1. #31
    Dit ben ik niet

    Reacties
    804
    05-12-2004

    Citaat Geplaatst door Marisah
    Salaam alaikum,

    Ieder mens beleeft islam op een andere manier. De een wordt moslim en gaat meteen 5x per dag bidden en zijn manier van leven totaal veranderen, de ander doet daar 10 jaar over. Geen eenieder de tijd om islam op zijn eigen manier te beleven.
    Allah beoordeelt daden enkel en alleen op intentie, dus als je intentie niet juist is, telt die daad ook niet.

    Hijaab is meer dan een doekje over de hoofd. Hijaab is in mijn ogen ook gedrag en manieren. Alleen als een zuster begint met een doekje en een strakke broek, laat haar, steun haar juist, laat haar op een vriendelijke manier zien dat het ook anders kan, en laat haar rustig erover denken. Misschien besluit ze over een jaar hijaab te dragen insjallah.

    Voor de meiden die nog niet de souna hijaab dragen, het is lastig, ik weet het. Op mijn werk draag ik ook geen overjas met chimaar (wat ik wel prive doe), maar een lang iets met een grote hoofddoek... Mijn ouders vinden het vreselijk en vrienden begrijpen me niet..


    Veel sterkte,
    Salaam alaikum,
    Marisah
    Selam ou alaikom,

    Ik ben het helemaal met jou eens meid

    Wa alaikom a sallam
    Hamdoelilaah 3la ******e 7aal..

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    19
    22-09-2003

    asalamoe alaykoem warahmatoe allahi ta3ala wabarakatoeh, beste zuster anissama, ik heb een vraagje aan jou, draag jij zelf alhijaab en hoe draag jij alhijaab als ik je vragen mag, als je me beantwoord dan zal ik je een reaktie opsturen wasalamoe alaykoem warahmatoe allah

  3. #33
    Dit ben ik niet

    Reacties
    804
    05-12-2004

    Citaat Geplaatst door goeiejongen
    asalamoe alaykoem warahmatoe allahi ta3ala wabarakatoeh, beste zuster anissama, ik heb een vraagje aan jou, draag jij zelf alhijaab en hoe draag jij alhijaab als ik je vragen mag, als je me beantwoord dan zal ik je een reaktie opsturen wasalamoe alaykoem warahmatoe allah
    Mag ik vragen waarom dat van belang is?
    Hamdoelilaah 3la ******e 7aal..

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    28
    19-07-2005

    hoe het hoort weten we allemaal
    voor de een duurt het wat langer dan de ander,
    maar sorry hoor k ken zat meisjes die een piratehoofddoek denken en die normaal zijn met hun daden dan meisjes met de hijaab wat zij wel niet doen wollah ik weet niet waar k moet kijken soms.
    alleen k vind als je de medemens wil helpen moet je dat op een liefdevolle manier overbrengen en niet op een vijandige manier,en allah wa3lam wat er in de harten van mensen afspelen.

  5. #35
    Alhamdoelilah

    Reacties
    857
    17-10-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door miss_destiny
    zelf dacht ik ook altijd als je hoofddoek draagt moet je het goed doen en ik had ook altijd commentaar op meisjes waarvan hun nek bv. nog te zien was maar als je dat doekje niet draagt is het makkelijker om dit te zeggen dan als je het wel draagt.
    Ik draag sinds een paar maanden ook hoofddoek en het is echt moeilijker dan je je kunt voorstellen. Ik probeer er toch een beetje leuk uit te zien zonder dat ik zeg maar de regels overschreid maar het is moeilijk. Af en toe speelt sjaitan echt met je gedachte en dan denk je eventjes nou zo erg is het toch niet als mijn nek te zien is of zoiets dergelijks maar alhamdulillah heb ik er nooit aan toegegeven.

