1. #16
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    25-08-2002

    Assalamou alaikoum wa rahmatou laah wa barakatouh, bismillah wa salatou wa salamou 3ala rasouli laah mohamad ibn adbdellah saw wa 3ala alihi wa sahbihi wa man walah.

    Zo he!! even mijn rooie pen erbij pakken...

    Ik merk dat mensen het steeds over een hoofddoek hebben terwijl we het eigenlijk over Hijab als geheel moeten hebben. Hetgeen opgedragen is door Allah swt of door zijn profeet vzmh dienen wij te volgen zoals ons opgedragen is en niet zoals wij dat willen (dit voor de mensen die denken dat het praktiseren van je godsdienst volgens eigen visie kan) excuses als "ik zie het niet in de koran staan "of hadiths zijn niet betrouwbaar" zijn uitspraken om tegen jezelf te liegen en geblinddoekt door het leven heen te gaan. Verder denken mensen ook "ach!!! je intentie daar gaat het om en geloof zit in het hart", dat is ook waar maar intentie zonder daden is als een park zonder bomen en groen. islam is een geloof van doeners en niet van praters. Imaan is hetgeen in je hart berust en door je tong uitgesproken wordt en door je daden (zoals bevolen) bevestigd wordt. Allah swt zegt in zijn duidelijke boek: ((208. O jullie die geloven, treedt de islam binnen, volledig, en volgt niet de voetstappen van de Satan. voorwaar, hij is voor jullie een duidelijke vijand)) Al baqarah -2- Iets wat veel mensen tegenwoordig doen is islam als stukjes taart behandelen, nemen wat ze uitkomt/lekker vinden en laten staan wat ze niet uitkomt/minder lekker vinden en vervloeken hetgeen niet overeenkomt met hun eigen zin. Als je voor islam kiest dan kies je voor het geheel en niet alleen voor hetgeen jou zint. Het is daarom verstandig om voor je zelf na te gaan of je wel als moslim door het leven heen wilt huppelen.

    voor de mensen die dit allemaal al wisten: ((55. En vermaan: want voorwaar, de vermaning baat de gelovigen)) Adariyat -51-

    Wat onze piraatjes betreft (moge Allah swt hen en ons leiden) het kan aan de ene kant misschien een stap zijn de goede kant op maar aan de andere kant kan het naar buiten toe een vorm van misleiding zijn. In het eerste geval ben je er nog lang niet en sta er maar bij stil dat elke seconde dat voorbij gaat je dichterbij je graf brengt als ongehoorzame. In het tweede geval helpt dit vaak niet omdat we het dan hebben over "verziekte harten" of de grootste en domste vorm van onwetendheid "niet weten en denken dat je het wel weet en niemand anders beter weet" in dit geval is mijn gratis advies: "vrees* Allah voordat het te laat is en doe kennis op en wees minder koppig en arrogant"

    Een sheikh (onder voorbehoud: Said Bin Misfir) maakte ooit een opmerking over de hedendaagse zgn Hijab en zei "zelfs een geit als die zo'n hoofddoek krijgt is ze mooi omdat je dan al het lelijke hebt verborgen en alleen het mooie hebt laten zien (o.a ogen)"  je hoort je schoonheid te verbergen en met zo'n hoofddoek voldoe je daar niet aan vooral als we je hoofd eraf halen en naar de rest van je lichaam kijken dat we je dan niet van een publieke vrouw (zie betekenis in hedendaagse begrippen) kunnen onderscheiden. Om mijn beste zusters even een handje te helpen hieronder een link om even je kennis te verruimen en inshallah resuteert het in daden ameeeeeeen

    http://www.al-islaam.com/al-islaam/m...ome/index.html (de vrouw als geheel)

    http://www.al-islaam.com/al-islaam/m...voorpagina.htm (hijab)

    Wa salam

    (* voordat er weer wijze opmerkingen gaan komen Allah vrezen doe je door zijn geboden op te volgen en zijn verboden te vermijden en in hem te geloven zoals Hij wilt)

     

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    212
    25-07-2002

    Beste mtalsia,ik ben het niet met je eens.

