Poll resultaten: Wat zijn de oorzaken?

Stemmers
41. Je mag niet stemmen op deze poll
  • De kwaliteit van de opvoeding

    20 48,78%
  • Moeite om aan de Nederlandse cultuur te wennen

    3 7,32%
  • Opgroeien in slechte buurten

    10 24,39%
  • Gebrek aan Islam

    14 34,15%
Meerkeuze vragen
  1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Lijkt me sterk dat Geen Leven jou als "zuster" accepteert. Trouwens onbegrijpelijk dat ze jou op een pers.afd. willen laten werken.

    Nou ja, typiste zeker, jammer dat je niet blond bent hihihi
    "God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

    - L. Feuerbach

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    9.568
    08-03-2003

    Elke Moslim is mijn broeder of zuster


    Maar Saima20 je drijft het in mijn ogen wel iets te ver.
    Jou opsomming over de hollander, dat doe ik ook :rolleyes;
    Is de mens eigen om te klagen over alles en iedereen.

    Ik bedoel ik woon hier in nederland en die hollanders moet ik dus accepteren net zoals zij ons moeten accepteren. Als ik alleen om me marokkaanse broeder of zuster zou geven dan zit ik hier niet goed. Als ik zou ga denken dan verlaag ik me tot het niveau van een aantal hollanders over marokkanen.

    maar goed ik praat er niet meer over dus hier ook niet meer

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    408
    21-08-2003

    Waar we het nu over hebben is een imago probleem onder de marokkaanse bevolking gecreerd door de media en dit kunnen we oplossen door onze imago te verbeteren en zorgen dat de negatieve beeldvorming jegens marokkanen verdwijnt.
    Wij moeten onze krachten bundelen en dit kan alleen als we allemaal elkaar steunen en de goede voorbeeld laten zien.
    Want dit is een probleem waarin iedere marokkaan wel mee te maken heeft. Of het direct of indirect is alswel nu als in de toekomst. We moeten de dialoog aan gaan. En elkaar daarbij steunen als broeders en zusters en ten strijdde gaan met alles dat tegen ons is. Alleen dan zal de vloek tegen ons verdwijnen en Allah swt zal inchalla ons bijstaan

    Groetjes

    Mo






  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    140
    31-05-2002

    ik wil hierbij ook even reageren op deze discussie.

    Net als vele van jullie is het mij inderdaad (vooral) de afgelopen week opgevallen hoevaak wij Marokkanen negatief in de media zijn gekomen. Ik zeg hier nadrukkelijk WIJ omdat er door in media wel dergelijk wordt gesproken over toename van criminaliteit,geweldadigheid onder DE Marokkkanen.

    Vaak wordt mij door vrienden gevraagd hoe het komt dat het nou juist de Marokkanen zijn die zo negatief in het nieuws komen. En vaak weet ik dan niets te antwoorden. Ik weet het gewoon niet meer!

    Waar is het fout gegaan?

    Onze ouders zijn naar dit land gekomen en hebben een tweederangspostitie in de samenleving voor lief genomen. Onze ouders hebben hard gewerkt om in ieder geval hun kinderen niet het zelfde te laten meemaken als dat zij hebben meegemaakt. Onze ouders zijn gedurende hun leven vrijwel nooit in aanraking gekomen met de politie en het criminaliteitscijfers onder onze ouders lag lager dan dat van hun autochtone leeftijds-en landgenoten.

    Maar toen kwamen wij op de wereld...........en toen begon het allemaal.........

    waar is het toch fout gegaan?
    Leef en laat leven

  5. #35
    Stille wateren

    Reacties
    693
    11-03-2003

    Waarom zou de media de laatste weken, Xtra negatieve berichtgevingen erin gooien?, er moet toch een lichje branden. Ik denk dat zij dit van te voren zo gepland hebben zodat Marokkanen van frustratie zich over- en toegeven. Het is juist de kunst om koel te blijven in dit soort situaties, de media leeft nu eenmaal van andermans 'dood' terwijl er eigelijk helemaal geen nieuws onder de zon is.

    Doodsimpel negeer en doe wat je altijd deed.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    598
    04-10-2003

    Origineel gepost door Saima20
    Marokkanen terroriseren ons niet. DE MEDIA TERORRISEERT ONS.

    Vraagje tussendoor, hoort u wel eens over Hollandse Hooligans, ze breken nog steeds menig tent af, zij worden door de media met de mantel der liefde gedekt. Ga eens een dagje uit met zo hooligan groep van elk willekeurig voetbalclub en ik verzeker u dat u in een ander wereld terechtkomt!

    Moet er dan eerst een Marokkaan door een Nederlander doodgeschoten worden, als je zegt dat de media Marokkanen terroriseert?

