1. #31
    judge only my works

    Reacties
    1.548
    11-09-2003

    ik ga effe weg beginnen ze over homo s te lullen
    Everyone is crying out for peace yes
    None is crying out for justice I don't want no peace
    I need equal rights and justice(3x) Got to get it Equal rights and justice
    http://www.youtube.com/watch?v=_3M3glJzK7c
    http://www.youtube.com/watch?v=B4nF-...eature=related

  2. #32
    happymeal so fresh&clean

    Reacties
    270
    03-06-2002

    Origineel gepost door DUTCHIEXL
    ik ga effe weg beginnen ze over homo s te lullen
    Ah jah weer eens wat anders dan *** marokkaantjes. Verandering van spijs doet eten
    May d force b with u!

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    1.868
    08-02-2003

    Re: mensen nogmaals liefde en harmonie is de oplossing

    Origineel gepost door DUTCHIEXL
    mensen mensen mensen toch. Soms moet je laten zien dat je sterk en vastbesloten bent. Maar nu is dat niet ter sprake. We moeten nu een oplossing vinden voor deze probleempjes die groot worden gemaakt door de media wat overigens hun werk is dat vind ik ten eerste al niet gek de telegraaf is niet voor niets het meest gelezen. En als de mens die heel veel weg heeft van de kudde dieren zoals ossen en zo maar dr achter aan rent ga je echt amerikaanse taferelen krijgen. YOu KNow WAR where is it good for. oe ah. ABSOLUTLY NOTHING. geef liefde. Zolang je geen liefde geeft zul je nooit liefde krijgen. waarom elkaar haten als t makkelijk kan.

    Waarom zullen wij marokanen elkaar extra ophitsen op zulke forums met topics als rassenrellen opkomst en dat soort onzin.
    laten wij nou als eenheid lief tegen elkaar zijn elkaar vergeven.
    Samen komen we dr uit. Ik weet dat veel mensen gefrustreerd raken omdat ze iedere keer weer in de krant lezen marokaan dit marokaan zus marokaan zo. **** it. Laat ze lullen tot ze een ons wegen. Wij blijven gewoon werken studeren of wat we ook doen.
    laat je niet kisten broeder/zuster. Zoals ik al vaker heb gezegd in dit land kunnen ze niet leven zonder een zwart schaap zondebok of wat dan ook. Alleen hier heb je de kans je te verdedigen op een goede eerlijke manier door je te bewijzen en als je je niet wil bewijzen is dat jou probleem. Maar dan moe je ook nie lullen dat ze je demoniseren achterstellen of wat die ophitsertjes ook roepen. Hoe willen wij als marokaanse jongens roepen onrechtvaardig we worden achtergesteld bla bla, terwijl we niet eens kunnen accepteren dat onze zusjes ook gewoon gezellig willen zijn en doen. Gaan we nou nog accepteren dat lles is veranderd we zijn niet meer in onze kleine kempo maar in een grote stad. Wij hier in nl zijn ouderwetser als de marocs in marokaanse grote steden.

    Ik wil niet zeggen dat we slecht bezig zijn wat t is met ons waar we zijn vallen we op en niet altijd op een goede manier.
    Laten we dat nou eens eerst veranderen dat we minder opvallen en beter aan onze fouten werken.





    (Overcome the devils with athing called love)
    (Bob Marley)
    Dit is een onmogelijke opgave als men met 2 maten blijft meten in deze maatschappij!

  4. #34
    judge only my works

    Reacties
    1.548
    11-09-2003

    mensen wel goed de tekst lezen
    Everyone is crying out for peace yes
    None is crying out for justice I don't want no peace
    I need equal rights and justice(3x) Got to get it Equal rights and justice
    http://www.youtube.com/watch?v=_3M3glJzK7c
    http://www.youtube.com/watch?v=B4nF-...eature=related

  5. #35
    Baby insh'Allah....

    Reacties
    5.948
    04-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Verbeter het leefmilieu: BEGIN BIJ JEZELF!!!!! Als je aardig tegen iedereen bent kan het nooit aan jou liggen!! en als iedereen dit doet, verdwijnen de slechte berichten langzaam maar zeker!