    Wat ik eigenlijk wil zeggen is "oordeel niet totdat je het zelf hebt meegemaakt en als je een echte goeie moslima wil zijn dan oordeel je helemaal niet over anderen; dat is niet aan jou




  6. #36
    Alhamdoelilah

    Reacties
    857
    17-10-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door miss_destiny
    zelf dacht ik ook altijd als je hoofddoek draagt moet je het goed doen en ik had ook altijd commentaar op meisjes waarvan hun nek bv. nog te zien was maar als je dat doekje niet draagt is het makkelijker om dit te zeggen dan als je het wel draagt.
    Ik draag sinds een paar maanden ook hoofddoek en het is echt moeilijker dan je je kunt voorstellen. Ik probeer er toch een beetje leuk uit te zien zonder dat ik zeg maar de regels overschreid maar het is moeilijk. Af en toe speelt sjaitan echt met je gedachte en dan denk je eventjes nou zo erg is het toch niet als mijn nek te zien is of zoiets dergelijks maar alhamdulillah heb ik er nooit aan toegegeven.

    Wat ik eigenlijk wil zeggen is "oordeel niet totdat je het zelf hebt meegemaakt en als je een echte goeie moslima wil zijn dan oordeel je helemaal niet over anderen; dat is niet aan jou




  7. #37
    la illaha illallah..

    Reacties
    84
    02-07-2005

    Citaat Geplaatst door umair
    ik ben het met walid eens. Wat aghzil zegt is inderdaad niet juist. En als ik tegen jou zeg dat de ahadieth van boecharie en moslim allemaal betrouwbaar zijn en dat er wel degelijk in de koran staat dat een vrouw haarzelf moet bedekken.
    Soerah an noer ayat 31. Hier staat duidelijk dat de vrouw haar sluier over haar boezems moet dragen. als we boezems vertalen naar het simpele nederlands dan praten we over vrouwelijke borsten. En vertel jij mij maar hoe jij je borsten kunt bedekken met zo'n marokaanse zelfbedachte piratendoek. Of jij moet je borsten op je hoofd hebben, lijkt mij een beetje sterk vind je ook niet.

    Ik zal kijken of ik nog een bewijs voor je heb uit de Koran

    Soerah Al Ahzab ayat 59

    Hadith Boecharie

    Sahih Boecharie boek 8: 347. Overgeleverd door oem Atiyya: We kregen de opdracht om onze menstruerende vrouwen en onze afgeschermde vrouwen mee te nemen naar de religieuze bijeenkomsten en opkomsten van de Moslims op de twee Eid-feesten. Deze menstruerende vrouwen hoorden weg te blijven van de gebedsruimte. Een vrouw vroeg, "O Boodschapper van Allah! Wat te doen met degene die geen jilbaab heeft?" Hij zei, "Laat haar een jilbaab van een van haar metgezellen lenen".

    Hier spreekt Profeet Mohammed (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) duidelijk over de verplichting van de jilbaab. Een vrouw hoort dus niet naar buiten te gaan zonder jilbaab. Het is dus ongehoorzaamheid aan Allah De Verhevene en de Profeet Mohammed (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) om zonder jilbaab naar buiten te gaan!!!

    lees het volgende even lieve dames.
    http://www.al-islaam.com/al-islaam/m.../10excuses.htm

    sorry walid maar dat is echt onzin als iemand besluit om een hoofddoek te dragen dan mag die persoon het doen zoals ze het wil.Iedereen beleeft zijn geloof anders en god heeft gezegd dat je mensen moet respecteren en in hun waarde laten!

    Waar staat dat dan yasminar? Ik ben benieuwd.

    Wat ik wel ben tegengekomen is het volgende:

    ondersteunt elkaar bij het goede en Taqwa(vrees voor Allah). En steunt elkaar niet bij zonde en overtreding.(soerah al Maidah ayat 2)

    Ik wil trouwens nog even zeggen en dat durf ik met zekerheid te doen, dat het onmogelijk is dat een vrouw die al lang zo'n piratenkap draagt en dat nog steeds doet niet vijf keer per dag op de juiste tijden bidden. Deze vrouwen verwaarlozen het geloof(uitzonderingen daargelaten en niemand hoeft zich aangesproken te voelen). Zoals ik met mijn eigen ogen gezien heb keer op keer is dat zo'n vrouw met een piratenkap/ventilatordoek echt schaamteloos is. Ze dragen er rokjes onder, ze dragen strakke broeken waarbij haar kontje geprononceerd worden, ze staan te tongen op straat, ze zijn *****erig, ze zijn aso, ze zijn ego en als laatste ze zijn ontzetttend jaloers van karakter. Ik vind dat allemaal niet erg, nee ze moeten dat zelf weten. Maar wat ik erg vind is dat zij aan de buitenwereld(dus de nederlanders) laten zien van wij zijn moslim. Wat denken de nederlanders dan, nou als dat de islam is dan ga ik wat anders zoeken.

