1. #1
    lid met hart en ziel

    Reacties
    297
    23-04-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Mijn Vakantie In Marokko

    Mijn vakantie begon op vrijdag 2 july. Ik ging in mijn eentje naar mijn vaderland en ik had me er heel erg op verheugd.
    Ik werd naar schiphol gebracht door mijn vriendin Widian. We zongen in de auto, en bij mij was er al echt een vakantie gevoel.
    Aangekomen op shiphol begon de vakantie vreugde een beetje te zakken door de rij mensen die bij de incheck balie stonden, Nou ja van een rij was er geen sprake. Mensen stonden kriskras door elkaar heen en sommige mensen kropen gewoon voor, waardoor er weer bij andere mensen irritaties ontstonden.
    Ik ben aan de zijkant gaan staan en heb iedereen voorgelaten.
    na het inchecken ben ik richting vliegtuig gelopen. Ik zou vliegen met marokko's grootste trots, ROYAL AIR MAROC.

    Bij de ingang van het vliegtuig werd ik verwelkomt door een vrouwelijke Rambo.

    Ik werd verwelkomt met de woorden. "iwa zid, shablek ellah e tijarra gad de tsenak gir enti""
    (NOu schiet eens op, denk je dat het hele vliegtuig op jou gaat zitten wachten)

    Ik heb mevrouw Rambo genegeerd en ben maar door gelopen naar mijn toegewezen stoel.

    Maar daar zat een oudere man op, die me aan keek alsof hij wilde zeggen " durf het niet te wagen om me te zeggen dat ik op de verkeerde stoel zit".
    Aangezien ik dit wel grappig vond liet ik meneer zitten en vond het geen probleem om ergens anders te gaan zitten.

    Maar mevrouw RAMBO had daar blijkbaar wel problemen mee en zei tegen opa dat hij gewoon van die stoel af moest komen en naar zijn eigen stoel moest gaan, Of kun je niet lezen, zei ze tegen opa.

    Opa antwoorde "la" ik heb nooit op school gezeten".

    Uiteindelijk stond opa toch maar op en het vliegtuig kon vertrekken.

    Aangekomen op het vliegveld in tanger werden ons door de mensen van de paspoortcontrolen al schreeuwend vragen gesteld.

    Nu nog even mijn koffer van de band halen en dan lekker naar huis.

    Ik zie allerlei koffers voorbij komen behalve die van mij.
    Uiteindelijk zijn alle koffers weg maar die van mij zit er niet tussen.
    Er word mij door iemand van royal air maroc medegedeeld dat mijn koffer nog in amsterdam staat en dat ik de volgende dag maar moet bellen om te kijken of mijn koffer er is.

    Met alleen mijn handtas en de stinkende kleren die ik aan heb begin ik mijn vakantie.

    zodra ik buiten sta en geniet van de lucht en de geluiden van mijn vaderland, ben ik meteen weer gelukkig en voel me blij.


    Die mevrouw Rambo van de Royal air maroc, die grijnzende opa, die schreeeuwende douaniers dat zijn de mensen die marokko zo maken dat ik van mijn land hou.
    Zonder dat soort mensen zou Marokko marokko niet zijn.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    34
    11-07-2002

    maar hoe is het nou afgelopen met je koffer, en de rest van je vakantie vind ik wel leuk om te weten...(ben niet nieuwsgierig hoor valt best mee)hihihihi

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    131
    02-08-2002

    Ik ben ook niet nieuwsgierig hoor.....maar wil het ook wel graag weten.

