1. #1
    K hou van mn manneke

    Reacties
    1.790
    02-08-2002

    Is een gouden tand of een diamantje haram?

    Salaam olaikom
    Ik hoor telkens van mensen verschillende antwoorden.
    Is het nu hallal of haram?




    Rayan 11/03/2007
    Lina 03/03/2009

  2. #2
    Meowth, Ogen Dicht....

    Reacties
    910
    31-07-2002

    Op je tanden!!!???
    een diamantje???

    en een gouden tand???
    [size=0,5]Om de wereld voor verder verval te behoeden,[/size]

  3. #3
    K hou van mn manneke

    Reacties
    1.790
    02-08-2002

    Nee je begrijpt niet wat ik bedoel denk ik.
    Een diamanten steentje op je tand.
    Of een gouden tandje.
    Mijn vraag is is het hallal of haram.
    Omdat ik veel verschillende antwoorden heb gehoord




    Rayan 11/03/2007
    Lina 03/03/2009

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    43
    01-08-2002

    gouden tand is hallal dat weet ik zeker want mijn moeder heeft er een als het harram was dan had ze die zeker niet een diamantje weet ik niet maar tand is hallal

  5. #5
    Meowth, Ogen Dicht....

    Reacties
    910
    31-07-2002

    Behh!!
    Volgens Mijn Surroundings is het Haram,
    Ik zou het zelf niet wete,
    zou het zelf ook niet doen,
    vin ut nie zo mooi........
    [size=0,5]Om de wereld voor verder verval te behoeden,[/size]

  6. #6
    K hou van mn manneke

    Reacties
    1.790
    02-08-2002

    Origineel gepost door Lella_fatiha
    gouden tand is hallal dat weet ik zeker want mijn moeder heeft er een als het harram was dan had ze die zeker niet een diamantje weet ik niet maar tand is hallal
    Djazzak allah 7ajran a oegt




    Rayan 11/03/2007
    Lina 03/03/2009

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    70
    17-07-2001

    Salaamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

    Geachte broeders en zusters,

    Veroorzaak geen fitna en plaats geen losgeslagen kreet.
    Wanneer er wordt gesproken over halal en haram hebben we het over hetgeen Allah heeft toegestaan en hetgeen Hij verboden heeft. Om voor ons (als wezentjes met zeer geringe kennis) na te gaan wat het Islamitisch oordeel hierover is, moeten we de Quraan, Sunnah raadplegen. Aangezien wij niet in staat zijn de Quraan uit te leggen en weinig weet hebben van de Sunnah doen we een beroep op de geleerden.

    Wij kunnen en mogen niet zomaar iets roepen terwijl wij het Islamitisch oordeel hierover niet hebben opgezocht.

    Dus om te zeggen dat je moeder of de buurvrouw dat ook doet dat is geen rechtsgeldige reden om aan te nemen dat dit halal is! Kom met bewijs uit de Quraan of Sunnah!

    Pas op met wat je zegt!!! Spreek alleen met kennis, zeker als het gaat om iets halal of haram verklaren.

    Een vriendelijk advies van een broeder in de Islam. ik wens niemand aan te vallen.

    Insha Allah gair,

    Moge Allah ons allen leiden op Zijn pad, amin

    Wa salaamu alaikum wa rahmatullah
    "Herinner je dat hulp met geduld komt, er is voorspoed na tegenspoed en ongemak wordt gevolgd door gemak."

    "Iedere dienaar is een zondaar maar de beste dienaar is diegene die van zijn fouten en begane zonden leert en oprecht berouw toont aan Allah."

  8. #8
    K hou van mn manneke

    Reacties
    1.790
    02-08-2002

    Origineel gepost door Al-Amin
    Salaamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

    Geachte broeders en zusters,

    Veroorzaak geen fitna en plaats geen losgeslagen kreet.
    Wanneer er wordt gesproken over halal en haram hebben we het over hetgeen Allah heeft toegestaan en hetgeen Hij verboden heeft. Om voor ons (als wezentjes met zeer geringe kennis) na te gaan wat het Islamitisch oordeel hierover is, moeten we de Quraan, Sunnah raadplegen. Aangezien wij niet in staat zijn de Quraan uit te leggen en weinig weet hebben van de Sunnah doen we een beroep op de geleerden.

    Wij kunnen en mogen niet zomaar iets roepen terwijl wij het Islamitisch oordeel hierover niet hebben opgezocht.

    Dus om te zeggen dat je moeder of de buurvrouw dat ook doet dat is geen rechtsgeldige reden om aan te nemen dat dit halal is! Kom met bewijs uit de Quraan of Sunnah!

    Pas op met wat je zegt!!! Spreek alleen met kennis, zeker als het gaat om iets halal of haram verklaren.

    Een vriendelijk advies van een broeder in de Islam. ik wens niemand aan te vallen.

    Insha Allah gair,

    Moge Allah ons allen leiden op Zijn pad, amin

    Wa salaamu alaikum wa rahmatullah
    Is het nou wel of niet haram?




    Rayan 11/03/2007
    Lina 03/03/2009

  9. #9
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    What is the ruling on leaving a tattoo on the body after finding out that it is haraam? Also what about leaving a gold tooth which a Muslim had done when he was unaware (of the ruling), but if he has it removed after knowing that it is haraam, it will leave a gap in his mouth?

    Answer:

    Praise be to Allaah.