    Dus dames kijk uit met uitspraken van ooh het staat niet in de Koran, dus we doen het op onze eigen wijze. Nee alles staat in de koran, alleen dat jij het niet ziet is wat anders. Misschien wil je het ook niet zien, om jezelf nog uitstel te geven tot de tijd rijp is. Als jullie daarop gaan wachten, dan kunnnen jullie nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten, want er zal nooit een dag komen dat je gevoel zegt, kom meid je bent er vandaag klaar voor om een goede moslima te worden. Nee, saitan is er ook nog, weet je nog. Die zal er alles aan doen om jullie tegen te houden om PRAKTIZERENDE moslimas te worden. En uitstel is afstel. En als we straks op de dag der opstanding voor onze Heer staan en er word ons gevraagd waarom je niet geloofd hebt, wat zeg je dan. Van hij(saitan) heeft ons misleidt. Wat zegt saitan dan, nee nee nee, ik heb jullie een advies op basis van valse beloftes gedaan en Allah heeft jullie een duidelijk boek gegeven met de Profeet(vzmh) als voorbeeld voor de gehele mensheid. Met als garantie dat jullie naar de hemel gaan als jullie het op de juiste manier opvolgen. Dus geef niet mij de schuld, maar geef jullie zelf de schuld. Dat mijn bestemming de hel was, was al bekend.

    salam!!

    mashallah mashallah
    voor je moooie woorden het is echt de feiten!!

    djazakallah ho gayren!!
    gayr inchallah


    waslaam moe3likom
    jullie zuster!!!
    *De Profeet zei vzmh: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.'(Moesliem)

    *
    We vergeten vaak dat ongehoorzaamheid tegenover onze ouders, en in het bijzonder tegenover onze moeders, één van de grootste zonden in de ogen van Allah de Verhevene is. De profeet heeft de moeders drie keer voorrang gegeven ten opzichte van de vaders.

  8. #38
    OumSayfoellah

    Reacties
    1.148
    30-04-2005

    Citaat Geplaatst door umair
    ik ben het met walid eens. Wat aghzil zegt is inderdaad niet juist. En als ik tegen jou zeg dat de ahadieth van boecharie en moslim allemaal betrouwbaar zijn en dat er wel degelijk in de koran staat dat een vrouw haarzelf moet bedekken.
    Soerah an noer ayat 31. Hier staat duidelijk dat de vrouw haar sluier over haar boezems moet dragen. als we boezems vertalen naar het simpele nederlands dan praten we over vrouwelijke borsten. En vertel jij mij maar hoe jij je borsten kunt bedekken met zo'n marokaanse zelfbedachte piratendoek. Of jij moet je borsten op je hoofd hebben, lijkt mij een beetje sterk vind je ook niet.

    Ik zal kijken of ik nog een bewijs voor je heb uit de Koran

    Soerah Al Ahzab ayat 59

    Hadith Boecharie

    Sahih Boecharie boek 8: 347. Overgeleverd door oem Atiyya: We kregen de opdracht om onze menstruerende vrouwen en onze afgeschermde vrouwen mee te nemen naar de religieuze bijeenkomsten en opkomsten van de Moslims op de twee Eid-feesten. Deze menstruerende vrouwen hoorden weg te blijven van de gebedsruimte. Een vrouw vroeg, "O Boodschapper van Allah! Wat te doen met degene die geen jilbaab heeft?" Hij zei, "Laat haar een jilbaab van een van haar metgezellen lenen".

    Hier spreekt Profeet Mohammed (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) duidelijk over de verplichting van de jilbaab. Een vrouw hoort dus niet naar buiten te gaan zonder jilbaab. Het is dus ongehoorzaamheid aan Allah De Verhevene en de Profeet Mohammed (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) om zonder jilbaab naar buiten te gaan!!!

    lees het volgende even lieve dames.
    http://www.al-islaam.com/al-islaam/m.../10excuses.htm

    sorry walid maar dat is echt onzin als iemand besluit om een hoofddoek te dragen dan mag die persoon het doen zoals ze het wil.Iedereen beleeft zijn geloof anders en god heeft gezegd dat je mensen moet respecteren en in hun waarde laten!

