan in adam
    heeft gezegd:

    "hou je niet bezig met wie waneer begon mnet vasten, hou je bezig met het vasten. wie vandaag zondag begon is goedgekeurd. wie morgen maandag begint met vasten is goedgekeurd... allah weet in welke situatie wij ons bevinden. allah weet het
    en beide dagen zijn goedgekeurd. omdat de verantwoordelijkheid niet bij ons ligt maar bij de geleerden. en die hebben hun uiterste best gedaan om de maan te zien. en echt hun uiterste best, maar ze hebben in bepaalde landen het wel gezien en in andere landen nog niet... Dus beide dagen word er gevast. maar allah Kijkt nuet naar welke dag???? Nee, allah kijkt naar HET VASTEN IN RAMADAN, of je dan aan de regels hebt gehouden"
    allah kijk NIET naar deze verwarring die is ontstaan omdat NOS journaal niet heeft bekend gemaakt wanner Ramadan begint

    wa allahoe a3lam
    Mooi gezegd...en ik zeg dit niet alleen omdat ik maandag begin.

  9. #9
    **Bismi'allah**

    Reacties
    1.760
    31-03-2002

    Origineel gepost door TnawieMocro
    de imaam van masjjied erahmaan in adam
    heeft gezegd:

    "hou je niet bezig met wie waneer begon mnet vasten, hou je bezig met het vasten. wie vandaag zondag begon is goedgekeurd. wie morgen maandag begint met vasten is goedgekeurd... allah weet in welke situatie wij ons bevinden. allah weet het
    en beide dagen zijn goedgekeurd. omdat de verantwoordelijkheid niet bij ons ligt maar bij de geleerden. en die hebben hun uiterste best gedaan om de maan te zien. en echt hun uiterste best, maar ze hebben in bepaalde landen het wel gezien en in andere landen nog niet... Dus beide dagen word er gevast. maar allah Kijkt nuet naar welke dag???? Nee, allah kijkt naar HET VASTEN IN RAMADAN, of je dan aan de regels hebt gehouden"
    allah kijk NIET naar deze verwarring die is ontstaan omdat NOS journaal niet heeft bekend gemaakt wanner Ramadan begint

    wa allahoe a3lam



    Ik begin ook pas morgen met het vasten
    Wist je dan een persoon zijn ouders tot de hoogste rangen van het paradijs kan brengen met gebeden?
    Abu Hurayrah heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Een man zal een hoge status krijgen in het Pardijs, en de man zal vragen ''waar komt dit vandaan?'' En er zal gezegt worden ''dat komt door je zoon's gebeden voor vergeving voor jou'' [Overgeleverd door Ibn Maajah, 3660 als Saheeh]