1. #1201
    MVC Lid

    Reacties
    274
    03-11-2004

    krijgen we vandaag een vervolgjuhh.xxjess
    ......<<<BerKaniaaa>>>.... .

  2. #1202
    ASWJ

    Reacties
    2.842
    03-04-2005

    Citaat Geplaatst door berkania46 Bekijk reactie
    krijgen we vandaag een vervolgjuhh.xxjess
    Inshaa Allaah, ik zal mijn best doen (f)

    مَنْ ذَاقَ عَرَفْ


  3. #1203
    MVC Lid

    Reacties
    274
    03-11-2004

    inshallaah....dan ga ik nog wel even wachten ben benieuwd....
    ......<<<BerKaniaaa>>>.... .

  4. #1204
    ASWJ

    Reacties
    2.842
    03-04-2005

    [“Bel jouw Heer en laat Hem de Engel des Doods naar mij te sturen!”]

    Nowara

    ‘Dus je gaat trouwen?’ vroeg Hanane me nieuwsgierig. ‘Nee, nee, het is nog niet zeker, ik moet nog even het antwoord van mijn vader afwachten.’ Zenuwachtig liep ik heen en weer. Zakariyaa was in de woonkamer aan het telefoneren met mijn vader. ‘Gair inshaa Allaah, komt wel goed..’ stelde Hanane me gerust. Op zulke momenten miste ik Sabria wel, ze was weer terug naar Engeland, haar vader wilde niet dat ze in Marokko was. Ik glimlachte haar toe. ‘Inshaa Allaah..’ Ik zag de Qor-aan die ze in haar handen had. Dat was echt even wat ik nodig had. Ze volgde mijn blik en glimlachte. ‘Kom, ik ga je overhoren..’ Opgelucht ging ik voor haar zitten. ‘Yallah, heel Soerah as-Saff, en ik wens geen enkele fout!’ Ik grinnikte en keek haar stralend aan. Mijn benen gingen over op de kleermakerszit en ik leunde wat naar voren. Na de achtste aayah bleef ik vastzitten. Ik beet op mijn onderlip. Wat kwam hierna ook alweer? ‘Think, think..’ probeerde Hanane me aan te moedigen. Ik pijnigde mijn hersenen. Opeens schoot het me weer te binnen. Voldaan reciteerde ik verder. Hanane knikte goedkeurend. ‘Mashaa Allaah..’ zei ze nadat ik de Soerah had afgerond. ‘Heel goed.’ Ik glimlachte. ‘Moge Allaah je zegenen lieverd..’ En dit meende ik. Mashaa Allaah, wat een zuster was het..

    Ik opende langzaam de deur van de slaapkamer naar de woonkamer en voorzichtig keek ik om het hoekje. Ik zag dat Zakariyaa nog druk in gesprek was aan de telefoon. Mijn hoofd trok ik terug en ik slaakte een diepe zucht. ‘Nog steeds niet?’ klonk Hanane. Ik schudde van nee. Net toen ik van de deur wilde weglopen, klonk er geklop. Met een ruk draaide ik me weer om en deed de deur open. ‘Kun je even komen?’ vroeg Zakariyaa. Ik draaide me even om. Hanane knikte me toe. Voorzichtig liep ik achter hem aan de woonkamer in. Waarom kreeg ik de indruk dat Zakariyaa niet blij was? Mijn hart bonkte in mijn keel. Ik slikte alvorens ik tegenover hem plaatsnam. ‘Nowara..’ begon Zakariyaa. Zijn ogen stonden té serieus. ‘Ik heb het met abie besproken..’ Afwachtend keek ik hem aan. ‘Toen hij vroeg wie de broeder was en ik Marwaans naam noemde..’ Met grote ogen keek ik hem aan. Yaa Rabbi, laat het positief zijn. ‘toen kon hij niet gelukkiger zijn..’ Ik verstijfde. ‘Wat bedoel je daarmee?’ Zakariyaa begon te grinniken. ‘Wat ik daarmee ‘indirect’ wil zeggen, is dat hij heel verheugd is over het feit dat Marwaan om jouw hand wil komen vragen..’