    Waar staat dat dan yasminar? Ik ben benieuwd.

    Wat ik wel ben tegengekomen is het volgende:

    ondersteunt elkaar bij het goede en Taqwa(vrees voor Allah). En steunt elkaar niet bij zonde en overtreding.(soerah al Maidah ayat 2)

    Ik wil trouwens nog even zeggen en dat durf ik met zekerheid te doen, dat het onmogelijk is dat een vrouw die al lang zo'n piratenkap draagt en dat nog steeds doet niet vijf keer per dag op de juiste tijden bidden. Deze vrouwen verwaarlozen het geloof(uitzonderingen daargelaten en niemand hoeft zich aangesproken te voelen). Zoals ik met mijn eigen ogen gezien heb keer op keer is dat zo'n vrouw met een piratenkap/ventilatordoek echt schaamteloos is. Ze dragen er rokjes onder, ze dragen strakke broeken waarbij haar kontje geprononceerd worden, ze staan te tongen op straat, ze zijn *****erig, ze zijn aso, ze zijn ego en als laatste ze zijn ontzetttend jaloers van karakter. Ik vind dat allemaal niet erg, nee ze moeten dat zelf weten. Maar wat ik erg vind is dat zij aan de buitenwereld(dus de nederlanders) laten zien van wij zijn moslim. Wat denken de nederlanders dan, nou als dat de islam is dan ga ik wat anders zoeken.

    Dus dames kijk uit met uitspraken van ooh het staat niet in de Koran, dus we doen het op onze eigen wijze. Nee alles staat in de koran, alleen dat jij het niet ziet is wat anders. Misschien wil je het ook niet zien, om jezelf nog uitstel te geven tot de tijd rijp is. Als jullie daarop gaan wachten, dan kunnnen jullie nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten, want er zal nooit een dag komen dat je gevoel zegt, kom meid je bent er vandaag klaar voor om een goede moslima te worden. Nee, saitan is er ook nog, weet je nog. Die zal er alles aan doen om jullie tegen te houden om PRAKTIZERENDE moslimas te worden. En uitstel is afstel. En als we straks op de dag der opstanding voor onze Heer staan en er word ons gevraagd waarom je niet geloofd hebt, wat zeg je dan. Van hij(saitan) heeft ons misleidt. Wat zegt saitan dan, nee nee nee, ik heb jullie een advies op basis van valse beloftes gedaan en Allah heeft jullie een duidelijk boek gegeven met de Profeet(vzmh) als voorbeeld voor de gehele mensheid. Met als garantie dat jullie naar de hemel gaan als jullie het op de juiste manier opvolgen. Dus geef niet mij de schuld, maar geef jullie zelf de schuld. Dat mijn bestemming de hel was, was al bekend.
    je scheerd ze allemaal over 1 kant,, ben jij perfect??? ik durf te zeggen NEE!!! aan de ene kant snapik wel wat je bedoeld,, maar als ik kijk naar jouw reactie weet ik dat jij geen praktiserende moslim bent,

    misschien zijn er een paar van die meide die dit soort dingen doen (tongen op straat enz.) maar scheer ze aub niet allemaal over 1 kant,,

    moge Allah je vergeven voor jouw reacties!!!

    ik droeg vroeger ook de hoofddoek naar achteren (pirate kapje, hoe jullie dat noemen) ,, maar nu ben ik echt bezig met het geloof..... dus draag ik elhamdoellilah mijn hijab.. maar vroeger toen ik mijn hoofdoek zo droeg, stond ik niet te tongen op straat.... en IK BIDDE WEL 5X PER DAG.....

    je hebt geen idee, hoeveel zondes je begaat door die meide ***oerig te noemen, en aso en wete ik veel allemaal...

    en je zegt wel: dat je nooit het gevoel krijgt om op een dag een goeie moslima te worden, maar dat hebben heel erg veel meiden gehad..... en allah vergeeft alles (behalve het toekennen aan deelgenoten) dus ook die meiden, die staat te "tongen",, als ze er spijt van hebben....

    dus broeder,, volgende X dat je een reactie geeft, let alstublieft op je woorden,

    salaam oe3alaikom

  9. #39
    OumSayfoellah

    Reacties
    1.148
    30-04-2005

    Citaat Geplaatst door Mtalsia
    Ten eerste een baard is geen verplichting maar een soenah iets wat de profeet vzmh heeft gezegd en deed,


    De boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Iemand van jullie kan slechts beweren gelovig te zijn, wanneer zijn verlangens overeenstemmen met de leringen, die mij zijn gegeven" (nawawi).

