1. #31
    Sarah

    Reacties
    256
    17-12-2002

    GADIZA:
    Je hebt groten deels gelijk.Ik ken ook veel buitenlanders die zeggen dat ze echt moslim zijn.Maar voor de rest zijn het dan weer de grootste criminelen.
    H oop is wat jij me geeft.
    A ls ik ooit dood zou gaan weet dan dat ik voor jou heb geleefd.
    F litsend komen onze herrineringen voorbij.
    I eder moment, denk ik aan je was je maar hier bij mij.
    D ronken word ik van jou liefde, je maakt me echt blij
    HAFID I LOVE YA

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    43
    10-12-2002

    hey ik ben een pure mocro en ik snap eigenlijk ook niet waarom sommige morokkaanse jongens met tattas gaan ik vind ze vies en lelijk en het klikt gewoon niet dus ik hou het maar lekker bij m`n marokkaanse schatjes ik ga me zelf niet verlagen en met een varken nemen sorry hoor zo denk ik erover want vooral in deze tijd met al die joden en racisten moeten wij marokkanen juist dichter bij elkaar komen want dan zijn we het sterkst
    LIVE THE LIFE YOU LOVE

  3. #33
    Sarah

    Reacties
    256
    17-12-2002

    mocro_cydal:
    Wat bedoel je met tattas?????????????
    H oop is wat jij me geeft.
    A ls ik ooit dood zou gaan weet dan dat ik voor jou heb geleefd.
    F litsend komen onze herrineringen voorbij.
    I eder moment, denk ik aan je was je maar hier bij mij.
    D ronken word ik van jou liefde, je maakt me echt blij
    HAFID I LOVE YA

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    43
    10-12-2002

    onder tattas versta ik de oorspronkelijke bewoners van dit land oftwel het land met veel racisten
    het land waar de democratie langzamerhand verdwijnt
    het land met veel marokkanen haha oke sorry ik had niks te doen maar onder tatta`s versta ik hollanders maar dat wist je volgens mij zelf ook wel maar jah oke
    LIVE THE LIFE YOU LOVE

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    43
    10-12-2002

    maareh vdb_16 ik zie in je profiel ,dat je belgische bent dus wat ik net allemaal zei geld dan niet voor jou (
    LIVE THE LIFE YOU LOVE

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    04-10-2002

    WAT EEN ONWIJS ZIELIGE REACTIE`S OP DEZE TOPIC IS ECHT NIET MEER NORMAAL HOE SOMMIGE MENSEN PRATEN OVER NEDERLANDSE MEISJES.......DE HELFT VAN DE MAROKKAANSEN MEISJES DIE HIER WOONT WEET ZELF NIET EENS MEER WAAR ZE VANDAAN KOMEN DIE KOMEN VAN DE ZEEDIJK JAAAA......ALLAH HEEFT ONS ALLEMAAL GESCHAPEN EN HIJ HANDELT ALS LAATSTE.......EN WAT WORDEN HIER HALFBLOEDJES GEDIST????TFOE IK BEN OOK EEN HALFBLOEDJE IK WEET TENMINSTE WAAR IK VANDAAN KOM EN HOE IK LEEF OP MIJ MANIER...........JE WEET WEL TEGEN WIE IK DIT HEB EN ANDERS MOET JE JE MAAR NIET AANGESPROKEN VOELEN........
    JIJ BENT DEGENE DIE HIER EEN NEPMAROKKAAN IS JIJ HEB JIJ EIGEN LAND VERLATEN EN VERADEN.....ALS JE OP ZO EEN EZELIGE MANIER WIL BEGINNEN TE PRATEN........