    Please note that tattoos on the body are haraam, because it was reported that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) cursed the one who makes hair extensions and the one who asks for that to be done, and the one who does tattoos and the one who asks for them to be done. If a Muslim does that when he is unaware of the fact that it is haraam, or that is done to him when he is a child, then he has to remove it when he comes to know that it is haraam. But if removing it is too difficult or will cause him harm, then it is sufficient for him to repent and seek forgiveness, and it will not matter if he leaves the mark on his body. With regard to having a gold tooth fitted when it is not needed, this is not permissible, because gold is haraam for men, unless there it is necessary for some valid reason. I understood from your question that you did that for the purpose of beautification, so you have to remove it. You can have it replaced with something else that is made of permissible material, other than gold. May Allaah help us all to do that which pleases Him. Wa’l-salaamu ‘alaykum wa rahmat-Allaah wa barakaatuhu.



    Shaykh ‘Abd-Alazeez ibn Baaz (www.islam-qa.com)

  10. #10
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Een gouden tand is dus haram volgens deze sheik. Diamant dus ook.

  11. #11
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Origineel gepost door Lella_fatiha
    gouden tand is hallal dat weet ik zeker want mijn moeder heeft er een als het harram was dan had ze die zeker niet een diamantje weet ik niet maar tand is hallal
    Dat is dus de verkeerde benadering. Je moeder weet niet alles. Het was vroeger ook gewoon dat vrouwen een tattoo hadden op hun gezicht of handen. Toen wisten ze niet dat dat haram is, nu weten vrouwen dat dankzij de toegenomen kennis wel. En nu gaan dus een heleboel Marokkaanse vrouwen naar het ziekenhuis om het weg te halen (is verplicht als het geen grote litteken achterlaat of je gezondheid geen schade toebrengt).
    Dus ik zou jouw moeder adviseren om de tand weg te halen als dat geen problemen geeft.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    15-03-2002

    zo ver ik weet is het allebei haram...

  13. #13
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Origineel gepost door Najib26
    Een gouden tand is dus haram volgens deze sheik. Diamant dus ook.
    Ik heb er duidelijk bij vermeld dat het om deze sheik gaat. Anderen denken daar anders over. Zoals hieronder. Zij zeggen dat het mag als het niet met de bedoeling is om ermee te showen (wat volgens mij wel bijna altijd de intentie is).
    Ik zou zeggen: houd je ver van alles wat twijfelachtig is!


    Title of Fatwa Is It Permissible to Have Golden Teeth?
    Date of Fatwa 12/ January/ 2002
    Date of Reply 12/ January/ 2002
    Topic Of Fatwa Dress & Adornment
    Question of Fatwa My wife insists on having a gold tooth, against which I personally have aversion, she keeps begging me for it, what is the Islamic position on having golden teeth.
    Name of Mufti Al-Azhar House of Fatwa
    Content of Reply In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.

    All praise and thanks are due to Allah, and peace and blessings be upon His Messenger.

    Dear brother in Islam, thank you very much for having confidence in us and we hope our efforts, which are purely for Allah's Sake, meet your expectations.

    In response to a similar question, Al-Azhar House of Fatwa, issues the following Fatwa:

    "There is nothing wrong, as far as Islam as concerned, for men and women to have golden, silvery and platinum teeth as long as necessity dictates doing so. It is reported that the nose of `Arfagah Ibn Sa`ad Al-Kinani (one of the Prophetic Companions), may Allah be pleased with them all, was seriously injured during one of the battles. `Arfagah replaced the injured part of his nose with a silvery one. After this slivery nose got destroyed by the passage of time, the Prophet, peace and blessings be upon him, ordered him to replace it with another golden one.

    It is also reported that many Muslim scholars such as Musa Ibn Talhah, Abu Rafi`, Thabit At-Tibbani, Isma`eel Ibn Yaseed, Al-Mugheerah Ibn `Abdallah, used to have golden teeth. Also, Imam Al-Hasan Al-Basri, Imam Az-Zuhri, Imam An-Nakh`ie, and the Hanafite Imams see nothing wrong in having golden teeth as long as necessity dictates doing so.

    Ibn Qudamah reported that the followers of Imam Ahmad Ibn Hanbal saw nothing wrong in having golden and silver teeth but without showing excessiveness or extravagance.

    Hence, it is clear that there is nothing wrong in filling and covering the teeth using gold or silver. However, according to the first opinion the use of golden and silvery teeth should be reduced to the norm of necessity, while the second opinion (the followers of Imam Ahmad Ibn Hanbal) stated that it is permitted in all times as long as there is no intention to show excessiveness or extravagance.

    As for other metals such as platinum etc., there is no clear evidence that prohibits using them."

    Thus, your wife is permitted to have a golden tooth as long as the above guidelines cited by the two scholarly opinions are applied.

    May Allah guide you to the straight path, and guide you to that which pleases Him, Amen.

    Allah Almighty knows best.

  14. #14
    K hou van mn manneke

    Reacties
    1.790
    02-08-2002

    Najib djazzak allah 7ajran voor je reactie




    Rayan 11/03/2007
    Lina 03/03/2009

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    18
    19-07-2002

    Volgens de Islam is het volgen mij haram, want Allah heeft gezegd dat je niet jezelf moet toetakelen en je lichaam niet mag verkrachten. hieronder wordt verstaan geen wenkbrauwen epileren, geen gaatjes in je oren, geen tatoeages, en geen gouden tand, of je een diamantje op je tand mag weet ik niet want je plakt het erop dus het kan er ook weer af.

    afz: een nederlander die moslim is geworden