1. #1
    Verbannen

    Reacties
    6.661
    29-11-2006

    Cool Speciale school voor moslima's in België

    Speciale school voor moslima's in België

    ANTWERPEN -België opent op 12 september de eerste islamschool voor meisjes in het land.

    De koran staat centraal in de opleiding, maar op het lesrooster staan ook algemene vakken als wiskunde, Latijn, milieu en lichamelijke opvoeding. De meisje worden verondersteld een hoofddoek te dragen, zelfs tijdens de turnles. Seksuele opvoeding is taboe.

    De Gazet van Antwerpen meldt dat er voorlopig een twintigtal meisjes staat ingeschreven. Tweehonderd zou het streefdoel zijn. De meisjes komen uit Brussel, Antwerpen en Mechelen.

    Begin mei was er voor het eerst sprake van een school voor moslima’s in Sint-Jans- Molenbeek. Ministers werden er over geïnterpelleerd in het parlement, maar moesten het antwoord schuldig blijven bij gebrek aan informatie. Nu blijkt dat de school er komt.

    De initiatiefnemers denken dat het aantal inschrijvingen op korte termijn nog flink stijgt, omdat veel families nog met vakantie zijn of nog even de kat uit de boom kijken.

  2. #2
    Phantom Nimrod

    Reacties
    689
    04-06-2007

    Zolang ze maar aan de wettelijke voorschriften voldoen....

  3. #3
    Good Vibes

    Reacties
    7.188
    05-03-2005

    Topictitel moet zijn: "School voor speciale moslima's in België"
    Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    10.551
    16-06-2007

    Wat ik me bij zo'n bericht afvraag is waar die meiden straks een baan denken te vinden in België.

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    5.829
    10-03-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Ach, in zo'n oude bajus kan je de meiden van halal gelijk hun rechten bijbrengen....

    thuis opgesloten worden, doekje op, mondje dicht houden anders klapjes en de man bedienen....

    Dr. Hoep
    (gaat toch eens kijken, is benieuwd hoe het schoolzingen klinkt)


  6. #6
    lè ma ket alangka

    Reacties
    4.070
    13-09-2006

    Citaat Geplaatst door fierljepper Bekijk reactie
    Wat ik me bij zo'n bericht afvraag is waar die meiden straks een baan denken te vinden in België.

    solliciteren met een diploma misschien??
    op het lesrooster staan ook algemene vakken als wiskunde, Latijn, milieu en lichamelijke opvoeding.
    “Wijsheid is gelegen in zwijgen en het zijn maar weinigen, die dit in praktijk brengen.” Anas (radiallahoe ´anhoe)

  7. #7
    lè ma ket alangka

    Reacties
    4.070
    13-09-2006

    Citaat Geplaatst door Hoelahoep Bekijk reactie
    Ach, in zo'n oude bajus kan je de meiden van halal gelijk hun rechten bijbrengen....

    thuis opgesloten worden, doekje op, mondje dicht houden anders klapjes en de man bedienen....

    Dr. Hoep
    (gaat toch eens kijken, is benieuwd hoe het schoolzingen klinkt)
    thuis hoeven de dames geen hijab te dragen hoeppie
    “Wijsheid is gelegen in zwijgen en het zijn maar weinigen, die dit in praktijk brengen.” Anas (radiallahoe ´anhoe)

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    10.551
    16-06-2007

    Citaat Geplaatst door misbaksel Bekijk reactie
    solliciteren met een diploma misschien??
    (1) Maar willen ze dan wel werken in een "gemengde omgeving"? En willen ze in een supermarkt wel wijn of varkensvleesproducten inkopen, willen ze op een advocatenkantoor werken waar misdadigers worden verdedigd en men uitgaat van het Nederlandse recht, willen ze wel werken bij banken die met rente werken?

    Ik denk dat dat ook vragen zijn die potentiële werkgevers zich zullen stellen. En dat als die vragen opkomen dat ze dan de voorkeur zuillen geven aan iemand die een "normale", niet-islamitische, gemengde school zullen geven.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    4.169
    25-11-2001

    Citaat Geplaatst door fierljepper Bekijk reactie
    (1) Maar willen ze dan wel werken in een "gemengde omgeving"? En willen ze in een supermarkt wel wijn of varkensvleesproducten inkopen, willen ze op een advocatenkantoor werken waar misdadigers worden verdedigd en men uitgaat van het Nederlandse recht, willen ze wel werken bij banken die met rente werken?