    Ik vind het wel heel makkelijk om te zeggen als er veel slecht nieuws is. Is het zelfde als mensen de media het verwijt maken dat ze te negatief over de economische achteruitgang berichten.

    voorbeeldje:
    Schrijver Leon de Winter verwijt de Nederlandse media pro-Palestijns te zijn, journalist Stan van Houcke verwijt de Nederlandse correspondenten in het Midden-Oosten dat ze een eenzijdig pro-Israëlisch beeld schetsen.

    Leon de Winter is waarschijnlijk zelf pro-Israel terwijl Stan van Houcke pro-Palestijns lijkt te zijn. Je ziet in zo'n geval alleen maar de slechte dingen die er gezegd worden.

    Zo ook hier denk ik. Omdat het over Marokkanen gaat valt het voor jullie extra op. Slecht nieuws over Nederlanders gaat het ene oor in en het andere oor weer uit. Voor Nederlanders valt het op omdat Marokkanen een minderheid vormen.

  7. #37
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door HaagseMoCro
    Waar we het nu over hebben is een imago probleem onder de marokkaanse bevolking gecreerd door de media en dit kunnen we oplossen door onze imago te verbeteren en zorgen dat de negatieve beeldvorming jegens marokkanen verdwijnt.
    Wij moeten onze krachten bundelen en dit kan alleen als we allemaal elkaar steunen en de goede voorbeeld laten zien.
    Want dit is een probleem waarin iedere marokkaan wel mee te maken heeft. Of het direct of indirect is alswel nu als in de toekomst. We moeten de dialoog aan gaan. En elkaar daarbij steunen als broeders en zusters en ten strijdde gaan met alles dat tegen ons is. Alleen dan zal de vloek tegen ons verdwijnen en Allah swt zal inchalla ons bijstaan

    Groetjes

    Mo
    Dan hoop ik wel dat je met WIJ nog steeds de definitie van gister bedoelt. Ik denk dat het dan harder opschiet.

    En zijn hier niet een paar media deskundigen en journalisten aanwezig die kunnen helpen met een aanvalsplan...

    En wat is er eigenlijk met 'Koerswijzig!' gebeurd, dat leek me nu juist een goed initiatief om positieve PR te bereiken.

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  8. #38
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    ***

    Heb geen zin om me aan te melden bij de volkskrant maar ik denk dat dit stukje wel weer genoeg zegt

    Marokkaanse jongens 'gewetenloos'

    Van onze verslaggever Weert Schenk
    Het wangedrag en de criminaliteit van Marokkaanse jongens in Amsterdam zijn veel ernstiger dan tot nu toe werd aangenomen. Politie, justitie en gemeentebestuur zeggen dat het probleem buitenproportioneel is....
    Ben nu al weer sjacherijnig

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  9. #39
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door miss_sanjatores
    Het is een klein groep marokkanen die het verpesten voor de grote groep, we moeten ons niet gek maken door al die negatieve dingen. Alhoewel ik sommige jongeren echt irritant vind op straat, denk vaak bij mezelf van ga lekker naar huis, huiswerk maken of ga wat nuttigs doen zoals trainen etc. door het hangen op straat geef je toch een bepaald beeld. Hoe moeten we zulke jongeren aanpakken........????
    Volgens mij spelen er een aantal zaken.

    de eerste is dat er inderdaad een groep jongeren van marok afkomst zijn die er een zootje van maken.

    Ik denk dat de marok-gemeenschap er goed aandoet om dit zelf ook bespreekbaar te maken. Dat betekend niet dat de ene marokkaan zijn excuus moet aanbieden voor de ander. maar wel gewoon goed bedenken waar de oorzaken kunnen liggen.

    Ten tweede denk ik dat nederland een verkeerd beeld heeft van de marokkanen, als ik in drente bij familie op bezoek ga dan hebben ze allemaal een bepaalde 'telegraaf' mening terwijl ze (bijna) nooit een marokkaan tegen komen.
    Dus denk ik dat het goed is dat er ook positief nieuws gebracht wordt.

    Dat zou bijvoorbeeld kunnen door WEL aan je collega uit te leggen waarom iets wel of niet mag, waarom je wel met een marokkaanse partner wilt.
    ik kom hier op de site regelmatig prikkers tegen die weigeren dingen uit te leggen, hoe kan een kaaskop dan veranderen.

    Ten derde denk ik dat de overheid de problemen die er zijn moet aanpakken (des noods hard aanpakken) zonder dat ze daar een raciale kwestie van maken (zie huidig beleidt in Amsterdam). Maar dat geld dan ook andersom dan moet ook de marok-gemeenschap er geen discriminatie punt van maken (bv Driss <-> AEL).

