1. #61
    mama van 2prinsesjes

    Reacties
    8.030
    11-03-2005

    Citaat Geplaatst door Dreaming_lady Bekijk reactie
    ooh shit zeg....ja ik wil niet gelijk zwanger worden..ik denk dat ik maar aan gehele onthouding ga doen...
    ik heb gehoort dat als je weer met de pil begint naar je zwangerschap dat hij de eerste maand niet 100% betrouwbaar is en na je zwangerschap ben je heel vruchtbaar. dus we moeten gewoon voorzichtig doen.

  2. #62
    ¤ Getrouwd & Mama ¤

    Reacties
    647
    04-06-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Marisah Bekijk reactie
    Nee hoor, volgens islam mag je weer gemeenschap hebben zodra je bloeding is gestopt (bij sommige vrouwen eerder dan 40 dagen) en als je blijft bloeden dan moet je na 40 dagen weer beginnen met bidden etc. Het is denk ik ook afhankelijk van evt. hechtingen etc.

    Wat ik zo over de pil en bv kan vinden gaat het steeds om het teruglopen van je bv en dat je baby hormonen binnen kan krijgen (maar ze zeggen niet dat dat slecht is). Maar goed, ik ga niet schijnheilig doen. Je baby krijgt van allerlei troep binnen, laten we niet beginnen over luchtvervuiling en hormonen/grote hoeveelheden antibiotica etc in je eigen eten (via vlees/zuivel bijv.). En ik wil gewoon geen risico lopen op een zwangerschap.... natuurlijk als je zwanger wordt, tja qadr allah. Maar van de minipil en het spiraal hoor niet echt betrouwbare verhalen, dan dus liever mijn eigen vertrouwde pil.

    alaikoem salaam,

    Ben het volledig met je eens!

    Oumaima_rose

    ¤¤¤ Gelukkig Getrouwd & Trotse Mama ¤¤¤


  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    534
    27-10-2005

    Salem halikoem

    Meid van harte en geniet van je zwangerschap het komt allemaal wel goed het is gewoon de eerste schik maar wacht maar als je het kleine wondertje in je armen houd

    Moge Allah je een gemakkelijk zwangerschap geven
    eyes are blind you have to look with the heart whats most inportend is inviseble

  4. #64
    ¤ Getrouwd & Mama ¤

    Reacties
    647
    04-06-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Lopend Bekijk reactie
    Sooo hee, dat is snel masha Allaah.
    Lijkt me wel moeilijk, maar hamdl.

    alaikoem salaam,

    Tsja, kon je ene kant maar de tijd terugspoelen.

    Oumaima_rose

    ¤¤¤ Gelukkig Getrouwd & Trotse Mama ¤¤¤


  5. #65
    ¤ Getrouwd & Mama ¤

    Reacties
    647
    04-06-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nora01 Bekijk reactie
    sommige worden juist nog erger als je zwanger bent. Dan hebben ze ineens zooooooo erg zin in sex.

    Ken iemand ie hoogzwanger was en haar man klaagde maar steeds om sex. En ze gaf hem zijn zin. Ze zei: ewa, je kent mannen toch!

    Nou..........dacht het ffe niet he.

    ¤¤¤ Gelukkig Getrouwd & Trotse Mama ¤¤¤


  6. #66
    ¤ Getrouwd & Mama ¤

    Reacties
    647
    04-06-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door 7ayatie Bekijk reactie

    Topicstartster!! Van harte gefeliciteerd met jouw zwangerschap!!

    Allah geeft jou alleen datgene wat je aankan InshaAllah!! Wanhoop niet want zoals iemand al zei....De negen maanden zijn nog lang niet om.

    Succes !!

    alaikoem salaam,

    Allah iebarkfiem, En moge jij inchae'allah een voorspoedige bevalling hebben.

    Oumaima_rose

    ¤¤¤ Gelukkig Getrouwd & Trotse Mama ¤¤¤


  7. #67
    ¤ Getrouwd & Mama ¤

    Reacties
    647
    04-06-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door bigmomma25 Bekijk reactie
    Lijkt me wel moeilijk hoor zo snel. Maar inshAllah zal Allah swt je de kracht geven om t aan te kunnen. Ze groeien dan wel samen op en als je uit de luiers bent ben je dat ook in 1 keer inshAllah.

    alaikoem salaam,

    Inchae'allah.