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    5
    08-08-2002

    Ik ben echt heel erg geschrokken van de reacties in deze discussie!! Er is hier geen enkel respect terug te vinden voor elkaar. Deze site zou toch juist aan mensen het een en ander kunnen leren. Dat de Nederlandse meiden en jongens op deze site zitten en lid zijn geeft toch alleen maar aan dat ze geinteresseerd zijn in de Islamitische cultuur of tenminste interesse hebben in Marokko en de Marokkaanse medemens, waarom worden ze dan zo verrot gescholden? Ik ben het helemaal eens met Kamal, respect is het allerbelangrijkste en wat ben je voor Moslim als je een Nederlander of uberhaupt een medemens uitscheld? Schelden is toch verboden door Allah!! Dat zou iedere Moslim moeten weten!! Probeer nu toch eens iets van elkaar te leren dan elkaar zonder respect te benaderen!! Dan gaat de wereld er een stuk beter uitzien en is discussieren in dit forum in ieder geval weer een stuk interessanter en gezelliger!!!

    Groetjes .............

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    14
    17-12-2002

    Origineel gepost door elhabiba
    Ik weet nu zeker dat jullie niet weten wat de islam inhoudt en een van die regels is:

    WA GAALIEFOE ELJAHOOD WA NASARA(wees verschillend dan de christenen en joden)

    de moslims zijn het volk die allah lief heeft,hij heeft niet gezegd joden of christenen,maar moslims!!!!

    Verdiep jullie eens meer in de islam!!!!

    elhabiba
    Salaam aleikoum warahmatulahi wabarakatuhu,

    Ik was echt geschokt door wat je hier schreef, verdiep je aub zelf meer in de islam voordat je dit soort uitspraken gaat doen. Je gooit alles door elkaar. En wat je hier ook mee wil zeggen, geen enkel vers uit de Koran keurt racisme goed of moedigt separatie aan. Integendeel. Hou je liever bezig met da'wa want dit werkt eerder afschrikkend.

    wa'aleikoum salaam

  9. #39
    Sarah

    Reacties
    256
    17-12-2002

    Mocro_cydal: Bedakt tog nog iemand die voor een belgisch meisje respect heeft.Ik heb hier al veel opmerkingen moeten aanvaarden om dat ik Belgisch ben.
    H oop is wat jij me geeft.
    A ls ik ooit dood zou gaan weet dan dat ik voor jou heb geleefd.
    F litsend komen onze herrineringen voorbij.
    I eder moment, denk ik aan je was je maar hier bij mij.
    D ronken word ik van jou liefde, je maakt me echt blij
    HAFID I LOVE YA

  10. #40
    Vaag Lid

    Reacties
    136
    27-10-2002

    Ik vind het echt niet tof dat jullie zó over Nederlands praten.. Er zijn veel normale nederlanders op dit forum.. maar goed... je zegt t maar...
    xxx een nederlandse
    Als mijn leven in mijn handen lag, liet ik het vallen...

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    39
    21-11-2002

    Als het meisje een islamiet wordt waarom niet?Ik ken hollandse moslim meisjes die 3000 keer beter zijn dan onze marokaanse hoertjes.Het is niet belangrijk of ze turk,hollands,duits etc. is. Het gaat erom dat ze moslim wordt en blijft.
    weet wat je doet en weet wie je vertrouwt


    Bijvoorbeeld: gEwE-crEw!

  12. #42
    Vaag Lid

    Reacties
    136
    27-10-2002

    Hahahahaa dan kan ik je teleurstellen shahid... Er zijn genoeg turkse jongens die beter zijn dan sommige marokaanse , en dat weten de ouders van het Marokaanse meisje ook !! Dus *** niet naar je eigen fantasie wereldje.. als ik een marokaans meisje was.. had ik nu al een minpunt voor de marokkanen... JIJ!

    Als mijn leven in mijn handen lag, liet ik het vallen...

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    56
    07-12-2002

    Assalaam

    Ina Galaknakoem min dakarin wa ountha, wa ja3elnakoem shoe3oeban wa kabail li ta3arafoe, inna akramakoem 3inda Lahi atkakoem

    Saddaka Lahoe elghadiem.