    De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd:"knip jullie snorren bij en laat jullie baard groeien!. Onderscheidt u van de vurenaanbidders!" Moesliem.

    Hij (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ook gezegd: "Doe het tegenovergestelde van de heidenen: Knip jullie snorren en laat jullie baard vrij!".

    Er zijn een aantal meningen omtrent het onderwerp ”de baard”

    1. Wâjib (Verplicht).
    2. Moestahab (aanbevolen), echter een mening die sterk in de minderheid is.
    3. Dat het niet zou hoeven, echter zonder enig bewijs aan te voeren.

    Het laten groeien van de baard is echter wâjib (een vereiste) voor alle mannen, en wordt als enige ondersteunt met bewijs in de Soennah. Het is de eensgezinde mening van de ulemâ in de Islâm dat het wâjib (vereist) is, tevens is het hun eensgezinde mening dat men niet misleid mag worden met deze Soenna, door schaamteloze sjeich’s van deze tijd. Zij proberen enige Fatwa’s te geven die datgene ondersteunen wat zij zelf plachten te doen, op deze manier proberen zij alleen maar dat mensen hen op een verkeerde manier gaan volgen.

    Maar wat heeft de Profeet Mohammed gezegd: ”En wie ook maar met een goede soennah begint zal zijn beloning hiervoor krijgen, en een gelijksoortige beloning voor al diegenen die hem hierin volgen. Terwijl diegene die met slechte soennah begint, er zijn last voor zal krijgen en een zelfde last voor al diegene die hem hierin volgen. (Muslim)

    Ik zal enkele van de bewijzen geven uit de Soennah betreffende dit onderwerp de “Baard van de man”

    Is afscheren een daad van ongehoorzaamheid aan Allah ?

    Er is overgeleverd dat door de heersers van Jemen, die waren aangewezen door de Kisra (titel v/d Perzische keizer), twee mannen naar de Profeet Mohammed werden gestuurd om met hem te vergaderen. Toen zij in het bijzijn van de Profeet Mohammed waren merkte hij op dat zij hun baarden hadden afgeschoren en hun snor hadden laten groeien. Hij haatte het naar hen te kijken wegens hun schaamteloze verschijning en zei: ”Wee u, wie heeft jullie gezegd dit te doen?” Zij antwoordden: ”Onze heer (zij bedoelde Kisra)”, de Profeet zei toen: ”Wat mijn Heer betreft, moge Hij Heilig en Verheerlijkt zijn. Hij beval mij alleen mijn baard te laten staan en mijn snor te knippen.”

    Is afscheren een daad van ongehoorzaamheid aan Rasoel-Allah ?

    De Profeet beval in verschillende ahadith (daarbij verschillende werkwoorden gebruikend), de baard te laten staan, welke allen dezelfde betekenis hebben zoals de volgende hadith: ”Knip de snor bij, en behoud de baard.” (Buchari en Muslim)
    Gehoorzaamheid aan de Profeet Mohammed staat hierin gelijk aan de gehoorzaamheid aan Allah , Die zei: ”Wie de Boodschapper gehoorzaamt, hij gehoorzaamt waarlijk Allah En wie zich afkeert, Wij hebben jou niet als toezichthouder naar hen gezonden.” (Soerah An-Nisâ’ 4 aya 80)

    Is afscheren gelijk aan afscheren v/d verschijning en leiding van Rasoel-Allah ?

    Er is authentiek overgeleverd dat de Profeet Mohammed gewoonlijk een dikke baard had. (Muslim)
    Soerah Al-Ahzâb 33 aya 21
    Allah zegt: ”Voorzeker, de Boodschapper van Allah is voor jullie een goed voorbeeld, voor wie op (de beloning van) Allah en het Hiernamaals hoopt, en voor wie Allah veelvuldig gedenkt.”
    En de Profeet Mohammed zei: ”De beste leiding is de leiding van mij.”
    (Muslim)

    Is afscheren gelijk aan het zich afkeren van de weg der gelovigen?

