1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Lightbulb Safia.........

    Nou mensen ik wilde het ook wel een keertje proberen, oké dan hier een verhaaltje van mij soussiasaida, hoop dat het een beetje leesbaar is ik weet nog niet echt waar het over zal gaan maar ik zal er wel iets van maken Het is verzonnen dus voordat mensen weer mij gaan mailen van bla bla bla ………


    Mijn ma; Fien kintie a ganzha?? Ik weer…… waarom ik weer?dacht ik bij mezelf… Sssssst zei ik, “Voordat babba wakker word”, esnoe zei me ma, esnoe a ganza?? Jou pa heb je te schande gezet, iedere keer lachen de mannen hem uit bij de moskee, jou babba is jou ba niet meer, hij weet geen raad meer met je, alle regels lap je aan je laars a hmara!…… je bent een schande garzie jallah, ga maar heen waar je nu vandaan komt! Hoe durf je zo laat zo binnen te komen, wacht maar als je broers thuiskomen, wacht maar Najim is al naar je op zoek a fdiha!!!! Alle mensen hebben meiden gebaard die netjes thuis zitten en hun moeder helpen, en wat heb ik?? Ana hendie een nietsnut, iemand waarvan nooit der hand zal worden gevraagd zoals die andere goede meiden a rotzooi jallah dowrie kemertek hlija!!!………

    Tssssss nou ja zeg dacht ik bij mezelf terwijl ik naar mijn kamer liep. Wat is dit hey? Ik was gewoon bij Jamila is dat nou zo erg?? Ja ze heeft 3 broers maar wat dan nog? Ze vallen mij tenminste niet lastig! Ze kijken me tenminste niet met scheve ogen aan, ze behandelen me tenminste niet zoals mijn eigen broers als vuil! Zij maken tenminste zorgen om me, vooral Nordin, die heeft me tenminste net thuis gebracht… Wat was hij toch lief, hij is echt een leuke jongen hij behandeld mij tenminste met respect! Hey ik ga toch niet verliefd worden hè, zei ik tegen mezelf Alatieff het zou wat zijn ik ben Arabisch en hun zijn berbers, Mijn vader zou nooit een berber accepteren! Ik weet nog dat mijn broer Mohammed een berberse vriendin had, oeffff wat was dat erg zeg, mijn vader accepteerde het voor geen goud, hij wilde geen berbers in zijn familie. Waarom niet eigenlijk?? We zijn toch hetzelfde?? Allebei Marokkaans toch waarom voelen de arabieren zich toch altijd beter dan de berbers?? Ik kan me hier zo kwaad om maken…..

    “Tring Tring Tring” Sh*t weer mijn telefoon,waarom het ik hem dan ook op geluid staan?!? als mijn ma maar het niet hoort anders gaat ie ook richting de muur zodadelijk……. Het is Jamila, pffff gelukkig maar; Hey meissie ben je al thuis zei Jamila, Ja schat ik ben er net, is Nordin al thuis? vroeg ik, “Ja lieverd hij had me namelijk gevraagd om je te bellen om te kijken of je geen mot hebt met je familie omdat je te laat kwam” zei Jamila. Nee schat loog ik, “alles gaat hier goed, ze slapen allang” Jeetje waarom loog ik eigenlijk tegen haar, ze is mijn beste vriendin ik kon haar best wel de waarheid vertellen en dat ik weer zoals usual uitgemaakt ben naar alle scheldwoorden die de Marokkaanse woordenboek maar kon bevatten “hey schat waarom ben je zo stil” zei Jamila…”Ewa Jamila ik ben best wel op hoor, we hebben de hele tijd dvd’s bij jou gekeken ik kan me ogen haast niet meer openhouden hahahaha”zei ik. “Oké lieverd, ik zie je morgen okay? Ik zie je om 7 uur, gaan we gezellig wat drinken bij mijn broer in Amsterdam als je wilt’’ zei Jamila. Walahila zei ik, zodat ik mijn broer daar tegen kom en dan krijgen we allebei een gratis vlucht naar Verweggistan yek? Hahaha gekkie zie je morgen onder het grote blauwe bord in Hoog Chaterijne lieverd! zei Jamila.