    Misschien kan je ook nog wat leuks vertellen over de dingen die je hebt meegemaakt in maroc, ..............van die leuke ervaringen weetje wel

    Ik ben namelijk niet geweest dit jaar dus is wel leuk om dat allemaal te lezen...........hahahah

    Amira
    ''Twee hongerige wolven veroorzaken niet zoveel schade aan een kudde schapen, als hebzucht en lust aan iemands religie." (Tiermidie)

  4. #4
    lid met hart en ziel

    Reacties
    297
    23-04-2002

    MVC Premium MVC Premium
    ok, ik zal binnenkort mijn ervaringen in marokko met jullie delen.
    maar op dit moment heb ik het even heel druk.
    zodra ik wat meer tijd heb laat ik het jullie lezen

    groetjes van angeleyes

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    38
    09-03-2002

    Angeleyes, meid, ik blijf het zeggen, je bent echt een kanjer.

    En jouw manier van vertellen is echt uniek.
    Ik heb weer eens genoten van jouw verhaal en ook IK hoop op een vervolg.
    O ja trouwens, Ik bel je snel

    groeten van een goede vriend

  6. #6
    lid met hart en ziel

    Reacties
    297
    23-04-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nou, ik de volgende dag bellen met royal air maroc voor mijn koffer.

    Sorry mevrouw maar uw koffer is vanuit amsterdam naar Nador gestuurt en u moet morgen maar weer terug bellen.
    Nador?????????? denk ik bij mezelf. De naam Nador lijkt niet eens op de naam Tanger. Maar goed.

    Even later krijg ik trek in een sandwich, je weet wel, zo'n echte marokkaanse sandwich, met tonijn, olijven,tomaten,worst,patat, mayo, ketchup en allerlei ander soort afval.
    Echt zo,n combinatie die alleen zwangere vrouwen zouden kiezen hier in nederland, maar die voor de gemiddelde marokkaan heel normaal is.

    Terwijl ik mijn bestelling heb gedaan in een tentje die hier meteen door de keuringsdienst van waren gesloten zou worden, staat Tarzan, want zo noem ik de verkoper van mijn broodje maar even, ongegeneerd in zijn neus te pulken.

    Ik bekijk zijn handelingen.
    Hij kijkt eerst vluchtig om zich heen, en op het moment dat hij zich veilig waant schiet zijn wijsvinger in zijn neus, en pullekt hij alsof hij zijn record neuspeuteren wilt verbeteren. Op het moment dat hij ziet dat ik hem zit te bekijken, veegt hij zijn hand aan zijn schort, wast snel zijn handen en gaat verder met het maken van mijn broodje.


    Het was het meest heerlijke broodje wat ik ooit gegeten heb. (zou dat door het extra's komen wat ik op mijn broodje heb gekregen).

    Daarna even naar el hamam, want ik wil wel schoon mijn vakantie beginnen.

    Ik ga met de taxi. (althans dat had ik in gedachten).
    iedere keer als ik een taxi riep en die stopte eindelijk, stapte doodleuk andere mensen in en lieten mij verontwaardig achter.

    Ik besluit maar gewoon door de hete zon te gaan wandelen.

    De volgende dag bel ik weer met royal air maroc en mijn koffer was er.
    Daar aangekomen op het vliegveld bleek mijn koffer ergens in een kamer te staan die op slot was. En de persoon die de sleutel had was even naar huis. Dus er werd mij verteld dat ik diezelfde avond maar terug moest komen.

    Mijn geduld raakte op en ik heb iedereen die maar bij mij in de buurt kwam uitgescholden.

    Ik ben zelf naar die deur gelopen van die kamer waar mijn koffer stond en ben begonnen met de deur open te trappen.

    Alle douaniers stonden te kijken maar niemand zei iets, want ik was woedend.

    na een aantal trappen tegen de deur te hebben gegeven, kwam er een douanier die ineens wel een sleutel had van die kamer, en ik kreeg mijn koffer terug.

    Toen ik een aantal dagen later in tanger op het strand lag, hoorde 2 jongens in het nederlands met elkaar praten.

    De ene jongen vond me leuk en overlegde met zijn vriend hoe dat hij mij aan moest spreken.
    Zegt die vriend, "a willie wil je HAAR aanspreken, dat is die meid van het vliegveld die tegen de deuren aan trapte, meskinna volgens mij is ze niet 100 % in orde. Maar wel stom dat haar familie haar alleen laat reizen".


