1. #1
    Jongetje van God.

    Reacties
    487
    17-07-2003

    kan iemand me ff quikly het hoe en wat van de Ramadan uitleggen

    sorry ik ben een newbie en snap er helemaal niks van behalve dat je van zonsopgang tot ondergang moet vasten.
    en dat het eindigt met het suikerfeest wat ik wegens gebrek aan familie helaas niet kan vieren
    Heb uw naaste lief als uzelve.
    Heb uw vijand lief, keert de andere wang toe.
    Oordeelt nooit, want gij word geoordeelt naar de maat waarmede gij oordeelt.

  2. #2
    GekkeLieve Meid ;)

    Reacties
    421
    23-06-2002

    Sorry, maar kun je duidelijker zijn, met wat je met "Ik ben een newbie" bedoeld?
    Rasechte pure volbloed 3robia

    'Ali Ibn Abi Talib (radia Allaahi'anh) zei mooi: "Het wereldse leven reist van ons af en het Hiernamaals reis naar ons toe. Dus wees de kinderen van het Hiernamaals en niet van het wereldse. Vandaag is het daden verrichten zonder rekenschap, morgen is het rekenschap zonder het verrichten van daden. "

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5.777
    07-05-2002

    Ik zal zo een topic erover openen...

    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Tetouan Z-side freakia

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    44
    02-03-2003

    Kijk op www.redouan.nl daar staat genoeg info...










  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    145
    24-11-2002

    Origineel gepost door Msattia
    Sorry, maar kun je duidelijker zijn, met wat je met "Ik ben een newbie" bedoeld?

    Misschien bedoelt hij dat hij nieuwe is, misschien is hij pas moslim geworden....

    Ik denk het hoor....SOrry als ik het verkeerd heb....

    Beslamma shirin

  6. #6
    Flex

    Reacties
    369
    04-07-2002

    Re: kan iemand me ff quikly het hoe en wat van de Ramadan uitleggen

    Origineel gepost door Esau
    sorry ik ben een newbie en snap er helemaal niks van behalve dat je van zonsopgang tot ondergang moet vasten.
    en dat het eindigt met het suikerfeest wat ik wegens gebrek aan familie helaas niet kan vieren

    Van ochtendschemering (fajr-gebed) tot zonsondergang gedurende de hele negende maand (Ramadan) van het maanjaar, is het vasten voor alle volwassen mannelijke en vrouwelijke moslims verplicht. In deze maand onthoudt je jezelf van het eten, drinken en seks en vermijdt je onzinnig taalgebruik en slechte daden en wijd je jezelf aan gebed, recitaties van de koran en goede daden. Dit is de maand van speciale zegeningen en vergiffenis van Allah.

    In deze maand werd de heilige koran neergezonden naar de aarde en daarna geleidelijk geopenbaard via de profeet (vrede zij met hem). Volgens de overleveringen werden de andere boeken en geschriften aan Abraham, Mozes, David en Jezus (vrede zij met hen) eveneens in deze heilige maand geopenbaard.

    In de koran zijn bepaalde uitzonderingen gemaakt voor het vasten voor:
    de zieken, de reiziger of vrouwen met menstruatie, zwangerschap of borstvoeding gevende vrouwen. Het vasten is goed voor je gezondheid, een training voor je spirituele opleving, koesteren van een broederschapsband voor alle mensen en moslims, en een totale fysieke en mentale onderwerping aan de wil van Allah voor Zijn genoegen en bescherming.
    Aan het einde van de vastenmaand vieren moslims over de gehele wereld ‘Ied (feest) met gebeden en feestelijkheden.


    asalamo 3aleikum warahmato allahi wabareketoeho
    flexiegirl

  7. #7
    Jongetje van God.

    Reacties
    487
    17-07-2003

    Jammer dat ik geen familie heb voor die feesten
    Heb uw naaste lief als uzelve.
    Heb uw vijand lief, keert de andere wang toe.
    Oordeelt nooit, want gij word geoordeelt naar de maat waarmede gij oordeelt.

  8. #8
    © The One & Only be3be3

    Reacties
    701
    10-01-2003

    Origineel gepost door Esau
    Jammer dat ik geen familie heb voor die feesten
    je broeders en zusters in islam zijn je familie
    [img]http://******************/najatthedon/stickman1.gif[/img][img]http://******************/najatthedon/najatthedon.gif[/img][img]http://******************/najatthedon/stickman3.gif[/img]
    Creative Manager van DJAZ natie De Jonge AlIslaam Zoekers
    Leider: MuzzyAA, Notaris en tevens rechterhand: Mokaltum, Ministers: Angel_Eyez en Riffii, Soldaten: Chineesje, Islam4you, Esmaatjuh, Lampjuh, M_Maroc

  9. #9
    Jongetje van God.

    Reacties
    487
    17-07-2003

    Bij welke willekeurige broeder of zuster zal ik even aankloppen...
    Heb uw naaste lief als uzelve.
    Heb uw vijand lief, keert de andere wang toe.
    Oordeelt nooit, want gij word geoordeelt naar de maat waarmede gij oordeelt.