    Ik denk dat dat ook vragen zijn die potentiële werkgevers zich zullen stellen. En dat als die vragen opkomen dat ze dan de voorkeur zuillen geven aan iemand die een "normale", niet-islamitische, gemengde school zullen geven.

    Ik denk dat jij je teveel zorgen maakt om die meiden.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    9.736
    11-03-2007

    Citaat Geplaatst door fierljepper Bekijk reactie
    (1) Maar willen ze dan wel werken in een "gemengde omgeving"? En willen ze in een supermarkt wel wijn of varkensvleesproducten inkopen, willen ze op een advocatenkantoor werken waar misdadigers worden verdedigd en men uitgaat van het Nederlandse recht, willen ze wel werken bij banken die met rente werken?

    Ik denk dat dat ook vragen zijn die potentiële werkgevers zich zullen stellen. En dat als die vragen opkomen dat ze dan de voorkeur zuillen geven aan iemand die een "normale", niet-islamitische, gemengde school zullen geven.
    Die zie je daar niet werken, ze gaan daar heen of de kans is groter dat ze gestuurd worden om geen problemen te krijgen ivm de leerplicht.

  11. #11
    Met hoofdletter F

    Reacties
    2.765
    12-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Dit is een legitieme school, omdat de regering het toestaat. Als men wil afgeven, dan moet men bij de Belgische staat zijn.

    En trouwens, het is een kwestie van vraag en aanbod. Blijkaar was er vraag naar, dus is het aanbod gekomen.

    Ik heb liever scholen dan Hell Angels cafe's, hoolingan meeting points en tippelzones

    Morro mayhem is a better definition for this madness


  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    10.551
    16-06-2007

    Citaat Geplaatst door fauna Bekijk reactie
    Dit is een legitieme school, omdat de regering het toestaat. Als men wil afgeven, dan moet men bij de Belgische staat zijn.

    En trouwens, het is een kwestie van vraag en aanbod. Blijkaar was er vraag naar, dus is het aanbod gekomen.

    Ik heb liever scholen dan Hell Angels cafe's, hoolingan meeting points en tippelzones

    Oh, ik geloof meteen dat er een vraag naar dergelijke scholen is. Maar waar ik een hard hoofd in heb is dat er ook een vraag is naar degenen die van een dergelijke school afkomen.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    5.155
    24-04-2006

    Citaat Geplaatst door fauna Bekijk reactie
    Dit is een legitieme school, omdat de regering het toestaat. Als men wil afgeven, dan moet men bij de Belgische staat zijn.

    En trouwens, het is een kwestie van vraag en aanbod. Blijkaar was er vraag naar, dus is het aanbod gekomen.

    Ik heb liever scholen dan Hell Angels cafe's, hoolingan meeting points en tippelzones
    Waar slaat dat nu weer op.

    Ik vind het lespakket trouwens zwaar over de top. Lessen over hoe je moet naaien zou meer dan voldoende moeten zijn.

  14. #14
    Ijskoud

    Reacties
    602
    29-01-2004

    MVC Premium MVC Premium
    waarom is seksuele voorlichting taboe op deze school,krijgen ze een aparte school word hun kennis ook nog is beperkt...
    alsof seksuele voorlichting niet mag in de islam ofzo, belachelijk.


    'No Fairytales 4 This Young Female....
    Reality Already Has D0ne Her St0ry..'


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.484
    09-03-2007

    Citaat Geplaatst door fauna Bekijk reactie
    Dit is een legitieme school, omdat de regering het toestaat. Als men wil afgeven, dan moet men bij de Belgische staat zijn.

    En trouwens, het is een kwestie van vraag en aanbod. Blijkaar was er vraag naar, dus is het aanbod gekomen.

    Ik heb liever scholen dan Hell Angels cafe's, hoolingan meeting points en tippelzones

    Hoe weet jij dat het een legitieme school betreft?? Wat ik begrepen heb is dat de lokalen ondergebracht zijn/worden in een bijgebouw van een moskee.

    En een leerlingenaantal van 20 lijkt mij geen school Niet echt veel vraag naar