    We namen afscheid van elkaar en toen drukte ik mijn telefoon uit. Wat een schat van een meid is die Jamila toch, effe bellen of ik nog leefde hahaha tuurlijk leef ik nog duhhhhh niemand doet mij wat, ewa safi voor wie moet ik bang zijn behalve van Allah swt?…………

    Op dat moment sloeg iemand met een knal de deur open…………
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Fien kintie a k*hba!!! Schreeuwde Najim mijn broer….. Voordat ik kon antwoorden kreeg ik een vuist rechtuit om mijn oog, auw auw hou op gilde ik, ik was bij Jamila!! Jamila yek?? Jamila yek a k*hba! Jamila a Ganza en weer trapte hij voluit op mijn maag, “niet tegen mij liegen b*tch wat denk je wel a Ganza dat je om 1 uur s’nachts kan komen aanwaaien, met een smoesje dat je bij Jamila was.”?? Maak dat maar de kat wijs b*tch! Weer een trap in mijn maag. Ik zag dat mijn moeder bij de deuropening stond. Auw mai mai houninie!! Wat “Mai” ?? Je moeder bezorg jij alleen slapeloze nachten a k*hba!! S’nachts rondzeveren en dan zeggen dat je bij Jamila was yek a hmara a zbell djel bnedem!!! A mai houninie howa gadi ktelni!! Maaaaiii gilde ik ! Maar tevergeefs ik gilde blijkbaar voor niets want mijn moeder bleef daar niet verroerend bij de deuropening staan. Wacht maar trut, die flik je ons niet voor de tweede keer a Ganza! Ik schreeuwde het uit! Toen gaf hij een keiharde trap tegen mijn hoofd………..
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Volgende ochtend……

    Deed langzaam mijn ogen open tot zover het kon, een oog kreeg ik nog geen eens open hij was opgezwollen en dik, de ander kreeg ik net half open, auw overal voelde ik pijn tfoe waaraan heb ik dit te danken?? A jarabi waaraan heb ik dit te danken ik ben een meisje dat nooit een vlieg pijn zal gaan doen, ik studeer, spijbel nooit haal perfecte cijfers en heb nog nooit een vriend gehad. Doe geen dingen waaraan ik überhaupt de naam k*hba aan te danken heb! Wat denkt hij wel niet dat hij nou iedere keer een goedkope Marokkaanse b*tch scoort hoeft niet te betekenen dat ik zo ben! Ik wilde opstaan, auw gaat echt niet hoe laat is het? Ik pak mijn telefoon, zie dat ik 12 oproepen heb gemist?? Alatieff wie belt me nou zo vaak? Ach het kan me niet schelen hoe laat is het nou? Op dat moment kwam mijn moeder binnen, Tfoe e3liek a fdiha, Najim ehbarr ehliek! A layrdha alhlie wliedie! Hoorde ik dat goed, met moeite hield ik mijn tranen in bedwang, was dat nou mijn moeder die ik net Najim hoorde prijzen voor zijn zwakke daden?? Is dat mijn moeder Jarabi is dat mijn moeder??? Wat heb ik nou in godsnaam gedaan waaraan heb ik dit verdiend?? “Mai”!!! zei ik net iets te hard. Es britthi a ganza schreeuwde ze naar me, wil jij nu ook al naar me schreeuwen a k*hba?? Mezian Tbarkkellah mezian ik heb kinderen alleen gebaard die tegen me schreeuwen schreeuwde ze, ze liep boos mijn kamer uit. Ik barstte in tranen uit “Semhili a Mai” Semhili a Mai zei ik, Semhili a Mai dat ik niet de dochter ben die je graag zou willen hebben, Semhili dat ik alles in werkelijkheid goed doe en in jullie ogen fout……. Semhili!!