    En ik als kaaskop zal aan mijn vrienden in de kroeg vertellen dat ik het altijd heel gezellig heb op marokko.nl en dat de extreemisten maar een klein groepje is. en dat er heel hard gestudeerd en of gewerkt wordt.

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  10. #40
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door rnaj
    Volgens mij spelen er een aantal zaken.

    de eerste is dat er inderdaad een groep jongeren van marok afkomst zijn die er een zootje van maken.

    Ik denk dat de marok-gemeenschap er goed aandoet om dit zelf ook bespreekbaar te maken. Dat betekend niet dat de ene marokkaan zijn excuus moet aanbieden voor de ander. maar wel gewoon goed bedenken waar de oorzaken kunnen liggen.

    Ten tweede denk ik dat nederland een verkeerd beeld heeft van de marokkanen, als ik in drente bij familie op bezoek ga dan hebben ze allemaal een bepaalde 'telegraaf' mening terwijl ze (bijna) nooit een marokkaan tegen komen.
    Dus denk ik dat het goed is dat er ook positief nieuws gebracht wordt.

    Dat zou bijvoorbeeld kunnen door WEL aan je collega uit te leggen waarom iets wel of niet mag, waarom je wel met een marokkaanse partner wilt.
    ik kom hier op de site regelmatig prikkers tegen die weigeren dingen uit te leggen, hoe kan een kaaskop dan veranderen.

    Ten derde denk ik dat de overheid de problemen die er zijn moet aanpakken (des noods hard aanpakken) zonder dat ze daar een raciale kwestie van maken (zie huidig beleidt in Amsterdam). Maar dat geld dan ook andersom dan moet ook de marok-gemeenschap er geen discriminatie punt van maken (bv Driss <-> AEL).

    En ik als kaaskop zal aan mijn vrienden in de kroeg vertellen dat ik het altijd heel gezellig heb op marokko.nl en dat de extreemisten maar een klein groepje is. en dat er heel hard gestudeerd en of gewerkt wordt.
    ----------------------

    Jeugdrechercheur Theo Okhuijsen kent een geval van een jongen die onder bedreiging gedwongen werd overvallen te plegen. Volgens hem zitten er ook ouders in de criminaliteit.

    Uit onderzoek van de gemeente Amsterdam blijkt dat veel jongeren werkloos zijn en verslaafd aan softdrugs. Een flink aantal lijdt aan een psychische stoornis. Rechercheur Okhuijsen: 'Voor veel jongens bestaat hun enige belevingswereld uit stelen. Vaak zijn ze ook gewetenloos. Het maakt hun niet uit om iemand met een mes te steken als zij maar krijgen wat ze willen.'

    -------------------uit het desbetreffende artikel.


    Oplossing ....? Opvoedingskampen...?

    -------------------

    Bezuinigingen bedreigen de aanpak. Zo gaat het aantal Amsterdamse plaatsen in het strenge heropvoedinginternaat Den Engh van 36 per jaar terug naar twaalf. Dat betekent meer celstraffen, die volgens justitie de jonge criminelen alleen maar meer status op straat geven.


    Bedankt Peter Jan

  11. #41
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Moslim of Cristen of helemaal geen geloof.

    Geen van de zaken die je noemt zijn te toleleren

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    408
    21-08-2003

    Origineel gepost door rnaj
    Dan hoop ik wel dat je met WIJ nog steeds de definitie van gister bedoelt. Ik denk dat het dan harder opschiet.

    En zijn hier niet een paar media deskundigen en journalisten aanwezig die kunnen helpen met een aanvalsplan...

    En wat is er eigenlijk met 'Koerswijzig!' gebeurd, dat leek me nu juist een goed initiatief om positieve PR te bereiken.
    Met WIJ bedoel ik nog steeds met degene die een goed hart voor de samenleving ongeacht ras, cultuur, nationaliteit of religie. Het gaat met mij om dat er een sociaal en vredelievend maatschapij moet zijn, zonder dat er haat is onder elkaar. en dat iedereen kan doen wat hij wil, zonder dat er vreemd naar je gekeken woord. En dat begint eerst bij respect onder elkaar. Alleen dan denk ik dat de problemen die er op dit moment zijn, kunnen worden opgelost. Maar dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

  13. #43
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door HaagseMoCro
    Met WIJ bedoel ik nog steeds met degene die een goed hart voor de samenleving ongeacht ras, cultuur, nationaliteit of religie. Het gaat met mij om dat er een sociaal en vredelievend maatschapij moet zijn, zonder dat er haat is onder elkaar. en dat iedereen kan doen wat hij wil, zonder dat er vreemd naar je gekeken woord. En dat begint eerst bij respect onder elkaar. Alleen dan denk ik dat de problemen die er op dit moment zijn, kunnen worden opgelost. Maar dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
    Dan zijn wij het erg eens

