1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    246
    01-05-2002

    Marokkaanse mannen bang voor openminded marokkaanse vrouwen!!

    Waarom kan het grotendeel van de Marokkaanse mannen of jongens het niet hebben als hun vrouw beter Nederlands spreekt dan hun, meer verdient, meer algemene kennis heeft vergaard en hoger op de maatschappelijke ladder staat????? I don't get it. Moet je dan niet juist trots zijn als man.


    Vaak worden deze vrouwen als ongehoorzaam bestempeld door dat soort mannen. Vaak wordt dan ook gezegd dat deze vrouwen zehma vrijheid hebben in Nederland. Weet je, ik begrijp er geen zak van. Wat een rotvolk zijn wij zeg. TFoe

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    mijn zus verdient meer dan mijn zwager en daar heeft hij geen problemen mee hoor


  3. #3
    eye of the beholder

    Reacties
    1.104
    30-09-2001

    baby can you handle this

    Ik ben zeker trots op hun, geef mij maar een meisje die mijn Nederlands corrigeert, die meer verdiend dan ik, die er beter uit ziet dan ik, hoger op de sociale ladder staat dan ik, gewoon een meid die op elke vlak beter is dan ik, dan heb ik tenminste een uitdaging, dan verveelt ze niet zo snel. Helaas zijn zulke meiden zeer schaars. De meeste mannen die bang zijn voor zulke meiden, die zijn taxichauffeur.
    Sunny days wouldn't be special, if it wasn't for rain

    Joy wouldn't feel so good, if it wasn't for pain

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    246
    01-05-2002

    Re: baby can you handle this

    Origineel gepost door Teaser
    Ik ben zeker trots op hun, geef mij maar een meisje die mijn Nederlands corrigeert, die meer verdiend dan ik, die er beter uit ziet dan ik, hoger op de sociale ladder staat dan ik, gewoon een meid die op elke vlak beter is dan ik, dan heb ik tenminste een uitdaging, dan verveelt ze niet zo snel. Helaas zijn zulke meiden zeer schaars. De meeste mannen die bang zijn voor zulke meiden, die zijn taxichauffeur.

    Die laatste opmerking vond ik sterk.

    Goed om te horen dat zulke meiden wel door sommige gewaardeerd worden. Sommige waarderen ze wel, zolang ze daar maar niet mee hoeven te trouwen, anders krijgt ze de overhand weet je wel. Hoor je de schoonmoeder al zeggen: ze gaat de baas over je spelen.

    Maar zo te lezen zijn er ook nog redelijke mensen die het over hun hart kunnen krijgen dat hun vrouw met kop en schouders boven ze uitsteekt. Ik ken genoeg stelletjes die in het begin daar ook geen problemen over maakte, maar gaandeweg gaan de irritaties bij de man opspelen als zijn vrienden gaan zeuren dat hij zijn vrouw niet zo 'los'' moet laten en dat ze niet de baas over hem moet gaan spelen. Terwijl ze alleen maar aan het stoken zijn. Even voor de duidelijkheid, dit is een beeld dat ik soms zie en hoor, zelf heb ik er elahmdoelilah niet mee te maken.


    Dan heb ik aan de ruimdenkende heren onder de aanwezigen toch nog 1 vraag: Stel je bent getrouwd en je vrouw verdiend het dubbelde van jou. Jullie beslissen zwanger te worden. Wie gaat voor het kind zorgen als het geboren is??? Wie blijft werken?? de gene die het meeste verdient, of de gene die normaliter thuis hoort te blijven om voor kindlief te zorgen??

    Ben benieuwd.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    464
    28-07-2002

    Re: Re: baby can you handle this

    Origineel gepost door Tornado



    Die laatste opmerking vond ik sterk.

    Goed om te horen dat zulke meiden wel door sommige gewaardeerd worden. Sommige waarderen ze wel, zolang ze daar maar niet mee hoeven te trouwen, anders krijgt ze de overhand weet je wel. Hoor je de schoonmoeder al zeggen: ze gaat de baas over je spelen.

    Maar zo te lezen zijn er ook nog redelijke mensen die het over hun hart kunnen krijgen dat hun vrouw met kop en schouders boven ze uitsteekt. Ik ken genoeg stelletjes die in het begin daar ook geen problemen over maakte, maar gaandeweg gaan de irritaties bij de man opspelen als zijn vrienden gaan zeuren dat hij zijn vrouw niet zo 'los'' moet laten en dat ze niet de baas over hem moet gaan spelen. Terwijl ze alleen maar aan het stoken zijn. Even voor de duidelijkheid, dit is een beeld dat ik soms zie en hoor, zelf heb ik er elahmdoelilah niet mee te maken.


