1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    145
    08-03-2002

    Vrouw veroordeeld tot dood door steniging

    FUNTUA - Een 30-jarige Nigeriaanse vrouw moet toch door steniging ter dood worden gebracht, heeft een islamitisch hooggerechtshof in Nigeria maandag bepaald. De vrouw is veroordeeld wegens het hebben van seksueel contact buiten het huwelijk.

    Amina Lawal beviel meer dan negen maanden na haar scheiding van een dochter. Haar doodvonnis zal ten uitvoer worden gelegd zodra haar kind geen borstvoeding meer nodig heeft. De advocaten van de vrouw hebben laten weten naar een hoger gerechtshof te stappen om het vonnis aan te vechten.

    Tientallen mensen die in de rechtszaal aanwezig waren riepen "God is almachtig", terwijl Lawal in tranen uitbarstte. Zij is de tweede vrouw die voor een soortgelijke overtreding ter dood is veroordeeld sinds de islamitische wet, ofwel sharia, in een aantal noordelijke provincies van Nigeria van kracht is. De eerste veroordeelde, Safiya Hussaini, werd in maart in hoger beroep vrijgesproken. De sharia werd in de noordelijke provincies ingevoerd nadat in 1999 een eind kwam aan de militaire dictatuur in het land.

  2. #2
    The real JunkieXL!

    Reacties
    133
    06-05-2002

    Wanneer gaan we gooien dan?

    Tony, ga alsjeblieft weg ...

    [img]http://******************/dragonballz4u/lassie.jpeg[/img]

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    406
    31-05-2002

    Tsja, zoals altijd geldt de sharia alleen voor de vrouwen in de huidige Islamitische wereld. Geen haan die kraait naar alle buitenechtelijke relaties die mannen aangaan. Ik hoop dat de ziel van dit soort mannen zal branden in de hel.

    groeten

    Sahra

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    2.390
    03-08-2002

    Iwa a busje, ik merk een beetje dat je shariha belachelijk maakt, door deze af te schilderen als onmenselijk(de mensen riepen God is allemachtig, en dat vrouw viel in tranen). Wie ben jij om andermans systemen te beoordelen. Jou oordeel is niet meer dan een emotioneel oordeel en dus onredelijk. Argumenten aanhalen om andermans systeem(waarden en normen) aan te vallen kun je ook niet doen want der is geen Gouden standaard waarmee je kan vergelijken. En als je het toch probeert door te zeggen van democratie is zachter of wat dan ook, knoop in jou hoofd dat democratie niet meer is dan een afspraak die europianen ooit hebben gemaakt en aan de hand van een afspraak kan je geen andere afspraken onderuit hallen. Kortom ethiek heeft geen nul punt en je kan daarom geen vergelijkingen maken tussen waarden en normen van alle die volkeren.

    ps; als mijn indruk niet klopt over jou aanval aan de sharia, dan alvast sorry....

    Relatieveren is de oplossing, zei elhadj boe3kaa

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    2.390
    03-08-2002

    Iwa a tarifycht, dat zijn gewoon de gewoontes van die mensen, het besluit van de rechter heeft niks met de islam te maken, het is eerder een taktische besluit rekening houdend met de gewoontes van deze mensen, die moslims beweren te zijn(zina haram, haram bestrijden met haram heeft echt helemaal niks met de islam te maken). De echte moslims in deze tijd zijn schaars volgens de koraan, toelatoen mina alawalina wa kaliloen mina al agirien....De kolonisatie heeft een soort cultuur islaam gebaart , in Algerije bv moesten de mensen hun arabische achtergrond helemaal vergeten, arabische en islam onderwijzen waren verboden.....

    ps: Der leven heel veel cultuur moslims nu, cultuur islam heeft niks te maken met de islaam van het heilige boek.

    ps: Voor alle duidelijkheid, dit zijn geen tnawies.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    2.390
    03-08-2002

    Iwa a busje, ik heb mij toch niet in jou vergist, ik zie dat jij een soort kruistocht tegen de islamitische rechtspraak voert, gezien alle die andere topics van je elders. Een ding is zeker jou argumenten zijn even lek als jou banden, busje.

    don't fuch with Tnawie

  7. #7
    Gemeenste lid.

    Reacties
    1.586
    03-08-2002

    Origineel gepost door tarifycht
    Tja that's the Islamic-Law sista!

    Het is wel vreselijk, maar je moet het ook van de andere kant bekijken.
    't is namelijk zo dat deze vrouwen door hier gestraft te worden, op de dag des oordeels niet meer hoeven te boeten voor deze zonde.
    Dat heb ik ooit gehoord of gelezen. Kweet het ni meer pcies!
    Anyway, het gebeurt niet vaak dat mannen (in landen waar de Sharia van kracht is) overspel plegen.
    Het is toegestaan om meerdere vrouwen te hebben. Mits je ze huwt natuurlijk!
    Allah maakt geen onderscheid tussen man en vrouw. In zijn ogen zijn ze gelijk, dus het is niet zo dat alleen de vrouw bestenigd wordt bij het plegen van overspel of wat dan ook...