  6. #36
    judge only my works

    Reacties
    1.548
    11-09-2003

    dat bedoel ik nou met goed lezen het is heel makkelijk kijk maar naar zuid afrika (slecht voorbeeld voor makkelijk) maar daar is het uiteindelijk goed gekomen door elkaar te vergeven en Nelson Mandela zijn overwinning op de bezetting was toen hij ze vergaf voor de daden die ze tegen hem hebben gericht dan doe je net of je mandela bent je vergeeft ze en overwint ze

    Overwinnen zonder strijd.
    Everyone is crying out for peace yes
    None is crying out for justice I don't want no peace
    I need equal rights and justice(3x) Got to get it Equal rights and justice
    http://www.youtube.com/watch?v=_3M3glJzK7c
    http://www.youtube.com/watch?v=B4nF-...eature=related

  7. #37
    happymeal so fresh&clean

    Reacties
    270
    03-06-2002

    Origineel gepost door DUTCHIEXL
    dat bedoel ik nou met goed lezen het is heel makkelijk kijk maar naar zuid afrika (slecht voorbeeld voor makkelijk) maar daar is het uiteindelijk goed gekomen door elkaar te vergeven en Nelson Mandela zijn overwinning op de bezetting was toen hij ze vergaf voor de daden die ze tegen hem hebben gericht dan doe je net of je mandela bent je vergeeft ze en overwint ze

    Overwinnen zonder strijd.
    Ik weet niet of je ooit in Zuid Afrika bent geweest mijn jong maar zoveel is er niet veranderd hoor. De townships zijn nog altijd broeinesten en de criminaliteit schijnt daar hoog te zijn.
    Ze hadden liever Mandela zien creperen i.p.v. inzien dat hij gelijk had zo arrogant en ignorerend waren ze wel. Druk van de buitenwereld heeft ze de das omgedaan.
    Maar goed zolang ik niet in mijn waarde word gelaten gaat ik echt geen moeite doen hoor. Mijn god ik zie ze ook die *** Markkaantje nix vergeven.
    Ik ben geen gast in dit land dus ga me zo ook niet gedragen. Ik ben te gast op deze aarde dus ben milieuvriendelijk
    Overwinnen doe je door je ding zo goed en rustig mogelijk te doen en je geloof te handhaven.
    May d force b with u!

  8. #38
    judge only my works

    Reacties
    1.548
    11-09-2003

    Origineel gepost door Fatomaat
    Ik weet niet of je ooit in Zuid Afrika bent geweest mijn jong maar zoveel is er niet veranderd hoor. De townships zijn nog altijd broeinesten en de criminaliteit schijnt daar hoog te zijn.
    Ze hadden liever Mandela zien creperen i.p.v. inzien dat hij gelijk had zo arrogant en ignorerend waren ze wel. Druk van de buitenwereld heeft ze de das omgedaan.
    Maar goed zolang ik niet in mijn waarde word gelaten gaat ik echt geen moeite doen hoor. Mijn god ik zie ze ook die *** Markkaantje nix vergeven.
    Ik ben geen gast in dit land dus ga me zo ook niet gedragen. Ik ben te gast op deze aarde dus ben milieuvriendelijk
    Overwinnen doe je door je ding zo goed en rustig mogelijk te doen en je geloof te handhaven.
    Ja ik kan niets ontkennen van wat je hier allemaal heb opgeschreven maar moet jij dan net zo arrogant ignorerend zijn liever de nederlanders te zien creperen als jij niemand kan vergeven en lief hebben moet je zeker niet verwachten dat ze jou gaan vergeven. Niemand vraagt je om als je als een gast te gedragen. Wat ik vraag is laat je hart spreken je hart weet donders goed dat er in ieder menselijk hart het zelde bloed stroomt alleen met verschillende bloedgroepjes.

    (overcome the devils with athing called love)
    (bob marley)

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    822
    11-07-2003

    Re: Re: Re: mensen nogmaals liefde en harmonie is de oplossing

    Origineel gepost door KingMasinissA
    Wil je met onsh geshellig coushcoush komen eten?