    Oumaima_rose

    ¤¤¤ Gelukkig Getrouwd & Trotse Mama ¤¤¤


  8. #68
    ¤ Getrouwd & Mama ¤

    Reacties
    647
    04-06-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door OemmyAicha Bekijk reactie
    Soebhannallah, ik hoorde deze week ook van iemand dat ze bv gaf en de minipil innam en alsnog zwanger is geraakt.
    Haar ander kind is een paar maanden oud en ze is nu al een paar maanden ver met haar zwangerschap.

    maar meisje Allah belast niemand boven zijn/haar vermogen.
    Het komt goed incha allah, gewoon veel sbar hebben en wie weet is deze zwangerschap heel anders dan de andere die je had.
    Mijn eerste zwangerschap was ook een al drama terwijl het nu beter gaat met deze zwangerschap.
    alaikoem salaam,

    Dit geeft me in ieder geval hoop op een betere zwangerschap. Inchae'allah amien.

    Oumaima_rose

    ¤¤¤ Gelukkig Getrouwd & Trotse Mama ¤¤¤


  9. #69
    ¤ Getrouwd & Mama ¤

    Reacties
    647
    04-06-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Dreaming_lady Bekijk reactie
    het komt goed inshallah...

    alaikoem salaam,

    Inchae'allah.

    Oumaima_rose

    ¤¤¤ Gelukkig Getrouwd & Trotse Mama ¤¤¤


  10. #70
    ¤ Getrouwd & Mama ¤

    Reacties
    647
    04-06-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door noona Bekijk reactie
    oe mentaal zal het wel inhakken inderdaad en zeker straks met de opvoeding voor 2 kleine kinderen tegelijk.

    ik kan je wel vertellen dat als de jongste 1 jaar dat je wel zoiets zult hebben van: 1 moeite, 2 kinderen. net als bij tweelingen.

    laat het rustig tot je doordringen. neem nodige maatregelen en inshallah komt het goed. en denk af en toe aan de vrouwen die GEEN kinderen kunnen krijgen

    het is razq
    alaikoem salaam,

    Dat is het zeker. Maar el hamdouilah het is niet zo dat ik er niet blij mee ben. Het is alleen een beetje ongepland. We waren ook van plan om volgend jaar te gaan verhuizen ewa ja dan zit je weer in die stress en dan mag ik best van mezelf toegeven dat ik enorm snel stress tijdens me zwangerschap. En dat is iets wat je beter kan vermijden tijdens de zwangerschap.

    Oumaima_rose

    ¤¤¤ Gelukkig Getrouwd & Trotse Mama ¤¤¤


  11. #71
    ¤ Getrouwd & Mama ¤

    Reacties
    647
    04-06-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door badparel Bekijk reactie
    Dit is mij dus ook overkomen, heb een kleintje die morgen inshaAllah één jaar word, en was helemaal niet meer van plan om weer kinderen te krijgen, ik heb er namelijk al vier tbarkeAllah, en gebruikte dus oook die shitpil, na ongeveer zeven maanden was het weer raak, ik was eerst helemaal in paniek maar langzamerhand is dat toch allemaal goed gekomen.


    Ik zit er nu zelfs over te denken om na de bevalling helemaal geen bv te geven, omdat ik die pil echt niet meer wil gebruiken!
    alaikoem salaam,

    Gefeliciteerd. En nog vele jaren inchae'allah. Maar el hamdouilah is die kleine van je al 1 jaar dan begint het meestal dat ze alles uit de kasten trappen en alles willen ontdekken. Lijkt me ook heel moeilijk voor je.

    En dat is inderdaad een optie. Maar ik heb ergens gehoord dat het haram is om je kind geen bv te geven? En dat je in het hiernamaals op word aangekeken?!? Weet niet of dit klopt!