    Sommige dingen zijn moeilijk om te accepteren, maar ja als echte moslim/moslima moet je je soms bij dit soort dingen neerleggen.
    It's hard, i know, maar Allah is de Alwetende en wij moeten niet twijfelen aan hem of aan de Koran/Sharia/Hadiths etc.
    Rot jij ff op zeg. Engerd, wil jenelboek nooit meer zien. Sharia? Dit is een andere tijd hoor! 
    Ik heb nooit slaap.


  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    2.390
    03-08-2002

    Origineel gepost door tarifycht


    Goh, bepaalde dingen die je vertelde wist ik niet. Weer eens wat geleerd.
    Verder ben ik het volledig met jou eens. Helaas zijn er weinig echte moslims hier op aarde.
    Dat geldt geloof ik voor alle religies. Denk dat een hoop ellende voorkomen had kunnen worden als iedereen ECHT gelovig was geweest.
    Nee dit zijn zeker geen tnawies, maar toen ik jou nick zag dacht ik dat jij je naam wel eer aan zou doen
    Beslama en thalla!

    Mijn naam past zich heel makelijke aan de omgeving(context), Als ik onzin ***, dan zeg ik ja, ik kan er niks aan doen dat is mijn naam. En als ik keertje wat zinigs te melden heb, dan kom ik gelijk gevaarlijk uit de hoek....wa assalaamoe 3alaa man itaba3a alhoedaa

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    2.390
    03-08-2002

    Origineel gepost door PLATO
    De sharia heeft barbaarse wetten. Ik vind dat veel wetten[steniging] moeten aangepast worden. Zelfs de profeet zei dat!!!!!!!!bewijs;

    LEES HET VERHAAL IN DE EVANGELIE VAN DE ZONDIGE[****]VROUW, ZE WERD VERGEVEN DOOR JEZUS, ze werd bijna doodgestenigd!!!!!!!


    IK HAAT DE ISLAMITISCHE LEIDERS DIE ZO SCHIJNHEILIG DOEN.ZIJ MOETEN EERST DOODGESTENIGD WORDEN..........

    VROUWEN MOETEN GERESPECTEERD WORDEN OOK AL ZIJN ZE HOEREN!!!!!
    DIE VROUW HEEFT DUIDELIJK BEROUW,


    WAT VOOR GOD HEBBEN DE MOSLIMS??????????????


    GOD IS BARMHARTIG!!!!!!!!!!!!!!EN VRIJHEID VOOR ALLE VROUWEN!!!!!!AL DIE HOOFDDOEKEN ZOUDEN VERBODEN MOETEN WORDEN!!!!!!!!!!LAAT DE MEISJES ZOAL DE NATUUR HEN HEEFT GEGEVEN[LANG NATUURLIJK HAAR]..



    WEG MET DE SHARIA,
    WEG MET DE KORANISCHE WETTEN


    LEVE DE DEMOCRATIE
    EN VRIJE MENINGSUITING
    Iwa a Plato, jou kom ik echt overal tegen. Als jou leraar natuurkunde jou dit voorlegt:
    jij hebt auto A en deze rijdt 60km/uur en auto B rijdt 70 km/uur.... ..... welke auto komt hat eerste in punt c????????????... Als jij dan antwoord geeft, door te zeggen auto B dan gaat ie jou uit lachen..... dat is wat jij net gedaan hebt, jij hebt antwoord gegeven, leve de Democratie en weg met de sharia......Als jij in de mechanica een uitspraak wilt doen dan moet je als eerste een NUL punt kiezen, en de richtingen bepalen wat is plus wat is min. Tot nu toe is het de filosofen niet gelukt om een Nul punt in de ethiek te vinden, om daarvandaan te vertrekken(dat hoor jij als filosoof te weten) ...... Maar gezien het feit dat jij vergelijkingen(valse) in de ethiek trekt, en tot conclusies kan komen ga ik er van uit dat jij al de NUL PUNT hebt uitgevonden.........hoeraaaaaaa jij hebt de nobelprijs gewonnen......

    Don't **** with Tnawie and the SHARIA man.....

    ps; Zonder NUL punt in de ethiek kan jij geen zinnige vergelijkingen trekken en zinnige conclusies trekken.....

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    2.390
    03-08-2002

    Origineel gepost door elmarocani
    ik wil ook steentjes gooien!!!!
    mag ik dan meedoen?????
    ben daar heel goed in!!!!

