1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    2
    04-05-2002

    prachtig wola echt mooi geschreven!


    je hebt talent meid!

    groetjes Melika
    le: carpe diem

  2. #17
    Supah Dupah High

    Reacties
    811
    06-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    HMMMMMMMMMMM ga verder het verhaal is mooi.....
    Laat ons niet in spanning.....

    The big secret in life is that there is no big secret. Whatever your goal, you can get there if you're willing to work.

    ~Oprah Whinfrey


  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Safia!!! “wat is er met jou aan de hand” Alatieff wie heeft dat jou aangedaan??!! A sahebtie esnoe hetsie?? Ik keek haar aan maar kreeg niets uit mijn keel, mijn broer gebaarde al achter haar rug om dat als ik wat zou zeggen dat hij me zou afmaken. Wat een klootzak zeg. Denk maar niet dat ik het je überhaupt ooit vergeef dacht ik bij mezelf. Niets Jamila der is niets zei ik tegen haar. “wat nou niets Safia, wat nou niets kijk je gezicht eens Safia!!” riep ze naar me. Mijn vader kwam ertussen en zei tegen Jamila dat ze niet zo moest schreeuwen en als ze wou schreeuwen dat ze dat maar thuis moest gaan doen. Jamila keek zo kwaad maar zei niets,ze keek me lief aan en fluisterde “alles komt goed elhabiba, al kost het me eigen leven” fluisterde ze me. Wil je thee Jamila? Mijn moeder deed alsof er helemaal niets aan de hand was. La soekran a galtie, ik heb net al thee gedronken thuis zei Jamila. Kom we gaan naar boven Safia dan praten we verder. Ik keek naar mijn broer die gebaarde me al dat ik zitten moest blijven maar ik negeerde hem, als hij zou stoer was als wat hij dacht dan moest hij me nu maar een knal verkopen voor Jamila der neus.

    We liepen naar boven. Jamila zag dat ik best wel moeite mee had en hielp me. We waren nog geen eens mijn kamer ingelopen en ze vuurde een tal vragen op me af. Ik zei dat ze rustig aan moest doen en dat ze zachtjes moest praten en zodra ze wat op de gang hoorde dat ze gelijk het onderwerp moest veranderen en net doen alsof we het over school hadden. Oké oké goed maar vertel me eens hoe kom je aan die blauwe plekken a zina? Zei Jamila. Nadat ik haar het hele verhaal vertelde zag ik dat ze ook tranen in der ogen had, ze had medelijden met me dat kon je zien. Wat erg a hbieba wat erg dat Najim jou dit heeft aangedaan!! Dit hoort niemand te doen of krijgen, je hebt klappen voor niets gehad en ze dachten dat Nordin dus een jongen was die je vriend was. Wat erg als Nordin dit hoort.. Nee!riep ik. Ik wil niet dat Nordin dit hoort! Zei ik. Nee niet aan Nordin vertellen wat moet hij wel van ons denken als hij dit hoort dacht ik bijmezelf. Nee Safia je kan niet zo blijven, ga naar de dokter misschien is er wel wat gekneusd. Ik beloofde haar langs de dokter te gaan. Op dat moment hoorde we voetstappen in de gang, we deden net alsof we het over school hadden. Toen we niets meer hoorde zei ik tegen Jamila van dat ik van plan was om dit huis te verlaten, ik kan niet meer zo leven iedere keer hetzelfde liedje 3en iedere keer klappen krijgen voor niets. Ik ben het zat Jamila!! Zei ik. “ik trouw nog liever met een illie uit Marokko om uit dit huis te komen dan dat ik iedere keer de rotkop van Najim en Ali moet aankijken” zei ik “zeg dat nou niet elhbieba, insallah ben je hier weg maar dan gewoon op een normale manier, je trouwt gewoon met en knappe gozer uit Nederland die hier heeft gestudeerd en niet zo boers is als de verste boerste berber uit magrib ” zei Jamila. We lachten er om en Jamila werd op dat moment gebeld dat ze naar huis moest komen, het was tenslotte laat. We namen afscheid, ik vroeg haar nog de groetjes te doen aan Nordin. Ze knipoogde naar me en zei tegen me dat ze eigenlijk mij en Nordin best wel bij elkaar vond passen. Ik bloosde en kek snel de andere kant op, Jallah naar huis lachte ik naar haar anders koppel ik je aan Najim hahaha zei ik, No thx dan mak ik als de zotte dat ik hier weg ben lachte ze. Hey hbieba ik bel je als ik thuis ben, doe rustig aan en ga maar even liggen ofzo, zei Jamila. We gaven elkaar nog de gebruikelijke 4 kussen en namen toen echt afscheid van elkaar.