    Toen ik weer wilde vertrekken, liep ik naar die 2 jongens toe en vroeg hun waar het gekkenhuis was, want ik mocht 2 uurtjes alleen weg uit het gekkenhuis, maar ik wist de weg niet meer terug.

    Ik heb de jongens met open mond achter gelaten.

    Dit zijn voor mij weer redenen om nog meer van mijn land te houden.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    4
    11-06-2002

    vakantie

    Ik vond het echt leuk om te horen hoe jij dacht over dat Marokko zonder die mensen niet zou zijn en dat je van die gevoel van de aankomst hield, want er zijn anderen die denken er juist anders over hun land bij aankomst.

    Ik heb eigenlijk het zelfde gevoel over marokko als jij.

    Ik hoop dat je die gevoel altijd in je blijft hebben over je vaderland.

    Rdoine

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    38
    09-03-2002

    Hahahahaha, dat broodje smaakte dus extra lekker?????????

    gadverdamme, hahahahahaha


    typisch iets voor jou. Gewoon doen waar je zin in hebt. hahahaha
    En deuren in trappen op het vliegveld,
    ik had het niet van je verwacht omdat ik weet dat je jou eigenlijk nooit kwaad krijgt. maar wel leuk dat ze dat in marokko voor elkaar hebben gekregen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    80
    27-02-2002

    wallah meid ik vind je echt top!....de manier waarop je praat is gewoon te gek!....
    Het leven is een examen, er is wel 1 verschil je hebt geen herexamen

  10. #10
    lid met hart en ziel

    Reacties
    297
    23-04-2002

    MVC Premium MVC Premium

    mijn vakantie in marokko

    Ik dacht laat ik een beetje gaan reizen door marokko.
    Gezien het feit dat mijn moeder nederlandse is, gingen we eens in de 3 jaar of zo naar marokko.
    Ik besluit dat ik mijn vaderland wat beter wil leren kennen.
    Ik zie er trouwens heel erg marokkaans uit en spreek accentloos arabisch.

    Ik besluit met een gedeelde taxi richting tetouan te gaan om daar wat familie op te zoeken.

    Ik ga naar de taxistandplaats en vind al snel een taxi, aangezien er nog niet genoeg passagiers zijn moet ik nog een hele tijd wachten.

    De taxi-chauffeur, een fotokopie van charlie chaplin, probeert passagiers voor zijn taxi te vinden, terwijl hij een rondje loopt en heel hard "tetouan, tetouan roept, krabt hij ongegeneerd aan zijn kruis.

    Hij krabt zo hard dat hij volgens mij de eerste paar jaar geen strakke spijkerbroeken meer kan dragen.

    Ik ga in ieder geval alvast voorin zitten en zit best royaal.

    Op de achterbank hebben inmiddels 4 mensen plaats genomen en ik ben blij dat ik een beetje ruim kan zitten voorin.
    Ik wacht tot we gaan vertrekken, maar dan gebeurd er iets vreemds.

    Aan mijn kant stapt een mevrouw in die in omvang tegen een reus zou kunnen zeggen "hahahahahaha wat ben jij klein en mager".

    ze was echt kolosaal. Terwijl ze in wilde stappen boog ze over me heen en ik dacht echt dat ik stikte.

    De hele weg heb ik me amper kunnen bewegen.

    Aangekomen in tetouan besluit ik om even de stad in te gaan.

    Ik loop de stad in en ga even een wat eten en drinken in een piepklein restaurant. Het restaurant ziet er vrij netjes uit en de bediening is uiterst vriendelijk.

    Achteraf gezien, te vriendelijk denk ik , want toen ik klaar was met eten en af wilde rekenen was ik mijn tas kwijt.


