1. #1
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Allochtonen spreken slecht Nederlands

    Wie heeft dit vandaag op het nieuws gezien; Ze lieten reportages zien van allochtonen die geïnterviewd werden, en de media vroeg aan de allochtonen, of ze goed Nederlands konden praten..

    En dan mogen jullie raden wie de media heeft geïnterviewd, Ja, ja allochtonen die TE gebrekkig Nederlands praten, om de wereld te laten zien dat allochtonen slecht Nederlands kunnen praten..

    Ik weet dat het hier om een kleine groep gaat, maar ja, mensen willen dit weer zo groot mogelijk uitbreiden om het probleem groter te doen lijken dan het is..

    En dan zegt de media aan de allochtonen bent u bereid om een integratiecursus te nemen?. Hoe kunnen deze mensen nou een intergratie cursus nemen, als meneertje Balkenende hierop wil bezuinigen, en de cursussen die er zijn, daar zit een wachtlijst op van hier tot Tokio..!!!!!!!!

    Ik begrijp Nederland niet hoor,,begrijpen jullie het..???????
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  2. #2
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Re: Allochtonen spreken slecht Nederlands

    Origineel gepost door Salaama
    Wie heeft dit vandaag op het nieuws gezien; Ze lieten reportages zien van allochtonen die geïnterviewd werden, en de media vroeg aan de allochtonen, of ze goed Nederlands konden praten..

    En dan mogen jullie raden wie de media heeft geïnterviewd, Ja, ja allochtonen die TE gebrekkig Nederlands praten, om de wereld te laten zien dat allochtonen slecht Nederlands kunnen praten..

    Ik weet dat het hier om een kleine groep gaat, maar ja, mensen willen dit weer zo groot mogelijk uitbreiden om het probleem groter te doen lijken dan het is..

    En dan zegt de media aan de allochtonen bent u bereid om een integratiecursus te nemen?. Hoe kunnen deze mensen nou een intergratie cursus nemen, als meneertje Balkenende hierop wil bezuinigen, en de cursussen die er zijn, daar zit een wachtlijst op van hier tot Tokio..!!!!!!!!

    Ik begrijp Nederland niet hoor,,begrijpen jullie het..???????
    Ik denk dat ik hetzelfde programma heb gezien als jou, de ene man was al 7 jaar in Nederland en de andere was al 30 jaar in Nederland..beiden spraken slecht en onverstaanbaar nederlands...(was ondertiteld anders kon ik het ook niet begrijpen..)

    Waarom pikken ze nou altijd degene uit die niet goed nederlands spreken...misschien moet ik mijn ouders maar eens voorstellen aan de media....zij spreken goed nederlands.

    De man die het langst in nederland was zegt dat het nederlands niet in zijn hoofd kan komen...waarschijnlijk bedoelde hij dat het nederlands niet gemakkelijk is...(daar heeft hij gelijk in, want nederlands is één van de moeilijkste talen..)

    Ik vind dat de media de boel opblaast...maar ja, dat doen ze wel vaker he?
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  3. #3
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door achmad
    oja, sterretje sterretje is pij.pen.................is dat een slecht woord ofzo?
    't maar hoe je het bekijkt...
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  4. #4
    Nora

    Reacties
    77
    25-06-2002

    Re: Allochtonen spreken slecht Nederlands

    Origineel gepost door Salaama
    Wie heeft dit vandaag op het nieuws gezien; Ze lieten reportages zien van allochtonen die geïnterviewd werden, en de media vroeg aan de allochtonen, of ze goed Nederlands konden praten..

    En dan mogen jullie raden wie de media heeft geïnterviewd, Ja, ja allochtonen die TE gebrekkig Nederlands praten, om de wereld te laten zien dat allochtonen slecht Nederlands kunnen praten..

    Ik weet dat het hier om een kleine groep gaat, maar ja, mensen willen dit weer zo groot mogelijk uitbreiden om het probleem groter te doen lijken dan het is..

    En dan zegt de media aan de allochtonen bent u bereid om een integratiecursus te nemen?. Hoe kunnen deze mensen nou een intergratie cursus nemen, als meneertje Balkenende hierop wil bezuinigen, en de cursussen die er zijn, daar zit een wachtlijst op van hier tot Tokio..!!!!!!!!

    Ik begrijp Nederland niet hoor,,begrijpen jullie het..???????
    Nou dat is maar weer typisch Media... allen de slechte kanten laten zien....
    Ik heb de erfaring gemaakt (ik werk met heel veel buitenlander) dat de grotste deel van de allochtonen helaas matig tot slecht de nederlandse taal beheerst...
    Toen ik een jaar geleden uit Louxemboerg hier naar Nederland kwam verhuizen wilde ik natuurlijk direkt naar een talencursus,
    maar ze hadden echt wachtlijsten van acht tot twalf maanden!!!
    Zo lang wilde ik echt niet wachten, dus meldete ik me op een priveschool aan waar ik de taal binnen twee maanden leerde (een akzent heb ik wel overgehouden ).
    Op deze school waren echt allen maar buitenlander uit Frankrijk, America, Engeland te vinden... Dus mogelijkheden zijn er wel.

