1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    19
    05-10-2001

    nederlandse vriendin

    salaam allemaal, ik ben aan marokaanse jongen van 21jr.
    heb nu al 1jr een ned. vriendin . erg leuk zullen jullie denken. ik weet dat ik van haar hou daar gaat het nu niet om. waar het wel omgaat is ik wil weten hoe mensen er over denken een marokaanse jongen met een nederlandse vriendin!! want iedereen die ik ken kijkt ons met een scheve nek aan of het nou marokaans of nederlands zijn. heb het daar soms echt moelijk mee

  2. #2
    AiN ZoHrA FoR LiFe!!!

    Reacties
    70
    17-09-2001

    YO!!!!!

    GEWOON NIET OP AL DIE MENSEN LETTEN!
    HET BELANGRIJKSTE IS DAT JULLIE VAN ELKAAR HOUDEN EN DAAR GAAT HET TOCH OM! VEEL GELUK VERDER EN IK HOOP DAT JULLIE SAMEN EEN GOEDE TOEKOMST HEBBEN!!!

    GREETZZZZ VAN MIJ

  3. #3
    ...........

    Reacties
    336
    29-09-2001

    Hoi Ali_Achmed de 3e,

    Als jullie gelukkig zijn en van elkaar houden kan ik alleen maar zeggen LIVE YOUR LIFE NO MATHER WHAT PEOPLE SAY!!!!!!! want mensen blijven toch praten.....

    Liefs Naura

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    hallo achmed,

    ik zal je wat over mij zelf vertellen.
    ik ben 34 jaar en heb 2 kinderen.

    voordat ik getrouwd was, had ik een hollandse en nog eens hollandse vriendin.
    ik kan je alles vertellen wat dat inhoudt.

    natuurlijk maakt niet uit waar dat meisje vandaan komt maar als jij met haar door het leven wilt, zal ze toch tot de islaam bekeren en dan zul je zien dat je de gelukkigste bent.
    als die mansen die je nu scheef aankijken incl. je ouders zullen je ontvangen met open armen. bedenk wel dat je geen onodige jaren verslijt maar nu alvast moet gaan nadenken want anders wordt het te zwaar zowel voor jou als voor je vriendin.
    het mooiste en het makkelijkste voor je en je ziel is gewoon trouwen met je eigen volk(moslim) en dan zal het je goed doen.

    veel geluk nog samen en geniet van elke moment dat je gezond en samen bent.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    19
    05-10-2001

    Beste Abdel daar ben ik het niet met je eens!!
    Dat van je eigen volk. Lekker makkelijk is dat ook altijd je eigen dromen op zij zetten zodat je ouders gelukkig zijn!! Ik weet dat at heel belangerijk is maar helaas kan dat niet altijd tenkoste van mij zijn. Ik weet waar ik voor kies en mijn keuze stond al vast wou alleen weten wat andere er van dachten. had liever nog meer reacties gehad maar ik wacht af en kijk hoe mensen hier over denken

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    19
    05-10-2001

    Ik weet heel goed wat Haram is !!
    Alleen er is een verschil wie ben jij om te zeggen dat wat ik doe haram is ??
    Ze is katholiek maar ja dat weet jij niet en gezien ik wel met haar mag trouwen of ben jij zo een kereltje dat roept dat alles haram is ???
    En zelf alles verkeerd doet. Man als jij een echte moslim was zou je dit toch wel moeten weten en niet met het vingertje steeds want wie ben jij om over mij te oordelen ???

    [Dit bericht is aangepast door ali_achmed de 3e (aangepast op 09 oktober 2001).]

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    hoi,

    ik denk dat je het ietsje pietsje verkeerd hebt begrepen wat ik ermee bedoel of ik heb het je verkeerd uitgelegd maar wat dan ook,

    VEEL GELUK MET HAAR.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    58
    03-08-2001

    As Sallam aliakoem Ali_Achmed de 3e,

    Trek je alsjeblieft niets aan van wat andere mensen er van vinden, uiteindelijk gaat het om je eigen gevoel en emotie, dus vraag je nooit af wat een ander ervan vindt. En daarbij is het inderdaad zo dat je in het huwelijk kunt treden met iedere vrouw die in één van de geschriften gelooft, katholiek of christelijk, als ze maar in God gelooft, en incha Allah als je haar over de Islam vertelt wordt ze moslima.
    Mij is het ook zo vergaan, ik was christelijk toen ik mijn man ontmoete, hij heeft me vertelt over de Islam. Ik ben toen heel veel over de Islam gaan lezen en ben tot de conclusie gekomen dat de Islam de enige Waarheid is en ben moslim geworden. Niemand heeft me daar vanaf kunnen houden, geen mens, ook mijn familie niet.
    Wij zijn getrouwd en heel gelukkig en ik prijs de dag dat door Allah mijn hart nu schoon en rein is.