    Eigenlijk was ik ook wel een beetje stom, want er stond bijna letterlijk op het voorhoof van die man "ik ben een dief".
    Het enige wat die man miste was een gestreept gevangenispak.

    Omdat ik mijn tas kwijt was wilde ik terug liften naar tanger, want ik had geen geld meer om een taxi te nemen.

    Ik sta nog geen 3 minuten te liften en er stopt al een auto voor me.

    Eeen oude bejaarde man zit achter het stuur en vraagt waar ik naar toe moet.
    Ik vertel hem dat ik naar tanger wil en hij vraagt mij in te stappen.

    Tijdens de rit blijkt de bejaarde maar( die een beetje op HOMER simpson lijkt) toch niet zo bejaard als dat hij eruit ziet.

    Hij noemt me a zin en legt zijn hand op mijn been.
    Ik sla zijn hand van mijn been af en Homer zet in eenkeer de auto stil en vraagt of ik uit wil stappen.

    De oude viezerik heeft me gewoon uit de auto gegooid.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    38
    09-03-2002

    Angeleyes, meid jij zou gewoon bij een promotieteam moeten gaan werken, die reizen naar marokko aanbieden.

    Ik denk dat door jou manier van vertellen echt een hoop mensen naar marokko zouden willen gaan.

    klasse meid, je blijft me nog steeds verbazen.

    JIJ, liften???????????

    hahahaha

    blijf vooral schrijven, want ik ben dol op jouw schrijfstijl en uiteraard ook op jou

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    18
    06-10-2002

    Klasse meid,
    ik heb nog nooit zo hard gelachen, heb je nog meer verhalen want ik ben nog nooit zo iemand grappigs tegen gekomen. Was echt lachen

  13. #13
    lid met hart en ziel

    Reacties
    297
    23-04-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door ibtissam555
    Klasse meid,
    ik heb nog nooit zo hard gelachen, heb je nog meer verhalen want ik ben nog nooit zo iemand grappigs tegen gekomen. Was echt lachen

    THANK YOU, THANK YOU, THANK YOU

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    38
    09-03-2002

    iwa meid wanneer komt het vervolg, ik ben erg benieuwd

  15. #15
    lid met hart en ziel

    Reacties
    297
    23-04-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nou daar stond ik dan, in de gloeiende zon.
    Ik zag een groepje vrouwen uit de bergen staan, in traditionele klederdracht, en ben maar even bij ze gaan zitten.
    De vrouwen stonden met grote plakaten geitenkaas aan de weg en probeerde ze te verkopen aan de voorbijrijende automobilisten.
    De vrouwen reageerden erg enthouisast, ik kreeg meteen een grote hoed op (sasija) en kreeg meteen een groot stuk geitenkaas aangeboden wat me heerlijk smaakte.

    De vrouwen waren zo natuurlijk en zo mooi, zo'n schoonheid kom je nog zelden tegen.
    Als ik 'smorgens wakker word dan heb ik ongeveer 1 uur nodig om er een beetje toonbaar uit te zien.
    Eerst gezicht wassen met water en tandenpoetsen, dan een crempje, dan een laagje vloeibare make up. daaroverheen nog een laagje poeder, een lippenstiftje, mascara, eyeliner en nog meer van die troep.
    (en dan zie ik er nog niet uit)
    Deze vrouwen hadden helemaal niets van die rotzooi op en waren stuk voor stuk prachtig.

    Terwijl ik daar bij die vrouwen zat, dacht ik dat ik maar beter mee kon helpen met geld verdienen.
    Ik heb ook een plakaat kaas gepakt en ben aan de weg gaan staan om die plakaat te verkopen.

    Na ongeveer 20 minuten stopte er een auto met belgische kentekenplaten.
    In de auto zaten 3 jongens van ongeveer mijn leeftijd.
    Toen ze voor ons stonden hoorde ik hun in het nederlands praten met elkaar.
    "allez, wat doet zij hier tussen deze vrouwen, zij hoort hier echt niet bij. Ze is te westers gekleed".
    Ik zei niets en hield hun het stuk kaas voor.

