1. #31
    Be Cool Be Nice

    Reacties
    41
    17-09-2002

    Is muziek binnen de islam echt verboden.
    Dan zou ik graag willen weten waar dat precies staat.
    Ik weet wel dat er soort muziek instrumenten haram zijn. Maar muziek in zijn geheel???
    Het enige geluk dat men werkelijk het zijne mag noemen is het geluk dat men aan anderen heeft geschonken.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    94
    29-11-2002

    Origineel gepost door Beni Bouyachie17
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik de stelling niet begrijp ...

    Welke muziek is mooi op een bruiloft ??? van alles toch of heb ik het mis ?? of hebben we het hier specifiek over de begeleidings muziek van de laaroussa ?? Of als het bruidspaar gaat sjeke of het laatste deel bruidstaart tmar en melk ?? El hamaria ??

    Wat is het nou ?

    Thalay,

    ja dat zou ik ook wel willen weten ?? Maar ik denk dat ze dat ook bedoel terwijl de bruid aan komt!

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    768
    01-01-2002

    Oh oke ewaa in dat geval zou ik voor issawa gaan

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    24
    21-09-2003

    Origineel gepost door Beni Bouyachie17
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik de stelling niet begrijp ...

    Welke muziek is mooi op een bruiloft ??? van alles toch of heb ik het mis ?? of hebben we het hier specifiek over de begeleidings muziek van de laaroussa ?? Of als het bruidspaar gaat sjeke of het laatste deel bruidstaart tmar en melk ?? El hamaria ??

    Wat is het nou ?

    Thalay,

    sorry inderdaad je hebt gelijk!! wat zou dan mooi zijn bij de bruidstaart? en ondertussen als de bruid zich zelf omkleed??

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    768
    01-01-2002

    Bruidstaart de nummer van leyla natuurlijk van abdullah rab idriss..
    Prachtige nummer ..

    En als de laarousaa weggaat om om te kleden ?? Ewaa gewoon chaabi zed terdek ghawed terdek !!! Haha maar goed verschilt natuurlijk per familie je moet kijken wat jullie leuk vinden dus..

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    10
    29-05-2002

    Hallo

    Een goede liedje is van Kadim Asahar, ik draai hem vaak op bruiloften en als je hem wilt hebben, hier is mijn email chertame@hotmail.com
    Dj elhabib

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    278
    23-09-2003

    er zullen mensen komen die blind en doof zijn denk hier maar eens aan

    een nee dit zijn niet mijn woorden maar de woorden van Allah swt

  8. #38

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    47
    07-01-2003

    Astarfiroullah, zusters waarom vallen jullie oem_roekaya aan of ik kan beter zeggen waarom vallen jullie de woorden van Allah (Subhana Allah Wa Ta3ala) aan....twijfelen jullie dan aan zijn woorden....
    voor mij is muziek een grote verleiding met in mijn hoofd dat ik neit zonder kan ik ben er aan verslaafd " Moge Allah mij hiermee leiden Ameen...maar dat neemt neit weg dat ik deze zonde goed praat en dat ik het ontken.....
    en oum_roekaya oordeelt niet het is haar plicht om kennis over te dragen of dwalende moslims te helpen...Allahu 3alem
    Moge Allah ons allemaal leiden in deze dounya, Ameen

    salaam wa alaikoum
    De zon verlicht alleen de dag,
    De maan verlicht alleen de nacht
    Een kaars verlicht maar voor even,
    Het licht van de Islam verlicht ons hele leven.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    12
    12-10-2003

    Zal ik je het eerlijk zeggen? Anasheed en bindir is mooi op je bruiloft. Als je het echt mooi wilt hebben en goed? Dan raad ik je dit aan meid.

    Alaikoum salaam

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    5.615
    12-10-2002

    zoveel meiden hier die zo een hekel hebben als ze horen dat muziek gewoon haram is, ze kunnen gewoon niet tegen dat allah heeft muziek verboden, en zelf met bewijzen blijven ze maar maar ontkennen, soubha allah wat voor harten hebben jullie.

    Laat niemand van jullie zichzelf kleineren.” Zij zeiden: “O Boodschapper van Allah, hoe kan iemand van ons zichzelf kleineren?” Hij zei: “Hij stuit op een zaak, die Allah aangaat, waar hij iets over had moeten zeggen, maar hij zegt (het) niet, daarom zegt Allah (de Almachtige, de Verhevene) op de Dag der Opstanding tot hem: “Wat heeft jou weerhouden om over ‘dit en dat, en dit en dat’ iets te zeggen?” Hij zegt:” (Het was) uit angst voor de mensen.” Dan zegt Hij (Allah): “Je kunt beter voor Mij de gepaste vrees hebben.”
    Overgeleverd door: Ibn Majah

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    278
    23-09-2003

    Salaam eleykoem

    Alhemdoelilah zijn er nog zusters en broeders die die de worden van Allah swt niet verdraaien Alhemdoelilah!!!

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    507
    24-05-2003

    Jehebt gelijk Oem roekaya, jij bezit over de kennis dat je weet dat het niet mag en dat deel je met je zusters dat is echt goed en dan is het aan ons om er iets mee te doen en jouw aan vallen jeetje denk een keer gewoon na voordat je wat zegt damens en dat jullie het negatief plaatsen is niet goed, WE moeten juist blij zijn dat ze haar kennis met ONS deelt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!