    ALLEEN HAJI EN CUPIDO KUNNEN RAAK SCHIETEN......................BRON VERMELDING: HADJ 7MOE

  11. #11
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Hoe zit het eigenlijk met die man waarmee ze het deed?
    Die was dan toch ook overspelig?
    Moet die dan niet ook gestenigd worden, of hoe zit dat?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    757
    05-08-2002

    Ik snap niet dat een wetgeving die zulke straffen kent bij de Islam hoort.
    Allah is toch de enige die levens mag nemen. Waarom moeten vrouwen die overspel hebben gepleegd in en vol stadion een kogel door hun hoofd krijgen?? Het is toch geen honkbalwedstrijd.....

    Wie kan er duidelijkheid scheppen>>??

    Ali Z.
    Mijn probleem is dat ik geen probleem heb met het feit dat ik een probleem heb.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    757
    05-08-2002

    Origineel gepost door PLATO
    eenvoudig weg ALLAH BESTAAT NIET!!!!!HIJ is een totaal fictief verzonnen abstract iets!!!!!en dat weten alle moslims@@@@@@!!!!!!
    Luister even goed verdwaalde balhaar. Ga ons hier niet proberen wijs te maken wie er wel en wie er niet bestaat. Als jij nergens in gelooft dan is dat je goed recht maar what the **** voor belang heb je erbij als wij niet meer in Allah zouden geloven. Scheer je weg en bemoei je met je eigen zaken hopeloze sukkel. Zo laat opblijven om anderen te vertellen dat Allah niet bestaat. Ga de waarde van je leven opkrikken man....probeer te denken...

    Ali Z.

    Allah Oe Akbar
    Mijn probleem is dat ik geen probleem heb met het feit dat ik een probleem heb.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    2.390
    03-08-2002

    Origineel gepost door PLATO
    eenvoudig weg ALLAH BESTAAT NIET!!!!!HIJ is een totaal fictief verzonnen abstract iets!!!!!en dat weten alle moslims@@@@@@!!!!!!

    IK BEGRIJP JOU ECHT NIE MEER DE EEN KEER ZEG JIJ GOD(SWT) DE ANDERE KEER ZEG JIJ DAT HIJ NIET BESTAAT. HOE KAN IEMAND DIE NIET EENS WEET WAAR DIE IN GELOOFT, ZEGGEN DAT GOD(SWT)NIE BESTAAT.


    PS: BESTA JIJ WEL????????

  15. #15
    ME

    Reacties
    239
    04-08-2002

    Origineel gepost door tarifycht
    Tja that's the Islamic-Law sista!

    Het is wel vreselijk, maar je moet het ook van de andere kant bekijken.
    't is namelijk zo dat deze vrouwen door hier gestraft te worden, op de dag des oordeels niet meer hoeven te boeten voor deze zonde.
    Dat heb ik ooit gehoord of gelezen. Kweet het ni meer pcies!
    Anyway, het gebeurt niet vaak dat mannen (in landen waar de Sharia van kracht is) overspel plegen.
    Het is toegestaan om meerdere vrouwen te hebben. Mits je ze huwt natuurlijk!
    Allah maakt geen onderscheid tussen man en vrouw. In zijn ogen zijn ze gelijk, dus het is niet zo dat alleen de vrouw bestenigd wordt bij het plegen van overspel of wat dan ook...

    Sommige dingen zijn moeilijk om te accepteren, maar ja als echte moslim/moslima moet je je soms bij dit soort dingen neerleggen.
    It's hard, i know, maar Allah is de Alwetende en wij moeten niet twijfelen aan hem of aan de Koran/Sharia/Hadiths etc.
    weet je ik vind het gewoonweg schandalig dat ze dit nog doen. Dit bewijst weer hoe achterlijk we zijn.

    je zegt dat je het ook van de andere kant moet bekijken? hey alsjeblieft...wie zijn wij om te oordelen over andere mensen. Door ze ervoor te doden. Dit is gewoon zielig

    WE ZIJN ALLAH NIET!!

    en als er 1 iemand durft te zeggen dat ze het werk voor allah doen, dan wil ik maar zeggen. "Get a life"
    Allah heeft voor alles een oplossing..... en door zo'n mensen hé wordt de islam zwart gemaakt. islam is niet gewelddadig!!
    als je dat maar weet!!
    ooh ja en je zegt dat Allah geen onderscheid maakt tussen man en vrouw. daar heb je absoluut gelijk mee,
    maar hier is mijn vraag
    WAAROM maken wij er dan een onderscheid van?
    En ik zal me er ook nooit bij neerleggen.... bij zo van die schandalige praktijken!

    ps: ik wou je helemaal niet persoonlijk aanvallen ofzo. ..maar ben het gewoon beu

    thala
    Future depends on Present!