    Ja lekker !

    Je spreekt nu trouwens wel met een hollandse die onlangs een marokkaanse man heeft geimporteerd uit Marokko

    Eergisteren nog couscous gegeten

  10. #40
    judge only my works

    Reacties
    1.548
    11-09-2003

    wat blijkt lief zijn tegenover elkaar werkt je hoeft t niet met elkaar eens te zijnmaar dat kan toch achterwege gelaten worden als een goede samenleving op de eerste plaats staat.
    Everyone is crying out for peace yes
    None is crying out for justice I don't want no peace
    I need equal rights and justice(3x) Got to get it Equal rights and justice
    http://www.youtube.com/watch?v=_3M3glJzK7c
    http://www.youtube.com/watch?v=B4nF-...eature=related

  11. #41
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door Fatomaat
    Ik weet niet of je ooit in Zuid Afrika bent geweest mijn jong maar zoveel is er niet veranderd hoor. De townships zijn nog altijd broeinesten en de criminaliteit schijnt daar hoog te zijn.
    Ze hadden liever Mandela zien creperen i.p.v. inzien dat hij gelijk had zo arrogant en ignorerend waren ze wel. Druk van de buitenwereld heeft ze de das omgedaan.
    Maar goed zolang ik niet in mijn waarde word gelaten gaat ik echt geen moeite doen hoor. Mijn god ik zie ze ook die *** Markkaantje nix vergeven.
    Ik ben geen gast in dit land dus ga me zo ook niet gedragen. Ik ben te gast op deze aarde dus ben milieuvriendelijk
    Overwinnen doe je door je ding zo goed en rustig mogelijk te doen en je geloof te handhaven.
    Fatomaat, vraag me echt af of jij dan wel in Zuid Afrika bent geweest.

    Ik wel, en ga binnen kort weer.

    Ben zelfs in townships geweest op plaatsen waar ik 3jr geleden alleen met zwaar bewapende bewaker naar binnen kon, gingen we nu gewoon met een groepje ongewapend wandelen.

    Ook met de huisvesting in de townships gaat het heel goed, het ANC heeft de mensen stenen huisen beloofd en deze komen er aan, langzaam maar zeker zie je alle townships verbeterd worden.

    En wat je over Mandela uitkraamt slaat al helemaal nog kant nog wal.
    Mandela wordt door zowel blank als zwart op handen gedragen. Ook de grootste boeren die ik gesproken heb, die alle vooroordelen over zwarten met mij wou delen sprak positief over Mandela.

    Dat Zuid Afrika veel problemen kent Oke, dat het ANC ook dingen doet die niet door de beugel kunnen Oke.

    maar als jij je mening over Zuid Afrika wilt geven, geef dan wel een goed beeld.

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    822
    11-07-2003

    Origineel gepost door DUTCHIEXL
    wat blijkt lief zijn tegenover elkaar werkt je hoeft t niet met elkaar eens te zijnmaar dat kan toch achterwege gelaten worden als een goede samenleving op de eerste plaats staat.
    Respect voor elkaar, voor de medemens, zou je het ook kunnen noemen. Dat is bij sommige hollanders compleet zoek als het om "allochtonen" gaat. En andersom geldt het ook, dat een aantal allochtonen geen respect voor hollanders hebben.

    Je kent iemand niet, maar vanwege het feit dat ie hollander is, of marokkaan, of moslim, of blank, besluiten sommige mensen bij voorbaat al dat die persoon niet kan deugen of op z'n minst niet te vertrouwen is. Behoorlijk primitieve en domme reactie, maar het lijkt wel of al meer mensen ermee besmet raken

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    822
    11-07-2003

    Origineel gepost door esmaII
    Helemaal mee eens!
    Ik heb helemaal geen problemen met Nederlanders of wie dan ook. Het ligt echt aan de personen zelf, niemand wordt zo maar gehaat of gediscrimineerd (dit doen we overigens zelf meer heb ik het idee, maar goed...).