    Oumaima_rose

    ¤¤¤ Gelukkig Getrouwd & Trotse Mama ¤¤¤


  12. #72
    baby insha'Allah

    Reacties
    3.166
    30-03-2006

    MVC Premium MVC Premium
    oumaima rose: meid, geniet van je baby en van je zwangerschap.
    geloof me meid, het kon nog erger.
    = helemaal geen kinderen.

    ik wens je al het beste van de wereld toe, en Allah swt geeft je alleen zaken die je aankan. sobhanalah.

    elhamdoulah je bent jong, gezond, en je hebt je ventje die je kan helpen.


    **De pen is opgedroogd, en de vellen papier zijn al opgeheven, alle gebeurtenissen die zullen plaatsvinden zijn reeds opgeschreven. Niets zal ons gebeuren, behalve wat Allah swt voor ons bevolen heeft (QS. AT TAUBA 9:51)**


  13. #73
    ¤ Getrouwd & Mama ¤

    Reacties
    647
    04-06-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door turkiya Bekijk reactie
    Hahah Ten eerste Gefeliciteerd En ik Heb precies hetzelfde Meegemaakt met me eerste dochtertje Heb er nu 2 en gebruikte ook de Lichte Pil ik weet Nog steeds tot op de dag van Vandaag Niet of het aan mij lag of die pil Want ja Ben na 1.5 jaar weer zwanger dus de derde is op komst ben volgende week Uitgerekend InshaAllah Maar ja Geloof me Meid Het is het Mooiste wat er is Meerdere Kinderen Hebben Ben zelf maar 20 en Heb er al bijna 3 vlak achtermekaar en Het is Echt Iets moois Maar ja Je moet het wel fysiek en mentaal aankunnen En ja Me lichaam Haakt wel beetje Af maar dat komt doordat ik Dus meteen Zwanger was Maar voor de rest hamdoelilah Voel ik me 100% fit om Voor ze te zorgen En zolang je steun hebt van je man KOmt alles goed inshaAllah EN wat mensen ook om je heen zullen zeggen van WOW nu al Gwn negeren Der zijn mensen die geen eens kinderen kunnen krijgen en alles proberen En moet je jezelf zien ZOnder er achteraan te gaan Heb je er mashaAllah nu 2 bijna Begrijp je wat ik bedoel SOrry voor alles achtermekaar intypen Heb het niet zo met Allinea's

    Wens je een Goede zwangerschap en Moge je KInderen Gezond en Gelukkig OPgroeien InshaAllah
    alaikoem salaam,

    Masha'allah, En dat wens ik jou en je gezin ook toe. Ik ben zelf ook net 2 weekjes geleden 20 geworden. En inderdaad je hebt er gelijk in. Maar hoe dan ook het zal nu wel moeten om het aan te kunnen. En ik denk dat ik er in de toekomst ook wel goed en beter over zal denken. En de positieve kanten ervan inga zien.

    Maar wat ik zelf niet begrijp van mezelf is toen ik net zwanger was van de eerste was ik zooooo blij ging gelijk erop uit om te shoppen en was gelijk begonnen met het slikken van vitamine's ens. en nu denk ik en heb ik zoiets van hmmm komt wel. Is dit wel normaal?

    oumaima_rose

    ¤¤¤ Gelukkig Getrouwd & Trotse Mama ¤¤¤


  14. #74
    ¤ Getrouwd & Mama ¤

    Reacties
    647
    04-06-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door insaan_3aadi Bekijk reactie
    Stel je voor ook nog eens een tweeling
    alaikoem salaam,

    Subha'allah
    Doet moet er nog bijkomen? Wayema ik ga dan letterlijk eraan!!! Die opmerking heb ik dus ook gehad van me mam. En zelf heb ik 3 bedjes gedroomd.

    Oumaima_rose

    ¤¤¤ Gelukkig Getrouwd & Trotse Mama ¤¤¤


  15. #75
    ¤ Getrouwd & Mama ¤

    Reacties
    647
    04-06-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door meryam22 Bekijk reactie
    Salem halikoem

    Meid van harte en geniet van je zwangerschap het komt allemaal wel goed het is gewoon de eerste schik maar wacht maar als je het kleine wondertje in je armen houd

    Moge Allah je een gemakkelijk zwangerschap geven

    alaikoem salaam,

    Choukran inchae'allah amien.

    Oumaima_rose

    ¤¤¤ Gelukkig Getrouwd & Trotse Mama ¤¤¤