  5. #5
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Re: Re: Allochtonen spreken slecht Nederlands

    Origineel gepost door maok

    Ik heb de erfaring gemaakt (ik werk met heel veel buitenlander) dat de grotste deel van de allochtonen helaas matig tot slecht de nederlandse taal beheerst...
    Toen ik een jaar geleden uit Louxemboerg hier naar Nederland kwam verhuizen wilde ik natuurlijk direkt naar een talencursus,
    maar ze hadden echt wachtlijsten van acht tot twalf maanden!!!
    Zo lang wilde ik echt niet wachten, dus meldete ik me op een priveschool aan waar ik de taal binnen twee maanden leerde (een akzent heb ik wel overgehouden ).
    Op deze school waren echt allen maar buitenlander uit Frankrijk, America, Engeland te vinden... Dus mogelijkheden zijn er wel.
    Sorry maar, Ik heb stage gelopen bij een internationaal bedrijf, (met alleen autochtonen, helaas) en heb te maken gehad met Franse/Engelse klanten, die hier al jaren in Nederland wonen. En die spreken geen woord Nederland. Ik moest me Intergreren in hun taal,. Oké Engels gaat nog wel (moet wel anders werd ik niet aangenomen) maar Frans, dat sprak ik dus echt Iligalische...Nou IK heb iniedergeval nooit een Engelse/Franse/Duiste klant gehad die goed Nederlands spreekt, dus waar je die theorie vandaan haalt dat er alleen Duitse/Engelse/Franse een intergratie cursus nemen, snap ik effé niet..
    O, ja ik werk part-time bij de Shell en krijg ook regelmatig Duiste/Engelse/Franse klanten, ga jij maar eens de weg uitleggen in het DUITSS
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  6. #6
    Flex

    Reacties
    369
    04-07-2002

    Re: Allochtonen spreken slecht Nederlands

    Origineel gepost door Salaama
    Wie heeft dit vandaag op het nieuws gezien; Ze lieten reportages zien van allochtonen die geïnterviewd werden, en de media vroeg aan de allochtonen, of ze goed Nederlands konden praten..

    En dan mogen jullie raden wie de media heeft geïnterviewd, Ja, ja allochtonen die TE gebrekkig Nederlands praten, om de wereld te laten zien dat allochtonen slecht Nederlands kunnen praten..

    Ik weet dat het hier om een kleine groep gaat, maar ja, mensen willen dit weer zo groot mogelijk uitbreiden om het probleem groter te doen lijken dan het is..

    En dan zegt de media aan de allochtonen bent u bereid om een integratiecursus te nemen?. Hoe kunnen deze mensen nou een intergratie cursus nemen, als meneertje Balkenende hierop wil bezuinigen, en de cursussen die er zijn, daar zit een wachtlijst op van hier tot Tokio..!!!!!!!!

    Ik begrijp Nederland niet hoor,,begrijpen jullie het..???????

    hoeft ook niet
    ze willen ons ook niet begrijpen
    maar lekker belangrijk

    als wij onzelf maar begrijpen
    Nietwaar


    ma3a salamaaa
    flexegirl

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.240
    02-09-2003

    Ze moeten die mensen wel interviewen want anders is de sensatie eraf
    The fool doth think he is wise, but the wise man knows himself to be a fool

  8. #8
    Nora

    Reacties
    77
    25-06-2002

    Re: Re: Re: Allochtonen spreken slecht Nederlands

    Origineel gepost door Salaama
    Sorry maar, Ik heb stage gelopen bij een internationaal bedrijf, (met alleen autochtonen, helaas) en heb te maken gehad met Franse/Engelse klanten, die hier al jaren in Nederland wonen. En die spreken geen woord Nederland. Ik moest me Intergreren in hun taal,. Oké Engels gaat nog wel (moet wel anders werd ik niet aangenomen) maar Frans, dat sprak ik dus echt Iligalische...Nou IK heb iniedergeval nooit een Engelse/Franse/Duiste klant gehad die goed Nederlands spreekt, dus waar je die theorie vandaan haalt dat er alleen Duitse/Engelse/Franse een intergratie cursus nemen, snap ik effé niet..
    O, ja ik werk part-time bij de Shell en krijg ook regelmatig Duiste/Engelse/Franse klanten, ga jij maar eens de weg uitleggen in het DUITSS
    Je hebt me niet goed begrepen, ik bedoelde ermee te zeggen dat eurpese mensen wel het geld voor over hebben om een taal te leren. Ik was echt de enigste marokkaanse op de priveschool (de lessen moet jezelf betalen). Een turk/marokkaan zie je niet zo snel geld voor een cursus uitgeven (geldt niet voor iedereen hoor), die laten zich liever op een wachtlijst zetten om later met 30man een cursus te volgen die zelf door een slecht pratend allochtoon gevoert wordt...

