Bijna Lid

Reacties
    2.645
    29-12-2004

12-7-20078 bevallen en nu al weer zwanger. Zooooooooooo hey. Ging je gelijk aan de sex na je bevalling of zo? Het duurt toch 40 dagen voor dat je helemaal af bent van je bloedingen of heb ik het nou mis?

En zo ie zo wordt de pil afgeraden tijdens de borstvoeding omdat het de borstvoedingmelk verminderd. Mannen he, kunnen natuurlijk weer niet wachten he........

Nou, wens je veel succes. Het zal alleen niet makkelijk zijn met een baby van 2 mnd en daarnaast zwanger zijn van een tweede.

----

Reacties
    9.557
    12-08-2002

Citaat Geplaatst door tangia19 Bekijk reactie
    er bestaat maar 1 pil (die de topicstarter heeft genoemd) als je borstvoeding wilt geven

ik gebruik nu pleisterpil en geef geen borstvoeding
    Ik heb destijds gewoon mijn eigen 'zware' pil geslikt en bv gegeven (microgron 30). Enige nadeel zei de huisarts was dat mijn bv zou kunnen teruglopen (niets van gemerkt, bleef voldoende) en dat ze het daarom afraden....

Na de volgende ga ik gewoon weer aan de pil.

mama van 4 schatjes

Reacties
    16.096
    03-12-2001

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nora01 Bekijk reactie
    12-7-20078 bevallen en nu al weer zwanger. Zooooooooooo hey. Ging je gelijk aan de sex na je bevalling of zo? Het duurt toch 40 dagen voor dat je helemaal af bent van je bloedingen of heb ik het nou mis? niet bij iedereen

En zo ie zo wordt de pil afgeraden tijdens de borstvoeding omdat het de borstvoedingmelk verminderd. kweet niet waar je die info had,maar mijn melk was alles behalve verminderd Mannen he, kunnen natuurlijk weer niet wachten he........

Nou, wens je veel succes. Het zal alleen niet makkelijk zijn met een baby van 2 mnd en daarnaast zwanger zijn van een tweede.
    Koningin van Marokko.nl

MVC Lid

Reacties
    2.912
    06-05-2007

Citaat Geplaatst door Marisah Bekijk reactie
    Ik heb destijds gewoon mijn eigen 'zware' pil geslikt en bv gegeven (microgron 30). Enige nadeel zei de huisarts was dat mijn bv zou kunnen teruglopen (niets van gemerkt, bleef voldoende) en dat ze het daarom afraden....

Na de volgende ga ik gewoon weer aan de pil.

hmmmm ik ga dit eens even aan mijn gyno vragen...want ik wil dus eigenlijk gewoon me pil Lovette slikken die ik voorheen slikte naast de borstvoeding...

En inderdaad je moet toch 40 dagen wachten met sex na de bevalling..het kan toch schadelijk zijn?? want je baarmoeder heeft toch ook 40 dagen nodig om weer op zn plek te komen....
    Be3da ik ga tegen me man zeggen dat het soenna is om 80 dagen te wachten

Bijna Lid

Reacties
    2.645
    29-12-2004

Nou, dan zou ik het maar gaan informeren. Zodra je met de pil begint zal je borstmelk veminderen.

Vraag je huisarts.

mama van 4 schatjes

Reacties
    16.096
    03-12-2001

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Dreaming_lady Bekijk reactie
    hmmmm ik ga dit eens even aan mijn gyno vragen...want ik wil dus eigenlijk gewoon me pil Lovette slikken die ik voorheen slikte naast de borstvoeding...