    Wat betreft de media: Gisteravond zat ik naar de Marokkaanse radio te luisteren, jullie mogen 1 keer raden wat daar het thema was.
    Luisterend naar de mensen die hun reactie op de radio gaven, ging mijn haar overeind staan. Sommige redenaties liggen niet ver van die de media geeft. Ontkenning is bij sommigen nog steeds sterk aanwezig, sommige mensen houden hun oren en ogen stijf dicht en willen niks van de probleemjeugd weten. Als dit blijft dan zal er nooit een oplossing komen.
    Verder viel het me op dat er sprake was van een cirkelredenatie, zo kom je nooit tot een oplossing. Bij elke oplossing werd wel een MAAR tegenovergezet. Dit moet stoppen. Ik vind dat er eens een goede definitie gegeven moet worden voor deze probleem jongeren, alleen van daaruit kun je opzoek gaan naar goede oplossingen.
    A) Zijn het MAROKKAANSE jongeren, met Marokkaanse normen en waarden
    B) Zijin het mengelmoesen, noch Marokkaans, noch Nederlands (of zowel Nederlands als Marokkaans)?
    c) Zijn het gewoon Nederlanders? Immers hier geboren en getogen en bekend met de Nederlandse normen en waarden.

    In geval van A zou ik zeggen, laat de Marokkaanse gemeenschap het probleem oplossen. Laat ze vrij in het toepassen van Marokkaanse straffen en opvoedkundige manieren. Als Nederlander moet je je daar niet meebemoeien! Dit houdt dus ook in andere straffen dan voor Hollanders en HOUD OP over gelijke behandeling en al die shit! Gelijke behandeling is alleen van toepassing op gelijkheid, zie het woord GELIJK! Marokkanen en Nederlanders zijn niet gelijk! Dus wel met 2 maten meten! Hard maar waar.

    In geval van B hebben we een groot probleem. Je zou een team Hollanders en Marokkanen moeten vormen en die moeten een tussen weg vinden... moeilijk...

    In geval C. STOP met het roepen van Marokkaanse probleem jongeren! Het zijn geen Marokkanen, want ze hebben recht op behandeling zoals Nederlanders. Laat de Nederlanders dan maar voor een oplossing zoeken, want die weten immers hoe je kinderen moet opvoeden zonder een pak slaag.

    Beetje kort door de bocht, maar zoals jullie kunnen lezen word ik er onderhand ook wel erg ziek van....
    Hier moet echt snel een einde aankomen en dat kan alleen wanneer we allemaal de problemen onder ogen zien.
    En ga aub niet roepen dat er meer criminele NIET Marokkanen zijn. Het zal mij een worst wezen. Ik wil dat er geen Marokkaanse criminelen rond lopen... punt uit... Wij ze3ma de moslims, vredelievend, respect vol, behulpzaam, enz... Wie houden we eigenlijk voor de gek...?

    Wa salaam!
    Mooi gezegd
    Als iedereen in dit land de hand in eigen boezem steekt en eens ophoudt met het vingertje wijzen - jongeren, politie, justitie, school, regering, allochtoon, autochtoon - dat zou een hele verbetering zijn.
    En persoonlijk denk ik dat die specifieke groep marokkaanse probleemjeugd in categorie B valt.

  14. #44
    judge only my works

    Reacties
    1.548
    11-09-2003

    beetje kort door de bocht met heel veel tekst
    Everyone is crying out for peace yes
    None is crying out for justice I don't want no peace
    I need equal rights and justice(3x) Got to get it Equal rights and justice
    http://www.youtube.com/watch?v=_3M3glJzK7c
    http://www.youtube.com/watch?v=B4nF-...eature=related

  15. #45
    judge only my works

    Reacties
    1.548
    11-09-2003

    ja jonge dame ik ben die ene die als oplossing biedt liefde en harmonie elkaar vergeven in plaats van haten en neerkijken opelkaar. lees mijn topic
    Everyone is crying out for peace yes
    None is crying out for justice I don't want no peace
    I need equal rights and justice(3x) Got to get it Equal rights and justice
    http://www.youtube.com/watch?v=_3M3glJzK7c
    http://www.youtube.com/watch?v=B4nF-...eature=related