    En van genotsknots moet je al helemaal geen notie nemen, zijn nick-name alleen al. Alsof dat niet haram is.
    Daarbij is het inderdaad zo dat hij niet kan weten hoe jij met je vriendin omgaat, wie weet zit er wel een mahram iemand bij.
    Zeker is dat hij in ieder geval niet deze overlevering van de Profeet kent die zei:

    "Er waren twee mannen die zich in gelijke mate inspanden. Één van hen zondigde en de ander spande zich in met aanbidding voor Allah. En degene die Allah aanbad zag steeds dat de ander zondigde en zei steeds tegen hem: "Stop daarmee". En op een dag, toen hij hem vond terwijl hij zondigde en weer zei:"Stop daarmee", antwoorde de zondaar: "Laat mij over aan mijn Heer, ben jij gestuurd als een bewaker over mij? Toen zei de ander: "Bij Allah, Allah zal jou niet vergeven, noch je tot het Paradijs toelaten". Toen werden hun zielen werden weggenomen kwamen ze voor de Heer der Werelden te staan. Allah zei tegen degene die altijd aanbidding verrichte: "Had jij de kennis over mij of had jij enige macht over wat in Mijn handen is?"
    En Hij zei tegen de zondaar: "Ga het Paradijs binnen dankzij Mijn genade". En Hij zei tegen de ander: "Breng hem naar het Vuur".

    Daarom mogen we nooit iets zeggen over een ander en dat deze iets doet wat niet goed is of een zonde.

    Ali_Achmed de 3e, heel veel geluk en liefde toegewenst. Maak je eigen beslissingen!

    ------------------
    "Wa-Alaikoem salaam Wa Rahmatoelahi Wa Barakatoeh".

  9. #9
    Kijk & vergelijk...

    Reacties
    1.457
    04-10-2001

    Salaam aleikom,

    Ja, je hebt wel gelijk maar waarvoor kan een Nederlandse of Indonesische moslim etc niet.
    Want soms heb ik het idee dat hun betere moslims zijn dan wij Marokkanen. Ik bedoel als ze zich bekeeren doen ze dit met volle overtuiging en voor 100% voor dat ze getuigen dat allah de enige is en Mohammed (vzmh) zijn boodschapper, maar bij ons heb ik zo mijn vraagtekens................

    Wa salaam,

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    19
    05-10-2001

    Nou genots knots, de reden waarom vind ik niet goed genoeg en ja daarom werd ik kwaad omdat iedereen zegd te handelen van uit de Islam maar dat niet doet.
    En dan word ik heel kwaad ja. en selma mooi hadith.
    En hoop dat iedereen de les weet .

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    73
    18-09-2001

    "De reden waarom vind ik niet goed genoeg"?

    Dus je vind de islamitische wetgeving niet goed genoeg?

    Waarom verbaast mij dit niet van jou?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    19
    05-10-2001

    Wat mij op valt hier op deze site dat het niet gelijk staat met de daaglijkse realiteit.
    Mensen doen zich zo goed voor, terwijl ze (grote kans) dat niet zijn.
    Ik ga niet door voor een leugenaar, Ik verstop me niet achter het toetsenbord en doe me voor als een profeet die alles weet of een mens die nix fout doet.
    Ik ben me zelf met al mijn foute, Alleen een ding wat mij op valt is dat ik word aangevallen omdat ik een Nederlandse vriendin heb. En nooit is gevraagd of ze moslim is.
    Niet dat ze dat is maar alleen al het feit dat dat niet gevraagd is wijst op de kort zichtigheid van sommige mensen.




    ------------------

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-11-2001

    Salaam
    sjongje jonge als het een moslim jongen is met een Nederlandse dan mag echt alles he maar andersom ok ok ik weet wat er in de Koran staat voordat iedereen straks weer met preken komt,
    in ieder geval, ik wens je wallah veel geluk met je Nederlandse vriendin, dat meen ik echt. Alleen een Nederlandse blijft een Hollanda, hoe goed en lief en aardig ze ook mag zijn,misschien zul je het niet nu merken maar over langere tijd zal de kultuurkloof je steeds meer opvallen. Zij is opgegroeid in een andere omgeving met andere mensen, hetzelfde geldt voor jou. Alleen dat al is moeilijk. Maar goed, zoals ik al zei, ik wens jullie allebei het mooiste toe, want liefde is mooi, maar zoals ik al zei, denk goed na voordat je iets doet en dat geldt voor beide kanten.

    Gr M

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    19
    05-10-2001

    Bedankt beste mensen voor jullie steun.
    Kon helaas weer sins kort reageren omdat ik mijn password kwijt was.

    Vandaar zo lang. Beste M. dat is allang bekend bij ons.
    2 culturen. Maar is dat niet altijd zo?
    Alleen al binnen een land. Staders en boeren.
    R'dammers en A'dammers. ga zo maar door.
    Alleen vergeet iedereen dat je uit eindelijk mens bent.
    Je kunt alleen bouwen met ruw materiaal.
    En niet met afgewerkt stenen.

    Hoop dat ik wel duidelijk ben naar jullie toe.
    Ik hou heel veel van die meid en zij van mij.
    En dat is de Basis + nog dat ze mij volledig vertrouwt en ik haar.
    En praten is geen probleem.


  15. #15
    cool

    Reacties
    20
    08-12-2001

    Hoi ANNA

    BEN HELEMAAL MET JE EENS!!!!!!!!!!

    Heel veel mensen weten niet wat het woord HARAAM betekent..................!