    Dan heb ik aan de ruimdenkende heren onder de aanwezigen toch nog 1 vraag: Stel je bent getrouwd en je vrouw verdiend het dubbelde van jou. Jullie beslissen zwanger te worden. Wie gaat voor het kind zorgen als het geboren is??? Wie blijft werken?? de gene die het meeste verdient, of de gene die normaliter thuis hoort te blijven om voor kindlief te zorgen??

    Ben benieuwd.
    Ik ben geen heer, maar toch wil ik antwoord geven op je vraag.
    Ik en mijn aanstaande man gaan allebei part-time werken als er kinderen in het spel gaan komen. Eerlijk verdeeld toch..

  6. #6
    eye of the beholder

    Reacties
    1.104
    30-09-2001

    Ik stop direkt met werken, Ik baar het kind zelf als het moet, ik blijf wel lekker thuis, ga ik die marmitta voor haar maken, maar ik wil wel dat ze me een keer per week uit eten brengt.
    Allebei part time werken is ook een mogelijkheid.
    Nou mensen in je omgeving vinden niks goed, ze zullen altijd wel kritiek hebben hoe je met je partner omgaat. Het belangrijkste is gewoon hoe jij zelf met hun kritiek omgaat. Als je erwat van aantrekt, dan zit je al verkeerd.
    Sunny days wouldn't be special, if it wasn't for rain

    Joy wouldn't feel so good, if it wasn't for pain

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    10
    03-05-2001

    Teaser: dat soort meiden zijn zeker niet schaars, maar in overvloed (in mijn omgeving dan)...alleen de juiste combinatie vinden is moeilijk!

    groet

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    119
    02-07-2002

    Re: baby can you handle this

    Origineel gepost door Teaser
    Ik ben zeker trots op hun, geef mij maar een meisje die mijn Nederlands corrigeert, die meer verdiend dan ik, die er beter uit ziet dan ik, hoger op de sociale ladder staat dan ik, gewoon een meid die op elke vlak beter is dan ik, dan heb ik tenminste een uitdaging, dan verveelt ze niet zo snel. Helaas zijn zulke meiden zeer schaars. De meeste mannen die bang zijn voor zulke meiden, die zijn taxichauffeur.
    zo nou een keertje afspreken dan

  9. #9
    GoD BleSS YOu ALL

    Reacties
    273
    07-02-2002

    Re: Re: baby can you handle this

    Origineel gepost door mocro207


    zo nou een keertje afspreken dan

    Don't touch him, he's already mine
    Life is a bi.tch, so am i

  10. #10
    mijn lid

    Reacties
    333
    05-03-2002

    wat als de vrouw nou ook nog eens de baas wordt thuis !!
    soufie

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Origineel gepost door pannenkoek
    wat als de vrouw nou ook nog eens de baas wordt thuis !!
    Ach daar ben ik anders best wel een voorstander van hoor
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  12. #12
    Respect My Authority

    Reacties
    9.050
    15-08-2002

    GURLPOWERRRRRRRRRRRRR...

    ......


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Origineel gepost door SweetCheeks
    GURLPOWERRRRRRRRRRRRR...
    Womanpowwwwwwwwwwwwerrrrrrr!
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  14. #14
    eye of the beholder

    Reacties
    1.104
    30-09-2001

    girl powder and lipgloss
    Sunny days wouldn't be special, if it wasn't for rain

    Joy wouldn't feel so good, if it wasn't for pain

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    246
    01-05-2002

    wat de baas zijn betreft vind ik dat je daar in eerste instantie niet over kunt of zou moeten spreken. Je bent beide een soort van een manager, de vrouw managet de zaken waar zij het best in is en de man de overige zaken. Hiertussen dient er ook nog interactie te zijn en dienen acties en overwegingen duidelijk met elkaar gecommuniceerd te worden om verwarring en onduidelijkheid te voorkomen.

    Maar ik weet het eigenlijk beter: zo doe ik het namelijk, als ik nou de baas op mijn werk ben, dan ben ik aan het einde van de dag uitgeteld, dan mag mijn man best de baas zijn over het huishoudelijke gedeelte als hij dat zoooooooo graag zou willen.


    Nee effe serieus, wij marokkaanse meiden weten soms de lijn niet te trekken of de grens te stellen. Je kunt nog zo goed opgeleid zijn en een topbaan hebben, maar sommige zaken kun je beter aan je man overlaten. Daar zijn mannen gewoon van nature beter in, daar moet je je als vrouw oook niet mee bemoeien. Pas als je ziet dat hij zaken dreigt te verknoeien, dan kom jij in beeld. En precies hetzelfde geldt ook voor hem.

    Wees gegroet, WA salaam

    Tornado