    Ik probeerde van alles om op te staan maar het lukte me niet, alles deed pijn, ik wilde in de spiegel kijken maar durfde niet, ik had een naar gevoel van binnen. Ik voelde me leeg! Ik voelde me zwak en oud en dat terwijl ik nog maar 20 jaar was. Ik wist dat ik er wel niet uit zal zien want ik voelde overal pijn vooral mijn neus en ogen en laat we het me maar niet hebben over de ondraaglijke pijn die ik heb bij mijn borst. Wagha e3lieh Najim hij zal zijn straf nog wel krijgen insa-allah!!! Tring Tring daar ging mijn telefoon weer, het was Jamila!
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Ik nam op ze hoorde gelijk dat er wat aan de hand was maar ik ontkende alles ik cancelde onze afspraak van vanmiddag af, en loog tegen haar dat we bezoek kregen. Ze bood zich nog aan om me te helpen maar ik sloeg haar hulp af. Waarom loog ik nou tegen haar, ik hoor haar te vertrouwen ze is tenslotte mijn beste vriendin en zij was toch diegene die me misschien kon helpen. Ik was best wel jaloers op haar ze had alles en lieve broers, vergeleken met mijn broers waren dat engelen die van mij zitten niet ver van de naam satan af. Stuk voor stuk rotzooi, “Ali” 25 jaar oud, is dag en nacht in een coffeeshop te vinden. Najim 23 jaar oud, heeft tientallen vriendinnen tegelijk, hij rotzooi maar wat aan het zou me niet benieuwen dat ie nog op een dag een p*mp werd. Hicham is mijn kleine broertje de enige waarvan ik nog kan zeggen dat ie lief is, hij is nog maar 8 jaar oud, maar moet ook altijd lijden onder het geweld en scheldpartijen van zijn broers plaats van dat ze hem het goede voorbeeld geven laten ze hem alleen maar zien hoe het allemaal niet moet gaan! En dan heb je nog Mohammed 24 jaar oud, tja wat kan je over hem zeggen misschien dat hij ooit een goede beslissing heeft genomen, hij had toendertijd een berberse vriendin uit Geurcif, maar dat accepteerde mijn pa niet. Hij had gezworen dat als hij met die bent a zanka gaat trouwen dat het zijn zoon niet meer was. Dat pikte Mohammed niet en had toen gelijk zijn spullen gepakt en is vertrokken. We hadden toendertijd een hele lange tijd niets meer van hem vernomen, behalve een keer dat we een kaart van hem hadden gehad met wat foto’s van zijn bruiloft. Mijn pa had die foto’s gelijk verscheurd, sindsdien mogen we zijn naam niet meer noemen thuis. Ik heb nog wel stiekem contact met hem maar dat weten ze niet, Alatieff als ze daar achterkomen dan kan ik hem gaan volgen……….

    A Ganza hoorde ik op de gang roepen, opstaan a Ganza ik herkende de stem van Najim. Ik schrok ervan, ik hoorde voetstappen richting mijn kamer komen……….
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  5. #5
    ~*~zohra~*~

    Reacties
    388
    09-07-2002

    salaam ,
    ik kwam wou maar effe zeggen dat je goed bezig bent
    DUS verder doen !!!
    beslama
    ZoZoke

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    581
    16-04-2002

    Allatief wat een verhaal bijna alleen maar gescheld en geroep tegen Safia.Waneer lezen we de lieve kant van het verhaal

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Opstaan b*tch, hij bekeek me, ohhhhhh wat zie jij er mooi uit hey lachtte hij, gazoett goed voor je nu kan je dat lelijke gezichtje van je nog meer gaan smincken!!! Maar geloof me smincken kan altijd hahaahaha maar bedekken zal je toch niet. Als iemand je vraagt hoe je daaraan komt zeg dan maar dat het mijn handtekening is! hahahahaha en hij liep weg. Oeeeeeee wat HAAT ik hem, der ging een enorme haatgevoel door me heen, ik kon hem wel op dat moment wurgen, ik kan hem niet meer aanzien!!! En wat een lef dat hij me nog uitlacht!! Noemt hij zich nou een man?? Welke man slaat nou een vrouw?? Vuile mietje dat het is w8 maar ik zal ooit wraak nemen en mijn wraak zal zoet zijn!

    Ik probeerde toen op te staan, het lukte me maar alleen gigantisch met veel pijn, der ging een scherpe pijn door mijn lichaam, ik zocht iets om op te leunen. Ik keek toen rechtstreeks tegen mijn eigen spiegelbeeld aan……

    Willie huilde ik, wat is er van me nog over, 2 blauwe ogen en een opgezwollen dikke neus een gezicht vol met krassen en blauwe plekken. Ik schrok ervan, ik wist wel dat het er erg aan toe was maar niet zo erg!! Ik liep richting de spiegel en bekeek alles van dichtbij, ik barstte toen helemaal in tranen uit. Waaraan heb ik dit verdiend nogmaals a jarabi waaraan?!? Op dat moment kwam Hicham naar binnen, ook hij schrok ervan, hij rende naar me toe en omarmde me, zelfs dat deed pijn hij begon te huilen en zei dat hij wel Najim voor me ging slaan.. effe verscheen er een lachje op mijn gezicht met moeite zei ik dat alles wel op een dag goed kwam………..

    Zal ik een boterham voor je smeren? vroeg Hicham Je zult vast wel honger hebben! Nee lieverd ik heb geen trek, maar je mag wel iets anders voor me doen, wil je effe naar Jamila voor me en vragen of ze jodium heeft, als ze vraagt waarvoor dan zeg je maar dat ik in mijn vinger heb gesneden ofzo, dat het in ieder geval niets erg is, okay Hicham?
    Hicham keek me een beetje raar aan, hij zal wel denken waarom lieg je tegen haar. Ze was tenslotte al 12 jaar mijn beste vriendin, we kenden elkaar al vanaf de kleuterschool. Okay Safia ik ga wel voor je maar beloof je me dan dat je wel gewoon probeert naar beneden te gaan en je groot houd? Nee Hicham dat kan ik je niet beloven zei ik, Ik blijf nog boven ik kan Najim eventjes niet aanzien en mai ook niet, Gar sier a zine djeli, ga maar gauw voordat ik hier met die ontstoken open wondjes zit. Ik kuste Hicham nog op zijn voorhoofd, gaf hem een buskaart en vroeg hem nog op te schieten. Jamila woont dan wel aan de andere kant van de stad maar erg ver is het nou ook weer niet.

    Hicham wandelde het huis uit, Waar ga je heen riep zijn moeder hem nog na. “Ik ga naar Aziz toe a Mai, ga even mijn huiswerk ophalen a mai” Ik hoorde dat, moest weer huilen, huilen omdat mijn broertje loog voor mij………
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Na een uurtje

    Ik probeerde toch maar naar beneden te gaan, eerst maar even douchen kijken of ik dan misschien wat meer opknap. Ik stapte de douche in en bekeek mijn lichaam, der zitten heel wat blauwe plekken op mijn benen en armen, wat heeft hij in godsnaam met me uitgespookt? Ik deed de kraan open en liet het bad vol lopen,gooide er nog wat badzout in en stapte er vervolgens in, en ging me wassen voor zover het ging. Ik bekeek mezelf en zag dat ik een hele lelijke grote blauwe plek op mijn borst had, hoe kwam ik daar nou weer aan?!?Toen werd ik afgeleid, ik hoorde in de verte mijn telefoon overgaan maar besloot toch maar niet uit bad te gaan, mocht het belangrijk zijn dan belt diegene maar terug. Ik bleef zo een half uurtje in bad totdat mijn moeder kwaad op de deur bonsde. Ze vroeg mij onmiddellijk de douche uit te komen; Garzi a Ganza je vader bezit niet over een geldboom!!! Wie gaat dit allemaal betalen?? Iedere dag douchen en geen cent op tafel neerleggen yek a Ganza! Gar beletti e3liek als je deze maand niets dokt dan ga je het huis uit!!!

    Die laatste woorden bleven maar rondgalmen in mijn hoofd maar het deed me allemaal niets meer, wat denkt ze wel niet hey?? Dat dit klotehuis een 6*hotel is ofzo, wat denkt ze wel niet dat ik tonnen per maand verdien?? Ik krijg enkel maar 50 euro studiefinanciering moet ik dat nu ook al inleveren, wie gaat er mijn studie betalen?? Mijn pa misschien?? Dacht het effe niet! Die man kan niets anders dan in de Nedie (soort van “buurthuis”) rondhangen tot s’avonds laat en naar de moskee om te bidden, om te bidden yek?? Als ze geboden hebben dan sluipen ze allemaal naar buiten en houden ze een theekransje voor de moskee, en praten over elk meisje dat maar in hun kan opkomen, Vooral meiden zwart maken dat is hun sterkste specialiteit. Het is wel vaker zo geweest dat mijn pa thuis kwam en me verbood om met Jamila om te gaan omdat hun moeder te vaak naar buiten gaat en daardoor niet veel thuis is en dus ook niet op haar kinderen past en het huishouden doet zoals alle andere “normale” Marokkaanse vrouwen… Ja so what naar buiten of niet ze heeft volwassen kinderen en heeft ze een beleefde opvoeding gegeven en naar buiten gaan………?? Haar moeder kan dat tenminste, mijn moeder is 24 uur binnen en als ze naar buiten wilt dan parkeert mijn pa zijn busje op de stoep en laat haar instappen en brengt haar naar de plek van bestemming en w8 op haar en brengt er weer terug. Wat een leven zeg, dat zou ik nou nooit willen!

