1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Huwelijksvoorwaarden

    Citaat Geplaatst door ana salima
    hey allemaal!!

    ik heb even een vraag aan meiden die getrouwd zijn of nog gaan trouwen. trouwen jullie en jullie aanstaande op huwelijksvoorwaarden of niet? zo ja of nee...verklaar je nader graag.
    alvast bedankt
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    654
    14-11-2002

    neehoor, wij marokkanen doen het allemaal in gemeenschap van goederen...


  3. #3
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Mijn buurvrouw (overigens Poolse) was ook in gemeenschap van goederen getrouwd. Nu ze eindelijk gescheiden is van die klootzak van een vent van d'r, blijkt ie schulden te hebben! En die komen ze dus ook bij haar verhalen. Vanwege die gemeenschap van goederen.

    En mijn zwager stond erop om niet in gemeenschap van goederen met mijn zus te trouwen. Hij heeft studieschulden en wil niet dat zij daarmee blijft zitten mocht hij onverhoopt komen te overlijden.

  4. #4
    Love u moesje

    Reacties
    418
    08-11-2002

    Dit allemaal vind ik wel erg ver gezocht hoor.. Trouwen op huwelijkse voorwaarden vind ik alleen acceptabel als 1 van de 2 een eigen zaak heeft.. Maar verder... NO!!

    En salima, mag ik vragen waarom je die vraag stelt, ga je zelf ook trouwen of...

    XxXx Angel
    ........................

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    53
    25-10-2002

    niks trouwen op voorwaarden
    gewoon er voor gaan
    en als allah het wilt dan komt alles goed
    je gaat toch geen regels van te voren regelen dat zegt meer ik weet niet of wij het redden
    en wat ik ook heel erg vind is dat meiden (of de ouders daarvan)
    zeggen tegen een man eerst zoveel geld voor de bruidschat dan pas trouwen meiden doe dat niet
    ik heb zelf geen bruidschat gewild ondanks dat mijn man het zelf heel graag wilden maar iik heb gewoon nee gezegd en heb daaorom ook niks gekregen
    en ben heel gelukkig met mijn man
    EEN BRUIDSCHAT IS ALS JE GELUKKIG WORDT MET JE MAN
    en dan heb je echt niks aan goud hoor
    nou doeii

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    700
    31-08-2005

    gelijk heb je meid

  7. #7
    ~Gelukkig Getrouwd~

    Reacties
    471
    12-11-2003

    Ik heb vertrouwen in allah, me aanstaande zegt ook dat we op huwelijkse voorwaarden moeten trouwen, want je weet maar nooit wat er kan gebeuren en straks zit ik met de problemen en dat wil hij niet... maar toch wil ik het niet....
    Mijn 2de Wonder!

  8. #8
    miss

    Reacties
    216
    19-02-2003

    Citaat Geplaatst door rascouma
    niks trouwen op voorwaarden
    gewoon er voor gaan
    en als allah het wilt dan komt alles goed
    je gaat toch geen regels van te voren regelen dat zegt meer ik weet niet of wij het redden
    en wat ik ook heel erg vind is dat meiden (of de ouders daarvan)
    zeggen tegen een man eerst zoveel geld voor de bruidschat dan pas trouwen meiden doe dat niet
    iheb daaorom ook niks gekregen k heb zelf geen bruidschat gewild ondanks dat mijn man het zelf heel graag wilden maar iik heb gewoon nee gezegd en en ben heel gelukkig met mijn man
    EEN BRUIDSCHAT IS ALS JE GELUKKIG WORDT MET JE MAN
    en dan heb je echt niks aan goud hoor
    nou doeii
    probeer je zahma modern te doen ofzo! een bruidschat is wel verplicht in de islam tmoet daarom nog geen geld zijn ofzo!