    Het is bekend dat de Profeten vóór Mohammed en diens Sahâbah en de goede mensen van de Islamitische oemmah (gemeenschap) hun baarden lieten groeien en staan. Er is nooit aan ons overgeleverd dat één van hen hun baard schoor. Dus dit is de weg, en Allah zegt: ”En wie de boodschapper tegenwerkt nadat de Leiding hem duidelijk is geworden en een andere weg volgt dan die van de gelovigen, Wij laten hem (gaan naar) waarheen hij zich afgekeerd had en Wij zullen hem in de Hel binnenleiden. En dat is de slechtste bestemming!” (Soerah An-Nisâ’ 4 aya 115)

    Gaat afscheren gepaard met het volgen van de ongelovigen?

    Dit wordt getoond in verscheidene Ahadith van de Profeet zoals bijvoorbeeld:
    ”Knip je snor en laat je baard groeien. Wees anders dan de magiërs” (Muslim)
    ”Knip je snor en laat je baard met rust. Wees anders dan de mensen van de Schrift.” (Muslim)
    ”Wees anders dan de moesjrikien (afgodendienaren), knip je snor en laat je baard met rust!” (Muslim)
    Het is bevolen anders te zijn, en je zoveel mogelijk te onderscheiden van de ongelovigen. Allah zegt:”…Volg de begeerte der onwetenden (van de Islam) niet.” (Soerah Al-Djâtsiy’ah 45 aya 1
    En de Profeet zei:”Wie ook maar een volk imiteert is één van hen.” (Aboe Dawoed)

    Spreekt afscheren de pure fitrah (oorspronkelijke natuur) tegen?

    De Profeet Mohammed noemde tien kwaliteiten als aanwijzing van een goede, reine aard.
    Twee van deze kwaliteiten zijn het afknippen van de snor en het laten groeien van de baard. De Profeet verteld ons ook dat ieder kind wordt geboren met een reine pure fitrah, die later bevlekt wordt door de invloed van de omgeving en zijn opvoeding (Muslim en Buchari)
    Dit is wat helaas gebeurd met vele moslims. Zij schijnen een glad geschoren man knapper te vinden dan iemand met een baard. Dit is precies het tegenovergestelde van wat de Profeet in de laatste Hadith verklaarde. Allah zegt:
    ”Wend dan jouw aangezicht naar de godsdienst als een Hanif. (Volg) de natuurlijke aanleg, die Allah in de mens geschapen heeft. Er is geen verandering in de schepping van Allah….” (Soerah Ar-Rôem 30 aya 30)

    Alle ulemâ van de as-Salaf as-Salih (vrome, rechtschapen voorgangers) met inbegrip van de 4 a-immah zijn het erover eens dat het harâm (verboden) is om baard af te scheren. Zij beschouwen het als een ongeoorloofde schending zoals is overgeleverd door Omar ibn Abdel-Aziez . Zij waren gewend de man die zijn baard afschoor als verwijfd te beschouwen, omdat de baard en groot onderscheid maakt tussen man en vrouw, en omdat het afscheren dit onderscheid wegneemt. Imam Al-Ghazali heeft hierover gezegd: ”De baard het verschil maakt tussen man en vrouw, het is het symbool van mannelijkheid.”
    De Profeet zei hierover: ”Moge Allah die mannen vervloeken die de vrouwen imiteren en moge Hij die vrouwen vervloeken die mannen imiteren.” (Buchari)
    Velen van de vrome voorgangers accepteren noch getuigenissen van hen die geen baard droegen, noch stonden zij hen toe om de gebeden te leiden.

    Ten slotte, hoop ik oprecht dat Allah de dag zal laten komen waarop iedere gelovige man zich zal haasten om zich te bedekken met een baard, met volle tevredenheid van zijn ziel. En dat het verlangen naar zijn Dien (geloof) de sterkste is van alle verlangens. Deze hoop wordt zonder enige twijfel met mij gedeeld door degenen die de mening zijn toegedaan dat de baard Wâjib (verplicht) is.
    Bijknippen van de baard als het eng staat.