    "Fein massin, vroeg 1 van de vrouwen hun. (waar gaan jullie naar toe).
    wij gaan naar tanger zei 1 van de mannen.
    Iwa kunnen jullie haar dan niet meenemen vroeg ze aan de mannen.
    De mannen vonden het prima en ik had dus een lift.

    Ik mocht de hoed van de vrouwen houden en we namen heel erg hartelijk afscheid.

    Toen ik in de auto zat spraken de heren alleen maar in het Nederlands tegen elkaar.
    Ik had nog steeds niet gezegd dat ik uit nederland kwam.

    De mannen stelden zich voor als mounir, simo, en said en ze kwamen uit antwerpen.

    Ik vroeg de mannen hoe het leven in europa is. (alsof ik dat zelf niet weet hahahaha)
    Ze vertelden dat belgie echt het paradijs is en dat er geld genoeg was en dat ze leefden als koningen.
    toen zei mounir tegen said in het Nederlands, "ze zal zeker ook wel naar Belgie willen, daarom doet ze zo aardig.
    Ik bleef maar glimlachen, als een dom blondje en deed net of ik niets begreep.

    Simo, was het meest sympathiek, want die vroeg zijn vrienden om niet zo idioot te doen.
    Simo legde me uit dat het leven in belgie echt niet zo mooi was als dat zijn vrienden me vertelden.

    Said en Mounir lachten Simo uit en zeiden dat hij zeker een oogje op me had.
    Tot mijn schrik bevestigde Simo dat. Hij zei"ja inderdaad ik vind het het een hele leuke meid, hebben jullie daar problemen mee.

    Said zei doodleuk, "nou sorry jongen maar jij hebt geen smaak voor vrouwen, want ze is oerlelijk.

    Toen was voor mij de maat vol. Ik antwoorde in het Nederlands, "heb je je eigen kop wel eens gezien".

    De jongens waren met stomheid geslagen en Simo kwam niet meer bij van het lachen.

    Terwijl we eigenlijk een beetje lachend opnieuw kennis gingen maken met elkaar werden we aan de kant gezet door de politie.

    Een agent die een beetje weg had van george (die kleine dikke van SEINFELD) keek heel erg boos de auto in en vroeg ons allemaal om een legitimatiebewijs. Iedereen had er een behalve ik, want mijn tas was gestolen, weet je nog.

    iwa waar blijft jou legetimatiebewijs?????
    ehhh nou ik het verhaal uitgelegd aan "george".
    Maar hij wilde me niet geloven.

    Ik moest uitstappen en de jongens mochten door rijden.
    Dat deden de jongens gelukkig niet.
    Ze weigerden om door te rijden en stapten alle drie ook uit.
    Hierop werd "george"de agent erg boos en begon te vloeken.
    De jongens raakten gelukkig niet onder de indruk.

    "ik denk dat jij gewoon een prostituee bent die de jongens hebben opgepikt, zei george tegen me.
    Ik werd boos en zei in het nederlands dat zijn moeder een prostitiuee was en niet ik.
    Gelukkig verstond george mij niet en vroeg wat ik zei.
    Ik zei tegen hem dat ik alleen maar had gezegd dat ik graag naar huis wilde gaan.
    Simo, liep naarr george toe en zei tegen hem "a sahbi dit is mijn vrouw en we moeten snel naar tanger want we gaan morgen trouwen".
    Hij stopte hem 100 dirham toe en we mochten weg gaan.
    Weer een reden voor mij om nog meer van mijn land te houden, want het is toch wel makkelijk dat je met geld veel regels kunt overtreden

    In tanger aangekomen hebben ze me thuis voor de deur afgezet en Simo vroeg mijn nummer.
    Dat heeft hij uiteraard gekregen. We hebben nu nog steeds een heel goed contact samen.