    Toen liep ik de trap op en halverwege de trap kwam ik Najim tegen…………..
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    trouwens dames thnx voor jullie reacties, ik ben niet gewend om verhalen te schrijven dus maak ik er maar het beste van
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  5. #20
    Afwezig Lid.

    Reacties
    8.184
    16-02-2002

    MVC Premium MVC Premium
    hey meid is echty leuk ga door joh

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Hey zusje alles goed zei hij, Hoorde ik het goed deed hij weer aardig tegen me?? Zehmaaaaa yek nou maar daar ben ik niet van gediend dacht ik bij mezelf, eerst mij pijnlijk bewerken en daarna doen alsof zijn neus bloed. Ja daag ga dat maar op iemand anders uit proberen. Ik keek hem strak aan en liep naar boven, hem totaal negerend liep ik naar mijn kamer en draaide mijn deur op slot……

    Ik besloot maar te gaan slapen, hoewel ik nog geen slaap had probeerde ik het toch. Ik draaide en draaide maar kon nog geen slaap bevatten. Ik had het warm en ik had overal nog pijn, ik besloot maar om op te staan en iets luchtiger aan te trekken. Ik pakte een zijden jurkje uit de kast die ik ooit gekregen heb van Jamila voor de gein. Trok hem aan en besloot maar een romannetje te pakken, ik kon niet slapen nou dan ga ik maar lezen. Ik hoorde geklop op mijn deur, ik dacht bij mezelf wie klopt er nou weer zo laat op de deur maar het was Hicham, hij wilde alleen effe weten hoe het met me ging. Nadat ik hem vertelde dat alles goed ging, ging hij weer terug naar zijn kamer en deed ik mijn deur weer op slot. Het gaf me wel een veilig gevoel als mijn deur op slot was. Dan kon ik tenminste als de ware rustig “ademen” zonder dat er plotseling iemand in mijn nek als het ware stond te hijgen van dat weer es naar beneden moest gaan om te afwassen ofzo.

    Ik ging weer in mijn bed liggen en op dat moment ging mijn telefoon, het zal Jamila wel zijn want ze had me beloofd te bellen. Uitgaande dat zij het was nam ik op’nzei ik “hooi lieverd dat duurde lang zeg, ik was maar aan het wachten op je telefoontje” Oh is dat zo hoorde ik een mannelijke stem zeggen aan de andere kant van de lijn………….
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  7. #22
    ~*~zohra~*~

    Reacties
    388
    09-07-2002

    hey thanks voor vorige keer verder te schrijven HEEL LIEF VAN JE !!
    je bent nu weer ietske verder en je bent nogal goed bezig
    dus DOOR SCHRIJVEN !!!

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    bedankt voor je ractie zozoke, ik doe me best meid maar ik ben geen geboren schrijfster lieverd dus der zullen wel nog heel wat fouten in staan
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Hey die stem komt me wel bekend voor. Uhhhh met wie spreek ik stamelde ik. Ewa lieverd ik ben het maar, Nordin. Ik heb net het een en ander gehoord van Jamila en wilde je even bellen. Wat!!?! Riep ik , wat heeft Jamila je verteld?!? Nou alles gewoon van a tot z denk ik, zei Nordin maar Safia je hoeft je voor mij niet te schamen, het is niet jou fout wat Najim je heeft aangedaan!! Riep Nordin. Neeee Nordin daar gaat het me niet om Jamila heeft mij beloofd om het aan niemand te vertellen, wat is dit die trut heeft gewoon alles verteld. Hoho viel hij me in de rede, Jamila kwam thuis en barstte in tranen uit en toen dachten wij hier dat iemand haar wat op straat had aangedaan. Jamila is ook geschrokken van wat er jou is aangedaan Safia. En toen heeft ze ons alles verteld, en om eerlijk te zeggen deed het mij ook heel veel pijn Safia…… Je hoeft geen medelijden met me te hebben Nordin zei ik, Ik heb geen medelijden met je Safia alleen ik heb ja hoe moet ik het zeggen, Ik voel wat voor je Safia zei hij. Ik wist niet wat ik hoorde nu raak ik helemaal door de war. Uhh Nordin smehlia ik ga slapen ik zal er over nadenken oké, ik ben nu een beetje in de war. Ik hoorde Nordin een beetje teleurgesteld zuchten, “sorry Safia dat ik je zo laat er mee overviel, was niet mijn bedoeling maar het ging vanzelf” veronderschuldigde Nordin zich. Maakt niet uit Nordin, je bent een prima vent je hoeft je zelf niet te veronderschuldigen je bent een schat van een jongen en morgen beloof ik je te bellen en dan praten we verder oké, laten we nu maar gaan slapen het is al laat en tenslotte als mijn broer me zo laat aan de telefoon hoort praten dan maakt hij me af, zei ik. Nee Safia ik beloof je nooit meer zal er iemand meer aan je zitten. Alle komt g.Ja ja viel ik hem in de rede, ja alles komt goed zei ik. Insallah zei Nordin er achteraan en toen namen we afscheid van elkaar.