    A Ganza ben je nog niet eruit? Schreeuwde mijn ma. Ik schrok, ik was helemaal weg, was aan het denken en denken dat ik helemaal vergat dat ik er alweer een tijd lag, mijn vingers en tenen zijn nu zo gerimpeld als oma vingers en tenen. Ik kleedde me met moeite aan en besloot naar beneden te gaan. In de huiskamer aan gekomen waren er 6 ogen op me gericht. Die van mijn vader, Najim en die van Ali…………..
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Ik wenkte hun blik af en liep door naar de eettafel, ik voelde hun ogen in mijn rug prikken maar ik liep gewoon door. Ik besloot om wat thee voor mezelf in te schenken maar voordat ik er een slokje van kon nemen werd ik onderbroken door mijn moeder. Ze vroeg me de kamers van boven op te ruimen en daarna Najim zijn kamer op te ruimen en af te stoffen. Ik had daar dus totaal geen zin in maar was bang voor de reactie van mijn vader maar meer om die van Najim en stemde ermee toe. Wagha a mai beletti ik ga eerst thee drinken a mai riep ik. Ley sarbek men denja beet me moeder me toe. Dat kwam hard aan, Alatieff zit er een vloek op me ofzo het lijkt net of iedereen het op me gemunt heeft. Ik begrijp wel dat ze boos zijn omdat ik op een tijdstip binnenkwam maar ik was bij Jamila, we waren zo bezonken in de films dat we de tijd helemaal vergeten waren.

    Ineens vroeg mijn vader op een normale manier waar ik gisteren was. Ik zei dat ik bij Jamila was. O ja je was dus bij Jamila yek?? Zei mijn vader iets bozer Nou wie was die man dan die je thuis bracht a Mesgotta??! Ik schrok. Zouden ze nou echt denken dat Nordin mijn vriend was?? Nordin had me enkel thuis gebracht omdat hij niet wilde dat ik zo laat met de tram en bus naar huis ging. “A babba dat was Nordin, de broer van Jamila hij heeft me naar huis gebracht omdat ik anders nog later thuis zou komen.” Zei ik angstig, ik was bang. Bang voor zij reactie en die van mijn broers! Najim kwam mijn richting op en ik zag dat hij alweer zijn vuist balde maar op dat moment werd er aangebeld…TingDong…………..
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Zo het is wel genoeg voor vandaag ik ga later verder
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  11. #11
    ~*~zohra~*~

    Reacties
    388
    09-07-2002

    ALE PLZ KOMOP MEID JE BENT ZO GOED BEZIG NOG EEN KLEIN STUKJE !!!
    plz schrijf snel verder

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Origineel gepost door zozoke
    ALE PLZ KOMOP MEID JE BENT ZO GOED BEZIG NOG EEN KLEIN STUKJE !!!
    plz schrijf snel verder
    Oke voor jou dan ;


    Het was Hicham samen met Jamila. Kom binnen a bentie hoorde ik mijn moeder poeslief zeggen. Goh wat een topacteur is die ma van me dacht ik nog bij mezelf. Mijn broer trok zich terug en liep terug naar de bank. Jamila groette mijn vader door zijn hoofd te kussen en mijn broers groette ze ook en toen keek ze mijn kant op……….
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  13. #13
    Afwezig Lid.

    Reacties
    8.184
    16-02-2002

    MVC Premium MVC Premium
    you go girlie girl kom op met t vervolg

  14. #14
    bekeerd tot het ware dien

    Reacties
    605
    10-05-2002

    ja echt een mooi verhaal ga door! leuk bijna een naam genoot van mij veel liefs Shafia
    "Allah de Verhevene kijkt niet naar jullie lichamen.
    En hij kijkt niet naar jullie uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten."


  15. #15
    Jeblia

    Reacties
    1.677
    30-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    damn zo mooi..
    ga verder
    Nadia