En inderdaad je moet toch 40 dagen wachten met sex na de bevalling..het kan toch schadelijk zijn?? want je baarmoeder heeft toch ook 40 dagen nodig om weer op zn plek te komen....

hij gaat afkick verschijnselen krijgen
    Koningin van Marokko.nl

----

Reacties
    9.557
    12-08-2002

Nee hoor, volgens islam mag je weer gemeenschap hebben zodra je bloeding is gestopt (bij sommige vrouwen eerder dan 40 dagen) en als je blijft bloeden dan moet je na 40 dagen weer beginnen met bidden etc. Het is denk ik ook afhankelijk van evt. hechtingen etc.

Wat ik zo over de pil en bv kan vinden gaat het steeds om het teruglopen van je bv en dat je baby hormonen binnen kan krijgen (maar ze zeggen niet dat dat slecht is). Maar goed, ik ga niet schijnheilig doen. Je baby krijgt van allerlei troep binnen, laten we niet beginnen over luchtvervuiling en hormonen/grote hoeveelheden antibiotica etc in je eigen eten (via vlees/zuivel bijv.). En ik wil gewoon geen risico lopen op een zwangerschap.... natuurlijk als je zwanger wordt, tja qadr allah. Maar van de minipil en het spiraal hoor niet echt betrouwbare verhalen, dan dus liever mijn eigen vertrouwde pil.

Bijna Lid

Reacties
    2.645
    29-12-2004

Even gegoogld:

Als het mogelijk is, kunnen vrouwen die borstvoeding geven de pil beter vermijden, of minstens wachten totdat de baby, meestal rond zes maanden, ook ander voedsel krijgt.

De baby krijgt slechts een minieme dosis extra als de moeder de pil neemt. Er zijn echter vrouwen die de pil slikken, zelfs de pil met alleen maar progesteron, die merken dat hun melkproductie achteruit gaat.

Het is waarschijnlijker dat de melkproductie daalt van een pil die oestrogeen bevat. Als de pil genomen moet worden, is het aan te raden om een pil te nemen die alleen progesteron bevat en geen oestrogeen.

----

Reacties
    9.557
    12-08-2002

Citaat Geplaatst door Nora01 Bekijk reactie
    Nou, dan zou ik het maar gaan informeren. Zodra je met de pil begint zal je borstmelk veminderen.

Vraag je huisarts.
    Had ik dus totaal niet he? En stel dat het wel zo is, dan ga je erbij kolven, geheid dat je bv meer wordt.

Bijna Lid

Reacties
    2.645
    29-12-2004

Dus laat je man nog zes maanden wachten...hahahah, nog een marteling erbij

Bijna Lid

Reacties
    2.645
    29-12-2004

Marisah: Het verschilt per vrouw.

Verbannen

Reacties
    17.690
    01-08-2007

Miss LL heb je ook borstvoeding gegeven en zoja welk voorbehoedsmiddel gebruikte je dan...

Dames er moet toch wel iets anders zijn dan die valse Shahrazedpil???
    2 maanden gewoon condoom gebruikt en nu ik geen bv geef ben ik gewoon weer aan de pil maar ik ga erweer mee stoppen en weer aan de condoom want die pil is alleen maar rotzooi voor je lichaam

Bijna Lid

Reacties
    2.645
    29-12-2004

Wat voor soort pil slikken jullie als ik vragen mag?

VerY ImportantMember

Reacties
    9.441
    18-04-2006

Ook dit heb ik toevallig gisteren nog gelezen.Het is afgeraden om voor de 40 dagen gemeenschap te hebben ook als je voor de 40 dagen helemaal schoon bent. Echter is het niet haram verklaard.

Wat wel haram is , is die leugen aan je man te vertellen van 80 dagen omdat het geen basis heeft in de islamitische regels.

VerY ImportantMember

Reacties
    9.441
    18-04-2006

Ook dit heb ik toevallig gisteren nog gelezen.Het is afgeraden om voor de 40 dagen gemeenschap te hebben ook als je voor de 40 dagen helemaal schoon bent. Echter is het niet haram verklaard.

Wat wel haram is , is die leugen aan je man te vertellen van 80 dagen omdat het geen basis heeft in de islamitische regels.