    Wat ik met opoffering bedoel is het volgende:
    Stel ik heb nog geen baard, op een dag zit ik te bedenken dat ik mijn baard moet laten staan omdat dat verplicht is. Saitan fluistert mij in, van "sukkel dat doe je toch niet, als je dat doet, dan zijn de meiden op straat niet meer in je geinterresseerd, je familie zal je voor gek verklaren, je word het bedrijf uitgeschopt en de mensen zullen je constant uitlachen". Op het moment dat de saitan dit influistert voel ik mij zeer onzeker en ongelukkig in mijn hart, ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb twee keuzes op dit moment, of ik volg de soenah of ik volg het pad van de saitan die mij stap voor stap naar de hel wil leiden. Hier moet je een hele belangrijke keuze maken. Datgene wat je al gewend was(geen baard) of wel een baard(iets wat je nooit gedragen hebt en wat je een slecht gevoel geeft).
    Als ik besluit om mijn baard te laten staan en niet te luisteren naar de influisteringen, dan ben ik nu mijzelf aan het opofferen voor de regels van de islam. Als ik dit doe, maakt Allah mij klaar in mijn hart om een baard te dragen.

    Hetzelfde geld voor de hijaab(in jouw taal de hoofddoek). Als je besluit om een hijaab te dragen dan zal saitan er alles aan doen om dat te voorkomen. Als hij echt ziet dat je het wil, dan zegt hij tegen je van"bewaar zo'n hijaab voor later, je bent nog jong, want als je het nu gaat dragen, dan zijn de mannen niet meer in je geinterresseerd, de goede mooie mannen zien je niet meer staan, je word voor gek verklaard, al die nederlanders lopen er strakgekleed bij en jij gaat je islamitisch kleden, je bent gestoord zeg" en dan zegt hij als laatste er nog bij, "hee meid, ik weet hoe graag je van aandacht houdt van mannen, je smelt ervan, als je zo 'n hijaab draagt dan moeten ze je niet meer, draag zo'n piratendoek dan zie je er tenminste nog sexy uit en kan je er alles onder dragen wat je wil".

    En als ik eerlijk moet zijn zie ik niets anders om me heen, Piraatjes die overal staan te praten met vreemde jongens, uitdagende gesprekken, ze staan zelfs op bepaalde plaatsen te tongen met negers(over het algemeen), ze gedragen zich heel opvallend en laat ik maar niet beginnen met hoe ze zich kleden.

    En als je vraagt waarom ze zo'n piratusdoek dragen, dan weten ze dat niet en zeggen ze "ik draag het een beetje voor mezelf en een beetje voor mijn papa"

    Ik scheer nu niet iedereen over een kam, maar neem dit van mij aan, het gaat hier om 8 op de 10 meisjes die zo'n piratus dragen.

    En ga nu niet weer beginnen met appels en peren, als je die nodig hebt moet je naar de albert gaan.

    Ik hoop dat het nu wel duidelijk is, anders leg ik het gerust nog een aantal keer uit, hoor. Geen punt bij umair

    Hee, vreemdeling bedankt voor je coole reactie, staan veel goede dingen in.
    Je ne sais pas

  3. #18
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Marisah ik ben het volledig met je eens. Het is ook zo belangrijk dat je innerlijk, in ongeveer even snelle stappen veranderd met je uiterlijk.

    Het "voordeel" van zo'n sjaaltje is dat dat meisje er toch aan wordt herinnerd aan waar voor zij staat..en daaarom beter dan geen ..

    Bovendien is het ook verschillend per persoon.

    Ik vind het niet goed als mensen afwijzend staan tegenover hen. Je moet open staan en laten zien dat je geeft om zo'n persoon.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    28
    09-07-2002

    A.S.3.W.R.L.W.B.

    AMA BA3D:

    ik ben het met degenen eens die zeggen: OF JE DRAAGT DE HIJAB IN 1 KEER GOED, OF JE DRAAGT HET NIET, want dat gedoe van "ik bedek mijn haar, maar ik show mijn lichaam" is gewoon belachelijk. Ik krijg vaak van nederlanders en anderen op mijn werk te horen: "waarom moeten jullie, moslimas, je haar bedekken, maar mogen jullie wel gewoon een strak shirt of een strakke spijkerbroek dragen?"

    Mijn mening, en je hoeft het heus niet met me eens te zijn, is dat die meiden die zo'n "werkster"-hoofdoek dragen, ons geloof, DE ISLAM, ronduit belachelijk maken voor de buitenwereld!

    en het is heus waar dat in zo'n 80% van de gevallen die meiden zich als niet-moslims gedragen. bijv.: grof taalgebruik, luid praten, de walkman zo hard aanzetten dat iedereen in de tram gestoord wordt, strakke kleding dragen .......etc ....etc.....

    EN BOVEN ALLES: ZE WETEN NIET WAAROM EEN MOSLIMA HIJAB DIENT TE DRAGEN. WANT ZIJ DRAGEN HET OMDAT HET VAN HUN OUDERS MOET!

    ik probeer niemand aan te vallen, maar sorry hoor... je kan niet zeggen:
    "ik bid alleen het ochtendgebed en de 2 avond-gebeden, want in de middag ben ik op school, dus sla ik de 2 middag-gebeden over en God weet dat ik diep in mijn hart heel gelovig ben".
    of je bid of je bid niet, maar je gaat niet met het gebed spelen. EN ZO OOK MET DE HIJAB, OF JE DRAAGT HET ZOALS HET MOET, OF JE DRAAGT HET NIET!!!

    anyway......

    surat Ali-Imraan, ayat 8 en 9:
    "Onze Heer, laat ons hart niet afdwalen nadat Gij ons hebt geleid en schenkons Uw Barmhartigheid; waarlijk, U bent de Milddadige.
    Onze Heer, Gij bent het, Die de mensen zal verzamelen op de Dag, waaraan geen twijfel is; voorzeker, God breekt de belofte niet."


    W.S.3.W.R.L.W.B.




    (en denk er aan: ik probeer niemand te beledigen ofzo, maar dit is mijn mening en je mag het er best mee oneens zijn!)

  5. #20
    Bijna Lid

    Reacties
    488
    25-08-2002

    Origineel gepost door Mtalsia


    Ten eerste een baard is geen verplichting maar een soenah iets wat de profeet vzmh heeft gezegd en deed,
    Assalamou alaikoum wa rahmatou laah wa barakatouh, Bismi laah wa salatou wa salamou 3ala rasouli laah mohamadin ibni abdellah wa 3ala alihi wa sa7bihi wa man walah.

    Beste mtalsia,

    heb ik het goed als ik zeg dat jij de soenna een bijzaak vindt en dat je zelf wilt bepalen of je iets doet of niet? in dat geval moet je opletten op het volgende:

    Allah swt zegt: ((7. en wat de boodschapper jullie geeft, neemt dat; maar wat Hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. En vreest Allah: voorwaar Allah is hard in de bestraffing)) Al hashr -59-

    Allah swt zegt: ((31. Zeg (O Moehammad): "Als jullie van Allah houden. volg mij dan: Allah zal van jullie houden en jullie zonden vergeven. En Allah is vergevensgezind. Meest Barmhartig." Aal Imraan -3-

    en zo zijn er nog veel meer ayats die hier de nadruk op leggen en de voorgaande aya is eigenlijk een toets om voor jezelf na te gaan of je werkelijk van je Schepper (verheven is Hij) houdt. Als Allah swt van je gaat houden doordat je de soenna van zijn profeet volgt dan zou dat reden genoeg moeten zijn om je daaraan te houden want wie wilt er nou niet dat Allah swt van hem houdt? je kan wel beweren dat je van Hem houdt maar iemand die van een ander houdt doet zoveel mogelijk zijn best om diegene tevreden te stellen. Daarnaast streeft diegene ernaar dat het wederzijds is want wat heb je nou aan een eenzijdige liefde? (voor een veel beter uitleg zie "Tafseer Ibn katheer"

