1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    38
    30-03-2002

    Hoe kun je met een goeie praktiserende moslim trouwen

    asalaam aleikoem,
    ik wil heel graag met een goeie praktiserende moslim trouwen ik ben sinds ongeveer een jaar alhamdoelilah meer gaan praktiseren in de islam alhamdoelilah hiervoor en voor alles.
    ik wil graag op de soenna manier trouwen dus dat het trouwengebeuren via mn vader gaat ik heb hiervoor al iets ergs meegemaakt omdat het via mij ging dus ik heb mijn lesje geleerd ik wil dat eerst de jongen naar mn vader gaat om te vragen of ie met mij wil trouwen enzo.
    maar de probleem is ik weet niet hoe zo'n jongne met mn vader in contact komt ik wil echt zo erg graag met een praktiserende moslim trouwen want ik zelf wil een trouwfeest zonder muziek inscha-alah en als ik met iemand trouw die niet praktiserend is dan wil die dat wel en dan heb je al de eerste ruzie.
    zijn er zusters die met praktiserende msolims getrouwd? en hoe is dat bij jullie te werk gegaan?
    jazakoem alahoe gairan
    wasalaam aliekoem warahamtoe alah wabarkatoeh
    en wie onrecht pleegde en vervolgens een slechte daad voor een goede daad inruilde; dan ben Ik waarlijk Vergevensgezind, Meest Barmhartig (19:11)

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    19
    20-05-2002

    Salaamou3laikoem sensabiel.

    Een tijdje geleden ben ik tenhuwlijk gevraagd door een praktiserende moslim. Hij kende m,n vader van de moskee waar ze beide bidden, en had via m,n neef gehoord dat m,n vader een dochter had. Mijn vader en die jongen hadden dus contact via de moskee. Misschien dat je het je ouders moet vertellen zodat zij voor je op zoek zullen gaan.

    Verder wens ik je veel geluk en hoop ik dat je de juiste vindt.

    beslemmaa

    X-samira
    :staart:

    Kifesh

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    38
    30-03-2002

    asalaam aleikoem,
    en oegta heb je ja geantwoord of wilde je niet? ben benieuwd en jazak alahoe gairan voor je reactie. ik woon ook in amsterdam en zie dat er de laatste tijd alhamdoelilah veel jongeren zich in de islam zijn gaan praktiseren veel jongens dragen nu baarden en soenie kleren met een broek net boven hun enkels enzo.
    maar ik kan moeilijk op ze afstappen je weet wat ik bedoel
    asalaam aleikoem jullie zuster fie dien wafae
    en wie onrecht pleegde en vervolgens een slechte daad voor een goede daad inruilde; dan ben Ik waarlijk Vergevensgezind, Meest Barmhartig (19:11)

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    19
    20-05-2002

    Salaammou3alaikoem Sensabiel (en alle andere)

    Ik heb nee geantwoord Sensabiel, ik was nog niet aan trouwen toe denk ik en ik had er gemengde gevoelens over. Ik had totaal geen idee van hoe hij was ik kende hem niet ik wist niet wat z,n karakter eigenschappen waren. Niks. Het idee dat ik niks wist van die persoon en hij ook niet van mij, hij had mij naar mijn weten nog nooit gezien alleen over me gehoort maar wist hij bijvoorbeeld dat ik geen hoofddoek draag? allerlei vragen spookte door ,n hoofd en deed me trijfelen. Uiteindelijk heb ik toch nee gezegt.

    Je hebt gelijk als je zegt dat er de laatste tijd opvallend veel jongeren ervoor kiezen om een baard te laten staan en er echt uitzien als goede moslims en voor de meiden geldt het zelfde ik zie steeds meer meisjes die hun hijaab op de juiste manier dragen (dus niet die halve hoofddoekjes) of zelfs helemaal gesluierd erbij lopen.
    Vaak heb ik dan als ik die meisjes zie lopen van zo wil ik er ooit incha3alah ook bijlopen

    salaammoe3alaikoem
    :staart:

    Kifesh

  5. #5
    SalafiRanger

    Reacties
    4.060
    05-05-2002

    Bismillah Ira7mannie Ra7iem inna salatu wa salam 3ala ashrafiel mursalien ama ba3d,

    Assalam 3alaikom zuster Sensabiel,

    beste zuster, probeer allereerst sabr te houden. Je bent al7amdullilah praktizerend en insha Allah zal je kans snel genoeg komen. Het gevaar van haasten of te graag willen is dat het dan een obsessie wordt. Probeer zoveel mogelijk kennis te vergaren en te zorgen dat je "klaar" bent voor het huwelijk qua praktizeren, dan heb je een mooi begin en hoef je jezelf niet te pushen.