    Ik stormde de slaapkamer in en kon met moeite een juich onderdrukken. Hanane keek me met verwachtingsvolle ogen aan. 'En?' Met betraande ogen van vreugde knikte ik. ‘Mashaa Allaaaaah..’ ik vloog om haar hals. ‘Ohh ik ben zo blij voor je schat!’ Langzaam stroomden de tranen over mijn wangen. Allaahoemma Lakal Hamd. Ik hield haar stevig vast. ‘Oh Hanane, ik ben zo blij.’ Ze hield me op armlengte afstand. ‘Dat kan ik me heel goed voorstellen,’ zei ze lachend. ‘Hoe heet hij?’ Ik voelde een blos omhoogtrekken. Nee, niet nu. Hanane grinnikte. ‘Hij heet Marwaan..’ Haar glimlach verdween en het leek of ze me met een gekwelde blik aankeek. ‘Wat is er?’ Ze schudde haar hoofd. ‘Nee lieverd, er is niets.. Kwam even op een nare herinnering, gair inshaa Allaah..’ Bezorgd keek ik haar aan. ‘Maar dat mag de pret niet drukken..’ probeerde ze ietwat vrolijker over te komen en ze omhelsde me weer. Ik vergat het meteen toen ik het gezicht van Marwaan voor me haalde. Ik sloot mijn ogen. Alhamdoelillaah..

    مَنْ ذَاقَ عَرَفْ


  5. #1205
    MVC Lid

    Reacties
    274
    03-11-2004

    choukraan lieverddd....hoop dat je gauw weer prachtige vervolgen hebt...tot gauw inshallah salam alaikom.....
    ......<<<BerKaniaaa>>>.... .

  6. #1206
    ASWJ

    Reacties
    2.842
    03-04-2005

    Citaat Geplaatst door berkania46 Bekijk reactie
    choukraan lieverddd....hoop dat je gauw weer prachtige vervolgen hebt...tot gauw inshallah salam alaikom.....

    Graag gedaan schatje, djazaaki Allaahoe gairan voor je berichtje! Slaap lekker, moge Allaah over je waken..

    Wa alaikoem assalaam warahmatoellaah,

    مَنْ ذَاقَ عَرَفْ


  7. #1207
    MVC Lid

    Reacties
    1.083
    27-06-2007

    Prachtig verhaal!!!

    ...Alhamdoelillah...


  8. #1208
    Niesje♥Soesoe

    Reacties
    1.514
    22-05-2006

    Notificatie..

    "Het hart is tijdens zijn reis naar Allah, de Verhevene, net als een vogel. Liefde is zijn hoofd, vrees en hoop zijn twee vleugels. Wanneer het hoofd en de twee vleugels correct zijn, vliegt de vogel elegant. Als het hoofd wordt gescheiden, sterft de vogel, en als de vogel één van zijn vleugels verliest, wordt het een doel voor elk jager of roofdier."
    -Ibn Qayyim Al-Jawziyya-


  9. #1209
    MVC Lid

    Reacties
    210
    16-10-2004

    Prachtig, ik was het verhaal even kwijt maar ik alle vervolgen ingehaald.
    Mashallah

  10. #1210
    ASWJ

    Reacties
    2.842
    03-04-2005

    Djazaakoem Allaahoe gairan =)

    مَنْ ذَاقَ عَرَفْ


  11. #1211
    -Hamdulilah-

    Reacties
    3.984
    22-09-2006


  12. #1212
    ASWJ

    Reacties
    2.842
    03-04-2005

    Citaat Geplaatst door Zustertje__ Bekijk reactie
    upppp Baraka Allah fieki Voor je vervolg meid (k)

    Wa salaam

    Wa fieki baarak Allaah (L)

    Wa alaikoem assalaam..

    مَنْ ذَاقَ عَرَفْ


  13. #1213
    MVC Lid

    Reacties
    476
    07-04-2008

    OW ZOOOOO LEUKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

    MashaAllaah.. Jij moet egt boeken schrijven..

    GA SNEL VERDER>>
    “O jullie die gelovigen, het vasten is jullie voorgeschreven (verplicht) zoals het ook verplicht was aan degenen die voor jullie leefden, opdat jullie vroom (taqwa) zullen zijn.“ (Baqarah 2:183)

  14. #1214
    Meerdere gebruikers

    Reacties
    411
    13-02-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Ihsaaaaaaan NU MELDEN OP MSN!!!!!!!!!!!!!! hahaha
    IK PRAAT SERIEUSSSSSSSS

  15. #1215
    ASWJ

    Reacties
    2.842
    03-04-2005

    Citaat Geplaatst door zgoedaa Bekijk reactie
    Ihsaaaaaaan NU MELDEN OP MSN!!!!!!!!!!!!!! hahaha
    IK PRAAT SERIEUSSSSSSSS



    I'm talking to you, moet je wel terugpraten eh

    مَنْ ذَاقَ عَرَفْ