1. #1
    Geen idee.

    Reacties
    2.417
    14-09-2005

    MVC Premium MVC Premium

    Arrow Degene die stil blijft is gered...

    De Boodschapper van Allah (sallallahoe 'alayhie wassalam) heeft gezegd:

    ''Degene die stil blijft is gered.''

    Betrouwbaar overgeleverd in At-Tirmiedhie (2618), Ad-Darimie (2/99) & Ahmad (2/159 en 177).

    'Abdoel-Qaasim al-Qoeshayrie - rahimahoellaah - had gezegd in zijn beroemde Risaalah:

    "Stil blijven is de redding, en dat is een fundamenteel principe. Stil blijven op de juiste momenten is een teken van mannelijkheid, net zoals spreken op de juiste momenten van de meest eervolle manieren is." (Kitaab Al-Adhkaak, an-Nawaawie).

    Wassalaam 'Alaykom wa-Rahmatollahie wa-Barakhatoeh.


  2. #2
    3abdu-Allah

    Reacties
    4.796
    28-05-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Masha'Allah.. Baraka Allahoe fiek.
    Wa yawma 3amaloen wala 7isaab, wa ghadan 7isaaboen wala 3amaal!

    Aan iemand van de voorgangers werd het volgende gevraagd: "Hoe kan men het neerslaan van de ogen vergemakkelijken?" Hij antwoordde: "Door te weten dat Allah sneller naar jou kijkt dan dat jij naar datgene wat verboden is, kijkt." (Tahdhieb Maw'idatoel-Moe-minien/378)


  3. #3
    Jullie broeder

    Reacties
    1.092
    17-04-2007

    Djazaak Allahoe Ghairan.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    929
    08-07-2007

    Masha'Allah.

  5. #5
    Geen idee.

    Reacties
    2.417
    14-09-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Wa iyyakoem, ameen.

    En omhoog..

  6. #6
    Geen idee.

    Reacties
    2.417
    14-09-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Stilte..

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    3.076
    02-10-2003

    MVC Premium MVC Premium
    waar is de kleur blauw gebleven haha

    up!

  8. #8
    Geen idee.

    Reacties
    2.417
    14-09-2005

    MVC Premium MVC Premium
    lol, is blauw niet een beetje te helder voor de ogen?

  9. #9
    .

    Reacties
    1.131
    14-09-2006

    Ik snap em niet. Wat wordt er bedoeld met stilzitten.

    ps blauw doet pijn aan de ogen

  10. #10
    Wees Niet Bedroefd!

    Reacties
    3.053
    03-09-2005

    Heb jij nog steeds die topic waar je een vraag kan stellen, en jij op zoek gaat naar het antwoord?
    Overlevering
    Abu Mousa, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: De gelovige vormt samen met een andere gelovige een soort bouwwerk, het ene deel steunt op het andere. Hij maakte een gebaar door zijn vingers in elkaar te schuiven. overgeleverd door Bouchari en Moesliem]

  11. #11
    Geen idee.

    Reacties
    2.417
    14-09-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door veertje Bekijk reactie
    Ik snap em niet. Wat wordt er bedoeld met stilzitten.

    ps blauw doet pijn aan de ogen
    Niet stilzitten maar gewoon stil zijn, bijvoorbeeld je praat te veel, of je praat alleen maar onzin, of je bemoeit je met zaken die jou niet aangaan, etc. Dus deze overlevering laat zien dat je niet veel moet praten, en dat stilte een goede eigenschap is van de gelovige, net zoals de Profeet (sallalahoe alayhie wassalam) had gezegd: ''Degene die in Allah en de laatste Dag gelooft, laat hem het goede spreken of anders zwijgen.'' (Overgeleverd in Sahieh al-Boekhaarie en Saheeh Mosliem).

    Ja daarom dacht ik dat ik het zou moeten veranderen, blauw en rood zijn niet echt vriendelijk voor de ogen van sommige leden heb ik gemerkt.

  12. #12
    Wees Niet Bedroefd!

    Reacties
    3.053
    03-09-2005

    Citaat Geplaatst door Islam4you2 Bekijk reactie
    Nee sorry zuster, die topic moest ik sluiten door omstandigheden, ik kreeg oppeens veel te veel dingen te doen en daardoor had ik weinig tijd voor marokko.nl om antwoorden op te zoeken en hier te plaatsen. Zoals je kan zien ben ik ook bijna hier niet meer actief, ik soms een aantal topics met ahadieth enzo en dan ga ik weer weg. Dus opnieuw openen is ook geen optie meer. Hayaki Allaah.

    Wassalaam.
    Wa'alaikoem assalaam,

    Ok, begrijpelijk. Barakallaahu fiek.
    Overlevering
    Abu Mousa, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: De gelovige vormt samen met een andere gelovige een soort bouwwerk, het ene deel steunt op het andere. Hij maakte een gebaar door zijn vingers in elkaar te schuiven. overgeleverd door Bouchari en Moesliem]

  13. #13
    Trauma...!!!

    Reacties
    462
    02-10-2004

    Post

    Citaat Geplaatst door Islam4you2 Bekijk reactie
    De Boodschapper van Allah (sallallahoe 'alayhie wassalam) heeft gezegd:

    ''Degene die stil blijft is gered.''

    Betrouwbaar overgeleverd in At-Tirmiedhie (2618), Ad-Darimie (2/99) & Ahmad (2/159 en 177).

    'Abdoel-Qaasim al-Qoeshayrie - rahimahoellaah - had gezegd in zijn beroemde Risaalah:

    "Stil blijven is de redding, en dat is een fundamenteel principe. Stil blijven op de juiste momenten is een teken van mannelijkheid, net zoals spreken op de juiste momenten van de meest eervolle manieren is." (Kitaab Al-Adhkaak, an-Nawaawie).

    Wassalaam 'Alaykom wa-Rahmatollahie wa-Barakhatoeh.



    Zo stil als een bom totdat ie ontploft...
    Coco cola...!!!


  14. #14
    .

    Reacties
    1.131
    14-09-2006

    Citaat Geplaatst door Islam4you2 Bekijk reactie
    Niet stilzitten maar gewoon stil zijn, bijvoorbeeld je praat te veel, of je praat alleen maar onzin, of je bemoeit je met zaken die jou niet aangaan, etc. Dus deze overlevering laat zien dat je niet veel moet praten, en dat stilte een goede eigenschap is van de gelovige, net zoals de Profeet (sallalahoe alayhie wassalam) had gezegd: ''Degene die in Allah en de laatste Dag gelooft, laat hem het goede spreken of anders zwijgen.'' (Overgeleverd in Sahieh al-Boekhaarie en Saheeh Mosliem).

    Ja daarom dacht ik dat ik het zou moeten veranderen, blauw en rood zijn niet echt vriendelijk voor de ogen van sommige leden heb ik gemerkt.

    ok djazaka Allah gheir

    na3am, groen is weer rustgevend, maar ik denk dat zwart voor de meeste mensen het prettigst leest omdat het niet zo op je ogen afkomt wa Allahoe a3lam

  15. #15
    Tawakaloe 3ala Allah

    Reacties
    292
    22-10-2004

    MashaALLAH JaazakAllahoe Gaayran

    Up

    Up
    "Bescheidenheid is al het Goede". Mamsie van 2 Prinsesjes en een Prinsje MashaAllah Alhamdoellilah Allahoe Akbar