    ps. Wo willst du hin? Ich kan dir den weg sehr gut auslegen. Nicht das ich die wege hier in Holland gut kenne, nein das nicht aber mein sprachgebrauch ist wirklich nicht vom schlechtesten holz geschnitten. Tschues

  9. #9
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Re: Re: Re: Re: Allochtonen spreken slecht Nederlands

    Origineel gepost door maok
    Je hebt me niet goed begrepen, ik bedoelde ermee te zeggen dat eurpese mensen wel het geld voor over hebben om een taal te leren. Ik was echt de enigste marokkaanse op de priveschool (de lessen moet jezelf betalen).
    Dat komt omdat mensen uit dat soort landen die hier in Nederland wonen wel genoeg geld hebben om zo'n privé school te betalen. De allochtonen waar het hier om gaat zijn meestal laag-opgeleide types die z'n NL privé school niet kunnen betalen, en ja, de andere hoog opgeleide allochtonen die hebben geen privé school nodig, want die hebben Nederland al geleerd in hun kinderjaren, dus ja, zo gek is het niet dat je daar alleen Fransen/Engelse tegen kwam.

    [i]
    ps. Wo willst du hin? Ich kan dir den weg sehr gut auslegen. Nicht das ich die wege hier in Holland gut kenne, nein das nicht aber mein sprachgebrauch ist wirklich nicht vom schlechtesten holz geschnitten. Tschues [/B]

    Hmmmm je speekt Duits maar Nederlands moest je nog aanleren, Mag ik vragen waar je vandaan komt????
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  10. #10
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Origineel gepost door DonAgewan
    Ze moeten die mensen wel interviewen want anders is de sensatie eraf
    Ja das wel begrijpelijk, maar waarom moeten wij weer als Zondebokken gebruikt worden????
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  11. #11
    Nora

    Reacties
    77
    25-06-2002

    Re: Re: Re: Re: Re: Allochtonen spreken slecht Nederlands

    Origineel gepost door Salaama
    Dat komt omdat mensen uit dat soort landen die hier in Nederland wonen wel genoeg geld hebben om zo'n privé school te betalen. De allochtonen waar het hier om gaat zijn meestal laag-opgeleide types die z'n NL privé school niet kunnen betalen, en ja, de andere hoog opgeleide allochtonen die hebben geen privé school nodig, want die hebben Nederland al geleerd in hun kinderjaren, dus ja, zo gek is het niet dat je daar alleen Fransen/Engelse tegen kwam.




    Hmmmm je speekt Duits maar Nederlands moest je nog aanleren, Mag ik vragen waar je vandaan komt????
    Nou meid, ik zou je eens aanraden mijn bericht nog een keer goed door te lezen... . Zo duur is een taalcursus op een priveschool niet.


  12. #12
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Allochtonen spreken slecht Nederlands

    Origineel gepost door maok
    Nou meid, ik zou je eens aanraden mijn bericht nog een keer goed door te lezen... . Zo duur is een taalcursus op een priveschool niet.

    hahaha je bent echt grappig. Als zo'n privé school niet zo duur is waarom zijn er dan zulke hoge wachtlijsten voor een intergratiecursus, dan zou toch iedereen masaal kiezen voor een privé school, of zie ik het verkeerd..

    P.S Het is niet aanvallend bedoeld hoor..
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  13. #13
    Nora

    Reacties
    77
    25-06-2002

    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Allochtonen spreken slecht Nederlands

    Origineel gepost door Salaama
    hahaha je bent echt grappig. Als zo'n privé school niet zo duur is waarom zijn er dan zulke hoge wachtlijsten voor een intergratiecursus, dan zou toch iedereen masaal kiezen voor een privé school, of zie ik het verkeerd..

    P.S Het is niet aanvallend bedoeld hoor..
    De meesten hebben er niet zo veel voor over, denk ik. Waroom voor iets betalen als je het ook gratis kunt krijgen?


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    8.045
    27-06-2003

    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Allochtonen spreken slecht Nederlands

    Hmmm..

  15. #15
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Allochtonen spreken slecht Nederlands

    Origineel gepost door maok
    Waarom voor iets betalen als je het ook gratis kunt krijgen?

    Wat dat betreft zijn het dan wel weer echte Hollanders geworden.
    Dus op dat punt is de integratie in ieder geval wel geslaagd.

    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!