    Vertaling(hopelijk doe ik het goed): En Wij hebben jullie geschapen uit een man en een vrouw, en We hebben jullie tot volkeren en stammen verdeeld, zodat jullie elkaar leren kennen, de geliefste bij Allah is de meest gelovige.

    Deze vers laat zien, dat Allah ons expres verschillend heeft gemaakt, zodat we elkaar leren kennen. Dus stop met die beschuldigingen over en weer. Vanuit een islamitsche visie is er niks mis met een gemengde huwelijk, zolang ze beiden moslim zijn. En luister mensen, wij zijn hier in Europa, en zonder dat we het in de gaten hebben, hebben wij een hele zware taak op onze schouders. Wij moeten De Boodschap overbrengen. We moeten de Nederlanders hier niet bang maken ofzo, maar op z'n minst duidelijk maken wat de Islam inhoud. En zelf de juiste gedrag vertonen, want we dragen zeker niet de juiste islam uit. En als een Nederlands meisje (butterfly) op een Marokaanse-moslim jongen verliefd wordt, dan is dat toch een prachtig moment om haar over de Islam te vertellen, toch? En stukje bij beetje zal het beter gaan. En zolang de "nija" (goede intentie) er is, komt het wel goed. Ik weet niet of butterfly zich ineterseert in de islam, maar als dat zo is, moet je ze de tijd gunnen om het beste eruit te halen: samen leven als moslim. Maar als zij geen behoefte heeft aan de islam, is het treuerig om te constateren dat deze marokaanse-moslim jongeman verkeerd bezig vanuit islamitsch perspectief. Maar als ze beiden "lak" hebben aan de islam, jah dan wens ik ze het beste. Maar het mooiste is toch, om de islam te behouden.......

    Veel suc6

    Hasta la vista

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    10
    08-11-2002

    Salam aleikoem wa rahmatoellah wa barakatoe,
    Butterfly,

    Jouw situatie komt me erg bekend voor.
    Ik ga binnenkort verloven Insha Allah met een Marokkaanse jongen maar toch denken we dat z'n familie het niet direkt gaat goedkeuren.
    Maar insha Allah komt alles goed.

    JE vraagt of je Moslim moet worden, wel je bent natuurlijk niet verplicht om Moslim te worden maar ik denk ook wel dat het waarschijnlijk zal gevraagd worden.

    Tenminste als zijn familie praktiserende Moslims zijn.

    Want een Moslimjongen mag niet met een ongelovige trouwen.
    Sommigen geleerden zeggen dat je wel mag trouwen met vrouwen van het boek, dit betekend Joden en Christen. Maar andere geleerden zeggen dat weer dat een Moslim enkel met moslimvrouwen mag trouwen.

    Nu mijn mening, ik vind nog steeds dat Moslims bij Moslims moeten blijven,
    wanneer ik Moslim zeg bedoel ik ook Nederlands, belgische,...
    Omdat ik denk dat het later bij de opvoeding van kinderen problemen kan geven ook denk ik dat er verschillende opvattingen kunnen zijn tussen jullie.

    Maar wanneer je Moslim wil worden, meid. Dat moet je dit doet omdat het uit je hart komt en niet omdat iemand het wil.
    Islam draag je in je hart. En als je het gewoon doet omdat iemand anders het wil tja dan hou je niet alleen jezelf voor de gek, maar ook je partner en Allah (swt ) .

    Natuurlijk moet je er wel rekening mee houden dat je je zal moeten aanpassen in zekere mate aan de Marokkaanse cultuur.
    Maar dit is toch niet slecht? Ik vind de marokkaanse cultuur erg mooi dus ik denk niet dat dat een probleem kan zijn haha.

    Je vroeg of samenwonen kon... Wel in de Islam is zoiets totaal verboden want zina (overspel ) is één van de ergste zonden.
    Dat wil ik je wel even zeggen.

    Dus als je vriend een praktiserende Moslim is zie ik dat niet meteen gebeuren.
    Het is pas eigenlijk "halal" = toegelaten wanneer jullie zijn getrouwd voor de Islamitische wet.