    Allah swt zegt: ((36. En het past een gelovige man en een gelovige vrouw niet, wanneer Allah en Zijn boodschapper een zaak hebben besloten, om een andere keuze te maken in hun zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt: waarlijk, hij verkeert in duidelijk dwaling.)) Al Ahzaab -33-

    de profeet vzmh zegt: ".....wie mijn soenna laat hoort niet bij mij" Sahih moeslim 2487

    de profeet vzmh zegt: "in de naam van degene die mijn ziel in zijn hand heeft iemand van jullie gelooft pas totdat zijn begeerte overeenkomt met hetgeen waarmee ik ben gekomen"

    wat het onderwerp baard betreft, stel je eens voor dat de profeet vzmh nu rond zou lopen en elke man die hij tegenkomt zegt : "knipt jullie snorren bij en laat uw baarden staan" wat zou dan de reactie van elke man moeten zijn? nee beste profeet ik vind uw soenna maar niks dus ik scheer hem elke ochtend? "heb je geen goede voorbeeld aan mij" zal ongetwijfeld het antwoord zijn.

    of dat hij vzmh zich van je afwendt op een manier dat je zijn duidelijke afkeur ziet en dat hij je niet eens wilt aankijken en zegt: "Mijn heer heeft mij bevolen om mijn baard te laten staan en mijn snor bij te knippen"

    het bevel om de baard te laten staan is automatisch een verbod op het scheren of het kortknippen ervan, omdat het bevelen van iets  tevens het verbieden van het tegenovergestelde is.

    hier weer even een gratis advies: "voordat je uit begeerte of onwetendheid iets als verboden of als niet verplicht  verklaart pak het boek van Allah erbij en de soenna van zijn profeet, Allah swt zegt: ((33. Zeg: "Mijn Heer heeft slechts de zedeloosheden verboden, wat er openlijk van is en wat er verborgen van is; en de zonder; en de overtreding zonder recht; en dat jullie Allah deelgenoten toekennen, waarvoor Hij geen bewijs heeft neergezonden en dat jullie over Allah zeggen wat jullie niet weten)) Al a'raaf -7- en vermijd alles wat je onder de categorie ((21. Wie is er onrechtvaardiger dan degene die een leugen tegen Allah verzonnen heeft of die Zijn Verzen loochende? voorwaar, de onrechtplegers slagen niet)) doet behoren.

    Wa salam,

    PS: dit valt niet onder "iemand de les voorlezen" maar "iemand gratis adviseren"



     

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    212
    25-07-2002

    take 4,

    Beste mtalsia,

    Je begrijpt de islam niet of je wil het niet begrijpen.

    Je geeft zelf aan dat je af en toe ook een piraat bent. Als dat zo is, dan betekent dat dat jij Allah niet op de juiste manier vreest. Die islam waar jij het over hebt, is dat de islam die ontwikkeld is in marokko door de mensheid of is dat de islam die de profeet mohammed(vzmh) ons heeft gebracht? Ik denk de eerste, ben je het daar mee eens, meisje?

    Jij hebt mij nooit horen zeggen dat ik een afkeer heb tegen zulke meiden. Wat ik wel heb tegenover hen, is dat zij voor mij een irritatiefactor vormen. Al dat uitsloverige gedoe om aandacht te krijgen omdat ze thuis geen aandacht krijgen. En als je ze vraagt of ze moslim zijn, dan zeggen ze " ja, heel diep in mijn hart", maar ik vind dat een meisje geen hoofddoek hoeft te dragen omdat ik heel veel meisjes ken die er wel een dragen en de slettebak uithangen(sorry voor mijn taalgebruik,maar het zijn hun woorden). Verder zeggen ze dat ze vinden dat een man niet met vier vrouwen mag trouwen en ze vinden ook dat je niet de gebeden op tijd hoeft te bidden. Zij zeggen ook dat het geen probleem is dat je een relatie hebt met jongens voor je huwelijk, als je maar geen sex hebt met ze, gooien ze erachteraan. En ik ken nog wel tientallen andere voorbeelden. Ze keuren iets af, zonder dat ze weten welke wijsheid erachter zit.

