1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Amerikaanse soldaten bekeren tot de Islam

    Citaat Geplaatst door youssef85
    Home Site Guide Contact Us Set As HomePage Add to favorites





    Guantanamo guards embrace Islam

    Tuesday 14 October 2003, 9:46 Makka Time, 6:46 GMT


    Could contact with prisoners be having an effect?




    A number of the US troops guarding the 660 suspected al-Qaida and Taliban detainees in Guantanamo Bay have converted to Islam, according to an Algerian mediator.


    Hasan Aribi, who chairs his country’s committee on the Guantanamo question, has negotiated the release of 18 detainees from the heavily-guarded detention camp at the eastern tip of Cuba.

    He claimed that the freed detainees told him that some of their American guards had converted to Islam as a result of daily interaction with Muslim prisoners for the past two years.

    The US military refused to comment when contacted by Aljazeera.net on Tuesday.

    Release of prisoner

    Aribi made his claims at a seminar in Egypt recently which was covered by Islam Online.

    Speaking to the Cairo seminar, he said his negotiations, held in Washington before the Iraq war, resulted in the release of eight Algerians and ten other detainees.

    "They told me that the American guards were very sympathetic with them to the extent of buying the detainees’ needs (with) their pocket money," Aribi said.

    Aribi appealed to other Arab governments to act immediately for the release of their citizens, held without charges in Guantanamo.

    He said 90% of those held had "no relation whatsoever with al-Qaida or Taliban. They were working with humanitarian relief agencies and were only arrested as part of an American campaign against possible suspects."


    The detainees are being held outside US legal jurisdiction


    A New York representative of the Council on American-Islamic Relations (CAIR) said he had also heard reports of US guards converting to Islam in Guantanamo.

    Arrests

    No comment was immediately available from the camp. US military officials have imposed stricter reporting limits since the arrests of a Muslim army chaplain and two interpreters.

    The arrests involved civilian interpreter Ahmad Mihalba, a naturalised US citizen from Egypt, allegedly found with classified documents from Guantanamo and Air Force Airman Ahmad al-Halabi, an interpreter accused of espionage for allegedly sending classified information about the camp to an unspecified "enemy."

    Army Capt James Yee, a Muslim chaplain, has been charged with disobeying orders. He is accused of leaving the base with a layout of the prison block.

    All three say they are innocent.

    Red Cross speaks out

    The International Committee of the Red Cross has complained on Friday that the camp denies prisoners basic rights and is leading to mental health problems among them.

    "We've witnessed growing anxiety and a rather serious deterioration in the psychological health of the detainees, linked very much, we believe, to their ongoing uncertainty," said Amanda Williamson of the ICRC's office in Washington.

    The public protest is highly unusual for the ICRC, which traditionally raises concerns about such conditions privately.


    http://english.aljazeera.net/NR/exer...C8B756C177.htm
    .

  2. #2
    Baby insh'Allah....

    Reacties
    5.948
    04-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Zo zie je maar weer dat ook in Amerikanen goede dingen schuilen, in tegendeel wat hier vaak wordt beweerd....

    Allahu akbar!!

  3. #3
    Baby insh'Allah....

    Reacties
    5.948
    04-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nee pistaa dat bedoel ik niet. Ik bedoel, de laatste tijd horen we hier een groot gejuich als er weer een paar amerikanen dood gaan en dat vind ik heel triest. Ik heb bij een andere topic al proberen te vertellen dat amerikaanse militairen het ook heel moeilijk hebben als ze daar zitten en dat ze echt niet allemaal het doel voor ogen hebben alle moslims of irakezen of noem het maar uit te moorden.

    Je hebt me dus verkeerd begrepen of ik heb het verkeerd gezegd, ik hoop dat je nu wel begrijpt wat ik probeer te zeggen.

    Maar als moslim zijnde vind ik het natuurlijk mooi als iemand zich bekeerd tot, wat in mijn ogen is, de mooiste godsdienst.

    In ieder mens schuilen talloze goede dingen, of ze nou gelovig zijn of niet.. In jou ook Pistaa

  4. #4
    Baby insh'Allah....

    Reacties
    5.948
    04-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Kruisvaarder69
    Denk jij dat er ook maar 1 Amerikaanse soldaat is die er plezier in heeft om moslims of Irakezen te vermoorden?

    Er zijn maar weinig mensen die mensen vermoorden leuk vinden om te doen.
    My point exactly!!

  5. #5
    Baby insh'Allah....

    Reacties
    5.948
    04-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    k ben niet voor niets 't liefste lid....

    Misverstand weer uit de weg!

  6. #6
    Baby insh'Allah....

    Reacties
    5.948
    04-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Cobraagent
    Salam,

    Ik heb eigenijk deze topic geplaats met het doel jullie te laten zien, dat het zelfs gedentileerden die geen vrijheid hebben en ook over geen middelen beschikken in staat zijn om de anderen die een totaale andere beeld hebben over onze cultuur en geloof over te tuigen en te laten bekeren tot de islam.

    Hieruit kunnen wij er van leren, dat wij geen macht, geld of ander dingen te hoefen bezitten om de anderen iets over onze kennis te vertellen en hun de mooiste kanten van onze geloof te laten zien.

    Maar wat zie je tegenwoordig; we zijn gewoon uit op geld, dure huizen, wagens etc, en we beschikken over allerlei middelen om de helle wereld iets over onze geloof te vertellen en we doen niets.......niets.......

    Op enkele na.


    wa salamo alaikom
    Dat we niets doen is niet waar!! Ga maar eens naar dit forum bij de rubriek jongeren en islam dan zul je zien dat er genoeg mensen zijn die je alles over de islam willen vertellen als je daarin geinteresseerd bent. Maar niemand zal een persoon dwingen zich te bekeren. Maar we zijn allemaal blij als iemand zich bekeerd, ja toch?

    Als elke moslim de mooie kanten van de islam zou laten zien, zou het negatieve beeld zo verdwijnen. If only....

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.306
    24-02-2002

    Masha Allah

    Zo zie je maar, dat Allah swt iedereen kan leiden wie hij wil.

  8. #8
    Improved Version

    Reacties
    891
    11-12-2001

    Origineel gepost door Pistaa

    Trouwens, dat bekeren doet me wat denken aan de tijd van de missionarissen die ook gingen bekeren.
    Hun religie was namelijk de enige juiste....zo eng waren ze van gedachten Zo eng zijn alle godsdienstfanaten...
    Wat een onzinnige vergelijking. De Islam is in tegenstelling tot het christendom geen religie waar de zwakken met een brood tot de religie worden gelokt. Je weet wel, zoals die missionarissen dat vandaag nog doen overal waar het kolonialisme haar wrede sporen heeft achtergelaten.

    Je vergelijkt kapitaalkrachtige westerse missionarissen, met Islamitische GEVANGENEN die ZONDER Rechten in een amerikaans strafkamp gevangen zitten... hihihi...
    Kan je nog wel slapen na goed nieuws over de Islam?

    Over godsdienstfanaten gesproken, het "leger van de Heer" heeft in Uganda weer dorpje vrouwen en kinderen verminkt! Reden om in te grijpen....o nee, dit zijn natuurlijk geen terroristen maar 'incidenten'...

    Dag stakker.
    One man's terrorist is another man's freedom fighter.

  9. #9
    Memento mori

    Reacties
    7.256
    04-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nou, hebben jullie die reportage gezien over Mohammed Ali, de grootste bokser aller tijden?

    Hij, Cassius Clay bekerde zich op het hoogtepunt van zijn roem, ergens in de 60-er van de vorige eeuw tot de islam en heette vanaf toen Mohammed Ali.

    Islam wordt in het Nederlands met een kleine letter geschreven: islam, net als joods, of katholicisme.

    Ik geloof helemaal niet dat het van iets "goeds"getuigt in een Amereikaan als hij/zij zich tot de islam bekeert. Overigens, ook niet van iets "slechts".

    In de nazi-kampen waren het de joden die, om te overleven, bereid waren om hun vergaste of op andere manier vermoorde land en/of geloofsgenoten de oven in te schuiven.

    "Wie met pek omgaat wordt ermee besmeurd" of "wiens brood men eet diens woord men spreekt"?

    Scottie, zuiver.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    12.088
    23-07-2008

    Allahu Akbar!

  11. #11

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    3.951
    25-02-2011

    Citaat Geplaatst door Badr-Hardekak Bekijk reactie
    2003???

  13. #13
    Contra le cliché

    Reacties
    1.063
    22-11-2010

    Taliban waarom up je deze eeuwenoude topic?

  14. #14
    Contra le cliché

    Reacties
    1.063
    22-11-2010

    Citaat Geplaatst door Jan_Diederik Bekijk reactie
    Je begrijpt toch wel dat het 99% zeker is dat ze al lang geen moslim meer zijn?

    Achterlijk gedoe hier altijd.
    De enige achterlijke zijn degene die zich voordoen als intellectueel, maar tegelijk geloven dat hun voorouders apen waren.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    3.192
    27-04-2009

    Wederom zo'n antiek bericht (2003), kan Taliban niet een weekje de diepvries in, opdat hij zijn zonden kan overdenken? Uppen was naar mijn weten tegen de regels.