    Dan kunnen jullie eigenlijk "halal" samenzijn in de Islam.

    Maar goed, ik denk ook dat je vriend je het beste alles kan vertellen, hoe hij alles inschat, jullie toekomst en hij kent zijn familie natuurlijk het beste.

    Ik zie hier soms staan, dan een marokkaanse moeder het nooit zal goedkeuren omdat ze toch liever een Marokkaanse schoondochter wil maar dit is niet noodzakelijk zo.
    Elke persoon is anders en ik vind niet dat er een algemene regel is die zegt dat marokkaanse ouders het niet goedkeuren.

    Ik ken genoeg meisjes van Nederlandse en Belgische oorsprong die getrouwd zijn met een Marokkaanse man en zij zijn erg gelukkig en ook de familie is geen probleem. De ouders van die man behandelen deze meisjes als een echte schoondochter.

    Trouwens in de Islam mag je niet discrimineren.

    verder wil ik zeggen, dat ik het erg jammer vind dat er zo word gereageerd... We zijn toch allemaal mensen van vlees en bloed ?

    Ik vind het echt jammer..; Insha Allah zullen we ooit een manier vinden om in vrede samen te leven.

    Sterkte, meid.

    Liefs,
    M'asalama.
    Yasmina.

  15. #45
    The Sweetest

    Reacties
    382
    15-08-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ik ben ook een Nederlandse moslima Alhamdoulilah. Ik heb 2 dochters van een Marokkaanse man maar we zijn in '94 uit elkaar gegaan door wederzijdse problemen. Vanaf '88 begon ik mij te verdiepen in de islaam en ben ik begonnen met de ramadan, in '95 heb ik leren bidden.
    Pas in '97 heb ik de shahèda afgelegd omdat ik toen al jaren leefde als moslima en ik er ook van overtuigd was dat dit voor de rest van mijn leven zou zijn.
    Ik was er gewoon klaar voor en ben toen samen met een vriendin naar de grote moskee in Utrecht (overvecht) gegaan, notabene ook nog op lailatoukadar. Imam Alhadi (ik mis hem nog steeds en hoop dat het hem goed gaat InshaAllah) heeft met mij de shahèda afgelegd in het bijzijn van een aantal mensen, wat er toen op die avond door me heenging zal ik nooit kunnen vergeten. Toen imam alhadi met dou'a begon, begon ik te zweten. Het was niet zomaar zweten maar het begon bij mijn voeten en kwam steeds verder naar boven toe. Ik was echt nat van het zweet en toen het bij mijn hart kwam dacht ik dat ik flauw ging vallen..... even viel ik bijna naar rechts waar mijn oudste dochter zat en net op het moment dat ik dacht ik ga vallen was hij klaar met dou'a. Soubhaan Allah, het was een nacht om nooit te vergeten.

    Ik weet ook dat ik moslima ben voor de rest van mijn leven en niet voor een man omdat ik er ook bewust voor heb gekozen om het te doen toen ik alleen was. Ik zag/zie een heleboel Nederlandse vrouwen die het uit liefde voor hun man/vriend doen en dat is niet de juiste intentie. Als je van iemand houd ben je bereid om gewoontes over te nemen en doe je veel voor diegene uit liefde, maar wat als er problemen komen bijv. door cultuursverschillen om maar iets te noemen. Ik heb vaak gezien dat het dan "dag man, dag islam" was en dat gaat er bij mij niet in.

    Ik wil hiermee zeggen dat je goed na moet denken of je echt moslima/moslim wil worden voor jezelf en Allah of voor een persoon... Het geloof is geen spelletje.

    Dit is in het kort een beetje mijn verhaal en ik hoop dat ik hier mijn medelanders aan het denken heb gezet, Insha Allah vinden jullie de juiste weg.

    Fey
    Sommige lichten moet je aanblazen om een helder schijnsel te krijgen.