    "Wa Alaikoem salaam Wa Rahmatoellahi Wa Barakatoeh"

  10. #40
    OumSayfoellah

    Reacties
    1.148
    30-04-2005

    Bijknippen van de baard als het eng staat.

    vraag: Ik heb een vraag over de baard. Ik weet dat de baard met rust gelaten moet worden en niet bijgeknipt. Maar er zijn sommige mensen die hun baard laten groeien en die er dan eng uitzien. Onze Imam heeft ons verteld dat dit niet de Soennah is, de baard zo lang laten groeien dat het eng eruit gaat zien. Sommige mensen hebben alleen een sikje, haar op hun bovenlip en hun kin, en zij zijn alims en imams. Kunt u me alstublieft helpen omtrent dit probleem?

    Antwoord:

    In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

    Alle lof zij Allah.

    De Soennah van de Boodschapper van Allah (vrede en zegening van Allah zij met hem) duidt aan dat het verplicht is om de baard te laten groeien en dat het haraam is om het te scheren of af te knippen. Het is overgeleverd in al-Sahihayn (de twee Sahih's - Boekhari en Moslim) dat de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) zei: "Knip de snor bij en laat de baard groeien; wees anders dan de moeshrikin." (Al-Boekhari, al-Libaas, 5442, Moslim, al-Taharah, 382)

    Er zijn vele ahadith die hetzelfde zeggen als dit, waar we uit afleiden dat het verplicht is om de baard met rust te laten en het te laten groeien, en dat het haraam is om het te scheren of eraf te knippen. Degene die claimt dat het laten groeien van de baard slechts een Soennah is waarvoor een persoon beloond kan worden en niet bestrafd wanneer men het niet doet spreekt de sahih ahadith tegen.

    De hadith die zegt dat de Profeet (vrede en zegening van Allah zi met hem) zijn baard bijknipte in de breedte en in de lengte is een onjuiste hadith. Maar waar we op moeten letten, is dat Islam de religie van schoonheid is, zoals overgeleverd in de hadith: "(Een man zei): 'Wat als een man graag heeft dat zijn kleren en schoenen er goed uitzien?' De Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) zei: 'Allah is Mooi, en Hij houdt van schoonheid'" (Overgeleverd in Sahih Moslim, al-Imaan, 131.) De Profeet (vrede en zegening zij met hem) beval (een van zijn metgezellen) om grijs haar te veranderen, toen hij zei; "Verander dit grijze haar, maar vermijdt zwart" (Overgeleverd in Sahih Moslim, Kitaab al-Libaas wa'l-Zienah 2102)

    De Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) raadde iedereen aan het haar te kammen, en hij zei "Wie van jullie haar heeft, laat hem het verzorgen" (Abou Dawoed, Kitaab al-Tarajjoel, 3632). Al Albaani zei in Sahih Soenan Abi Dawoed: 'Het is een hassan hadith' (Hadith nummer 3509). Al-Haafiz ibn Hajar zei: "Ibn Battaal zei: 'Het kammen betekent het netjes maken van het hoofdhaar en de baard, en het verzorgen met olie'" Dit is de Soennah van de Profee (vrede en zegening van Allah zij met hem) en hij zei: "Wie zich afkeert van mijn Soennah heeft niks met mij te maken" (Overgeleverd in Sahih Bokhari, al-Nikaah, 4675)

    Men moet zich realiseren dat de schoonheid waar we het hier over hebben de Shar'i of Islamitische schoonheid (schoonheid zoals gedefinieerd in de Islam), en niet de zogenaamde schoonheid waardoor zieke geesten worden aangetrokken - schoonheid gebaseerd op de mode van de koffaar en het uiterlijk van corrupte mensen, zoals mannelijke en vrouwelijke acteurs en zangers, of modellen.

    Als gevolg, toen sommigen misleid waren door deze immorele westerse vrouwen, die hun wenbrauwen epileren of tekenen, die hun nagels lang maken (zoals wilde dieren) or die tattoeages aanbrengen, denkende dat dit schoonheid is, hebben vele Moslim vrouwen hen ge-imiteerd in deze zaken, hoewel ze verboden waren in de Shari'ah. Het punt hier is dat het niet van belang is wat de westerse of oosterse mode is, maar dat de Shari'ah, die het dragen van parfum (voor mannen) aanmoedigt, schoon blijven, netjes kleden, kammen van de haren, en het veranderen van grijs haar en andere vormen van schoonheid, gevolgd moet worden en geaccepteerd moet worden als datgene wat voorgeschreven is in de Islam. Allah is de Bron van Kracht, en Hij weet het het beste.