    Alatieff was ik dat nou, was ik dat Safia Berkaoui? Was ik dat die met een jongen aan de lijn zat, is dit niet Haram wat ik doe? Allerlei dingen spookten door mijn hoofd. Eigenlijk wil ik Nordin wel beter leren kennen, misschien dat hij me kan verlossen uit deze nachtmerrie. Misschien dat hij weer een lach op mijn gezicht kan laten verschijnen. Eigenlijk was ik wel een klein beetje stilletjes verliefd op hem maar ik negeerde gewoon mijn gevoel, ik smolt gewoon iedere keer als hij lachte. Hij had van die mooie lieve kuiltjes in zijn wangen en iedere keer als hij lachte kreeg hij van die kleine lieve oogjes. Hij was al zo mooi, had een lange lengte en was best wel breed. Hij was 24 jaar oud, 4 jaartjes ouder dan mij dus. Hij zou wel perfect bij mij passen maar…… der was 1 maar………….
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  10. #25
    The Coolest Tjick Alive

    Reacties
    189
    08-08-2001

    Hij is berbers...........

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Jaaaaaaaaa jeniaaa wie weet...................
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  12. #27
    The Coolest Tjick Alive

    Reacties
    189
    08-08-2001

    Ikke gelijk hebben

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Hij is berbers. Mijn vader zou dat nooit accepteren! Ik zag het al voor me, mijn vader zou al nee zeggen voordat hij binnen komt om mijn hand te vragen. Maar wat wil ik nou, het gaat tenslotte toch om mij! Het is mijn leven en als mijn vader geen berber accepteerd dan moet hij eerst maar met een goede argument komen! Hij hoeft toch niet met hem te leven. Nordin verdiept zich in zijn geloof heeft een goede opleiding afgerond, heeft een topbaan en werkt voor zijn geld. Nordin heeft een eigen huisje en wat wilt mijn vader nog meer, liever Nordin dan een Arabische illie uit Marokko dat helemaal niets heeft! Die de taal nog moet leren en als hij geluk heeft ergens in een fabriek mag werken. Die na 5 jaar mij es de lessen gaat voorlezen, nee zo’n faya leven wil ik niet! Ik besloot maar om te gaan slapen voordat ik mezelf weer een te hoge bloeddruk bezorg. Morgen bel ik hem op……. Als ik durf dan.
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  14. #29
    The Coolest Tjick Alive

    Reacties
    189
    08-08-2001

    Origineel gepost door soussiasaida
    Hij is berbers. Mijn vader zou dat nooit accepteren! Ik zag het al voor me, mijn vader zou al nee zeggen voordat hij binnen komt om mijn hand te vragen. Maar wat wil ik nou, het gaat tenslotte toch om mij! Het is mijn leven en als mijn vader geen berber accepteerd dan moet hij eerst maar met een goede argument komen! Hij hoeft toch niet met hem te leven. Nordin verdiept zich in zijn geloof heeft een goede opleiding afgerond, heeft een topbaan en werkt voor zijn geld. Nordin heeft een eigen huisje en wat wilt mijn vader nog meer, liever Nordin dan een Arabische illie uit Marokko dat helemaal niets heeft! Die de taal nog moet leren en als hij geluk heeft ergens in een fabriek mag werken. Die na 5 jaar mij es de lessen gaat voorlezen, nee zo’n faya leven wil ik niet! Ik besloot maar om te gaan slapen voordat ik mezelf weer een te hoge bloeddruk bezorg. Morgen bel ik hem op……. Als ik durf dan.
    nananana ik had gelijk ......maarre ga snel verder meid!!!!! xxxxxxxx

  15. #30
    bekeerd tot het ware dien

    Reacties
    605
    10-05-2002

    ja ik wel meer lezen heel leuk ga door!!!
    liefs Shafia
    "Allah de Verhevene kijkt niet naar jullie lichamen.
    En hij kijkt niet naar jullie uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten."