Eén fotoshop te ver

Hongaren fotoshoppen staatssecretaris Auschwitz in
Twee medewerkers van een Hongaars radiostation zijn ontslagen omdat ze een gefotoshopte afbeelding van staatssecretaris Gabor Szetey op de site van het radiostation hadden gezet. Op deze foto staat Szetey, die openlijk homoseksueel is, met een roze driehoek op zijn borst voor het concentratiekamp Auschwitz .




Het radiostation heeft inmiddels excuses aan de staatssecretaris en de homogemeenschap van Hongarije aangeboden. Ook premier Ferenc Gyurcsany heeft de foto scherp veroordeeld.

Intimideren
Szetey is de eerste gekozen politicus in Hongarije die uit de kast is. De staatssecretaris liet in een reactie op het incident weten: ‘Ik heb een boodschap voor degenen die dit gedaan hebben en de mensen die het met hen eens zijn: Ik laat me niet intimideren.’

Ten tijde van nazi-Duitsland waren homoseksuele handelingen strafbaar. Duizenden homo’s (de schattingen lopen uiteen van 5000 tot 15.000) werden gedeporteerd naar concentratiekampen, waar velen werden vergast. In de concentratiekampen droegen homoseksuele gevangenen een roze driehoek.

Bron
Zie welk een wankel evenwicht tolerantie is.