    En nog iets mtalsia, ik heb jou nooit verteld dat je de islam moet praktizeren vanaf het begin voor de 100%. Ik heb gezegd dat je een hoofddoek en een baard niet in stappen mag dragen. Wat wel zo is, is dat als je begint te praktizeren je alle handelingen stap voor stap doet om ervoor te zorgen dat je standvastig word in het geloof. Dus vanaf het begin bidden op tijd, een aantal maanden later kennis opdoen, weer een aantal maanden later vriendelijk zijn, daarna weer aan je karaktereigenschappen werken en ga zo maar door.

    Weet je die meiden die zich als piraat voor doen, die vormen een grote hinder voor de dahwa in nederland. Hoe kan je in hemelsnaam dahwa doen onder de nederlanders als die nederlanders constant met hun vingertje wijzen naar die piratusmeiden die lopen te tongen op straat en de ......bak lopen uit te hangen(ik heb het niet over iedereen).

    Mtalsia, ik heb één advies voor je, ga je verdiepen in de drie fundamenten van de islam. Al islam, al imaan en al ihsaan en pak gelijk een boek erbij die gaat over tawheed. Als je dat uit hebt, dan wil ik best met je praten over de islam. Maar als jij nu nog piraat bent, en denkt de mensen te kunnen vertellen hoe de islam daadwerkelijk is, dan denk ik dat er iets niet klopt in je bovenkamer.

    Gaat ons even vertellen dat de baard niet verplicht is.

    Wat wil je dan doen met de volgende overleveringen:

    Knipt de snorren bij en laat de baard groeien, onderscheidt jullie van de heidenen(overgeleverd door moeslim)

    Tien behoren tot de natuurlijke creatie van de mens: bijknippen van de snor, laten groeien van de baard, siwaak, snuiven van water door de neus, knippen van nagels...(overgeleverd door moslim)

    De profeet(vzmh) heeft de mannen die vrouwen imiteren vervloekt(overgeleverd door Boecharie)

    De profeet(vzmh) heeft gezegd: "Maar mijn Rabb heeft mij verplicht om mijn baard te laten en mijn snor bij te knippen"

    Als niet overgeleverd beschouwen of zo, of vertellen dat het een leugen is. Vrees Allah meisje.

    No doubt en 1977, bedankt voor jullie reactie op mtalsia, Moge Allah haar leiden van het duisternis naar het licht en haar kennis en geduld schenken.

    Als laatste wil ik tegen jou(mtalsia) zeggen dat als ik kennis wil opdoen over de islam, ik liever ga naar de geleerden dan dat ik bij jou aanklop. Sorry moest er even uit.

    P.s. ik kwam vroeger vaak in rotterdam, ik heb nog nooit zo'n vieze stad als rotterdam gezien. Al die vieze junkies, de arrogante mensen, de uitslovers en die aandachttrekksters.


    Ze zijn ontzettend goed in anderen afkeuren, en ze vergeten henzelf.
    Je ne sais pas

  7. #22
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Of juist niet lief hebt..

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    212
    25-07-2002

    Salaam oe aleikoem wa rahmatoelahie wa barakatoe,

    Ik schrijf dit bericht om in het openbaar mijn verontschuldigingen aan te bieden aan onze zuster mtalsia. Ik heb me gerealiseerd dat ik te hard en te direct heb gereageerd. Hiervoor mijn excuses. ik zal in het vervolg dubbel nadenken voordat ik dingen typ.