    Zoals voorgesteld is kun je via zusters een broeder aan de haak slaan , via familie of je ouders broers. Ik weet niet hoe het contact is thuis maar, Omar r.a vroeg Abu Bakr r.a en Othman r.a om met zn dochter Hafsa r.a te trouwen, zij weigerden om de Profeet asws te laten. M.a.w het is geen schaamte om bijv. je familie iemand te laten benaderen als jij wilt....

    Een link met ongeveer zo'n vraag als de jouwe:

    http://63.175.194.25/index.php?ln=en...QR=14549&dgn=3

    Hier een link voor de ideale stier

    http://63.175.194.25/index.php?ln=en...&QR=5202&dgn=3

    3anak Allah

    veel suc6

    Assalam 3alaikom
    Sura 4: 115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.
    http://www.troid.org/audio/speakers/

  6. #6
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    Re: Hoe kun je met een goeie praktiserende moslim trouwen

    Origineel gepost door sensabiel
    asalaam aleikoem,
    ik wil heel graag met een goeie praktiserende moslim trouwen ik ben sinds ongeveer een jaar alhamdoelilah meer gaan praktiseren in de islam alhamdoelilah hiervoor en voor alles.
    ik wil graag op de soenna manier trouwen dus dat het trouwengebeuren via mn vader gaat ik heb hiervoor al iets ergs meegemaakt omdat het via mij ging dus ik heb mijn lesje geleerd ik wil dat eerst de jongen naar mn vader gaat om te vragen of ie met mij wil trouwen enzo.
    maar de probleem is ik weet niet hoe zo'n jongne met mn vader in contact komt ik wil echt zo erg graag met een praktiserende moslim trouwen want ik zelf wil een trouwfeest zonder muziek inscha-alah en als ik met iemand trouw die niet praktiserend is dan wil die dat wel en dan heb je al de eerste ruzie.
    zijn er zusters die met praktiserende msolims getrouwd? en hoe is dat bij jullie te werk gegaan?
    jazakoem alahoe gairan
    wasalaam aliekoem warahamtoe alah wabarkatoeh



    ogtie over trouwfeest gesproken je zei zonder muziek maar het is juist aangeraden om zingende vrouwen en met deff te doen er moet amusement anders zijn de mensen die uitgenodigt zijn niet eens verplicht te komen omdat je onderscheidt moet maken en de jongeren te stimuleren om te trouwen.... echt muziek is aangeraden maar dan met met vrouwen alleen en als ze willen dansen geen doek om hen heup heen dat is niet teogestan zusters, ik heb navraag daarover gedaan stel dat het mijn tijd wordt om te trouwen en ik wil de perfecte bruidloft hebben inshallah

    je bruidloft is gezegend als je echt met amusument doet dat werdt aangeraden door onze profeet sws... ogtie

    khadija
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    38
    30-03-2002

    asalaam aleikoem
    ya oegta met geen muziek bedoel ik dus geen muziekbands die ze tegenwoordig bijna overal hebben maar ik wil het inscha-alah wel met anacied doen inscha-alah,
    en ik ben allhamdoelilah door een imam ten huwelijk gevraagd en ik heb natuurlijk ja geantwoord ik ben zo blij dat ik mn leven inscha-alah mag delen met een goeie moslim alhamdoelilah rab el halamien.
    ik heb zoveel doeha gedaan om een goeie moslimman te trouwen en ik heb zo'n iemand gekregen alhamdoelilah
    asalaam aleikoem
    en wie onrecht pleegde en vervolgens een slechte daad voor een goede daad inruilde; dan ben Ik waarlijk Vergevensgezind, Meest Barmhartig (19:11)

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    564
    07-08-2002

    salam mo3alikoum Wr Wb

    Een feest zonder muziek (bands enzo) is niet eens nodig walahi. Ik heb hamdolilah een hele groep zusters die heel mooi anashied kunnen zingen en erg mooi slaan op de darboeka. Ik vind de bruiloften die islamitisch hun feest geven 1000x mooier als die feesten met alleen maar herrie!! Nog gefeliciteerd zuster, moge Allah jullie zegenen met het huwelijk!! En broeder Ridouan inderdaad Sabr is het beste, gair insallah!!!