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  14. #44
    oude garde

    Reacties
    2.270
    09-02-2003

    Origineel gepost door HaagseMoCro
    Met WIJ bedoel ik nog steeds met degene die een goed hart voor de samenleving ongeacht ras, cultuur, nationaliteit of religie. Het gaat met mij om dat er een sociaal en vredelievend maatschapij moet zijn, zonder dat er haat is onder elkaar. en dat iedereen kan doen wat hij wil, zonder dat er vreemd naar je gekeken woord. En dat begint eerst bij respect onder elkaar. Alleen dan denk ik dat de problemen die er op dit moment zijn, kunnen worden opgelost. Maar dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
    Jij bekijkt het door een zwart/wit moraalbril, iedereen kan aanwaaien met romantische preken die zgm de wereld kunnen verbeteren....onze geliefde Profeet en Boodschapper van het Woord van Allah heeft tientallen jaren de mensheid toegeroepen om vreedzaam, eerlijk, barmhartig, respectvol, begripvol etc etc etc etc en nog eens etc met elkaar om te gaan....wat zie je in de realiteit?....Islam wordt juist gezien als de vijand der menselijke ontwikkeling terwijl we nu in het heden zo achterlijk zijn als maar kan.....de wereld is achteruit gegaan sinds de Islam waarop de Profeet(vzmh), zijn metgezellen en de 3 generaties..zelfs voordat er mensen op de aarde bestonden zei Allah tegen Zijn engelen ''er komt een tijd dat diegene waar Ik een ziel in heb geblazen elkaar gaan bevechten en voor verderf op aarde zullen zorgen'' soub7an Allah....er zullen mensen nu denken van ''ja maar waarom heeft Hij dit niet kunnen voorkomen?''....Allah heeft ons door de jaren heen een boodschap overlaten brengen via profeten en onze profeet en boodschapper(vzmh).....een complete religie die voltooit overgebracht werd door de laatste der profeten,Mohamed(vzmh)....

    Het leven zit vol keuzes, wij als mensen kunnen kiezen tussen slecht en kwaad zoals een dag een duisternis en licht kent, daarom zijn de Koran(woord van Allah) en de overleveringen bij uistek de geschikte bronnen voor een geslaagd leven op aarde en in het hiernamaalse.....zien wij echter de Koran en overleveringen als een smet dan Wallahi nishanoul 3adiem dan zijn wij verloren hier en in het hiernamaalse.....respect, geduld, begrip etc moeten van beide kanten komen, voor elk probleem heb je een oorzaak, hetzij dat de Moslims de weg van Allah en zijn Boodschapper en Dienaar Mohamed(vzmh) niet oprecht volgen, hetzij de vijanden van de Islam.....daar tussen zit een grijs vlak wat we kunnen kenmerken als de dwalende mensen die niet weten waartoe zij behoren en zich veilig willen stellen.....wanneer de vijanden van de Islam zich blijven bemoeien met de Islam en deze zelfs willen elimineren zal Allah hen tegenhouden dmv oprechte Moslims.....Moge Allah ons nuttige kennis, Iman, en Taqwa schenken, amien.
    Ie rdi 3lia sba7 oe 3shia! xyz

  15. #45
    oude garde

    Reacties
    2.270
    09-02-2003

    Origineel gepost door Pistaa
    Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat de Islam word gezien als een vijand...laat staan dat men de Islam wil elimineren. Doemdenken kan iedereen....Als een deel mensen problemen hebben met de Islam maak jij er dus een wereldzaak van.
    Ik heb eerder de indruk dat jij alles door een z.w bril bekijkt...bekijk het eens vanuit meerdere standpunten.
    Afbreken is zoveel gemakkelijker dan opbouwen..en dat is wat jij steeds doet..afbreken.
    En wat het bevechten van elkaar betreft...de menselijke geschiedenis is van het begin af doordrenkt van gewelddaden en bloedvergieten....het meeste valt dan nog toe te schrijven aan gelovigen... katholieken tegen protestanten....de kruisvaarten...hindoes tegen moslims en vice-versa..enz..enz
    M.a.w... die tijd is er reeds vanaf het ontstaan van de mens!!
    De mens is een bloeddorstig beest.....maar niet om te overleven zoals de beesten.
    Het grijze vlak waar ik het kort over had wordt gevult door mensen zoals jij.....dan druk ik me nog enigszins behouden als ik sommige reacties van jouw onder een loep neem....in geloofskwesties kan je beter geen middenmoot vormen want het leven is te kort als je tenminste begrijpt wat ik bedoel...zal wel niet