  11. #41
    StrevendvoorAltijd

    Reacties
    1.532
    22-05-2005

    Citaat Geplaatst door umair
    Anissama, je hebt gelijk. Omdat jouw broer het mooi vindt, vinden alle mensen van het mannelijk geslacht het mooi. Alle mannen houden ook van dezelfde vrouwen. En van hetzelfde eten en van dezelfde kleren.
    Sallamohlekom,,

    oo ik d8 dat iedere man of vrouw om \p een ander soort type valt maar goed... ja toch dit is toch niet waar wat je zegt?>

    en Allah swt weet het beste

    Fi amaniallah C.arab

    اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله


  12. #42
    ....

    Reacties
    2.187
    27-08-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Hmm Okeee

    Ik bid..Doordeweeks kan ik bijna nooit salaat Dohr-Asr- (en nu ook) Magreb op tijd bidden....

    Moet ik dan ook maar stoppen met bidden?

    En jah als ik niet meer bidt, waarom zou ik dan nog vasten

    En als ik toch niet vast, kan ik ook ,met mate ,een glaasje wijn drinken



    Als iemand een priatendoekje draagt ...Er zal een tijd komen dat die persoon bij zichzelf denkt: Wat doe ik eiglijk,ik moet mijn nek&boezem ook bedekken....Een dergelijk persoon heeft er zelf voorgekozen om van loshangende haren over te stappen naar het bedekken van het haar,dus zo´n persoon zal dan ook, inshall´allah van het bedekken van het haar overgaan tot het bekken van boezem etc.....want Iedereen weet dat je Hijab over je boezem moet laten hangen.....

    De ene dame kan gelijk deze stap nemen , en een andere dame niet.....Dus als jullie nou gewoon dua doen voor dergelijke dames ipv van bekritiseren, want, geloof me, met dua kan je VEEL meer bereiken....

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    309
    03-02-2007

    nee walid heeft gelijk als je hem draagt doe het goed niet met strakke dingen .

  14. #44
    ---tatlikiz---

    Reacties
    515
    16-07-2007

    Citaat Geplaatst door sabryn Bekijk reactie
    hallo iedereen,

    ik wil nog even reageren op wat umair zei over dat meisjes met een piraten hoofdoek (zoals da wordt genoemd) zich schaamteloos gedragen. laat ik je zeggen dat niet ALLE meisjes die hun hoof doek zo dragen zich ook zo schaamteloos gedragen dus scheer a.u.b niet alle dames over een kam. niet oordelen en niet veroordelen!

    dank je wel,
    sabryn

    helemaal mee eens,ik ken meisjes die het op zulke manier dragen maar echt heel netjes zijn... ook meisjes die hijaab goed dragen gedragen zich soms schaamteloos... overal heb je rotteappels tussen...

  15. #45
    ---tatlikiz---

    Reacties
    515
    16-07-2007

    Citaat Geplaatst door BENTGHATAR Bekijk reactie
    Hmm Okeee

    Ik bid..Doordeweeks kan ik bijna nooit salaat Dohr-Asr- (en nu ook) Magreb op tijd bidden....

    Moet ik dan ook maar stoppen met bidden?

    En jah als ik niet meer bidt, waarom zou ik dan nog vasten

    En als ik toch niet vast, kan ik ook ,met mate ,een glaasje wijn drinken



    Als iemand een priatendoekje draagt ...Er zal een tijd komen dat die persoon bij zichzelf denkt: Wat doe ik eiglijk,ik moet mijn nek&boezem ook bedekken....Een dergelijk persoon heeft er zelf voorgekozen om van loshangende haren over te stappen naar het bedekken van het haar,dus zo´n persoon zal dan ook, inshall´allah van het bedekken van het haar overgaan tot het bekken van boezem etc.....want Iedereen weet dat je Hijab over je boezem moet laten hangen.....

    De ene dame kan gelijk deze stap nemen , en een andere dame niet.....Dus als jullie nou gewoon dua doen voor dergelijke dames ipv van bekritiseren, want, geloof me, met dua kan je VEEL meer bereiken....

    helemaal mee eens.... en veel mensen groeien ook in hun geloof, help die mensen om te groeien inplaats van ze te beoordelen