    Wasalam Mo3alikoum Wr WB
    Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt je naar goedheid en goedheid leidt je naar het Paradijs...

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    74
    15-02-2002

    salaam,
    safi hajja als we gaan trouwen nemen we insha allah met jouw contact op.
    salaam
    Ana m3a sahbi Ignatio wa Antonio

  10. #10
    SalafiRanger

    Reacties
    4.060
    05-05-2002

    Origineel gepost door Mustapha A
    salaam,
    safi hajja als we gaan trouwen nemen we insha allah met jouw contact op.
    salaam
    ze3ma a kie 3ouwn Rabbie moun dimienk awa
    Sura 4: 115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.
    http://www.troid.org/audio/speakers/

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    39
    20-08-2002

    Bimillahi'r Rahmani'r Rahiem, Al'Hamdu-Lil-Laahi Rabb'il-Aalamien.
    Was-Salaatu Was-Salaamu'Alaa-Khayrie Khalkihi Muhammadin
    Wa Alaa-Alaahi Wa Sahbihi-Adjma'ien.

    ( In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle.
    Alle Lof zij Allah, de Rabb der Werelden.
    Vrede en zegeningen zij met de beste van de Schepping Muhammad,
    met zijn Afstamelingen, Metgezellen en Altezamen.)

    Asalaamalaikum WW,

    Ik kan mezelf volledig inplaatsen in jouw huidige situatie. Je moet je alles behalve haasten, Allah Subhana wa'ta'Ala heeft volledig ingreep op jouw situatie, alleen aan jou is de keuze nu of je het nu in de goede richting laat gaan. En niet de eerste beste Aboe'Weet ik veel, jouw ja antwoord te geven.
    Het beste lijkt mij, mocht er een goede broeder met Nia, Imaan en alles wat een goede broeder moet uitstralen hebben, dan kan een goede kennis of een eventuele derde persoon zoals een Imaam met jouw Vader praten. Ik weet niet waar jouw persoonlijke keus naar uit gaat.
    Maar een gezonde verstand is noodzakelijk in ditzulke situaties, het kan gevolgen hebben op jouw aankomende jaren. Zowel positief als negatief.
    En het beste is dan Een Dua te verrichten, en Sabr te hebben...
    En InshALLah, komt het goed....

    WalaikumAsalaam WW.....
    De Mens is 1 oog,Het Oog van de Geest dat potentieel bij ieder Mens aanwezig is, Ofschoon Alleen de Hemelse Mens kan ermee zien. Het is dit Oog wat de Mens zijn Waardigheid verleent.

  12. #12
    -

    Reacties
    1.310
    06-04-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Oepp.. Ouwe topic..
    -

  13. #13
    Bijna Lid

    Reacties
    13.404
    19-04-2006

    2002. So. Das best een tijdje terug. Maar de dame is dus met een Imaam getrouwd.

  14. #14
    //PactaSuntServanda

    Reacties
    93
    19-01-2009

    Citaat Geplaatst door Hmeds_Daughter Bekijk reactie
    2002. So. Das best een tijdje terug. Maar de dame is dus met een Imaam getrouwd.
    Echt wanneer..hoe...waar..hebben ze kids..etc..
    Ik heb wel zin in een moslimsprookje
    //Laa Ilaaha IlAllaah wa7dahoe laa sjarieka laa. Lahoel moelkoe laahoe hamdoe wa huwa 3ala ***** sjay ien qadier.

  15. #15
    Bijna Lid

    Reacties
    13.404
    19-04-2006

    Ik lees dat ze door een Imaam ten huwelijk is gevraagd.
    Zou jij dat kunnen? Met een Imaam trouwen?