    De keus is nu aan jou mtalsia of je het wel of niet accepteert.

    ( ) excuses aanvaard

    ( ) excuses niet aanvaard
    Je ne sais pas

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    212
    25-07-2002

    salaam oe aleikoem,

    hee mueslitrexx, heb je nou al tijd gehad om dat werk van cheich al Albaanie(rahimahoelah) te vertalen naar z'n hollands?

    Ik wacht er nog vol smart op
    Je ne sais pas

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    26
    04-04-2002

    Tja Piratenhoofddoekjes,

    Ik denk dat alles is gezegd haha,
    Misschien hebben die meisjes die het dragen niet genoeg Vrees voor Allah, en is hun imaan niet sterk genoeg ... ik denk dat het hierdoor komt .. maybe ..

    Moge Allah ons Leiden ,

    Waselaamoehalaikoem
    U Get From The World
    What U Give 2 The World

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    TAZ IEDEREEN DOET TOCH WAT DIE WILT HOOFDOEK DRAGEN OF NIET WAT MAAKT HET UIT TEGENWOORDIG?DEGENEN DIE HET NIET DRAGEN ZULLEN ER LATER ZELF VOOR GESTRAFD WORDEN EN DEGENEN DIE DA DRAGEN MA NE GOED ZULLEN ER OOK VOOR GESTRAFD WORDEN IEDEREEN GAAT APART GESTRAFD WORDEN DUS DA IEDEREEN EERST MET ZICHZELF BEGINT EN KIJKT OF DIE WEL GOED DE ISLAM DOET(zelfs ik)ale salutjes eh
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  12. #27
    Mama

    Reacties
    6.190
    29-05-2002

    Doe doe3a voor deze zusters ipv onzin uit te kramen moge allen hen en ons leiden
    wasalam
    Zeg nooit dat je iets niet kan, zeg minstens dat kan ik nog niet.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    5
    08-09-2002

    Salaam aleikoem,

    Bekritiseren is zo makkelijk maar spoor hen dan aan het goede te doen. Iedereen zit in een leerproces, niets gaat van de 1 op de andere dag. Geef ze eerder het gevoel hun te steunen ipv vol vooroordelen jegens hun te zitten. Je bent niet de 1ste die ze dit horen zeggen en je zal zeker niet de laatste zijn.

    Menige moslima's dragen een hijaab, kleden zich precies zoals het hoort maar hebben moeite hun tong in bedwang te houden. Dit laatste is net zo van belang als alle eerder genoemde punten, laten we dat niet vergeten.

    Menige moslima's dragen hun hijaab zoals het hoort, kleden zich volgens de voorschriften, houden hun tongen in bedwang maar doen dingen die met geen pen te beschrijven zijn.

    Om het kort samen te binden; laat het oordelen aan Allah swt want geen van ons leeft zonder een zonde, geen van ons kan zichzelf garanderen deze niet te maken.
    Wa Hoewa 3ala *****e sjayien kadier.

  14. #29
    werk

    Reacties
    35
    24-10-2004

    Kort samengevat:

    Draag een hoofddoek goed,
    of draag hem NIET. simpel toch....

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    24
    04-07-2005

    Salaam,

    IK heb het met de meeste deel eens de hoofddoek wordt door me meeste niet gedragen zo als hij gedragen moet worden.En laten we het het niet hebben over de kledingen die ze dragen en de houding er bij Wollah ik walg daar echt van.
    Als ik op straat kijk dan zie ik zelf de moeders er zo bijlopen de nekken,haar,oorlellen en ga zo maar door en denk ik zo iets van hoe wil jij nou dat je dochter de goede voorbeeld geven Wollah ik schaam me dood voor meisjes die der zo bij lopen ik durf ze niet een aan te kijken zo erg is het.En die piraten doekjes begrijp ik al helemaal niet.

    Kort om DOE HET GOED EN WEET WAARVOOR JE HET DOET OF DOE HET NIETTTT!!!!!!!